Corona: Neemt jouw stal maatregelen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:57

Haha nam precies een screenshot terwijl mijn vent appte, lekker professioneel :+

Blue_Eyes

Re: Corona: Neemt jouw stal maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:17

Hahaha, als je het niet gezegd had, had ik het niet gezien :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:37

ElCamino schreef:
Er is bij De Heidehoek in Eemnes idd controle geweest. Dat meldt Arnoud zelf op zijn fb. Of de kantine wel dicht was, of er wel afstand gehouden wordt etc etc.

Klopt, wij moeten ons aan de bekende maatregelen houden en worden goed op de hoogte gehouden.
Gelukkig houdt iedereen zich er goed aan en wordt er rekening met elkaar gehouden.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:39

ruitje schreef:
[ [url=m/YLjvQG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit hebben wij, max 12 mensen per 2 uur dus.

Ziet er overzichtelijk uit. Bedankt voor het delen. Via welke site / app is dit?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:26

Netjes ruitje!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:32

Omdat ik lees dat er nu zelfs handhavers op afgestuurd worden wil ik de maneges hier in de buurt even een pluimpje geven omdat ze het meteen serieus hebben aangepakt, zonder morren en zonder vertraging, terwijl ik al duizelig wordt als ik rekensommetjes maak over de omzet die ze mislopen.

Ik ga ook eens kijken wat ik kan doen om beide maneges te steunen, want ik gun ze hun voortbestaan en de verzorging van de dieren staat niet stil.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:34

Die handhavers waren vorige week al direct actief, heb ik hier nota bene ook geschreven, maar het heeft nu op Facebook gestaan, dus nu is het pas waar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:35

Nee, nu hep ut op Bokt gestaan, of althans, de voorpagina :D Daar kwam ik het tegen.
(Sorry, had het dus niet gelezen.)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:38

Het is erg genoeg dat die handhaving nodig is.. maar blijkbaar moet het.. ben vooral geschokt dat er grotere stallen zijn waar niets wordt gedaan met de maatregelen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:41

Mogen ze hier wel handhaven op een manege!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:01

Heet supersaas. ( is niet gratis maar had het er voor over ipv het zelf bijhouden :+ )

Als je op die blokken klikt zie je ook wie er zijn in dat blok, maar dat open ik niet ivm privacy :) .

Ik zet als stalhouder de blokken er in, met het maximum aantal mensen wat toegestaan is.

Is het vol kunnen klanten nog op de wachtlijst voor dat blok, als iemand zich dan afmeld schuif je er in.

Klanten of bijrijders registreren zich met email, adres en telefoonnummer. Zo voldoen we direct aan het advies om bij te houden wie er wanneer op je erf is.

Dit alles, inclusief gedragsregels, hygiene regels en 11 aangewezen poetsplekken en een maximum aantal toegestane personen per onderdeel van de acommodatie hebben we al uitgeprint in een map zitten.

Als ze komen handhaven hebben we in 1 overzicht wat we doen :)

Da's en hoefsmeden worden los aangemeld bij ons door de klanten, die tellen niet bij de 12 en onze eigen famillie ook niet. Die hebben we vast geregistreerd staan.

Het was vandaag super rustig, was echt goed te doen zo. Zie nu pas hoe druk het soms voor deze maatregelen was op stal. Werden toch veel mensen extra meegenomen :o

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:59

Hier gaat alles super tot nu toe! Gelukkig.
* De groeps-app geeft duidelijk de regels aan.
*Op elk mededelingen bord hangen de regels uitgeprint
*Zoveel mogelijk poetsen / zadelen in de box , niet op de poetsplaats.
*Geen extra mensen mee het erf op
* De opfok eigenaren zijn momenteel NIET welkom, je veulen red het best zonder jou even....
*Ik meld bv op mijn fb gewoon wanneer en hoelaat mijn smid komt, dan weten ze dat er dan niemand op de poetsplaats kan staan.
*kantine is dicht
*personeel eet met de stoelen duidelijk 1.5 meter van elkaar

Verder een aantal stallen gebouwen, 3 rijbanen dus we zien elkaar niet eens.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:10

We zijn inmiddels een paar weken verder en het einde is nog niet in zicht. Ben toch stiekem wel benieuwd of de stallen die in het begin gelijk op slot gegooid werden inmiddels toch hun deuren weer "beperkt" geopend hebben? Nu bekend is dat het wellicht nog maanden kan duren, kun je natuurlijk moeilijk alle paarden zo'n beetje aan hun lot overlaten zonder training, hoefsmid, etc.

En hoe gaan jullie het doen met het weideseizoen? Ze gaan zo langzamerhand de wei weer op en daar wil iedereen toch altijd wel graag bij zijn. Ik heb best een brokkenpiloot dus moet haar dagelijks dubbel checken #)

Nu is bij ons op stal gelukkig alles redelijk normaal geregeld maar het zijn toch wel dingen die door je hoofd gaan nu.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:17

frutsels schreef:
We zijn inmiddels een paar weken verder en het einde is nog niet in zicht. Ben toch stiekem wel benieuwd of de stallen die in het begin gelijk op slot gegooid werden inmiddels toch hun deuren weer "beperkt" geopend hebben? Nu bekend is dat het wellicht nog maanden kan duren, kun je natuurlijk moeilijk alle paarden zo'n beetje aan hun lot overlaten zonder training, hoefsmid, etc.

