Stal gesloten met kerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSogno

Re: Stal gesloten met kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:11

Krijgt ze niks van is een argument van niks. Je krijgt van wel meer niks. Ik vind die uren op stal, veel te veel en niet kunnen. De paarden van kimmie zullen vast heel gelukkig zijn als ze dat zegt. ze klinkt ook absoluut als een dierenbeul. Ik zou het bij mijn paard niet kunnen doen, en ik vind dat een ander ook niet hoort te doen. Mag ik toch vinden, zonder dat ik iemand helemaal afschrijf als paardeneignaar? Er zijn zat paarden die het veel slechter hebben als bij kimme. Bij kimmie komen ze in ieder geval grotendeels al buiten, dus das al heel goed.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:18

esmee,ik heb 5 paarden in een open schuilstal/wei staan,dus ja wat wil je hoe ik daarover denk??

wat wil je dat ik daar voor antwoordt op ga geven?

2 staan op stal snachts,de hengst en zijn moeder,beide eczeem,plus dat de hengst niet bij de kudde kan en alleen op stal is ook maar zo alleen,dus daar zet ik zijn moeder naast,en ja,áls het slecht weer is,en dat is bijv bakken regen + mega wind,doe ik hun GEEN lol met buiten staan,althans een paard wat in een hoekje met zijn kop naar beneden staat te verzuipen omdat ik hem persee buiten wil laten staan vind ik paardonwaardiger als ze gewoon binnen te zetten,we hebben hier wel te maken met dieren die van zijn lang zal ze leven niet zouden kiezen voor een land als nederland(duitsland in mijn geval) te overwinteren,dat is pas heel onnatuurlijk om dat te denken,geen paard zou op zo'n natte koude voedingsloze omgeving blijven als waar wij ze in houden :)

dus een dagje op stal,nee hoor lig er nog steeds niet wakker van...en mijn paarden,zo te zien ook niet,ze vermaken zich uitstekend zolang ze maar voer hebben.. :) ,zijn ze allang happy...

ik zou bv helemaal niet blij zijn als 1 van mijn paarden in noodweer verplicht buiten zou moeten staan :n ,alsof ze daar happy van worden zeg...

maar daar gaat het hier niet om,gaat erom dat een pensionhouder zijn stal 1 dag per jaar klant dicht maakt...en ík kán me daar wel íets bij voorstellen,na 3 jaar een stal te hebben gerund...

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:32

Je bent mij geen uitleg verschuldigd hoor. Ik blijf er bij dat 30 uur te lang is, wat voor weer het ook is. Dat blijf ik vinden, ongeacht de situatie tenzij medische noodzaak.
Mijn reactie was dan ook dat de pensionhouder in een of of situatie zit. Of geen klanten en paarden volledige verzorging, inclusief buitengang of wel pensionklanten toelaten. Ik zou nooit voor een stal kiezen die buitengang, ook op dit soort dagen, niet hoog in het vaandel heeft staan. Het gaat me er ook niet om dat IK bij mijn paard kan, het gaat erom dat mijn paard krijgt waar hij in mijn ogen recht op heeft, beweging en sociaal contact. Ook dat 'ene' dagje (juist dat ene dagje voor mij, Kerst is juist een mooie tijd om verder te denken dan jezelf), wat een ander, of TS daarmee doet moeten ze zelf weten. Ik zou nooit voor zo'n stal kiezen. En dan verliezen ze aan mij een wel degelijk, op tijd betalende, behulpzame en altijd aanwezig als de DA komt en de stalhouder zijn privacy en regels respecterende klant. En ik denk dat, dat als pensionhouder iets is om over na te denken. Nu zal ik op jou niet meer ingaan, dit gaat teveel offtopic.
Maar nogmaals, ik wil niet beweren dat je paarden ongelukkig zijn, of iets in de richting. Ik heb gewoon een bepaalde mening hierover en dat wil niet zeggen dat je dan volledig afschrijf, in tegendeel zelfs :) . Ook al lijkt het misschien zo.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 01-11-13 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:32

