Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:56

Varekaj schreef:
Ik spray alleen op de bovenste staartharen en dan de volledige bos onder de staartwortel maar niet tot op de huid dus.
Toen de mijne vorig jaar schuurde op de weide heb ik de staartwortel een keer gemasseerd met wat babyolie. Dat wordt een beetje warm. Heeft hij zo van staan genieten, niet normaal :')

Ja ik ook, ik let er zelfs op dat ik de cowboy magic helemaal niet te hoog spuit, maar toch elke keer heb ik prijs.. Helpt babyolie tegen schuren? Op de wei doet hij het niet, maar enkel s'avonds in de stal heb ik gemerkt, maar op de wei heeft hij ook niet echt iets om te schuren..

EmptyWords

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:33

ik heb sectolin gel, werkt ook prima, is hetzelfde idee als de CM, maar dan een stuk goedkoper.
stalgenootje heeft eens CM in de staart van mn paard gedaan, nou, 1 drupje is echt niet genoeg hoor.

vanavond weer flink met de rosborstel aan de gang

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:38

Als ze schuren als reactie op een product zou ik geen baby-olie smeren. Ondanks dat ze pleiten hypo-allergeen te zijn(wat helaas niets meer zegt), zit er 9 vd 10 keer parfum in (nr. 1 wat allergische reactie veroorzaakt).
In cowboy magic zitten oa siliconen en parfum, dat kan best de oorzaak zijn.

Tegen jeuk kan je verdunde azijn smeren. Dat stilt.

Ik gebruik de lotion van cowboymagic door de hele staart, behalve de wortel. Een keer per week 2 porties ter groote van 0,50 euro en dat is voldoende voor zijn dikke staart.
De eerste keer ontpluizen en dreads eruit halen ging er wel meer door, maar nu is het goed bij te houden.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:45

Tegen jeuk, schuren, eczeem ed. Zou ik MTG gebruiken. Werkt zeer goed, ook tegen mok bijvoorbeeld en jet bevordert ook nog eens de haargroei. Gebruik het ook voor mijn eigen paard. Je doet ook heel lang met een flesje.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:59

drafbalk schreef:
Tegen jeuk, schuren, eczeem ed. Zou ik MTG gebruiken. Werkt zeer goed, ook tegen mok bijvoorbeeld en jet bevordert ook nog eens de haargroei. Gebruik het ook voor mijn eigen paard. Je doet ook heel lang met een flesje.

Is dat die Shapleys dat je bedoelt? heb het even moeten googlen :p

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:21

Ja inderdaad! Heb zo'n klein flesje, en doe er al 1,5 jaar mee. Gebruikte het op de staartwortel tegen het schuren, en nu voor de manen bij de schoft. Let op dat je je paard alleen niet in de volle zon zet als je het er net opgesmeerd hebt!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:32

drafbalk schreef:
Ja inderdaad! Heb zo'n klein flesje, en doe er al 1,5 jaar mee. Gebruikte het op de staartwortel tegen het schuren, en nu voor de manen bij de schoft. Let op dat je je paard alleen niet in de volle zon zet als je het er net opgesmeerd hebt!

Waar bestel je dat? Ik zie het enkel op amazon tot hiertoe

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:04

Kijk eens bij western shops. Ik heb deze bij paard en naald vandaan. Ik weet niet waar je ergens woont? Arthur in vorstenbosch heeft ze ook, of uhg shop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:09

Ik gebruik het vooral om die stekelige haren zachter te maken. De mijne schuurde Door de grote hoeveelheid vliegen, dazen en muggen op de weide trouwens. Heb nadien een zebradeken gekocht, beest verstopte zich van ellende godganse dag op stal.

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:55

Ik mag vrijdag weer een tut-dagje houden! Zaterdag wedstrijd :=

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:25

Net weer gepoetst, te lui om naar binnen te lopen voor een schaar want de staarten hingen weer een cm boven de grond.

