Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kimmie261 schreef:ja,die man wilde uiteindelijk toch betaald worden aan het eind van zijn dag......de meeste mensen betaalde overigens keurig terug hoor,maar er ook wel gehad die net even krap zaten en dan kon je erachteraan gaan..en zó ruim hadden we het daar ook weer niet,zoals mijn geschetste inkomens en uitgaven status hierbovenaan ergens al liet zien...
zou het ook niet meer doen hoor,zou sowieso geen klanten of mensen meer willen die hier een paard stallen,heb er hier 1 staan van een vriendin,maar die betaald werkelijk meestal nog te ruim en zo op tijd,daar is echt niets over te zeggen
![]()
ik heb hier nu wegens overlijden van paarden stallen leeg staan,mensen zeiden al "verhuur ze" nou echt.... not![]()
maar lees hier best vaak : ik vind het niet erg dat pensionhouder een dag vrij heeft/neemt ,als mijn paarden maar beweging krijgen...
maar hoe zien jullie dat dan,iemand wil vrij,dat betekend al dat deze persoon op zijn vrije dag waarschijnlijk smorgens alsnog staat op te strooien en te voeren en vegen enz.....en later op de dag nog eens af te voeren..dat deze dan ook nog de hele dag paarden in paddocks moet gaan zetten ofzo??
dan heeft iemand toch niet vrij....of zie ik het nou helemaal verkeerd?? [ Image ]
sympie schreef:kimmie261 schreef:ja,die man wilde uiteindelijk toch betaald worden aan het eind van zijn dag......de meeste mensen betaalde overigens keurig terug hoor,maar er ook wel gehad die net even krap zaten en dan kon je erachteraan gaan..en zó ruim hadden we het daar ook weer niet,zoals mijn geschetste inkomens en uitgaven status hierbovenaan ergens al liet zien...
zou het ook niet meer doen hoor,zou sowieso geen klanten of mensen meer willen die hier een paard stallen,heb er hier 1 staan van een vriendin,maar die betaald werkelijk meestal nog te ruim en zo op tijd,daar is echt niets over te zeggen
![]()
ik heb hier nu wegens overlijden van paarden stallen leeg staan,mensen zeiden al "verhuur ze" nou echt.... not![]()
maar lees hier best vaak : ik vind het niet erg dat pensionhouder een dag vrij heeft/neemt ,als mijn paarden maar beweging krijgen...
maar hoe zien jullie dat dan,iemand wil vrij,dat betekend al dat deze persoon op zijn vrije dag waarschijnlijk smorgens alsnog staat op te strooien en te voeren en vegen enz.....en later op de dag nog eens af te voeren..dat deze dan ook nog de hele dag paarden in paddocks moet gaan zetten ofzo??
dan heeft iemand toch niet vrij....of zie ik het nou helemaal verkeerd?? [ Image ]
idem hier!! we hebben onze pensionstal ook verkocht.
Gewoon omdat het altijd gezeik en gezaag is en dat je er 24/7 moet voor werken en het is nooit goed, en zoveel hou je er niet aan over aan pension wat idd je vaste kosten zijn idd heel hoog!
Wij doen het ook NOOIT meer, maar ik denk dat alleen iemand die een stal heeft gehad dat kan verstaan
Citaat:Bedenk wel; bij de gratie van de stalbaas kun jij het je permitteren een eigen paard te hebben!
Citaat:Bedenk wel; bij de gratie van de stalbaas kun jij het je permitteren een eigen paard te hebben!
josien_m_ schreef:In andere topics wordt ernstig gewaarschuwd waar je allemaal rekening mee moet houden als je je paard(en) zelf aan huis gaat houden! En hoeveel makkelijker het is om ze op pension te hebben. Het gaat niet alleen om het voeren, mesten, enz. Juist om de zorg en de organisatie die je er aan hebt als je eens wat anders moet. ( een zieke moeder, vakantie, wat dan ook) Dat werk, dat wordt eigenlijk niet gezien en niet betaald door de klanten. Er wordt hier dan zo gemakkelijk gezegd, dan organiseer je dat maar.
De toon die hier geregeld voorbij komt, een en al minachting en met weinig inlevingsvermogen, is zo jammer!
Natuurlijk zijn er ook stallen waar dat werk wel wordt gewaardeerd en de klanten zelf ook wat terug doen voor de eigenaar naast het geld wat wordt betaald. Het lijkt me dat daar dan ook een fijnere sfeer hangt voor paard en mens.
Bedenk wel; bij de gratie van de stalbaas kun jij het je permitteren een eigen paard te hebben!
chelle_dora schreef:josien_m_; wat ik al zei, hij hoeft echt niet die dag zich met alles bezig te houden maar regel dan vervaning of zorg ervoor dat je het onderling kan en mag regelen in plaats van je stal op slot te gooien. Ik wil gewoon ten alle tijden naar m'n paard kunnen. Dat dit om 3 uur 's nachts niet kan vind ik te begrijpen, maar niet voor iedereen is kerst iets wat uit 2 dagen vrij, grappig en volvreten bestaat. Voor mij is kerstdag ook gewoon maar een dag en voor mij zeker niks bijzonders. Dus gratie noemen, nee hoor.
chelle_dora schreef:Extra werk? Hoezo is het die dag extra werk als hij gewoon z'n erf open stelt? Hij doet dan toch niks anders als normaal; paarden voeren en het hek open en dicht doen 's morgens en 's avonds.
Skessa_ schreef:Ik wil ook ontzettend veel.... maar helaas... zo werkt het niet altijd in t leven