Bewuste keuze: geen kind om een paard? Wie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:40

het leven dat ik nu heb bevalt me echt uitstekend. Baan, paard, hond en 3 katten. Ik zou ook niet weten hoe een kind daaar in zou passen.
Het idee alleen al dat ik dan minder zou gaan werken [daar hoort ook een iets andere baan bij] en dus voor een groot deel financieel en emotioneel zal moeten leunen op mijn man staat me al zo tegen.
Ik ben wl eens een beetje jalours op al die mannen die hun vrouw lekker thuis laten met de kids en zelf weinig tot niets inleveren van hun maatschappelijke en sociale leven. Maar aan de andere kant vind ik dat wel een voorbeeld van slecht ouderschap.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:43

Ik ben er ooit achter gekomen, dat ik geen kids kon krijgen, althans naar alle waarschijnlijkheid niet makkelijk zonder ingrepen.
Mijn hele leven bestond en bestaat nog steeds uit paarden. We zijn toen gaan optellen en aftrekken en hebben besloten ons leven in te richten zonder kinderen, een boerderij kochten we toen, meer pony's erbij, lesgeven aan kinderen en verder een 40 urige werkweek.

Verdrietig, ja soms wel, maar dan denk ik weer, ach een kind is ook zowat
Toen we 10 jaar geleden de boerderij kochten, kwam Melissa toen net 6 jaar bij ons ponyrijden Haha! , ze is er nog steeds. Dit is voor ons een leenkind zeg maar, het kind wat we onszelf gewenst zouden hebben. Wij houden van haar en zij van ons. Hoelang, weet ik veel, maakt me niet uit, ik zie het allemaal wel.
Zelfs mijn broer en haar eigen moeder zeggen vaak genoeg dat ze eigenlijk bij ons hoort OK dan!
Speciaal voor haar is er een wedstrijdpony gekomen, speciaal voor haar wordt mijn merrie straks gedekt, zodat haar nieuwe rijpaardje straks beleerd kan worden, eigenlijk draait alles om haar.
Daar is bijgekomen dat mijn broer ondertussen ook 2 kids heeft, ik ben peettante, daar ben ik trots op.
Ik ben stapelgek op die blagen, echt waar, herken ook zoveel in ze, familietrekjes, zeg maar

Toch heb ik nooit moedergevoelens gehad, geen gierende hormonen, niks van dat. Ik heb ook helemaal niks met blerende baby's, dreinende peuters enz.
Ik heb er een hekel aan boodschappen te gaan doen, omdat ik bij voorbaat de kreisende kids alweer voor me zie bij de C1000.

Snap ik nog wat van mezelf, nee, echt niet, volgens insiders kan ik verschrikkelijk goed met kinderen omgaan, of dat zo is weet ik echt niet.
Mag Gijsenkim zich over uit laten, die is met Sanne bij mij geweest. Ook Sanne vond ik een leuk kind, niks mis mee.
Danielle van Irene is ook een lieve meid, ook niks mis mee.
Maar als ik er aan denk dat ik zelf dag en nacht voor kinderen zou moeten zorgen, denk ik weleens, moeder natuur heeft het verdomd goed gezien bij mij Haha!

Een leven zonder paarden en poezen zou lastiger zijn voor mij

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:45

Goh leuk topic. Ik roep al vanaf mijn 15e dat ik geen kinderen wil hebben en nu ben ik 37 en ik heb ze ook niet.
Ik weet niet wat ik mis dus ik kan het ook niet missen en in vind het prima zo.
Ventje heeft zich vorig jaar laten steriliseren dus er komen ook geen kleine monstertjes meer.

Ik vind het leven dat ik zo leef prima en heb het naar mijn zin, kan doen en laten wat ik wil, nergens rekening mee te houden dus ik mag niet klagen.
Ik vind kids leuk hoor, van de buren, van vrienden en ze morgen allemaal een dagje komen maar ben dan weer heel blij als ze in de avond weer worden opgehaald.
Die zorg... die verantwoording, ik heb er geen zin in.
Laat ons maar lekker leven zoals we nu leven. OK dan!

Ik kreeg van mijn ouders een leuke strip uit de krant toen ventje geholpen was.....van de stamgasten.
Zitten ze aan de bar zegt de ene tegen de andere:
Wil jij kinderen.
Zegt die andere:
Nee ik heb een BMW.

En je raad dus al wat hier in de garage staat..... Haha! Haha!

