Vervelende staleigenaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 14:52

Popstra schreef:
Ze heeft toch net een paard verkocht?

Daar zal ze vast ook een goede reden voor gehad hebben.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 14:54

Nu geen geld hebben maakt niks uit aangezien je altijd achteraf een rekening krijgt en dan nog 14 dagen hebt om te betalen.

Beetje onzin over het niet kunnen betalen van inslapen want die krijg je, bij een goede DA, al helemaal wat langer achteraf.

Desalniettemin vind ik het een rare uitspraak van TS.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 14:57

Onali schreef:
Nu geen geld hebben maakt niks uit aangezien je altijd achteraf een rekening krijgt en dan nog 14 dagen hebt om te betalen.

Beetje onzin over het niet kunnen betalen van inslapen want die krijg je, bij een goede DA, al helemaal wat langer achteraf.

Desalniettemin vind ik het een rare uitspraak van TS.

Er vanuit gaande dat de pony thuis gescand wordt, heb je gelijk. Maar als je ermee naar de kliniek gaat is het gelijk afrekenen. Tenminste, dat is mijn ervaring. Gelukkig kom ik er zelden ( klopt op hout)

Onali

Re: Vervelende staleigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 15:01

Gezien TS geen vervoer heeft ga ik er vanuit dat ze niet haar shetlander naar de Lingehoeve gaat brengen daarvoor.

Enige uitzondering met gelijk afrekenen is inslapen. Die rekening krijg je later.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 15:09

Onali schreef:
Gezien TS geen vervoer heeft ga ik er vanuit dat ze niet haar shetlander naar de Lingehoeve gaat brengen daarvoor.

Enige uitzondering met gelijk afrekenen is inslapen. Die rekening krijg je later.

Op veel klinieken kan je ook gewoon een betalingsregeling treffen.
Als je vooraf het openlijk verteld en voor hoge rekeningen, denk eigenlijk niet dat ze het doen voor dergelijke kleine bedragen.
(Kan voor iemand nog steeds veel geld zijn natuurlijk, maar ik vergelijking met bv een koliek operatie oid laag)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 15:11

c_alsemgeest schreef:
Onali schreef:

Op veel klinieken kan je ook gewoon een betalingsregeling treffen.
Als je vooraf het openlijk verteld en voor hoge rekeningen, denk eigenlijk niet dat ze het doen voor dergelijke kleine bedragen.
(Kan voor iemand nog steeds veel geld zijn natuurlijk, maar ik vergelijking met bv een koliek operatie oid laag)

Ook dat inderdaad.

Maw er is eigenlijk geen excuus om niet te laten scannen :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 15:15

Nee ben ik het ook mee eens hoor, weet niet eens of het scannen bij die van de TS nodig is, maar zou zelf minimaal even telefonisch overleggen.
Kan makkelijk van de stress van de verhuizing zijn, maar ook iets anders wat je dan wel graag op tijd zou willen weten.
Wachten leverd dan juist vaak weer hogere kosten op. En scannen hoeft ook niet altijd, ze kunnen ook best wat uit het bloedbeeld halen mbt de dracht en het veulen.

Denk dat temperaturen op meerdere momenten op de dag/avond sowieso wel handig is om te doen bij zulke afscheiding e.d.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 15:31

Wat zeggen jullie toch allemaal. Scannen is echt nu helemaal niet nodig of van levensbelang. Doe even rustig. Beestje is net verhuisd en hengstig tonen is dan helemaal niet zo raar. Geef het even tijd . Sommige merries zijn zelfs de gehele dracht hengstig en laten zich zelfs dekken (door een andere merrie of ruin oid)

Als je bang bent dat er een dood veulen in de baarmoeder zit moet je elke maand gaan scannen. Wie doet dat nou?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 15:37

Ik ga alleen in op de opmerking over het nu geen geld hebben.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 16:06

Kabayo schreef:
Wat zeggen jullie toch allemaal. Scannen is echt nu helemaal niet nodig of van levensbelang. Doe even rustig. Beestje is net verhuisd en hengstig tonen is dan helemaal niet zo raar. Geef het even tijd . Sommige merries zijn zelfs de gehele dracht hengstig en laten zich zelfs dekken (door een andere merrie of ruin oid)

Als je bang bent dat er een dood veulen in de baarmoeder zit moet je elke maand gaan scannen. Wie doet dat nou?

