[VOLG] project aanleg hit actief

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:48

Sonja_vR schreef:
Een paard zal zich zelf sneller slopen als ze na een x uur stal eindelijk de benen mogen strekken (en dan ook goed los gaan in de paddock zonder warming up ) dan als hij 24/7 rond mag scharrelen
Dat is gewoon logica
En ja , helaas houd je altijd van die lomperiken of stuntpiloten die zichzelf ongeacht de omstandigheden weten te slopen

Die van mij is een van de lomperiken _/-\o_ hij zou zijn nek nog breken over een hoefafdruk. Gelukkig speelt hij niet veel.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:21

Mijn paard is ook wat onhandig. Op onze vorige stallen stond hij vooral regelmatig op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Hij is twee keer in zijn rug gegrepen, een keer de stal uitgejaagd en toen in de deuropening onderuit gegaan (hij lag schuin en op z'n zij in de deuropening en we hebben hem over z'n rug moeten rollen om hem weer overeind te krijgen; gelukkig zag ik het gebeuren en waren we met z'n drieën), hij heeft iets onbekends gedaan waardoor z'n knie stuk was, en een keer omhoog gekomen in de stal (door een ander paard) en z'n neus flink gestoten. Ik denk dat ik door allerlei akkefietjes zeker twee jaar niets of weinig met hem heb kunnen doen door blessures (gelukkig niet twee jaar achter elkaar). Inmiddels staat hij drie jaar in een kleinere groep op meer m2 en gaat het eigenlijk ook al zo lang goed (effe afkloppen O:) )

Mijns insziens is de ruimte per paard, de mogelijkheden om rustig te eten (dus voldoende voerplekken) en te rusten ontzettend belangrijk om je paard heel te houden.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:15

Wat een paradijs!!!

wilmatj

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:14

Echt prachtig wat jullie gemaakt hebben, ziet er heerlijk uit voor de paarden!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 19:03

Oh ja en Pandora je kan nog gerust volgen hoor, het is nog lang niet klaar! :P

Jitskee het hele stuk is ongeveer een hectare groot.

Mijn rijpaard staat er ook nog niet bij, die heeft ook wat te lomp lopen spelen en moet nog een tijdje rust houden.
Paarden samen zetten geeft altijd een risico, maar alleen zetten is voor een kuddedier ook geen optie.
We hopen dat ze lekker bezig blijven zo, ruimte hebben ze in ieder geval genoeg!

Vandaag is mijn 26 jarige merrie er bij gekomen, die stond nog met de jonkies in de wei, maar die hebben we vandaag binnen gehaald.
Afbeelding

En ze moesten persé ineens met zijn allen binnen staan.
Afbeelding

Afbeelding

En bij de levering was niet alles kompleet gebracht, nu is eindelijk de rest ook binnen en is mijn vader druk met het volgende dakje.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:06

Heerlijk zeg ! Voor je oude dame ook wel lekker

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:15

Wat wordt het mooi zeg!
Als het af is maar eens een rondleiding voor de bokkers? :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:24

Ik ben wel benieuwd naar een plattegrond, om even the bigger picture te zien. Ik kan me vaag herinneren dat die gemaakt werd of misschien al gedeeld is, anyone?

Ben erg jaloers op je stek, het ziet er fantastisch uit!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:28

Keertje iemand in een kruiwagen parkeren met camera/telefoon en zo een filmpje maken. :j

Maar ziet er schitterend uit al zou ik persoonlijk niet zo blij zijn met de poel mijn paard denk ik zo wel. :')

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:30

Ik ben ook echt enorm jaloers! Ben ook echt benieuwd naar filmpje en plattegrond!

En ik zou juist wel blij zijn met de waterpoel :D In de zomer mogelijkheid om af te koelen en altijd drinkwater mocht er iets eventjes niet werken. Alleen in de winter met ijs er wel paaltjes omheen zetten :o
Blijf de foto's echt leuk vinden!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:50

De plattegrond komt eraan hoor maar ik kom tijd te kort -O-

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:22

ajesca123 schreef:
De plattegrond komt eraan hoor maar ik kom tijd te kort -O-

Jaaa, jij was t! Geen zorgen hoor, alle tijd, maar misschien had ik hem gemist :j

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 00:25

Ohhh wow die inloopstal, wat luxe en heerlijk licht ziet die er uit!!! Wat ligt er daar op de bodem? Is dat vlas?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 08:28

Kayleigh327 schreef:
Ik ben ook echt enorm jaloers! Ben ook echt benieuwd naar filmpje en plattegrond!

