Bowen schreef:Misschien komt het ook wel omdat beide aan de situatie gewend zijn geraakt. Dit is maar een hersenspinsel hoor, geen idee of het echt zo is.
Toen die pony blind werd heeft hij zich eerst moeten leren aanpassen, zijn gedrag werd anders erdoor, misschien wat onzekerheid. De ander heeft daar heftig op gereageerd(ik zie wel meer reactie bij paarden op "zwakte"). Nu de blinde pony gewend is aan de blindheid is er misschien minder verwarring, minder onzekerheid en is de ander gewend geraakt aan het nieuwe gedrag. Hebben ze zich dus beide aangepast aan de blindheid van de een.
Het zou kunnen, al heeft het nooit goed geboterd tussen de 2, ook niet toen hij nog 1 volledig goed oog had. Heb ze namelijk eerder al uit elkaar moeten halen omdat het echt niet ging, dan hebben ze een half jaar ofzo apart (naast elkaar) gestaan en dan nog eens geprobeerd en toen ging het redelijk (al kreeg de half blinde het af en toe toch nog te verduren, en het zijn nooit vriendjes geworden als in elkaar krabben & kriebelen .. als de dominante nog maar in de richting van de halfblinde keek was die al weg

Het blijft gewoon gek... de halfblinde stond toen ik hem ging ophalen bekend als dominant, de baas van de kudde daar etc. Naja, daar bleef naast die van mij niks meer van over

@ Sees : momenteel niet meer dan elke dag een knuffel en een paar keer per week borstelen binnen op de wasplaats. Maar ik deed wel wat grondwerk en clickertraining en horse agility met hem enzo, en dat wil ik wel weer opnemen