Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:20

Die van mij is niet krachtig genoeg om het blad uit het zand te blazen... zeker niet als dat wat nat is zoals nu.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:29

Ah, maar dan heb je wel een goede basis.

Wij kunnen en mogen niet keren ivm archeologische grond en een gemeente die alles ziet.
Nu een paddock van 250m2 inclusief stal en dat is prima zolang ze de wei op kunnen, maar vind ik best saai voor ze voor een hele winter.

Zou best iets meer voor ze willen, maar ik twijfel nog over de opzet. Er moet nml echt iets aan de bodem gedaan worden.
Kreeg net het ludieke idee om de kleine fruitbomen in de boomgaard naar een ander deel van de tuin te verplaatsen en van de boomgaard een 2e paddock te maken en de paddocks dan te verbinden met een looppad van 3 meter breed.
Mijn vriend keek nog niet heel gelukkig :D

Inmiddels is hij al meer dan 2 weken geveld door hevige buikpijn. Medicatie slaat niet aan, bloedonderzoek was goed, nu in afwachting van “mest”onderzoek.
Begin me ondertussen echt wel zorgen te maken. Hij was al niet dik, maar is inmiddels kilo’s afgevallen.

De potentiële kopers voor Mir zijn er nog niet uit. Zij wil graag, hij heeft twijfels. Ivm buitenland moeten ze ongezien kopen en dat vindt hij gezien haar karakter best lastig.
Dat begrijp ik.

Verder veel optimistische Penny’s.
Die haar graag met al hun vriendinnen gaan verzorgen. Ik denk dat Mir ze graag allemaal opeet :D

Dan nog een bejaarde man voor de fok, maar wel allemaal meiden voor het rijden.

Nu wel weer een serieuze reactie van iemand uit Friesland. Filmpjes gezien en ze kan goed rijden en heeft ervaring met jonge paarden. Maar, ergens blijf ik ook bang voor verkapte handel.

Ik merk dat ik t financiële stuk eigenlijk helemaal niet belangrijk vindt. Wat dat betreft de laatste jaren al zoveel geld aan de paarden verloren qua medische kosten. De bankrekening wordt altijd wel weer aangevuld, maar ik zou er echt kapot van zijn als ik erachter kom dat ze niet goed terecht komt.

Diekke staat nog steeds met een dik been. Niet kreupel, maar ja Fries hè, die knalt overal wel doorheen.
Ook daarover begon ik me nu zorgen te maken.
Even t weekend afwachten en anders volgende week maar een echo maken.

Ooh had ik al verteld dat t me soms een veel beter idee lijkt om alles te verkopen en lekker in een warm land te gaan wonen en het van de overwaarde uit te zingen tot aan m’n pensioen _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:55

Dat laatste is is voor te zeggen, maar alle 'warme' landen zijn mij té warm en dat wordt alleen maar erger.
Zolang buikpijn is niet goed, willen de HA's nog niet verder onderzoeken in een zkh oid ??

Zouden de potentiële kopers niet op jouw of gedeelde kosten een weekendje over willen komen ??

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 20:10

Oh nee een echt warm land lijkt me ook niks.
Ik grap wel eens dat ik wel een vakantiehuisje in Portugal wil voor de winters en in Zweden voor de zomers. :D

Nee, zo lang buikpijn is zeker niet goed.
Nu eerst lab uitslag afwachten. Volgende stap wordt inderdaad ziekenhuisonderzoek.

Nou kosten maken voor hun verblijf vind ik ook wat ver gaan. En ze in huis nemen eigenlijk ook. :o
Ik denk even rustig over de situatie na.

Momenteel wel weer even wat zorgen. Ook zien dat ik een beetje ga genieten van m’n weekend :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 20:13

Lijkt me ook best lastig ja Boemel! Een paard verkopen sowieso maar zeker 1 als Mir! Komt tijd komt raad, je hebt geen haast toch?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 20:17

Nee, ik heb geen haast.

Kan hooguit zijn dat ik binnenkort 3 paarden heb en Diekke even in pension moet :=

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 20:30

Spannend Boemel, wat voor een nieuwe heb je op het oog?
Sterkte voor je vriend. Niks aan zo lang zo ziek.

Kun je langs de buitenranden niet aan verrijking doen? Wij hebben berken, hazelaar, wilgen, meidoorn en haagbeuk neergezet, juist om ze wat te doen te geven.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:01

Ai dat klinkt pittig Boemel, sterkte voor je vriend ook.