En hoe gaan jullie het doen met het weideseizoen? Ze gaan zo langzamerhand de wei weer op en daar wil iedereen toch altijd wel graag bij zijn. Ik heb best een brokkenpiloot dus moet haar dagelijks dubbel checken #)

Nu is bij ons op stal gelukkig alles redelijk normaal geregeld maar het zijn toch wel dingen die door je hoofd gaan nu.

Kan me voorstellen dat je dat heel lastig vindt. Hier ook een brokkenpiloot.
Verschil is wel dat wij op dit moment met 4 meiden en de staleigenaar zijn. Bovendien staan ze het hele jaar door op de wei, in dezelfde stabiele groepen. Als we niet afspreken dan zien we elkaar ook eigenlijk niet. Kan gerust een keer of drie naar stal.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:20

ik ben blij dat Niels altijd op de wei staat, zomers en winter. Kan naar binnen wanneer hij wil.
Kan hem ook gerust maanden laten lopen zonder rijden....scheelt een hoop.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:09

Hier is alles eigenlijk zoals het was (maatregelen niet versoepeld nog). Dat komt ook pas als de overheid dat ook een goed idee vindt.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:13

Bij mij hebben ze sinds 1 april dat we ons moeten inschrijven in bepaalde blokken van 2 uur en max. 10 paarden per keer dus 10 personen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:30

Bij ons op stal haast geen maatregelen behalve handen wassen
Denk zelf goed om de afstand maar sommige personen staan er niet eens bij stil.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 06:29

Wij hebben ook nog maatregelen op stal.
Max 3 personen op stal, tandarts, hoefsmid, dierenarts liefst in de ochtend en dan alleen eigenaar paard op stal erbij.
Lessen mag, maar dan instructrice meteen naar de bak en na afloop meteen weg, niks aanraken en verder ook niemand op stal.
En uiteraard allemaal afstand houden.
Doen waar je voor komt en niet rond blijven hangen.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 07:03

loriene schreef:
Bij ons op stal haast geen maatregelen behalve handen wassen
Denk zelf goed om de afstand maar sommige personen staan er niet eens bij stil.

Bij ons ook zo. Het scheelt natuurlijk dat we een pensionstal zijn met volwassen mensen die zelf ook gewoon kunnen nadenken en in de regel sowieso al komen om hun paard te doen en niet rond blijven hangen.

Ik vind het stiekem ook wel lekker dat er bij ons "normale " gang van zaken zijn. Eens even niet bezig zijn met corona.

Besef je je wel dat we heel veel geluk hebben met zo'n hobby. Toch een beetje je social life en ontspanning.

Ik vroeg me vooral af hoe dat op die stallen gaat waar een paar weken geleden zelfs de eigenaar niet meer welkom was. Die kunnen toch moeilijk nog maanden dicht blijven?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 07:25

Niu idd frutsels, ik ben er ook heel blij mee! Wij moeten niet onnodig blijven hangen, proberen onszelf wat te verdelen, geen volle bak qua rijden, niet met groepjes naar buiten, afstand houden en niet jan en alleman laten mee komen. Maar verder kan ik nog gewoon lekker m'n ding doen dus dat is zeer prettig!!

3333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:18

Hier ook een stal met volwassenen personen, maar helaas er wordt niet aan de regels gehouden.
Deze week zijn de paarden voor het eerst het land op gegaan. Er waren teveel mensen op stal, ook veel groepsvorming.....
Ik vind het knap, dat mensen op andere stallen zich netjes aan de regels houden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:31

Hier ook geen extra regels, gewoon afstand houden en je gezonde verstand gebruiken.
Instructie van buitenaf mag ook gewoon komen, maar idd afstand houden.

Ben ook blij dat dit allemaal gewoon mag, ff weg uit het corona gedoe en lekker met je paard buiten bezig zijn.

Nu staan we ook op een kleine met 7 paarden waarvan er 5 pension paarden zijn en de staleigenaar heel veel doet (voeren, mesten etc, alleen in het weekend helpen we mee)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:34

Hier is het komend weekend dat we ons moeten inschrijven omdat ze gehoord hebben van iemand dat er dan veel gecontroleerd zou worden. Max 1,5 uur en max 6 personen op een tijdstip. Vind het redelijk kort voor rijden maar je weet nu wel dat het dan niet druk is..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:11

Bij ons moet je het hek achter je dicht doen zodat duidelijk is dat de stal in principe gesloten is. Maar dat heeft wel tot gevolg dat iedereen dus constant aan dat hek zit. Per keer dat je er bent moet je er vier keer aan zitten: Een keer open en dicht doen als je komt, en een keer open en dicht doen als je weggaat. En het is geen klaphek dat je open kunt gooien. Het is een zwaar schuifhek dat je echt goed vast moet pakken om het open of dicht te kunnen doen.
Het zou denk ik veiliger zijn om dat hek gewoon open te laten zoals normaal, zodat je er niet steeds aan hoeft te zitten. Maarja, dan krijg je weer van die mensen die een stukje aan het fietsen zijn en gezellig willen komen paardjes kijken. :roll: