Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cowgirl schreef:Careano schreef:Valt inderdaad op dat de meesten die reageren 24/7 zeggen.
Bij ons gaan ze ongeveer om 8-9 uur 's ochtends naar buiten en afhankelijk van het weer en welk jaargetijde het is 's avonds weer naar binnen. 's Winters is dat meestal rond 19u, 's zomers staan ze wel eens tot 22u buiten, maar 's nachts altijd op stal.
Volgens mij heb ik prima happy paarden.
Op BOKT zeggen dat je paard per dag maar 2 uur buitenkomt is bijna je doodvonnis tekenen.
Ik snap wel waarom mensen dat niet zeggen.
Chouchou schreef:24/7 buiten, zomer en winter. Beschikking over een schuilstal, paddock en twee weilanden waarvan er altijd één open is zodat het andere kan rusten. Mijn paard staat op een dag als vandaag gewoon lekker buiten, heeft midden op de dag even een keer de schuilstal opgezocht, maar daarna lekker terug de regen in. De schuilstal wordt alleen in de zomer echt intensief gebruikt, dan wordt er op het heetst van de dag geschuild tegen zon en insecten.
MaritB schreef:Ik lees hier en daar dat de eigenaar niet zo van 24/7 buiten is. Ik ben dan vooral benieuwd naar de beweegredenen waarom precies?
Majabeestje schreef:Maar wat ik me nou bedenk hè. De paarden die overdag wel lange periode buiten komen, die staan vaak dan de halve dag buiten in de regen zonder schuilstal en eind vd dag worden ze 'opgesloten' op stal. Dus eigenlijk zijn zij dubbel 'zielig'![]()
En veel uren op stal én dan buiten zonder schuilstal. Want de paarden die 24/7 buiten staan hebben vaak wel een schuilstal.
Hm, snapt iemand me nog..?
xSlvna schreef:Ik snap je volledig Maja, máár het probleem van stal is: paard kan niet bewegen/spelen/contact maken. Nadeel van buiten zonder schuilstal: Koud bij langdurig buiten staan.
Citaat:Nou...zo paardvriendelijk is boktpubliek niet. Bitten, ijzers, sporen, in de krul, op hoeven zo hoog als soepblikken enz....
Cowgirl schreef:Citaat:Nou...zo paardvriendelijk is boktpubliek niet. Bitten, ijzers, sporen, in de krul, op hoeven zo hoog als soepblikken enz....
I know... en ze zijn ook heel tegenstrijdig.
Een paard opsluiten is not done maar een draver van 2 volop in training is wel okay en vind iedereen ineens intressant.![]()
Daarom doe ik lekker mijn eigen ding
bruintje123 schreef:Graffi
Waarom kwetsend?
Als ik nu zeg dat ik in mijn grote hondenren een tijger ga houden zal heel bokt ook over me heen vallen.
Maar als het om paarden gaat is het ineens kwetsend als mensen hardop zeggen dat een paard zo niet hoort te staan.
bruintje123 schreef:De waarheid is nu eenmaal dat er paard geen staldier is.
Daarnaast ook een kuddedier.
Wat wil je aan die waarheid veranderen?