Bij ons op stal sluit de stal meestal dan gewoon rond een uurtje of 4/5 met kerst. Vind het wel heel raar dat je absoluut niet mag komen. Ik snap wel dat ze niet de hele dag mensen op het erf willen hebben, maar doe je stal dan alleen in de ochtend open bijvoorbeeld. Dat mensen toch nog even bij hun paard kunnen zijn. Ik moet bijvoorbeeld elke dag eten klaar zetten voor mijn paard (speciaal aangepast voer), hoe zou je dat dan willen oplossen als je absoluut niet mag komen bijvoorbeeld, of als een paard een bepaald medicijn elke dag moet hebben...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:08

Mijn stal sluit in het weekend en op feestdagen om 18:00. Ik vind dat al erg vroeg, vooral in de zomer. Maar goed dat heb ik geaccepteerd. ze zijn wel om 8:00 uur open.
Een beperktere openingstijd zou ik niet accepteren, dan ga ik ergens anders staan.
Ik ben het eens met iemand in het begin van het topic (sorry weet even niet meer wie het schreef) dat je paard 36 uur + in stal laten staan niet meer van deze tijd is.
Voor mij is "een dagje overslaan" (van mijn part onder het foute excuus "rust") dus echt not-done. Ik heb al niet veel met kerst maar dan zou ik echt geen feestje hebben. -O-
Als het superslecht weer is gaat mijn paard eerder naar binnen ja (of later naar buiten) maar ze gaat wel naar buiten, en ik kan rijden, losgooien wat dan ook in de binnenbak als het echt te erg is.
Dan komt ze misschien wat minder van stal, maar ze staat er echt niet 20 uur of langer achter elkaar wortel te schieten -:(-

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 08:49

kimmie261 schreef:
ja,die man wilde uiteindelijk toch betaald worden aan het eind van zijn dag......de meeste mensen betaalde overigens keurig terug hoor,maar er ook wel gehad die net even krap zaten en dan kon je erachteraan gaan..en zó ruim hadden we het daar ook weer niet,zoals mijn geschetste inkomens en uitgaven status hierbovenaan ergens al liet zien... :+

zou het ook niet meer doen hoor :n ,zou sowieso geen klanten of mensen meer willen die hier een paard stallen,heb er hier 1 staan van een vriendin,maar die betaald werkelijk meestal nog te ruim en zo op tijd,daar is echt niets over te zeggen :)

ik heb hier nu wegens overlijden van paarden stallen leeg staan,mensen zeiden al "verhuur ze" nou echt.... not :n

maar lees hier best vaak : ik vind het niet erg dat pensionhouder een dag vrij heeft/neemt ,als mijn paarden maar beweging krijgen...

maar hoe zien jullie dat dan,iemand wil vrij,dat betekend al dat deze persoon op zijn vrije dag waarschijnlijk smorgens alsnog staat op te strooien en te voeren en vegen enz.....en later op de dag nog eens af te voeren..dat deze dan ook nog de hele dag paarden in paddocks moet gaan zetten ofzo??

dan heeft iemand toch niet vrij....of zie ik het nou helemaal verkeerd?? [ Image ]

idem hier!! we hebben onze pensionstal ook verkocht.
Gewoon omdat het altijd gezeik en gezaag is en dat je er 24/7 moet voor werken en het is nooit goed, en zoveel hou je er niet aan over aan pension wat idd je vaste kosten zijn idd heel hoog! De meest ondankbare job is het!

Wij doen het ook NOOIT meer, maar ik denk dat alleen iemand die een stal heeft gehad/heeft dat kan verstaan

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:05

sympie schreef:
kimmie261 schreef:
ja,die man wilde uiteindelijk toch betaald worden aan het eind van zijn dag......de meeste mensen betaalde overigens keurig terug hoor,maar er ook wel gehad die net even krap zaten en dan kon je erachteraan gaan..en zó ruim hadden we het daar ook weer niet,zoals mijn geschetste inkomens en uitgaven status hierbovenaan ergens al liet zien... :+

zou het ook niet meer doen hoor :n ,zou sowieso geen klanten of mensen meer willen die hier een paard stallen,heb er hier 1 staan van een vriendin,maar die betaald werkelijk meestal nog te ruim en zo op tijd,daar is echt niets over te zeggen :)

ik heb hier nu wegens overlijden van paarden stallen leeg staan,mensen zeiden al "verhuur ze" nou echt.... not :n

maar lees hier best vaak : ik vind het niet erg dat pensionhouder een dag vrij heeft/neemt ,als mijn paarden maar beweging krijgen...

