Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:33

Hopelijk gaat het snel beter met je vader Chasey. Kan me voorstellen dat het zeker voor de kinderen moeilijk is om hem zo te zien liggen.

Vijver is gaaf!! Las vandaag ergens dat er volgende week regen aankomt!! *\o/*

belle_boef

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:35

Afbeelding
Afbeelding

Bij Roosje mijn zadel gepast. Het is wel wat aan de grote kant dus binnenkort maar iemand langs laten komen. Mijn hoofdstellen passen ook niet dus morgen even shoppen.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:38

belle_boef schreef:
Dat is een hele rondreis Nils. Ik kom geregeld in emlicheim en dalen ook af en toe.

Chasey mooie vijver. En sterkte voor je pa. Hopelijk dicht het snel

Haha, ach ja soms moet je verhuizen... Moet wel zeggen dat ik blij ben om weer op Nederlandse bodem te wonen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:40

Dankje allemaal.

Nils, De vijver is bedoeld om met de paarden doorheen te gaan. Zal binnenkort duidelijke foto’s van de vijver maken waar je kan zien wat de in en uitgang is. Op deze is dat niet zo goed te zien.

Zadel oogt wel groot, maar ik heb er weinig verstand van verder ;)

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:41

belle_boef, het zadel lijkt inderdaad wat te groot. Blijft altijd lastig met zadels. Ook altijd lastig om een goede zadelmaker/passer te vinden...

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:41

Wat is dat voor zadel Belle_boef? Ziet er comfortabel uit!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:42

Gaaf zo'n vijver voor de paarden! Hier niet genoeg ruimte om een vijver te maken maar wie weet voor in de toekomst...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:46

Bak slepen:

Zitmaaier met pallet erachter (met 2 klinkers erop)

Of de tractor met weidesleep zonder de ringen erin

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:49

-Namiro- schreef:
Wat is dat voor zadel Belle_boef? Ziet er comfortabel uit!

Een barefoot lexington

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:51

Ook leuk als zwemvijver voor de kinderen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:06

Voordat de planten er in stonden heeft David al met zijn krokodil in het water gespeelt. Prachtig vond ie het.
Toen was de vijver net een paar dagen uitgegraven.
De planten zijn intussen mooi gesettelt. Geworteld of hoe noem je dat ;)
Als het waterpeil weer hoger is en alles in balans hebben we er denk ik een leuke vijver aan, voor zowel kind als paard.
Daarvoor hebben we hem ook gemaakt.
En zolang het niet nodig is, komt er geen vis in.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:15

Met vissen er in heb je alleen maar "vervuiling" en vaak wroeten ze de waterplanten ook weer los.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 00:43

Leuk die vijver! Is dat grondwater? Lijkt me hier ook wel wat maar beetje lastig op een gletsjer...

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 01:18

*\o/*
Beetje moeilijk om leuke fotos te maken want Nordic wilde graag weten wat ik daar in mijn hand had... :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 05:38

Anke schreef:
Bak slepen:

Zitmaaier met pallet erachter (met 2 klinkers erop)

Of de tractor met weidesleep zonder de ringen erin

Ik las eerst met twee kinders er op :') waarvoor twee kinderen allemaal van pas komen.
Heerlijk trouwens dat ze zo genieten van de pony’s, en dat jij zo kan genieten van de kinderen.

Gisteravond 4 emmers met dazenlijm gemaakt en opgehangen. Ben erg benieuwd wat het doet.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:08

Haha MizzMontana moet erg lachen om je opmerking met de kinders.

Akelig voor je paps, duimen dat vanzelf stolt Chasey.
Echt gaaf om de vijver te zien, hij lijkt echt enorm groot zo. Wel zo veilig dat die krokodil het hazenpad heeft gekozen ;-) Kikker erin is goed teken, die zijn vrij kieskeurig volgens mij.

Wat een monsterlijke actie van dat manegepaard, mooi dat lesje opvoeding geholpen heeft. Sterkte met je voet en schouder.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:12

Leuk veulen!!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:33

Chasey ik ben ook zo benieuwd hoe het er bij jou over een jaar of twee uitziet als alles lekker aan het groeien is. Het wordt vast super mooi daar bij de vijver!

Ik had trouwens de merrie flink kreupel uit de wei gehaald van de week :( smid stond de volgende ochtend al gepland voor het afgetrapte ijzer. Hij dacht dat ze misschien in een nagel had gestaan met aftrappen en daar iets een hoefzweertje van had. Was met de tang wel iets gevoelig en iets een warme hoef, maar hij kon geen gaatje vinden en heeft niets weggesneden. Eerst kijken of ze met het ijzer er weer onder weer goed loopt na het weekend.

Omdat onze pensioener de hele tijd mijn merrie oploopt en wegjaagt staan ze voor nu in aparte weitjes, die van mij op een klein stukje. Wel even sneu dat ze apart staan maar die rust is wel even goed voor haar been. Het lijkt al wat beter na een dag maar over is het nog niet. Al ze maandag niet helemaal 100% loopt maar een afspraak maken bij de kliniek om te kijken waar het dan vandaan komt.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:04

Sterkte Chasey! Is altijd flink schrikken..

