Sees schreef:Gezeik heb je met pensionklanten altijd

. Simpelweg omdat iedereen want anders wil voor zijn/haar paard.
En zelfs als je denkt alles prima voor elkaar te hebben kan het nog zo zijn dat je pensionklant daar anders over denkt. Je kunt het niet bedenken maar ik voerde teveel hooi en de paarden stonden te lang buiten.
Verder is het ook een hele rare om mensen te vragen zelf even hun mest op te ruimen uit de bak als dat niet vooraf in het contract genoemd stond dat ze dat moesten.
TS, als jij liever ijzerloos op jou stal wilt, wat houd je dan tegen? Misschien heb je iets minder snel je plekken vol maar zou dat jou iets uitmaken?
Vaak is het bij dat soort plekken wel zo dat mensen veel langer blijven staan.
Maak een stalconcept voor jezelf met dingen die je absoluut wilt (daarin staan dus bij jou ijzers) en dingen die bespreekbaar zijn met de klanten (wellicht s'winters de nachten zelf binnen kunnen zetten?) ik zeg maar wat.
Maak daar een duidelijk en lopend geheel van en laat dat mensen eerst lezen voor ze bij jou komen staan.
Wel zou ik je willen meegeven dat de manier waarop je schrijft erg bot overkomt. Het komt op dit moment over alsof je zelf alle wijsheid in pacht hebt en wat jij vind juist is en niet openstaat voor andere dingen. Probeer open-minded over te komen op andere mensen, want tussen de regels door lees ik dat je dat wel bent.