maar hoe zien jullie dat dan,iemand wil vrij,dat betekend al dat deze persoon op zijn vrije dag waarschijnlijk smorgens alsnog staat op te strooien en te voeren en vegen enz.....en later op de dag nog eens af te voeren..dat deze dan ook nog de hele dag paarden in paddocks moet gaan zetten ofzo??

dan heeft iemand toch niet vrij....of zie ik het nou helemaal verkeerd?? [ Image ]

idem hier!! we hebben onze pensionstal ook verkocht.
Gewoon omdat het altijd gezeik en gezaag is en dat je er 24/7 moet voor werken en het is nooit goed, en zoveel hou je er niet aan over aan pension wat idd je vaste kosten zijn idd heel hoog!

Wij doen het ook NOOIT meer, maar ik denk dat alleen iemand die een stal heeft gehad dat kan verstaan

Ik snap jullie wel hoor. Ik heb in totaal op 3 pensionstallen gestaan met mijn paarden in bijna 20 jaar.
Er is overal wat en iedereen had wel wat te zeuren.
Nu heb ik mijn paarden aan huis, het eerste wat ik kreeg te horen van een aantal mensen was heb je ruimte voor meer paarden? Nee die ruimte heb ik niet en we willen het ook niet. Niet omdat ik niet bereid ben om voor een ander zijn dier te zorgen, maar gewoon de aanloop die je altijd hebt, dat is een bewuste keuze. Plus dat mensen vaak totaal geen benul hebben wat het allemaal kost en hoeveel werk het is om alles in goede staat te houden. Ik heb altijd mijn handen uit de mouwen gestoken. Op de 2e stal heb ik ruim 2 jaar voor alles gezorgd, eigenaren waren uit elkaar gegaan, veel problemen hadden ze onderling, dus had ik roosters gemaakt wie wat deed, ik regelde dat er hooi/stro/brokken waren, puzzelde de roosters in elkaar, dat de mesthoop geleegd werd enzovoorts. Sta je dan als pensionklant, ga je weg kan er amper een bedankje van af van de eigenaar.... Bij de laatste stal heb ik ook altijd mee geholpen, paarden buiten/binnen zetten, gangpad vegen, de eigenaren waren regelmatig weg en dan ging ik op de dag extra naar stal om te kijken of alles goed was met de paarden, hun hond uitlaten. Ze zijn zelfs een aantal keren een lang weekend weg geweest doordat we met een 3-tal alles samen hadden geregeld.
Maar veel mensen zijn niet zo, vinden het wel prima dat een ander alles doet zodat zij het niet hoeven te doen.

Hadden wij wel genoeg ruimte gehad voor meer paarden en waren we er aan begonnen dat had ik niemand geweigerd op welke dag dan ook. Ik wil graag naar mijn paard(en) dus kan heel goed snappen dat iemand anders dat ook wil. Had echter wel het zo gedaan dat ik de paarden voer en de stallen mest, dan houd je het nog een beetje in eigen hand hoe of wat.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:26

Het hangt ook van je stal af, bij ons is nooit dicht en openingstijden zijn er ook niet echt.
Maar als onze pensionhouders wat willen, worden de mensen op stal gevraagd om wat te doen.
En dat gaat eigenlijk super.
We zijn wel maar met een paar man op stal.

Bij ons staan de paarden met slecht weer ook wel eens een dag binnen, maar ze proberen altijd alle paarden even met mesten buiten te gooien.
Maar slecht weer, betekend echt onbegaanbaar weer.
Als het bijv. de hele dag regent dan willen de paarden toch graag eerder naar binnen en dat gebeurd ook.
Bij ons word per dag bekeken en voor zover mogelijk per paard.