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:47

Tartuffo schreef:
En je raad dus al wat hier in de garage staat..... Haha! Haha!

een paard? *LOL* Knipoog

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:07

Pellie ik heb een tijdje geholpen bij mensen die wedstrijd reden in hogere klassen, er is gewoon een duidelijk verschil tussen sport mensen, en recreatie mensen. Overigens rijd ik nu gewoon weer bij een manege, maar de sport is gewoon duidelijk anders. Tuurlijk gaat het dan niet om het winnen alleen, maar er wordt lang niet zo veel getutteld; dat bedoelde ik vooral.
Verder hecht ik natuurlijk een waarde aan het paard, maar niet zo erg als sommige mensen. Wat ik vooral bedoel is dat ik er denk ik, best wel tussen in sta. Ik heb een grote hekel aan mensen die hun kind óf paard/hond/ander dier zien als hun alles. Come on, er is nog wel meer in het leven dan dat.

Iduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:18

Voor jou misschien,voor een ander weer niet,het is iedereen zijn vrije keuze.

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:20

Dan is het misschien toch een traumatische tic Iduna Knipoog

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:46

Charlotte schreef:
Dan is het misschien toch een traumatische tic Iduna Knipoog

En dat vind ik dat weer beledigend. Is het een wonder dat kindvrije mensen in de verdediging schieten?

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:47

Nee, vond de reactie van Iduna beetje flauw.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:52

En ik vind jouw reacties nogal zwart/wit, Charlotte. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 22:49

peeky"]
[quote="Samsam schreef:
En toch is een kind van een ander niet te vergelijken met een van jezelf!

Dat wilde ik maar even zeggen ja! Ik ben zelf nog kinderloos, maar een fervent Margriet lezeres Haha! En daar lees ik ook van zoveel vrouwen die eigenlijk nooit kinderen wilden, er toch een kregen door een ´ongelukje´ en er o zo blij mee zijn. Het is wel je eigen vlees en bloed en het komt uit je eigen lichaam, dus het lijkt me heel speciaal om zo´n baby te verwelkomen in de wereld!
[/quote]

Ga ik heel gevaarlijk zijn.
Hoe zit dat dan met adotie kinderen?
op wat voor manier hou je daar dan van?
want dat is geen eigen vlees en bloed, geen kind vn jezelf.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:12

Volgens mijn huidige vriend kan hij van mijn kinderen houden alsof ze van hem zijn.
Je kunt dus van een "vreemd" kind gaan houden.
Als ik ze met elkaar bezig zie moet ik ook zeggen dat het niet te zien is dat ze niet van hem zijn.
Het hoeft blijkbaar geen eigen vlees en bloed te zijn.

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:16

nou om niet te gaan winkelen vind ik wel heel sterk. Maar ik ben nu pas 14 en ik weet (bijna) zeker dat ik geen kinderen wil. Als je die k*tkrijskinderen hoort, echt niet dat ik probeer ze te troosten hoor Extreme duivel ja sorrie het klinkt hard.
verder wil ik graag een hond en vind het zo sneu altijd als mensen met een hond een kind nemen want het kind gaat ALTIJD voor. nou bij mij dus niet.
verder wil ik ook niet zwanger zijn Tong uitsteken de bevalling lijkt me echt vreselijk, en ook n dikke buik en misselijk enzo.. nee niks voor mij.

en om op een paard terug te komen: als ik een paard ga kopen dan wil ik ook echt de perfecte, dus dan heb ik geen zin om mn paard weg te doen omdat er een kleine komt Knipoog
Laatst bijgewerkt door djangogirl op 26-03-04 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:17

Waarom kun je dan niet van een paard houden alsof het je kind is?

persoonlijk zie ik dat verschil dus helemaal niet .

patrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:19

Voor mij ook géén kinderen,maar ben wel dol op kinderen OK dan!
(als ik ze uberhoubt kan krijgen),ga nu ook heel wat bokkers tegen mij krijgen,maar mijn mening is en kan best hard overkomen maar is wel enigzins de harde waarheid,dat ik niet mee wil doen aan nog meer milieu vervuiling (luiers etc etc.) want daar doe ik al genoeg aan! en overbevolking,als ik ooit voor kinderen zou kiezen is adoptie een eerste keuze,en ik vind het ontzettend sneu dat als je graag kinderen wil en ze niet kan krijgen van jezelf ,maar er zijn zoveel ouderloze baby`s op de wereld die je ook heel veel liefde kan schenken!
Een tante van mij heeft de keuze gemaakt om via IVF kinderen te kunnen krijgen en dat is ook hun keus en dit de mijne.
Mijn hond en mijn paardje zijn mijn kinderen!

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:22

runningkawa schreef:
Waarom kun je dan niet van een paard houden alsof het je kind is?

persoonlijk zie ik dat verschil dus helemaal niet .