En ik zou juist wel blij zijn met de waterpoel :D In de zomer mogelijkheid om af te koelen en altijd drinkwater mocht er iets eventjes niet werken. Alleen in de winter met ijs er wel paaltjes omheen zetten :o
Blijf de foto's echt leuk vinden!

Hier doen ze niets met het bevroren water, alleen wachten tot het weer ontdooit is ;) intussen krijgen ze dan gewoon water in de drinkbak.

Verder had ik nog niet gereageerd, maar ziet er goed uit zo. Paarden lekker de boel verkend en baasjes in de stress of het goed gaat :D
Schuilstal ziet er ook goed uit zo, fijn dat de paarden ook naar binnen willen.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:41

Och wat een heerlijk beeld zeg!
Prachtig.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 19:38

Rondleiding voor alle bokkers is wel een idee! Dan weet ik ook eens wie wie is.
En niet dat na een open dag iemand zegt: Ja,ik was er ook, maar misschien heb je me wel gezien, ik had een blauwe jas aan en mijn haar in een staart... :')

Tot nu toe is er nog geen paard echt gaan liggen ofzo in de poel, ze zijn er wel veel, maar nu met die regen zie ik ze er alleen drinken en niet helemaal in staan.

Vannacht zijn ze aan de mest te zien veel binnen geweest, wel fijn dat ze dat doen als ze er behoefte aan hebben.

En ze eten nu ook duidelijk veel hooi, hier in de regen.
Misschien in de toekomst maar een net er overheen tegen het knoeien.
Afbeelding

En het 2e dakje is bijna klaar!
Dan moeten we daar een houten omheining maken en kunnen we waar nodig het ruwvoer beperken.
We hebben er 1 paard uit moeten halen omdat die door bleef eten en steeds slechter ging, maar die kan er straks dus weer bij!
Afbeelding

De bodem in de loopstal is een mengsel, het moet een bio bodem zijn zoals op de site van bio-ron te vinden is.
Er ligt alleen een beetje veel in, ik moet het elke dag naar binnen trekken zodat ze niet alles naar buiten lopen. :P

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:15

Ik vind een bokkers open dag wel een goed idee. Het ziet er goed uit.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:17

Een drempel voor de uitgang is wel handig. Ik heb daar wel eens omgekeerde brede bezems voor in gebruik gezien.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:39

Haha mag ik dan ook naar de bokkers open dag? Ik volg dit topic namelijk ook :) Ik zal heel verbaasd doen :P

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:40

Ik wil ook :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 00:08

Gaaf hoor!
Waar is de stellage met het dakje normaliter voor? Voederstation?
Het wordt nu puur de doorgang tot de verharde plaats met hooiruif toch? En waarom is daar (als het puur de toegang is) een dak nodig?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 02:27

Omdat t op den duur een afgesloten stuk wordt neem ik aan? Dan is het hooi er alleen wanneer t paard toegang krijgt.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 03:53

Ja er komt een poort en daarin wordt de chip afgelezen of het paard er (nog) in mag

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:48

Hannanas schreef:
Gaaf hoor!
Het wordt nu puur de doorgang tot de verharde plaats met hooiruif toch? En waarom is daar (als het puur de toegang is) een dak nodig?

Dat is een selectiepoort. Het dakje is daar puur ter bescherming tegen regen en sneeuw voor het mechanisme dat bovenop zit. Dit is de aandrijving voor het openen en sluiten van de deurtjes aan de voor en achterzijde.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:00

ajesca123 schreef:
Hannanas schreef:
Gaaf hoor!

Dat is een selectiepoort. Het dakje is daar puur ter bescherming tegen regen en sneeuw voor het mechanisme dat bovenop zit. Dit is de aandrijving voor het openen en sluiten van de deurtjes aan de voor en achterzijde.

Ah regen, vorst, sneeuw.. ja dat het vast vriest etc dat zou niet handig zijn.
Slim!