waarom dat gezeur over een cap?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:49

vam die slagershandschoenen ??

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 10:59

Cap, bodyprotector, speciale laarzen waarmee je niet in de beugel kan hangen, slagershandschoenen, schermmaskertje op... the mummy returns

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:02

hahaha. Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan, ik was vroeger niet zo hel erg beschermend. Het maakte mij allemaal niet zo heel veel uit. Sinds ik mijn rug gebroken heb rij ik wel altijd met cap, maar nog steeds niet met BP. Ik doe die hele gekke draken niet meer, maar je kan overdrijven in de bescherming hoor

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:40

runningkawa schreef:
Maar wat is te hard rijden?

van de week kreeg ik een bekeuring, ik reed 88

deze weg, was eerst autoweg, is 80 km geworden omdat er op 1 plek zware ongelukken gebeurden.
Sinds er verkeerslichten stonden is dat voorbij, nu is er ondertussen een rotonde.

Ze hebben het er wel weer over dit weer autoweg te maken.

Maar in de tussentijd is het wel maar 80, op een giga brede rechte weg, zonder verdere oversteek punten, geen scholen of wat ook.

Is 88 daar dan gevaarlijk?
Breng je dan andere in gevaar?

denk de mensen die het daar klaar krijgen 70 te rijden veel meer

off topic, maar moest wel ff

In Stadskanaal was een paar jaar geleden een man die bekeurd werd omdat hij te hard reed. Ook maar een beetje...Hij liet de zaak voorkomen en hij zei dat het noodzaak was omdat hij zn vrouw met spoed naar het ziekenhuis moest brengen.
Nu komt het: hij zei dat hij een ervaren chauffeur was en heel goed kon inschatten wat hij deed en dat hij echt verantwoord reed en niemand in gevaar bracht enz...
Het werd een enorm item in de media in hoeverre mensen zelf kunnen inschatten wat verantwoord is.

Een klein jaar later heeft hij zich op het zelfde stuk doodgereden..

Prrrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:07

Gelukkig heeft-ie alleen zichzelf doodgereden. Voor hetzelfde geld was het een ander geweest.

Da's het probleem met risico's inschatten - leuk dat je het voor jezelf doet, maar je hebt ook nog een omgeving...

loolo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:21

ikk vind dat cap je eigen keus is:D het is voor je eigen veiligheid

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:16

loolo schreef:

Wanneer jij met zwaar hersenletsel wordt binnengebracht in het ziekenhuis en voor de rest van je leven niets meer kan, dan betalen wij daar allemaal belasting voor.... Dus dan betalen wij de rest van je leven alles wat er voor je gedaan moet worden, omdat jij zonder cap reed.
Tis heel erg zwart wit zo, maar wel waar....

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:20

Veel ongelukken gebeuren op stal, Kris. Ik denk dat het beter is om paardrijden (en alle andere gevaarlijke sporten en vakanties) maar helemaal te verbieden. Dat is nog goedkoper.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:21

ik vind dat het ook je eigen keus is, maar als je valt en je bent zwaar gewond, zal ik geen medelijden hebben, behalve als je er wel 1 op had oke ik ben een beetje hard maar het is waar, ik zefl ben donderdag op m´n hoofd gevallen en ik was heel blij dat ik een cap op had

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:23

shadow0 schreef:
Veel ongelukken gebeuren op stal, Kris. Ik denk dat het beter is om paardrijden (en alle andere gevaarlijke sporten en vakanties) maar helemaal te verbieden. Dat is nog goedkoper.

Voetbal staat gelukkig nog steed op 1, daarna paardrijden. Je zoekt het natuurlijk wel een beetje extra op door zonder cap te rijden. Net als zonder autogordel autorijden.... (dat doe ik dan weer wel )

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:30

Kris25 schreef:
Je zoekt het natuurlijk wel een beetje extra op door zonder cap te rijden.

Maar waarom ligt de grens dan bij de cap, en niet bij het paardrijden in het algemeen?

Citaat:
Net als zonder autogordel autorijden.... (dat doe ik dan weer wel )

En je hebt een briefje in de portomonnee dat je geen medische zorg wilt in geval van een ongeluk? Dat je je volkomen bewust bent van het leed dat je anderen aandoet en het geld dat je de maatschappij onnodig kost, en dat ze je daarom best mogen laten liggen?

