Zo'n stal vol gelijkgestemden is een verademing hoor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje1990 schreef:Ayasha: Natuurlijk hoeft het niet positief te zijn en je hoeft het ook niet met mij eens te zijn of mijn beweegredenen, prima. Maar je kan wel gewoon netjes en respectvol naar mij blijven
@Bruintje123: Ik heb het hier over dit topic/mijn mogelijk stal, en ik neem aan dat Geerke bedoeld dat ik mensen dat opleg in mijn stal, wat niet zo is want daar kiezen ze dan zelf voor.
En verder zoals ik al zei, in het dagelijks leven zeg ik eigenlijk nooit wat tegen mensen die dagelijks/regelmatig spreek die hoefijzers etc. gebruiken of ze moeten er specifiek iets over zeggen, maar dat heb ik nog nooit gehad, ik begin er nooit over iig. Hier op bokt zijn mijn reacties daarop alleen op topics ook die daar over gaan.
Maargoed, dat is weer off-topic
on-topic, natuurlijk kan ik me aan mijn eigen visie houden, wellicht doe ik dat ook, allemaal dingen om over na te denken toch?
Maartje1990 schreef:Ayasha: Natuurlijk hoeft het niet positief te zijn en je hoeft het ook niet met mij eens te zijn of mijn beweegredenen, prima. Maar je kan wel gewoon netjes en respectvol naar mij blijven
Maartje1990 schreef:Ik bedoelde daarmee dat ze zien dat mijn paarden blootvoets gewoon harstikke goed lopen en geen ijzers nodig hebben ook al lopen ze veel kms over de verharde weg. Niet dat ik ze ga lopen vertellen dat ze de ijzers er af moeten halen. Ik zou alleen informatie geven als hiernaar gevraagd zou worden
Sees schreef:Kimmie, wat heeft leeftijd er mee te maken als ik vragen mag? Als iemand je oma had kunnen zijn, had je het je dan wel laten vertellen?
Sees schreef:Gezeik heb je met pensionklanten altijd. Simpelweg omdat iedereen want anders wil voor zijn/haar paard.
Ayasha schreef:Als je in mijn stal, op mijn erf zou staan, mocht je mijn oma zijn, dan zou je je nog aan mijn regels houden of je mocht paardlief inladen.![]()
En dat geldt ook voor TS. Zij stelt regels anderen bepalen of zij daar mee kunnen leven, zo ja gaan ze er staan, zo nee, dan niet.
kimmie261 schreef:Ayasha schreef:Als je in mijn stal, op mijn erf zou staan, mocht je mijn oma zijn, dan zou je je nog aan mijn regels houden of je mocht paardlief inladen.![]()
En dat geldt ook voor TS. Zij stelt regels anderen bepalen of zij daar mee kunnen leven, zo ja gaan ze er staan, zo nee, dan niet.
daarom zou ik dus nooit bij iemand op stal gaan staan welke in mijn ogen veel te jong is ...
eigen keuze lijkt mij zo???
ik zou ook nooit ergens gaan staan waar mijn paarden 24/7 op een weiland moeten staan,en ook nooit ergens waar mijn paarden zonder ijzers moeten blijven...no way..
maar goed heb het probleem niet,mijn paarden staan aan huis en ik ben eigen baas
smurffie schreef:En zelfs als je denkt alles prima voor elkaar te hebben kan het nog zo zijn dat je pensionklant daar anders over denkt. Je kunt het niet bedenken maar ik voerde teveel hooi en de paarden stonden te lang buiten.
Verder is het ook een hele rare om mensen te vragen zelf even hun mest op te ruimen uit de bak als dat niet vooraf in het contract genoemd stond dat ze dat moesten.
smurffie schreef:Sees schreef:Gezeik heb je met pensionklanten altijd. Simpelweg omdat iedereen want anders wil voor zijn/haar paard.
En zelfs als je denkt alles prima voor elkaar te hebben kan het nog zo zijn dat je pensionklant daar anders over denkt. Je kunt het niet bedenken maar ik voerde teveel hooi en de paarden stonden te lang buiten.
Verder is het ook een hele rare om mensen te vragen zelf even hun mest op te ruimen uit de bak als dat niet vooraf in het contract genoemd stond dat ze dat moesten.
TS, als jij liever ijzerloos op jou stal wilt, wat houd je dan tegen? Misschien heb je iets minder snel je plekken vol maar zou dat jou iets uitmaken?
Vaak is het bij dat soort plekken wel zo dat mensen veel langer blijven staan.
Maak een stalconcept voor jezelf met dingen die je absoluut wilt (daarin staan dus bij jou ijzers) en dingen die bespreekbaar zijn met de klanten (wellicht s'winters de nachten zelf binnen kunnen zetten?) ik zeg maar wat.
Maak daar een duidelijk en lopend geheel van en laat dat mensen eerst lezen voor ze bij jou komen staan.
Wel zou ik je willen meegeven dat de manier waarop je schrijft erg bot overkomt. Het komt op dit moment over alsof je zelf alle wijsheid in pacht hebt en wat jij vind juist is en niet openstaat voor andere dingen. Probeer open-minded over te komen op andere mensen, want tussen de regels door lees ik dat je dat wel bent.
Annem84 schreef:Mijn paard staat ook blootvoets.. maar op het moment dat een stalhouder mij beperkingen op gaat leggen zou ik verder gaan kijken.
Ik beslis graag zelf over wat ik met mijn paard doe.
Maartje1990 schreef:@bruintje 123: Nee, dat staat niet in mijn OPMisschien nog even terug lezen want dat heb ik nergens gezegt.
Misschien dat het inderdaad iets is dat gewoon geheel niet bij mij past en ik het inderdaad niet moet doen, maar dat zijn dus dingen om over na te denken (wat ik nu dus middels dit topic ook doe)
Aartje schreef:Het mooie is van je eigen pensionstal is dat je gewoon zelf de regels kunt bepalen. Jammer dan, als iemand het niet met je eens is zoeken ze maar verder. Ik denk dat je echt wel genoeg mensen vind die dezelfde visie delen.Annem84 schreef:Mijn paard staat ook blootvoets.. maar op het moment dat een stalhouder mij beperkingen op gaat leggen zou ik verder gaan kijken.
Ik beslis graag zelf over wat ik met mijn paard doe.
En las nog meer van dit soort uitspraken..![]()
Waarom problemen met 'beperkingen' als die op jou niet van toepassing zijn? Waarom zou het je dan weerhouden? Staat er in het regelement "Hengsten zijn niet welkom". Tja, dan is dat een regel en een beperking van die stal. Zij beperken mij dan ook om ooit een hengst erbij te nemen. Maargoed, ik heb nu twee ruinen, dus waarom zou ik me daar dan in godsnaam druk over maken als ik toch niet van plan ben binnenkort een hengst aan te schaffen?