Tuurlijk kan dat wel, denk alleen dat er weinig wederzijdsheid is.

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:25

patrice schreef:
dat ik niet mee wil doen aan nog meer milieu vervuiling (luiers etc etc.) want daar doe ik al genoeg aan! en overbevolking,als ik ooit voor kinderen zou kiezen is adoptie een eerste keuze,en ik vind het ontzettend sneu dat als je graag kinderen wil en ze niet kan krijgen van jezelf ,maar er zijn zoveel ouderloze baby`s op de wereld die je ook heel veel liefde kan schenken!

Helemaal mee eens!!! dit was ook mijn reden alleen wou m eigenlijk niet hardop zeggen Knipoog
Vooral de vervuiling en meer bevolking vind ik erg. meer dan de helft wil denk ik wel kinderen dus waarom zou je nog meer mensen op de wereld zetten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:25

Naar mijn idee, net zoveel als bij een baby.
Als die zijn fles krijgt vind die het ook allang goed van wie. (oei gevaarlijk)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:42

runningkawa schreef:
Naar mijn idee, net zoveel als bij een baby.
Als die zijn fles krijgt vind die het ook allang goed van wie. (oei gevaarlijk)

Daar heb je een beetje gelijk in,kind blijft hechten aan degene die hij/zij het eerste ruikt.
De fles kan iedereen geven maar troost kan niet iedereen.
Wat je vraag over paard als kind betreft,misschien is dat toch anders omdat het niet van je eigen "soort" is.
Met ook een andere manier van omgaan met nakomelingen.Zo kan een paard geen mensenkind als eigen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:53

Zelfs troost kan iedereen geven (erg genoeg)
Voorbeeldje.
Mijn moeder viel in op een kinderdag verblijf.
was daar dus voor het eerst en het was alleen voor de laatste 2 uur, omdat de eigenlijke opvang een cursus volgde 1 dag in de week en dan eerder naar huis moest.

Die dag was er smorgens al een kindje ziek afgeleverd, want moeders carierre was zeker zo belangrijk.
het kindje is de hele dag niet fit geweest en kroop 's avonds bij mijn moeder, een wild vreemde, op de schoot om getroost te worden.
Moeder kwam ook nog eens vrolijk een half uur later dan normaal.

en ook kinderen waar ik eerst gereden heb, kon ik ook troosten als ze waren gevallen en ook een kusje van mij op de zere plek was een goed tovermiddel. Lachen
Maar die kinderen zagen je dan ook elke dag.

En wat betreft eigen soort, ik kan gewoon beter omgaan met een dier dan met een kind.
als je een kind een keer een klap geeft ben je mishandelaar, bij een paard mag het (nog) wel en dan is het gejengel meteen gedaan.
ik denk eigenlijk bij een kind ook wel als je daar consequent in bent en is een pas op, later ook genoeg.
maar ja, dat mag tegenwoordig niet meer.

jammer genoeg.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:56

Ben wel benieuwd wie van deze anti-kinderen-bokkers over, zeg 15 jaar toch stiekem moeder geworden zijn Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:58

runningkawa schreef:
Die dag was er smorgens al een kindje ziek afgeleverd, want moeders carierre was zeker zo belangrijk.

Wat betreft deze uitspraak heb ik een vraag voor je: wat vind jij van moeders die zichzelf ziekmelden of acuut een vrije dag opnemen als hun kind ziek is? Vanuit jezelf bekeken, maar ook vanuit het perspectief van de werkgever? En wat is volgens jou het alternatief?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:00

Ik kan je verklappen, als ik wel zwanger zou worden, het kind meer dan welkom is.
ik ben iemand die er heilig van overtuigd is, dat wat op je pad komt, zo heeft moeten zijn.
Dus een kindje zou dan niks te kort komen en krijgen wat in mijn macht ligt om te geven en dan heb ik het niet alleen over materialistische dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:02

niet gaan werken als je kinderen hebt.
alleen jammer dat iedreen zo duur leeft in Nl en dat ook wil blijven doen als er kids zijn.

want, ja als je geen kinderen hebt, moet je altijd opdraaien voor de moeders die op de meest rare tijden vrij willen, idd ineens thuis blijven en de fijnste weken van het jar vakantie hebben.
Wij moeten daarna maar eens kijken wanneer er nog tijd is.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:02

Ziekmelden als je kind ziek ik vind ik persoonlijk, maar ook vanuit perspectief werkgever, niet kunnen. Een dag vrij nemen, mits dit past met de werkzaamheden, lijkt mij geen probleem.
Maar goed, dat zou ook mijn benadering zijn mocht er iets zijn met het paard.