Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:04

sylva schreef:
Het gaat hier even niet zo goed. Om 19.00 uur de paarden naar het erf gehaald, was nog niet klaar met uitmesten, dus de paarden gewoon mooi alvast hierheen gehaald en dan moesten ze nog maar even in de bak wachten tot we klaar waren. Om 19.50 rechts van het complex weer 2 zaklampen waargenomen door mijn moeder. Haar paard keek vanuit de bak aldoor naar die hoek. Ze zag ze als eerste. Riep mij uit de stallen en ik zag ze ook. Heb direct 112 gebeld. Ze gingen uit naarmate ze ong 25 m hadden gelopen (de helft van het pad naar mn huis, vanuit die bewuste hoek). De politie was 12 min later ter plaatse en rijden nu nog steeds rond en zijn aan het kijken hoe en wat. Ze kunnen niet zo heel veel verder.

Ik ben op korte termijn iig op zoek naar drastische maatregelen voor zowel mezelf als mijn paarden. Ben er klaar mee

Misschien een heel gek idee, maar ze komen nu dus bijna elke dag als het schemert/donker wordt?
Kan er niet als voorzorgsmaatregel een politieagent in burger bij jullie thuis zijn?
Mochten ze er dan zijn kunnen ze gelijk ingrijpen, want dit is niet normaal hoor :n

Sterkte.. :(:)

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:04

Omg! Ik snap dat je er klaar mee bent, dit is gaat echt al veel veel te ver! Echt respect voor hoe je dit allemaal oplost hoor. Ik hoop dat. Politie wat vind, ze kunnen niet ineens weg zijn toch

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:05

Idd een heel goed idee om alvast politie in je huis/stal te laten wachten? 12 minuten is wel lang hoor

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:06

Oh wauw heftig, ze hebben je wel uitgekozen zeg.
Echt slordig van de politie dat ze zo laat waren.

Linnie050

Na 12minuten kunnen ze overal zijn....
Het houd maar niet op!
Hoop dat de politie het echt serieus neemt.
En dat er nu een eind aan komt.
Echt brutaal steeds maar terug komen snap daar echt niks van.
Tijd dat het echt afgelopen is.
Heel veel sterkte.
Hoop dat de maatregelen helpen die je van plan bent :(
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 19-03-14 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_

Lees al een tijdje mee. Ik heb het idee dat het toch wel hele brutale mensen zijn. Hoop voor je dat het snel is opgelost. Neem je rust en voel je niet verplicht om dit topic bij te houden. Stress kost een hoop energie.
Laatst bijgewerkt door Esther_ op 19-03-14 22:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 22:07

Ja... exact wat ik al zei in het gesprek met die agente. Ik wil best 112 bellen, maar ja, of ze m/ze zullen pakken...

Meer maatregelen als de politie al doet kunnen ze niet doen. Alle opties die genoemd zijn hebben we ook naar de politie genoemd, maar dat is schijnbaar te veel gevraagd. Then again, met de voetstap en de zak hoefden ze ook niets naar hun mening.

Ze zijn ook brutaal hoor, verlichting op sensor is er namelijk al. Parkeerterrein is ook volop verlicht.
Hopelijk de camera's deze week nog...

xZiva_

Re: Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:09

misschien een politieagent tijdelijk in je huis? ik zie dat ze dit wel eens vaker doen bij bijv. mensen die gestalkt worden :j

Anoniem

Bah wat naar zeg, lijkt me echt super eng.
Lees de hele tijd al mee maar hoef ook geen pb, je hebt wel wat anders aan je hoofd nu denk ik zo, ik hoop dat ze snel diegene pakken want dit is wel heel erg creapy.

Ik kan je helaas niet helpen maar hoop dat hij snel gepakt word en geen nare dingen gebeuren. sterkte!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 22:09

Nou, die hele rare oliebol is begonnen toen ik mn paarden naarmate het droger weer werd steeds tegen 23.00/23/30 binnen ging halen. De week hiervoor liet ik ze dus buiten en checkte ik ze rond 8/9 uur als ik thuis was nog even. Daarvoor gingen ze altijd eerder naar binnen door de regen wat we zo lang hebben gehad.

GamblersCup

Als ze steeds in dezelfde hoek zitten, ook al is het donker, zou ik daar een wildcamera ophangen. Jaagt ze niet weg, maar krijg je wel een idee wie er nou steeds rondhangt op je terrein.

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:10

Nee ik hoef ook geen pb, en voel je niet verplicht om dit topic vol te spammen, we horen vanzelf wel iets!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:11

Maar dan nog denk ik dat ze het al in de gaten hebben gehouden? Of dat diegene al langer rond hangt.
Belachelijk dit.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 19-03-14 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:12

Pff wat een drama zeg. Hopelijk vinden ze snel wie er bij je rond loopt. Nogmaals succes!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:12

Jeetje wat creapy zeg! heel veel sterkte en een dikke knuffel!! houd je taai!