Nu vind ik het tijd om uit mijn meeleeshoekje te komen. Want precies wat Kabayo zegt vind ik ook. De pony is niet ziek. Toen TS aangaf dat haar wat dingen opvielen werd meteen gezegd dat het vast zou komen door de verhuizing en bijgevolg nieuwe paarden om haar heen. Maar als de TS aangeeft het er dan even bij te laten komt daar nogal heftig commentaar op tot dode veulens aan toe :?

De pony is net verhuisd. Dat geeft stress. Als er geen heel dringende reden is om aan haar lijf te gaan frutten dan is dit ook gewoon niet het moment om dat te doen.

Vwb TS haar opmerking over een scan niet kunnen betalen: zoals Mondy ook al zei is TS net verhuisd met de shet. Wellicht heeft ze dubbele stalkosten. Misschien ook nog een paardentaxi nodig gehad. Dan kan TS mogelijk deze maand de kosten voor een niet-spoedeisend dierenartsconsult niet betalen uit het budget voor haar pony zonder haar spaargeld aan te spreken. En volgende maand weer wel. We weten niet hoe haar financiën er uitzien. En dat gaat ons ook niet aan. TS geeft aan dat de pony voorlopig niet gescand wordt en in plaats van daar gewoon vrede mee te hebben wordt er van alles bij gehaald. Echt naar hoe sommige mensen hier tegen haar doen. In een topic waar er -overigens terecht- op wordt gewezen dat er twee kanten aan een verhaal zitten kiest het gros van bokt alweer de kant die tegen de TS is. Daar vind ik wel wat van.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 16:09

Kabayo schreef:

Ik zat ook een tijd in het meeleeshoekje
Maar sluit me hier ook bij aan.

Mocht het fout gaan komt het veulen er wel van af.
of zie je dingen als koorts of weet ik wat.

Nu even pas op de plaats en niet in de bokt paniek modus.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 16:26

Precies, geef de pony even wat rust. Ts zelf ook. Zodra er wat verslechterd dan is het belletje naar de DA zo gedaan

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 16:33

Wat een hoop moraalridders weer zeg... Maar gek genoeg waren geen van die erbij om ts te helpen en te steunen in het begin van dit topic en waar het daadwerkelijk over ging.

Neen, het blijkt veel leuker om, als TS eindelijk de zaakjes op orde heeft en verhuisd is tegen ieders verwachting in want deze moraalridders lazen dus ongetwijfeld al stiekem mee, nog even na te trappen en TS dan op iets anders pogen af te rekenen.

Kijk eerst eens naar de eigen zaakjes en veroordeel dan een ander!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 16:37

Little_Gift schreef:
Wat een hoop moraalridders weer zeg... Maar gek genoeg waren geen van die erbij om ts te helpen en te steunen in het begin van dit topic en waar het daadwerkelijk over ging.

Neen, het blijkt veel leuker om, als TS eindelijk de zaakjes op orde heeft en verhuisd is tegen ieders verwachting in want deze moraalridders lazen dus ongetwijfeld al stiekem mee, nog even na te trappen en TS dan op iets anders pogen af te rekenen.

Kijk eerst eens naar de eigen zaakjes en veroordeel dan een ander!

Moet het elke keer op dit soort manier gebracht worden ? Begint aardig vervelend te worden.

Er zijn zat mensen die eea geopperd hebben in het begin van het topic en heb jou ook niet hemel en aarde zien bewegen om voor ts een oplossing te regelen.

