Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:48

Voor grote paarden zijn ze ook niet geschikt, maar alles t/m een E-pony gaat prima.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:35

Ik vind die tentjes maar eng ivm de wind heb ze hier met damwandplaat zowel tegen de wand als dak. Alleen met voedernijd paard ertussen binnenkant wel bekleden met hout, mijn merrie heeft dor zo`n ijzere plaat geschopt, halve been eraf

Gefeliciteerd met jullie aanwinst Abby

leuke foto van dochter en Roosje.

Gisteren met de quad gereden, vind zoonlief nu leuker dan de 1 pk. Al mag 1pk ook meer beweging. ik kom er niet aan toe. hoop dat dat beter gaat als ik ze achterom heb staan als wij ons huis ooit verkopen. Nu handen vol aan onderhoud en rijden op mijn jonkie. Heb wel meer tijd maar kan dan thuis niet weg als de kinderen slapen, als ze aan huis staan kan ik dan wel naar buiten

Afbeelding

Mijn jonkie meteen ook erbij gepakt , in begin bevroor hij van schrik, op het eind reed ik met de quad en paard ernaast aan een touwtje, incl over balkjes heen en slalommend door de pylonnen. Alleen vol gas door de bak in zijn richting vond hij eng ( logisch!!)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:13

Ook handig voor schuilstallen www.tuinhuisjes.nl . Als je zelf gaat bouwen ben je volgens hoe-bouw-ik-een-schuilstal ongeveer 1500 euro aan materiaal kwijt en bij deze gasten betaal je iets minder dan 2000 euro voor de complete stal + bezorgen + in elkaar zetten. Dan ga ik dus niet zelf lopen zagen en timmeren.

Caily, idd hooi van vorig jaar. Door de komst van de hongerige heks was het hooi te snel op. Anders hadden we dit jaar van de tweede snede (geef ik de voorkeur aan) voor een jaar gekocht. Wat er nu staat doen we iets meer dan een half jaar mee dus na het weideseizoen krijgen ze hooi van dit jaar .

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:18

Hoe dik is het hout, dan vind ik bij tuinhuisjes vaak aan de dunne kant, wel iets om even op te letten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:36

Het nadeel aan paarden op een paddock: hooi vinden! Bij de laatste levering had mijn hooiboer gemompeld dat hij niet veel meer had, dus toen ik vorige week geen antwoord op mijn berichten kreeg, dacht ik dat alles op was. Uiteindelijk vind ik iemand die 15 km verder woont, maar die levert niet bij mij (is te ver). Moet je weten dat mijn vaste hooiboer wel, zonder meerkost, thuis brengt en hij zit bijna 30 km verder. Maar goed, terwijl ik me zorgen begin te maken, krijg ik telefoon. Mijn vaste leverancier heeft voor mij nog genoeg bollen opzij zodat ik toe kom tot het nieuw hooiseizoen, oef!

Voordeel van paarden aan huis, je kan er naartoe op elk moment. Zaterdag was ik even buiten voor een babbeltje met mijn vriend en ik zie dat mijne grote lekker ligt te slapen op stal. Niets zo leuk als even kroelen met mijn vriend wanneer hij neer ligt. Had helaas een mijn beste jeans aan, dus ik kon me niet op mijn kont zetten, net nu was mijn grote vriend net aan een echte knuffelsessie toe. Ik kreeg zowaar een zacht hinnikje terwijl ik hem aan het kroelen was. Nu moet je weten dat mijn ruin een stoere kerel is, die normaal geen vrouwen aan zijn lijf wil. Even zijn hoofd op je schouder of tegen je borst, is het verste dat meneer wil gaan. Dus als hij dan eens wil kroelen, dan moet je dat moment koesteren. Dus ik snel de voorraad in zodat ik iets kon nemen om onder mijn kont te steken, dom dom dom, want na 2 passen uit de stal, stond mijn paardenvriend al recht en was zijn kroelhumeur over, zucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:10

Daarom heb ik dus ook eigenlijk geen kleren meer voor de "net" over...

Ik was dus wel gelijk zonder er over na te denken gaan zitten in mijn goeie goed, zon kans krijg ik nooit meer ook... ;)

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:18

Wat een geweldige foto!!! Hahaha..!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:18

Pfff ik kan dit topic steeds maar niet bijhouden!

Tuinhuisjes lijken mij ook van wat dun/licht/zacht hout om als stal in gebruik te nemen.

Ik probeer altijd te voorkomen dat ik in mijn niet oude kloffie naar de paarden ga maar soms gebeurd het toch even snel, zoals gisteren. Ging met een vriendin weg. Jeans aan die net uit de wasmachine kwam, nog even snel deken wisselen en kruiwagen mest legen. Ja hoor, stront aan m'n broek :+

Lynn haha super leuke foto! :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:25

Ja heb ik ook. Offerte laten maken voor drie stallen. Was 4500,- all inn.
Tja daar ga ik zelf niet de moeite voor doen.

Stoer zo met de quad en pony ernaast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:40

ohjajoh6 schreef:
Daarom heb ik dus ook eigenlijk geen kleren meer voor de "net" over...

Ik was dus wel gelijk zonder er over na te denken gaan zitten in mijn goeie goed, zon kans krijg ik nooit meer ook... ;)

Normaal zou ik er gewoon naast ploffen, goede broek of niet. Maar nu was meneer gaan liggen vlak naast de enige natte plek in zijn stal en je krijgt zo'n mestplek dus echt niet uit je broek. Achteraf gezien had ik beter niet nagedacht en wel lekker gaan zitten. Ik had echt zo'n zin om lekker in een bolletje tegen zijn borst te kruipen. -O-

Heb nog een oude foto, toen stond hij nog bij mijn oom, waarbij meneer lekker met zijn hoofd in mijn schoot ligt.