Met kerst een dag dicht, zou ik evengoed geen moeite mee hebben, mits ze verder goed verzorgd worden.
Maar ik zie eerlijk gezegd niet zoveel meerwaarde om dat te doen.
Maar goed.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:04

In andere topics wordt ernstig gewaarschuwd waar je allemaal rekening mee moet houden als je je paard(en) zelf aan huis gaat houden! En hoeveel makkelijker het is om ze op pension te hebben. Het gaat niet alleen om het voeren, mesten, enz. Juist om de zorg en de organisatie die je er aan hebt als je eens wat anders moet. ( een zieke moeder, vakantie, wat dan ook) Dat werk, dat wordt eigenlijk niet gezien en niet betaald door de klanten. Er wordt hier dan zo gemakkelijk gezegd, dan organiseer je dat maar.
De toon die hier geregeld voorbij komt, een en al minachting en met weinig inlevingsvermogen, is zo jammer!
Natuurlijk zijn er ook stallen waar dat werk wel wordt gewaardeerd en de klanten zelf ook wat terug doen voor de eigenaar naast het geld wat wordt betaald. Het lijkt me dat daar dan ook een fijnere sfeer hangt voor paard en mens.
Bedenk wel; bij de gratie van de stalbaas kun jij het je permitteren een eigen paard te hebben!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:23

Wat betreft het handje vasthouden. Ja, die zijn er. Ik heb hier vooral meestal geen mensen, maar als er zo af en toe een pensionner staat een tijdje, dan merk ik zelfs met 1 persoon vaak al een enorm verschil. Van vragen om een bakje omdat men daar niet aan gedacht heeft (of emmer oid om slobber in de maken) tot extra borstels omdat men die vergeten is. Van loslopende paarden op het terrein tot paarden laten neuzen bij de dekhengst. Gezellige kwebbelpraatjes, meehelpen met uitmesten en er veel te veel of veel te weinig uithalen. Helpen met hooi voeren is vrijwel altijd te weinig voeren en zelden te veel, als je dat niet iedere dag doet dan krijg je dat ook niet onder de knie hier.
Ben ik op dagen dat er niemand is met 20+ boxen in 4 of 5 uur klaar met uitmesten en voeren, dan duurt het op de dagen met zulke klanten al gauw 8 tot 10 uur voor ik klaar ben. Longeren of loswerken kunnen velen niet alleen, en of je even mee wil kijken naar dit of dat...

Degenen die hier reageren zijn degenen die zichzelf wel prima kunnen redden en de stalhouder niet nodig hebben, of die zich niet bewust zijn van wat ze aan kleinigheden vragen.
Als je 20 klanten hebt en je hebt er 2 tussen die altijd wel wat hebben, meerdere dingen dan ook meestal, dan kost het je zo een halve dag extra.
En indd, hoefsmid, dierenarts, veel mensen kunnen of willen geen vrij nemen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:50

Citaat:
Bedenk wel; bij de gratie van de stalbaas kun jij het je permitteren een eigen paard te hebben!

Zie deze al vaker voorbij komen, of wat er sterk op lijkt.
Ik zie het anders, je helpt elkaar.
Doordat er mensen zijn die geen paard aan huis kunnen hebben is er vraag naar pensionstalling. En omdat er mensen zijn die daar hun beroep van hebben gemaakt is er het aanbod om je paard ergens te kunnen stallen.
Dus help je elkaar, wat de een zoekt heeft de ander te bieden.
Dan is het maar waar je je paard neer zet of je kunt leven met de stalregels die er zijn. Kan je dat niet dan ga je op zoek naar een stal waar je dat wel vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:55

Citaat:

Voor die gratie wordt anders wel betaald.. En ik heb m'n paard voor alle dagen, niet voor alle dagen minus de dagen dat de stalhouder besluit z'n boeltje dicht te gooien omdat de stalhouder rust wil.. Regel dan vervanging.. dat je zelf moe van de paarden wordt, betekent niet dat je pensionKLANTEN daar de dupe van moeten worden.
Maar goed, ik ben dan ook een vervelende stalklant die iedere dag graag naar d'r paard wil en d'r paard er graag iedere dag uit wil hebben, een schone box wil geven aan d'r dier en wat te eten..

Dat er mensen zijn die zelf een dagje overslaan, is een heel andere discussie..