Geloof me, ik vind toiletteren geweldig. Maar een stuk van de staarten van de Friesen afknippen doet ergens toch wel pijn :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 07:35

Ik heb daar totaal geen moeite mee :P

Ik ga van de week weer lekker sokken opscheren, baard scheren, oren knippen enz. Bij mijn Haflinger. Die kale pootjes vind ik zo mooi :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:22

Hier vanmiddag ook weer aan de slag. Wat wit is, moet wit blijven. :') :D
Zonder gekheid. We rijden een clinic oefendressuur en als er een reden is om naald en draad er bij te pakken dan doen we dan. <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:52

Ik ben zo blij met het zand van onze paddocks en buitenbak. Wanneer ze rollen en het is nat, gewoon even laten opdrogen in zon en wind en je veegt het er zo weer vanaf. Geen gedoe met eindeloos gepoets omdat het in de vacht blijft kleven.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:53

Varekaj schreef:
Ik ben zo blij met het zand van onze paddocks en buitenbak. Wanneer ze rollen en het is nat, gewoon even laten opdrogen in zon en wind en je veegt het er zo weer vanaf. Geen gedoe met eindeloos gepoets omdat het in de vacht blijft kleven.

Ideaal inderdaad! Daarom gooi ik die van mij ook bijna altijd buiten los in plaats van binnen, want van dat binnenzand wordt ze vies :=

Zon doet haar goed! *\o/* Had haar nog niet gepoetst.. Hierna lekker staart en benen gewassen.

Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 19:19

Die blinkt mooi :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:21

Mijn mannetje glimt ook helemaal de pan uit. Niet normaal.Afbeelding
Even een hele suff foto :P maar ik heb zn manen maar weer lekker strat in de vlecht gedaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:11

Ik meld me ook even!
Bij ons lopen de paarden momenteel 24/7 buiten en zien ze er niet uit... Maar ik wil ze wel mooi krijgen.

Ik vlecht tegenwoordig de manen in maar 1 van mijn dames heeft pluis-manen die er bovenuit piepen en niet in te vlechten zijn. En niet een mini-pluk maar echt goed zichtbaar donzig pluis!
Aaaarghhh! Hoe ga ik die knotten dit seizoen?

Voor de rest krijgen ze straks allemaal een zomerdeken op en hoop ik dat ze schoon blijven.

Had laatst een schimmel (Connemara x Welsh Cob) die weer zwart begon te worden :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:14

Afbeelding
hier ene knuffel/tut sessie gehad.
paardlief had weer lekker zonder deken buiten gestaan, dus lekker stoffig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:16

@ Karma: gel op waterbasis gebruiken! Je maakt gewoon knotten en alle uitpiekende haartjes smeer je met gel plat op de manenkam/op de dotjes. Geen kat die het ziet. Je kan de uitstekende pluisjes ook afknippen. Alleen blijft dat teruggroeien en blijf je dan aan het knippen. Met de gel worden ze na lange tijd lang genoeg om gewoon mee te vlechten.

Gel helpt trouwens ook om loskomende piekjes wat weg te moffelen. Na het rijden vlechtjes er uit, even met de kam erdoor en je ziet er niks meer van.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:23

Ah thnx voor de tip! Gewone haar-gel bedoel je?

Ik gebruik nu dat haarspul van de Action, in zo'n tube. Echt geweldig anti-klit spul en glanst enorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:27

Ja gewone haargel. Moet je wel zorgen dat je geen ontklitter of wat dan ook op oliebasis hebt gebruikt. Olie en water gaan niet zo goed samen.

Bij de mijne verdoezelt het ook dat er soms nog stof in de manenkam zit als het te koud is geweest om de manen te wassen (alleen koud kraanwater ter beschikking en alles is bij ons op stal buiten...)

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:50

Mijn leasepony is kreupel.. als dat niet snel over is, hebben we ten minste wel tijd om te tutten.
De deken is er af, gisteren zag ze er aardig schoon uit, tot ik de rosborstel pakte.. :=
Hoeveel zand kan zich in dat haar verbergen zeg _O- >;)

Dus morgen denk ik maar even lekker lang tutten! En anders mijn kast opruimen haha O:)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:54

Zo loopt mijn paard erbij na een wasbeurt. :D

Afbeelding

Ah balen Lisa, mijn paard loopt nu ook niet goed des te meer tijd om hem te poetsen, wassen en bijscheren. Je moet het maar van de positieve kant bekijken haha. :D

Mariska200

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:17

daar kan ik ook echt van genieten een mooi en verzorgt paard is ook altijd fijn om op te rijden!

Mariska