Afbeelding

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:50

Wat heerlijk zeg. Dat jullie dat zo durven. Ik ken Rachel nog niet lang genoeg om zeker te weten of ze dat wel op prijs stelt of niet. Zou het doodeng vinden dat ze ineens zou besluiten op te gaan staan en dan met die soepborden van haar begint te maaien. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:56

AbbyBlues schreef:
Wat heerlijk zeg. Dat jullie dat zo durven. Ik ken Rachel nog niet lang genoeg om zeker te weten of ze dat wel op prijs stelt of niet. Zou het doodeng vinden dat ze ineens zou besluiten op te gaan staan en dan met die soepborden van haar begint te maaien. :o

Op die foto had ik mijn paard maar een paar maand, ondertussen is hij al 11 jaar bij mij. Hij is enorm respectvol naar zijn mensen toe, maar ik blijf wel goed op zijn lichaamstaal letten. Nu ja, vrijdag stond hij met zijn hoofd tegen mij toen hij van iets schrok, dan heb je niet echt tijd om op zijn lichaamstaal te reageren. Maar goed dat hij als een echte heer eerst achteruit en opzij sprong en dan pas wegspurte. :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:02

AbbyBlues schreef:

Dat is wel om voor uit te kijken, ja. Die Bels van mij heeft toen ook eens besloten om op te staan en olant zo zijn olifantspoot op mijn voet. Kan je melden dat dat niet lekker voelt... -O-

Net de DA voor de ogen van Caj; niks mee aan de hand. Samen de bloeduitslagen van vorig jaar nog eens doorgelopen en vt haar toch een laag vit E gehalte op. De andere DA had daar niks van gezegd en het lab gaf ook ok. Maar daar had zij dus zo haar bedenkingen over. Nou las ik dat bij laag vit E ook bloedarmoede kon ontstaan. En laat haar hemoglobine nou inderdaad laag zijn...Wel nog in de kaders, maar echt helemaal onderin. Dus voerbeleid omgooien en van daar uit verder. Wie weet heb ik dan over 6 wkn een normaal paard.

Mijn oude ruin had wel verhoogde waarden op de ppid test. Maar maar heel weinig te hoog. Moet dus even nadenken wat ik ga doen. Hij heeft helemaal geen klachten en ik hoor veel over enorme bijwerkingen. Dus weer genoeg om over te puzzelen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:43

Mensen uit dit topic uit Friesland?
Mooi weer daar...
Afbeelding

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:47

Jeetje ligt daar zoveel sneeuw? :oo

Wat een lieve lig foto! Ik mag hier in de wei ook bij alle paarden erbij gaan zitten.. alleen 1 merrie vind het niet leuk.. De rest wil altijd wel met je knuffelen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:57

Aprilletje zoet.....
Eerlijk gezegd... liever daar dan hier :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:07

Hagel, hoorde ik. Ben blij dat het hier ook meevalt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:16

Hagel hadden wij gisteren ook. Vond ik minder erg dan regen; je gaat met je rug naar de wind staan en even later was het over. Van de hagel bleef je droog; die korrels vallen gewoon van je af. Regen ben je gelijk nat van.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:15

Maar als de straat wit van de hagel wordt, is het minder. Hoorde dat er enorme files staan in het noorden vh land.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:45

Dan wel ja :') Het beetje dat bij ons viel, was nog wel te doen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:02

AH kroelfoto's leuk... Heb ik er ook nog een van.... Die van mij was vandaag ook erg aanhalig.... Mijn man werd zowat jaloers....momenteel mag ze graag gejeukt worden.... Niet omdat ze van me houdt, maar omdat ze last heeft van haar losse haren... Ik doe toch lekker alsof!

Ik heb me vandaag een breuk gesjouwd( niet alleen) maar 60 blokken van 30 kilo.
Daarna heb ik mijn schuur uitgezocht op spullen voor de rommelmarkt as woensdag .
Geen puf meer om te rijden, dus ik was blij dat het hagelde... Goede smoes.

Afbeelding

Afbeelding
Kan zijn dat ik deze al eens geplaatst heb, maar nu is het onder het mom kroelfoto's

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:21

Hè gezellig, die kroelfoto's! Die wil ik ook! Vandaag ook niksgedaan met de paarden. Moe en hoofdpijn. Gisteren te weinig gedronken. En aangezien Caj gisteren 21 km in de benen had, mocht ze wel een rustdag. De rest kimt morgen wel weer. Vandaag schoongemaakt. Moet soms ook gebeuren...

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:26

Bedrijf is ooit begonnen met alleen tuinhuisjes maar heeft inmiddels een volwaardige serie schuilstallen. Hout is 6cm dik en hoewel ik ervan overtuigt ben dat een paard alles kapot kan krijgen als ze dat willen voelt dit veilig genoeg :P

Leuke kroelfoto's!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:06

Hallo dames,

Ik lees al geruime tijd mee in jullie topic aangezien mijn paard binnenkort aan huis komt te staan. We zijn druk bezig met het opknappen van de stal en weide. De indeling van de wei heb ik nu op papier uitgewerkt. Nu wil ik graag de benodigdheden voor de afrastering bestellen, maar dat valt nog niet mee. Ik hoop dat ik hier af en toe wat vragen mag stellen en van jullie ervaringen mag leren.

Hoe hebben jullie de stroomdraad bevestigd bij een t-splitsing?
Vanuit de buitenste draad heb ik een paar punten waarop een splitsing moet komen. Ik kom er bij agradi niet uit hoe ik dit het beste kan doen..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:41

Ik heb bij t splitsing van doorgangen zo'n 3 weg koppelding. Weet zo even de naam niet.