Ach, ik zal het er maar even bijzetten, anders ontstaan er weer misverstanden. IK vind dat mensen recht hebben op die zorg, ongeacht de oorzaak. Maar, ALS mensen het nodig vinden om te roepen dat dit of dat eigen schuld is, DAN moeten ze zelf ook hun keuzes maar dragen. Jij mag niet zonder cap rijden maar ik wel zonder autogordel in de auto, DAT wil er bij mij dus niet in.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:31

Dat werd op pagina 6 ofzo ook al gezegd
Ik rook niet, dus mag ik op een andere manier meer risico lopen

Nee als we gaan leuren over betalen, dat mogen we volgend jaar allemaal genoeg
en de roker, de drinker, de ongezonde eter, de niet gordel drager, de crossmotor rijder, de geen bp drager, betalen ook niet meer.

En van die auto, wat was de oorzaak dat hij zich dood reed, dat hij 8 km harder ging dan toegestane snelheid, lijkt me vrij stug

toevallig zaten we net achter een auto, die reed er 15 zachter dan toegestane snelheid, en die reed die trok net op tijd aan het stuur, anders was hij over de middenberm incl. bord geknalt.

Prrrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:41

Dat is waarschijnlijk iemand geweest die vindt dat-ie prima kan rijden... heeft de inschatting gemaakt dat-ie veilig de weg op kon.

Een mens kan zich vergissen...

Overigens denk ik dat je de vergelijking te ver doortrekt. Niet de crossmotorrijder, maar de crossmotorrijder zonder helm en pak is te vergelijken met een ruiter zonder cap. Die weet dat hij risico loopt, en ondanks de kleine moeite van de voorzorgsmaatregel neemt-ie hem toch niet.

Maar we lopen in cirkels...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:43

een helm is verplicht een cap niet

beschermende kleding op de motor is niet verplicht
en zo iemand daar betaal jij ook voor als die over de grond gaat.

en waar we net achter zaten in de auto, was denk ik een meid van een jaar of 25, want jij wij hebben die ingehaald, achter zoiets blijven zitten is gevaarlijker dan ff harder om voorbij te gaan

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:51

Kris25 schreef:
loolo schreef:

Wanneer jij met zwaar hersenletsel wordt binnengebracht in het ziekenhuis en voor de rest van je leven niets meer kan, dan betalen wij daar allemaal belasting voor.... Dus dan betalen wij de rest van je leven alles wat er voor je gedaan moet worden, omdat jij zonder cap reed.

Wat een ongelooflijke dooddoener! Dan moeten alle mensen stoppen met sporten en/of bezigheden die risico's met zich meebrengen!
Rook jij? Moet je onmiddelijk mee stoppen! Om precies dezelfde reden als jij hierboven schrijft!
Rij je wel eens te hard? Idem.
Rij je wel eens zonder gordel / helm? idem.
Onveilige seks? dito.
Drink je? net zo'n verhaal.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Voetballers kunnen ook makkelijk blijvend letsel oplopen. Parachute springen mag ook niet meer en abseilen kun je ook wel mee stoppen. Net als (water-) skieën en ga zo maar door.

Maar afgezien daarvan draag jij natuurlijk altijd een bodyprotector enz.Afbeelding

oliebol, had me voorgenomen niet meer te reageren! En inderdaad, het is allemaal al gezegd!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:58

Statistisch gezien gebeuren de meeste ongevallen nog steeds gewoon in huis - schande dat jullie nu allemaal 'gevaarlijk' achter de computer zitten! Waar gaan mijn belastingcenten naar toe..?

*ziet nu ineens een plaatje voor zich van allemaal mensen in bp met cap op etc. achter de pc *

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:25

Kris25 schreef:
loolo schreef:

Dit vind ik werkelijk waar een bullshit opmerking...Wanneer ik mijn nek breek omdat ik geen cap draag heb ik daar last van en niet jij...ik betaal namelijk mijn eigen ziekenfondsverzekering en dat doet echt niemand anders voor mij..

kortom ik maak zelf wel uit wat ik doe..

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:27

In een half harnas geheisd door het leven!

Prrrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:30

claudia23 schreef:
...ik betaal namelijk mijn eigen ziekenfondsverzekering en dat doet echt niemand anders voor mij..

sorry - kon het niet laten. Je denkt toch niet serieus dat je met dat l*llige beetje premie dat je betaalt de kosten van de verzorging van dat zware hersenletsel dekt? Dat wordt betaald uit de opbrengst van alle premies en als dat te weinig blijkt gaan de premies omhoog.