Herkenbaar Belker, denk dat wij met ongeveer dezelfde uitdagingen zitten qua toegankelijkheid en bomen.

De betonplaten in onze voortuin liggen! Nu op jacht naar mooie aanplant en aan de slag met de dakgoten!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:21

Wij hebben recent onze stekken van de wilgen van vorig jaar in de grond gezet. Ze stonden al die tijd in bakken water.

Volgend jaar weer nieuwe stekken. Binnenkort nieuwe paden maken en dan volgend jaar borders gaan maken zodat ze meer te doen hebben dan hooi eten.

Maar alles is een proces. Haha.

Over mijn post: ik krijg kudde uitbreiding. Heel erg leuk en spannend. Die vergroten is nu wel nodig.

Ik ga ze voorstellen als ze er zijn.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:25

Leuk Marit, ben benieuwd!

Hier gaat ook alles in stappen hoor. Helaas geen geldboom hier in het bos :')
Heb wel vandaag gehoord dat mijn promotie officieel is dus dat is lekker (en leuk vooral :D ).

En om het sneller te laten gaan zou ik vaker een paard moeten verkopen _O-
Maarja, de rest is onverkoopbaar en daardoor voor mij te leuk.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:35

Ik ga bij mijn buurvrouw de flaminogwilg snoeien. Kijken of die gaan aanslaan bij mij.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:46

Daar een haag maken is niet echt ideaal.
T zijn ook echt van die “lust ik niet” paarden. Heb van alles voor ze gezaaid en gepoot, maar vinden ze niks hoor.

Enige waar ze een moord voor doen is borage, komkommerkruid. En kleefkruid en af en toe Wilg vinden ze ook wel wat.

Ben benieuwd Marit!

Ik ga zondag proefrijden op een 7 jarige Duits gefokte ruin. Al RX gekeurd, verkeersmak en braaf. Van een bekende van me.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:52

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 10:17

@boemel: Dat is wel een heel bijzonder stukje bos.
Succes met de duitser... klinkt goed iig.

Ik moet weer even op zoek naar een warm dekentje voor Jasmijn, want ik hoorde vanochtend op het nieuws dat het zondagnacht hier wel -2 kan worden ;(
Nou ja hopelijk wordt het tegen die tijd wel weer anders....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 11:23

Boemel sterkte met je vriend, hopelijk weten ze snel wat het is en is het makkelijk te verhelpen.
En dat Duitse paard klinkt als een heel fijn paard.

Marit, leuk!
Benieuwd wat je voor uitbreiding hebt.

DF, ja we krijgen een paar koude nachten
Maar volgende week weer voorbij en zelfs weer warm overdag...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 11:45

Warm overdag is met een geschoren paard geen probleem :)
Overigens zou ik haar volgende week voor de 2e keer moeten afsponzen met die Cebacil. Ik heb er weinig fiducie in dat het gaat helpen, want de talgklieren doen het nog steeds overmatig ;(

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 14:06

Heftig van je vriend Boemel, sterkte en beterschap voor hem.
Welk land wonen de geïnteresseerden voor Mir?
Succes zondag, klinkt goed!….ben benieuwd.

Gefeliciteerd met je promotie Audesta.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 21:09

boemel schreef:
Ooh had ik al verteld dat t me soms een veel beter idee lijkt om alles te verkopen en lekker in een warm land te gaan wonen en het van de overwaarde uit te zingen tot aan m’n pensioen _O-

Die gedachtengang snap ik soms maar al te goed :')
Sterkte trouwens voor je vriend, hoop dat hij snel toch een beetje opknapt.

boemel schreef:
Ik probeer in mijn pauzes te wandelen. Zowel bij thuiswerken als bij mijn bedrijf.

We wonen aan een bos (landgoed). Op mijn vaste ronde kom ik altijd langs een bijzonder plekje.
Ik heb ‘t vanmiddag gefilmd.

https://www.instagram.com/reel/DByvRYHN ... Ixb3AxcWM=

Mooi stekje ! en succes morgen bij het paard, hopelijk is het wat.

Audesta schreef:
Leuk Marit, ben benieuwd!

Hier gaat ook alles in stappen hoor. Helaas geen geldboom hier in het bos :')
Heb wel vandaag gehoord dat mijn promotie officieel is dus dat is lekker (en leuk vooral :D ).

Als je die bomen ergens gevonden hebt wil je mij dan tippen ? :Y)
Wel lekker promotie maken, gefeliciteerd !