Dat er nu zo gereageerd wordt vind ik ook niet fair maar dit soort berichten gaan niks helpen behalve nog meer irritatie

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 16:38

Ja dan helpt het zeker om zo'n bericht nog eens te quoten en extra aandacht te geven 8)7

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 16:42

Nou, scannen is niet echt nodig he. Die pony is neem ik aan gezond en dan komt er een veulen uit, of niet. Zo kun je het ook zien. Het is geen hoefbevangenheid of een ander spoedje. Dus TS, bespaar gewoon die centen en zorg dat je voor nood een potje houdt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 17:33

Gewoon op een later moment scannen is niks mee. En sws verstandig voor mensen in het algemeen die een veulen fokken. Tijd zat nog :j

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 19:11

In ieder geval heel fijn dat je pony nu op een andere plek staat. Ik hoop dat je nu ook wat vaker er zelf naar toe kan gaan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 19:39

Wat ik zou doen?

Gewoon even overleggen met de hengsten houder en de situatie uitleggen.

Op basis daarvan een plan maken.

Mocht ze niet meer drachtig zijn, dan kan je nu (eigenlijk) niet meer dekken.
Dus dan wordt t volgend jaar weer een nieuw seizoen.
Mocht ze wel drachtig zijn....is ze drachtig.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 22:19

Gewoon even afwachten... Scannen kan altijd nog.. geef het beestje de tijd om te wennen..en mbt stallen, overal is wel wat... Of je pakt je spullen en zoekt elders waar het beter is, of je gaat t gesprek aan al is mijn ervaring dat dat weinig helpt. Gewoon om je heen kijken. Overal moet je concessies doen en of zijn stalhouders irreëel, vaak mensen die 0 paarden ervaring en kennis hebben is mijn ervaring... Beetje kijken waar je terecht komt en kan op een plek waar het acceptabel is ..

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 22:52

Grappig dat het gros van de bokkers er vanuit gaat dat de pony bij een hengstenhouder is gedekt terwijl shetlanders juist heel vaak gewoon door het leuke hengstje van de buurman, kennis of vriendin gedekt worden of zelfs per ongeluk. Geen idee hoe lang ts de pony al heeft maar (mogelijk) drachtig gekocht is ook nog een optie. Een gust regeling is dus helemaal niet altijd aan de orde.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 04:35

Dreamboy schreef:
Grappig dat het gros van de bokkers er vanuit gaat dat de pony bij een hengstenhouder is gedekt terwijl shetlanders juist heel vaak gewoon door het leuke hengstje van de buurman, kennis of vriendin gedekt worden of zelfs per ongeluk. Geen idee hoe lang ts de pony al heeft maar (mogelijk) drachtig gekocht is ook nog een optie. Een gust regeling is dus helemaal niet altijd aan de orde.

Waarschijnlijk gaat het gros van de bokkers daar vanuit omdat zij TS's berichten (wel) goed gelezen hebben :+ . Dus nee, drachtig gekocht is geen optie. En per ongeluk al helemaal niet.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 06:41

GDG schreef:
Dreamboy schreef:

Waarschijnlijk gaat het gros van de bokkers daar vanuit omdat zij TS's berichten (wel) goed gelezen hebben :+ . Dus nee, drachtig gekocht is geen optie. En per ongeluk al helemaal niet.

Volgens mij ook en ook nog een officiële dekhengst

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 07:37

GDG schreef:
Dreamboy schreef:

Ik heb (wel) alle berichten van ts gelezen en ik kan het er niet uit opmaken hoor.
Enige dat ik zie:
Ze stond vanaf maart op die plek
De shet is 13 mei uitgerekend

Maar of ze in maart met beide pony's op die stal stond of enkel met de Haf.
En waar en door wat voor hengst de shet gedekt is, zie ik ook niet zo snel staan.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 07:57

Kunnen we niet gewoon stoppen met dat gespeculeer?

Ts heeft inmiddels een andere plek gevonden dus on topic reageren heeft vanaf gister ook geen zin meer.