Edit: staat er wat botter dan bedoeld. Ik snap best dat iedereen toe is aan een dagje vrij. Maar regel dan vervanging en gooi niet je stal dicht. Niet iedereen heeft wat met kerst, ik persoonlijk heb d'r echt een spuughekel aan en geniet dan dus maar al te graag van de rust die dan op stal heerst :+ En om het dan de gratie van de stalbaas te noemen... Je paard staat er volgens mij niet gratis..

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:09

josien_m_ schreef:
In andere topics wordt ernstig gewaarschuwd waar je allemaal rekening mee moet houden als je je paard(en) zelf aan huis gaat houden! En hoeveel makkelijker het is om ze op pension te hebben. Het gaat niet alleen om het voeren, mesten, enz. Juist om de zorg en de organisatie die je er aan hebt als je eens wat anders moet. ( een zieke moeder, vakantie, wat dan ook) Dat werk, dat wordt eigenlijk niet gezien en niet betaald door de klanten. Er wordt hier dan zo gemakkelijk gezegd, dan organiseer je dat maar.
De toon die hier geregeld voorbij komt, een en al minachting en met weinig inlevingsvermogen, is zo jammer!
Natuurlijk zijn er ook stallen waar dat werk wel wordt gewaardeerd en de klanten zelf ook wat terug doen voor de eigenaar naast het geld wat wordt betaald. Het lijkt me dat daar dan ook een fijnere sfeer hangt voor paard en mens.

Bij de gratie stalbaas? En van wie zijn geld eet de stalbaas dan? Het is toch gewoon ruilhandel, hij levert een dienst en ik betaal daarvoor. Als je als pensionhouder een lastige pensionklant hebt, kan je hem daarop aanspreken en eventueel naar gelieven wegsturen. En anders leer je ermee leven. Er zijn altijd minder leuke kanten van je werk. Ik ben ook vaak als stront behandelend in de horeca, diensten van 13 uur met 1 pauze. Tsja, kan ik uitgebreid lopen klagen, maar dat weet je nu eenmaal inde horeca, of ik ga een ander baantje zoeken.
Tuurlijk behoor je je behoorlijk te gedragen, maar als pensionhouder ben je toch ook verantwoordelijk voor wat je in huis haalt? En behoor je over nagedacht te hebben over de 'beroepsrisico's'.
Ik hoor vaak genoeg hoe blij mijn pensionhouder is met mij en m'n stalgenoten. Maar dat werkt ook twee kanten op, ze doet waar ik haar voor betaal en meer, en ze doet dat op een vriendelijke manier en veel overleg. En daarom ben ik ook tot een stuk meer bereid. Ik zie ook vaak genoeg pensionhouders er de kantje s vanaf lopen, of op een rare manier met klanten of hun paarden omgaan.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:32

Nee hij staat er niet gratis... maar meestal betaal je lang niet wat het aan uren en verantwoordelijkheid kost. Je helpt elkaar inderdaad, behandel elkaar dan ook met respect. Daar gaat heet me eigenlijk om. Kijk wat je zelf kunt doen in plaats van te eisen dat de stalhouder het regelt is daar een onderdeel van in mijn ogen.

Blijkbaar wordt er veel gevraagd van de stalhouder. Paardenkennis, onvoorwaardelijke werkinzet, uitstekende sociale vaardigheden om maar met alle soorten klanten om te kunnen gaan, de bereidheid altijd te helpen, organisatorische vaardigheid, het ook kunnen regelen als je zelf een keer niet aanwezig bent (naast de verzorging uiteraard). Als je daar iemand voor inhuren moet, zou de prijs veel hoger worden en niet meer te betalen zijn. En geen enkel recht op privacy blijkbaar !
Jeetje! Wat voor opleiding heb je wel niet nodig om daar allemaal aan te voldoen? En wat zou zo iemand wel niet moeten kosten op uurbasis?
Natuurlijk zijn er ook andere banen waarin je wel eens "als stront wordt behandeld" maar is dat fijn???
Nee, lijkt me niet en je kunt niet altijd maar stoppen dan met dat werk, er staan ook mooie dingen tegenover gelukkig.