Zo mag ik volgend jaar rond de 40 euri's per maand meer op gaan hoesten omdat het allemaal onbetaalbaar wordt. Dus als je in staat bent om met kleine middelen te voorkomen dat er ernstig letsel ontstaat mag je daar van mij best toe gedwongen worden. Je moet in de auto immers ook een gordel om en op de motor of brommer een helm op. Zie ook pagina x en xx en xxx terug...

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:55

perpetuum mobile...

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:48

Ik denk dat het tijd wordt voor de fokkers van paarden.
Graag eentje met een kooiconstructie op z'n rug, een airback en een rol beugel, dan kunnen we tenminste veilig paardrijden.

PS het meeste geld in de gezondheidszorg wordt besteed aan de steeds ouder wordende mens. Door nu allemaal zonder cap en BP te gaan rijden gaan de premie's mooi naar beneden aangezien dan ongeveer half Nederland op jonge leeftijd verongelukt bij het paardrijden.

Even serieus laat iedereen in vredesnaam zelf beslissen welke veiligheidsmaatregelen hij/zij wel of niet wil nemen tijdens het paardrijden. Dat moraal-ridder gedoe vind ik nogal vermoeiend.

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 00:06

Ik vind een cap dragen verstandig en dus draag IK er eentje (tijdens het paardrijden) en ik vind het onnadenkend van de mensen die het niet doen, maar uiteindelijk moeten ze dat zelf weten en heb ik helemaal geen zin om daar de moraalridder over uit te gaan hangen.

Maar:

claudia23 schreef:
Dit vind ik werkelijk waar een bullshit opmerking...Wanneer ik mijn nek breek omdat ik geen cap draag heb ik daar last van en niet jij...ik betaal namelijk mijn eigen ziekenfondsverzekering en dat doet echt niemand anders voor mij..

Waarom zou JIJ het risico lopen als het niet nodig is Misschien banketstaaf, maar ik slaap er echt geen nacht slechter door als jij je nek breekt, maar jij kan je leven in een rolstoel doorbrengen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:19

je nek breken doe je ook wel met cap op hoor

scheelt weer een hoop larie discussie hier

Anoniem

Re: waarom dat gezeur over een cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:13

Nog effe, als half paardenland hoofdletsel op loopt door niet dragen cap en als dat bewezen is dat dat zonder dragen cap is gebeurt. Want eigenlijk vind ik het meer een butsmuts voor als je in de bossen rijdt en weer zo een laaghangende tak tegenkomt. Ik denk dat er meer letsel is met vallen van je paard elders in het lijf, gebroken been, rugletsel en als ik op mijn hoofd kletter, is die cap leuk, maar breek ik gewoon mijn nek hoor.

Dus als bewezen is dat cap dragen je behoedt voor blijvend letsel, is het natuurlijk stom om dat ding niet te dragen. Als blijkt dat je dan automatisch ook nog in een rolstoel komt, en als je die cap had gedragen dus niet, lekker leuk voor de ziekenkosten. Krijgen we lekkere hogere ziekenfonds premies. Alle niet dragende cappers die gevallen zijn, zitten nu in een rolstoel en dat kost ons lekker veel ziekenfonds premie. Zo een vaart zal het toch niet lopen denk ik? Ik persoonlijk vind een bodyprotector meer waarde hebben dan een cap. Op je rug kom je sneller dan op je hoofd. Je hoofd stoten tegen bv een bakrand oke, maar wij hebben geen bakrand

Bonechi_

Re: waarom dat gezeur over een cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:24

Ik lees hier dat mensen boven de twaalf wel weten wat ze doen? Als ik weer eens foto's zie van die meiden van dertien op gympen, zonder cap op een driejarige, dan vraag ik me toch echt wel af waar die mee bezig zijn.

En tuurlijk kan je met cap ook je nek breken, maar volgens mij maken veel mensen de afweging tussen veilig en charmant. Het staat natuurlijk voor geen meter zo'n cap. Dan liever niet.

Ook hoorde ik laatst iemand zeggen dat caps meer voor beginners waren. dus zonder cap zie je er meer uit als een ervaren ruiter.

Lekker belangrijk allemaal... Volgens gaat het er meer om dat veel mensen hun cap niet bij hun image vinden passen en daar het extra risico wel voor over hebben...

Wie mooi wil zijn....