Wat een heerlijk veulen is dat zeg <3

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:35

Nordic is een gaaf veulen. Ook al gebruind vd zon.

Kinderen willen er idd ook graag op/aanhangen. Dat vind ik te gevaarlijk.
Plezier mag, mits veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:51

Kreupel is altijd vervelend MizzMontana. Hopelijk knapt ze snel op en is een bezoek aan de kliniek niet nodig maandag.

Om de bak te slepen hebben wij een oude trekker gekocht. Gaat super. Soms gebruik ik de weidesleep en ik heb ooit een bakvlakker op de kop getikt en die werkt ook goed. Eea is even afhankelijk van de staat van de bak. Nu is hij in woestijnstaat :D .

Volgens mij vroeg iemand ook nog iets over onbeperkt hooi? Ik voer onbeperkt vanuit slowfeeders.

Nordic groeit goed! Wat een stoer veulen. :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:01

Nordic blijft een mooi dier zeg!

Bak slepen doe ik ook met de trekker met weidesleep. Een paar keer per jaar trekken we hem ook even los met de cultivator. Maar ook hier is de bak in woestijnstaat :') gecombineerd met onkruid...
We hebben waarschijnlijk ook een tweedehands kunstmeststrooier voor achter de trekker op de kop getikt. De kunstmeststrooier voor achter de zitmaaier gaat iedere keer kapot, slijtage. Ik vraag er meer van dan het ding voor gemaakt is.
Zeker nu met die schelpenkalk, dat is eigenlijk echt te zwaar voor dat ding helaas.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:27

Wesleydune: Ik heb ook zwarte draad en daar hebben de paarden helemaal geen moeite mee. Gaan in het donker al naar buiten en zijn niet echt makke schapen....
En het is inderdaad veel mooier.

Chasey: wauw wat een mooie vijver. Ben je niet bang dat het een muggen magneet gaat zijn?

Libera: wat een knap veulen.

Wij hebben wel een trekker maar hooien ook zelf. Zou hem niet meer willen missen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 10:27

Caily, pfff 7.. Ik vind 4 meer dan zat. Alhoewel de verzamelaar vaak wel in mij naar boven komt als ik denk aan alle rassen die ik gaaf vind :+
Wie is er weggegaan?

Scappa, aha duidelijk. Zeker die ouwetjes hebben extra aandacht nodig. Mooi huis maar zo te zien nog genoeg te doen :)

MiniMeLona, haha ik zie het zo allemaal gebeuren. Minder grappig voor jou natuurlijk. Misschien toch maar enkelgewichtjes of lood in de schoenen doen ;)

Weet je wel meteen wat hij van al het “harde werken” nu vindt Lizy29.. haha

Weslyjune, voor nu te laat maar de mijne zien het donkere draad prima.

Yaay Wendy, top nieuws!

Ohnee Chasey, wat een slecht voorbeeld ben jij := Gelukkig was jij degene die de pony moest zadelen en niet een klein mupke.
Heel veel sterkte voor je vader. Klinkt heel eng. Hopelijk stopt het vanzelf.
Mooie vijver/poel. Hoe groot is ie ongeveer? Ziet er uit als een mooi maat.

Belle_boef, zal nog lastig worden om iets passends te vinden denk ik? Ze lijkt een korte rug te hebben. Shoppen is zo vreselijk vervelend.. ;)

NORDIC! <3 <3 Ik vind hem zo leuk he. Vreselijk knap kind.

Balen MM. Zeker als je niet helemaal weet wat het is. Beterschap.

Gisteren de vliegenvallen gevuld en opgehangen. Nu maar hopen dat ze wat vangen. Ik word gek van die beesten.
Ben niet zo blij met de paarden. Ze vreten alle blaadjes van de walnotenboom in de wei. Mijn 2 grote kunnen ver reiken.. De shet vind het vooral heerlijk om te schuren. Hij is helemaal blij met de boom haha.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:34

Ik had me in het vorige deel al gemeld,maar jullie gingen zo hard dat ik het niet bijgelezen kreeg.

Ik waag weer een poging in dit nieuwe deel (maar ook hier gaan jullie als een speer :') )

Sterkte Chasey, hopelijk stolt het vanzelf en is er geen operatie nodig.

Het is hier niet zo droog geweest sinds 1947 en mijn voerleverancier kwam vorige week vertellen dat hij geen voer voor me heeft. Ook andere leveranciers kunnen niets toezeggen totdat ze voor de 2e x gemaaid hebben.
En er is een groot tekort in heel Noorwegen. Zit nu te kijken voor hooi uit NL of DL , maar dat is ook niet zomaar gedaan. Wordt een dure hobby om 2 paarden aan huis te hebben.
Er worden hier nu gewoon biedrondes gedaan voor partijen voer. Te triest voor woorden eigenlijk ;(