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:14

agh ik ik vind dit echt vreselijk voor je... alleen al door dit te lezen krijg ik de kriebels..
ik wens je heel veel sterkte :(:)
ik hoop dat die vreemde, rare mensen snel opgepakt worden -O-

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:14

Marieke1495 schreef:
sylva schreef:
Het gaat hier even niet zo goed. Om 19.00 uur de paarden naar het erf gehaald, was nog niet klaar met uitmesten, dus de paarden gewoon mooi alvast hierheen gehaald en dan moesten ze nog maar even in de bak wachten tot we klaar waren. Om 19.50 rechts van het complex weer 2 zaklampen waargenomen door mijn moeder. Haar paard keek vanuit de bak aldoor naar die hoek. Ze zag ze als eerste. Riep mij uit de stallen en ik zag ze ook. Heb direct 112 gebeld. Ze gingen uit naarmate ze ong 25 m hadden gelopen (de helft van het pad naar mn huis, vanuit die bewuste hoek). De politie was 12 min later ter plaatse en rijden nu nog steeds rond en zijn aan het kijken hoe en wat. Ze kunnen niet zo heel veel verder.

Ik ben op korte termijn iig op zoek naar drastische maatregelen voor zowel mezelf als mijn paarden. Ben er klaar mee

Misschien een heel gek idee, maar ze komen nu dus bijna elke dag als het schemert/donker wordt?
Kan er niet als voorzorgsmaatregel een politieagent in burger bij jullie thuis zijn?
Mochten ze er dan zijn kunnen ze gelijk ingrijpen, want dit is niet normaal hoor :n

Sterkte.. :(:)

Dit wilde ik idd ook voorstellen.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:15

Ik snap dat je er klaar mee bent!
Is inderdaad een politie in burger niet te regelen?
Heel veel sterkte en succes.
Voel je niet verplicht om iets te melden, als je iets kwijt moet zien we dat wel!

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:16

Pff balen TS!
Ik zit echt met mijn hart in mijn keel.
Echt zo ziek van die persoon. Wat moet hij van je....
Misschien een hele domme vraag hoor maar is er wel eens nare ruzie geweest tussen jou en een persoon?
Ik hoor wel vaker van dat soort grapjes.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 22:18

Ik heb met pijn en moeite vanavond mn adres op mutatie kunnen zetten. Ze hebben verder ook niks gedaan met terrein uitkammen met zaklampen oid. Zeer teleurstellend.

We denken zelf dat het of:

een vieze pervert is die stalkt
spotters zijn om de paarden mee te nemen die het gewoon goed voorbereiden zodat alles netjes en soepel verloopt. Ik heb sterk het vermoeden dat ze mn 2 pony's gehalsterd hebben en geprobeerd hebben in hoeverre ze ze meekregen en of ze kabaal zouden maken. Vanwege het zweet. Dat laat me namelijk niet los. De ponys komen niet meer bij het hek namelijk, evenmin als bij de mestplek. Ze komen pas als ik echt in de wei ben.

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:21

Wat is op mutatie zetten? Het is een voordeel dat je pony's geen makke lammetjes zijn dan! Wat een creeps

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:21

Kun je je paarden niet op een geheime plek zetten?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 22:22

tessaroos schreef:
Pff balen TS!
Ik zit echt met mijn hart in mijn keel.
Echt zo ziek van die persoon. Wat moet hij van je....
Misschien een hele domme vraag hoor maar is er wel eens nare ruzie geweest tussen jou en een persoon?
Ik hoor wel vaker van dat soort grapjes.

Och, ik heb zo wel een persoon of 2 die ik niet echt mag en zij mij waarschijnlijk ook niet. Voor zover ik weet niet veel anders als andere mensen dat wel hebben en ik heb met niemand een vete, heb al 7 jaar een relatie dus ook geen ex oid.

@ BrittFelice, dan zodra ik bij een 112 melding mijn naam en postcode noem er eerst in beeld komt dat er dringend een auto heen moet, waaronder dan al mijn meldingen in steekwoorden staan opgenomen voor de telefoniste, zodat ik niet eerst allerlei achterlijke vragen tijdens tijdnood moet beantwoorden zoals signalement e.d.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:22

Je moet tegen de politie zeggen dat als zij niks ondernemen je het heft in eigen hand gaat nemen om dit op te lossen.
Vaak zijn ze dan wel wat sneller met handelen.

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:23

Haay,
Echt zo'n filmverhaal wat ik.heb gelezen!!
Raar dat het gebeurt..en brutaal!!
Alle tips zijn denk al gegeven.
Succes!!