Hebben jullie vandaag ook zo genoten van het mooie weer ?
Hier een heerlijke rit gemaakt , de hubertusrit in Epe

Morgen nog zo'n dag en dan heerlijk buiten klussen en ik denk het paard deels opscheren.
Heb hier nog een Wal die helemaal aangepland moet gaan worden :z zal vast mooi worden maar de klus zie ik zo tegenop.
Ook omdat er vaak reeën lopen die mijn plantjes weer graag opknabbelen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 15:59

Paard proefgereden.
Wel knap dier, maar schraal. Vond m zonder zadel aan de longeerlijn veel beter dan onder het zadel.
Wel braaf, maar wat narrig. Denk toch wat pijntjes.
Kende weinig, wel erg mak. Kijkt nergens naar.
Maar we vonden m ontzettend in zichzelf gekeerd.
Paard zat lekker!
En toch kreeg ik er geen blij gevoel van :o

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:11

Dan dus niet doen. Je moet er wel blij van worden. Ook narrig en verschil onder zadel en aan de longe zijn vlaggen.

Gisteren was mijn oude bijrijdster er weer en zijn we even het kleine bos ingeweesr. Zij op Fiesta en ik met Lieve gezadeld aan de hand. Op de terugweg is ze op Lieve gaan zitten en ze was gelijk verliefd. Zo leuk.
Vandaag was er een onderlinge Halloweenwedstrijd. Alles mocht, verkleed, niet verkleed, pas de deux, aan de hand. Was een geslaagde dag.
Ik was ringmeester en had Johnny mee. Had die weer eens een uitje.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:43

@belker: van zo'n paard zou ik verwachten dat ie na een tijdje ineens heel anders wordt. hij kán uit zijn schulp komen/beter in zijn vel gaan zitten en nog steeds braaf zijn, maar er kan ook ineens iets naar boven borrelen waar je niet op zit te wachten.

@belker: fijn ritje gedaan en lol met de Haloween-wedstrijd :)

Ik had Boon weer eens opgezadeld voor een rustig ritje, want dik in het haar en warm.
Ze was idd zo sloom dat ik dacht voorbedachte rondje maar in te korten. Dus ipv rechtdoor/links, maar naar rechts het 'illegale' bosje in. Ik was de bocht nog niet om of ze herkende 'de weg naar huis' maw ze werd wakker. Na 2 vette bokken heb ik haar even tot de orde moeten roepen want zo wil ik niet een drukke weg over steken. Dat hielp en met oversteken (aan de hand) was ze braaf gelukkig.
Via een wit paaltje weer opgestapt en via het fietspad langs de weg weer naar huis gestapt. Ze liep nog wel wat hypertjes, maar dat was te behappen ... oude draak is duidelijk nog niet aan haar pensioen toe.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 17:12

DubbelFun schreef:
@belker: ziet er goed uit. Heb je daar ook niet erg veel last van bladval ??

Mijn paddock ligt momenteel hopeloos vol met Beukenblad vanwege de wind die konstant verkeerd staat.

Hier ook alles vol blad. Mijn paddock ligt deels binnen de bomensingel. Elke dag even een ronde bladblazen nu

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 18:37

Ik heb dat inderdaad ook … hoe is het paard eenmaal beter in z’n vel. Nog zo braaf?

Wij hebben gisteren het bladblaasfeestje gehad.
En daarna heeft mijn vriend de rijbak gesleept en wat dieper doorgetrokken. Was echt heel fijn geworden.

Daarna Mir gereden. Die gelukkig echt wel heel braaf is met zadelen en opstappen. Heb haar gewoon los staan en stap ook alleen op.

Diekke heeft haar been weer dun sinds de mok rustiger wordt. Diekke ook nog even gereden. Ging wel weer lekker moet ik zeggen.

Fijn dat t zo goed gaat Belker! En die lieve pony <3

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 18:57

@boemel rank, super braaf en narrig vind ik een "red flag". Die van mij heb ik ook zo gekocht en werd een heel ander dier toen hij 'opgeknapt' was. Is nu een heel ril en super sensitief dier. Beetje gelijk aan jouw Mir gebaseerd op je verhalen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 19:01

Dat klinkt niet heel gemakkelijk Matheno.

Mir is niet ril. Ze is voor de duvel niet bang.
Maar wel wantrouwend en haar motto is dan aanval is de beste verdediging. Ze wordt trouwens wel steeds vriendelijker en gemakkelijker hoor, maar ik en mijn vriend voelen ons niet comfortabel bij haar.

Ik wil graag een paard waarbij ik bij wijze van in het gras ernaast kan liggen :o