Nogmaals, ik ben geen stalhouder maar heb wel mijn paarden aan huis. Ik denk niet dat ik paarden zou hebben als dat niet het geval was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:35

josien_m_; wat ik al zei, hij hoeft echt niet die dag zich met alles bezig te houden maar regel dan vervaning of zorg ervoor dat je het onderling kan en mag regelen in plaats van je stal op slot te gooien. Ik wil gewoon ten alle tijden naar m'n paard kunnen. Dat dit om 3 uur 's nachts niet kan vind ik te begrijpen, maar niet voor iedereen is kerst iets wat uit 2 dagen vrij, grappig en volvreten bestaat. Voor mij is kerstdag ook gewoon maar een dag en voor mij zeker niks bijzonders. Dus gratie noemen, nee hoor.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:42

Ja maar dat weet je toch van te voren waar je aan begint? Je gaat toch niet een baan uitkiezen om vervolgens te gaan lopen klagen over het loon/ aantal uren? kijk als je nou werkeloos bent en je kan niets anders krijgen, oke, maar pensionhouder wordt je niet zomaar effe, dat is weloverwogen keuze geweest. Ik hoef er niemand voor in te huren, er zijn namelijk genoeg pensionstallen dus blijkbaar is het zo'n slechte baan nog niet :) . Waarom zou ik wat moeten doen, terwijl ik ervoor om werk om het juist niet te hoeven doen? Ik werk, om te kunnen betalen dat ik iets niet hoef te doen, waarom zou ik en moeten betalen, en moeten helpen bij dingen die niet hoeven. Ik help wel, daar niet van, maar ik MOET niks. Op tijd betalen ja dat moet ik, en uitmesten wat niet bij de staalprijs zit inbegrepen. Maar ik MOET niet helpen met voeren, daar kies ik voor en daar is mijn pensionhoudster ook dankbaar voor. Ik krijg toch andersom geen korting op m'n stalhouder als ik meer doe dan nodig?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:48

chelle_dora schreef:
josien_m_; wat ik al zei, hij hoeft echt niet die dag zich met alles bezig te houden maar regel dan vervaning of zorg ervoor dat je het onderling kan en mag regelen in plaats van je stal op slot te gooien. Ik wil gewoon ten alle tijden naar m'n paard kunnen. Dat dit om 3 uur 's nachts niet kan vind ik te begrijpen, maar niet voor iedereen is kerst iets wat uit 2 dagen vrij, grappig en volvreten bestaat. Voor mij is kerstdag ook gewoon maar een dag en voor mij zeker niks bijzonders. Dus gratie noemen, nee hoor.

Ja dat snap ik wel, maar waarom zou het dat extra werk ook nog moeten doen? Als hij nou toch die keuze maakt? Jammer, maar dan maar accepteren, je kunt het bij een ander nooit helemaal krijgen hoe je het zelf wil en als het je voor de rest wel bevalt dan lijkt me dat wel op te brengen.

Als je gewoon te aller tijden naar je paard wilt kunnen, tja, is dat reëel als hij op iemand anders' erf staat?
Je kunt als stalbaas ook TE dienstbaar zijn, dat is misschien ook niet gezond voor hemzelf.

Maar goed, ik laat het hierbij, het is natuurlijk aan iedereen zelf om het op zijn pension samen uit te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:52

josien_m_; nouja als jij het makkelijk accepteert, dan zou het voor een stalhouder met jou een eitje zijn. Ik vind het niet acceptabel dat ik die dag niet mijn paard kan bezoeken en niet kan zien of dat ie recht overeind staat en dat ie z'n box niet uit komt.
Extra werk? Hoezo is het die dag extra werk als hij gewoon z'n erf open stelt? Hij doet dan toch niks anders als normaal; paarden voeren en het hek open en dicht doen 's morgens en 's avonds.

Als de stalhouder zijn poort sluit en dan zelf alle verzorging op zich moet nemen, is het alternatief toch simpel.. hek niet dicht, of vervanging regelen. of dat nou bij stalgenoten onderling is of iemand voor zulke dagen inhuren.

Dus nee.. Hoe leuk ik ergens ook sta, ik wil wel ergens 365 dagen per jaar goed staan. Kerst vallen al 1 a 2 dagen mee af, je hebt stallen die met oud en nieuw ook alles sluiten, zit je ook alweer aan 1 a 2 dagen. Stallen die wellicht met zondag ook afsluiten, heb je ook 1 dag in de week.. Nee hoor, mij niet gezien. Maar goed ik zou dus standaard dat soort stallen al overslaan, want ik heb het recht om het paard, waar ik 30 dagen (of 31 bij de 'lange maand') voor betaal, iedere dag te bezoeken. Ik betaal immers per maand, en niet per dag.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:02

chelle_dora schreef:
Extra werk? Hoezo is het die dag extra werk als hij gewoon z'n erf open stelt? Hij doet dan toch niks anders als normaal; paarden voeren en het hek open en dicht doen 's morgens en 's avonds.

geloof mij nou maar dat er een wereld van verschil zit tussen een dag mensen op je erf en in de stallen komen,als dat er niemand komt..daarnaast als dat al het werk van een pensionhouder is ( paarden voeren en hek open en dicht doen...),willen we allemaal wel pensionhouder worden natuurlijk :D

en dan,stel dat je naast die man/vrouw zijn huis moet parkeren,kijkt lekker iedereen de hele dag bij je naar binnen,de hele dag slaande deuren naast je huis,waar je dan bij gratie 1 dag rust van wilt hebben..

nee hoor...ik snap het echt 100% dat iemand zegt 1 dag gewoon hélémaal niemand op mijn erf...écht 1 dag in het jaar even "vrij" zijn,gewoon 1 dag per jaar echt privacy hebben,geloof mij,dat wordt een zaligheid,een bijna onvoorstelbaar iets als je in die business zit.......

maar zou naar aller waarschijnlijkheid als ik nooit een eigen pensionstal had gehad precies hetzelfde reageren als hierboven...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 02-11-13 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:04

Tja ik snap echt wel dat het vervelend is, volk op je erf e.d. terwijl jij in alle rust je kerstfeestje wil vieren. Maar heel eerlijk, start dan geen pensionstal op. wat ik al zei, ik snap best dat mensen kerst willen vieren en hun privacy willen.
Ik zelf wil echter geen kerst vieren en wil gewoon naar m'n paard toe die dag.. :+

Maar goed, wat ik al zei, ik zou zelf nooit op zo'n stal gaan staan. krijg d'r een naar gevoel van, niet naar je paard mogen :+ Maar dat vind ik ook van opfok stallen en trainingsstallen waar je alleen heen mag op afspraak..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-11-13 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:13

Ik wil ook ontzettend veel.... maar helaas... zo werkt het niet altijd in t leven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:14

Skessa_ schreef:
Ik wil ook ontzettend veel.... maar helaas... zo werkt het niet altijd in t leven :+

Dat hoef je mij echt niet te vertellen hoor, dat weet ik zelf ook wel maar al te goed.
Maar ik wil wel mijn paard van zijn basisbehoeften voorzien. En beweging en frisse lucht is er daar een van. Mijn pony heeft er echt geen boodschap aan dat het kerst is :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:16

maar je hebt dat probleem toch helemaal niet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:21

Nee, maar ik snap best dat andere mensen daar wel over vallen. Zeker als dit van tevoren helemaal niet duidelijk is gemaakt. Als mijn stalhouder straks ineens naar me toe komt met de mededeling ohja met kerst zijn we dicht, dan zou ik ook even uit m'n panty schieten, mochten ze er wel even bij vertellen dan. Dus ik snap de TS wel en ik vind zelf dan ook dat ze zich niet aanstelt.

Als iedereen mag roepen dat ze zich wel aanstelt en dat de staleigenaar z'n privacy mag hebben et cetera mag ik toch ook zeggen dat dat ik het echt onzin vind om je stal die dagen dicht te gooien? Zeker zonder dit van tevoren aan te kaarten? Of mag je alleen reageren als je een staleigenaar bent? :+

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:24

Haha :')

Nee.. ik zelf ook niet hoor. Stal is halve dag open met kerst en ook met oud en nieuw.

Paarden worden normaal gedaan en krijgen zelfs nog slobber als extra :D

Maar had t zo geweest dat de stal geheel dicht was geweest en de paarden bleven een dagje binnen, had dat voor mij dus geen enkel probleem geweest.