talish schreef:Huidige stal:
Ruime lichte stallen 3x3
1x in de drie weken wordt er geheel uitgemest en verder elke dag opgestrooid
Eb en vloed buitenbak
Paddock en longeercirkel
Zadelkamer met kast
Kantine en toilet (luxe)
Spuitplaatsen
34 stallen totaal
Zomer dan en nacht weidegang
Bijrijdster voor ca 3 dagen per week
€ 240,00 incl door de week een min. half uur buiten zetten in de paddock in de winter
Stal 2:
Ruime lichte stallen 3x3 met uitloop van 3x4 naar buiten
Zelf uitmesten
Goede buitenbak
2 paddocks
Eigen kast voor je box
Toilet aanwezig, geen luxe kantine
Spuitplaats
Ca 14 stallen totaal
Zomer dag en nacht weidegang
Bijrijdster/verzorgster voor 5 x per week (vriendin)
€ 245,00 incl hooi en stro, krachtvoer zelf kopen
Ik twijfel nu omdat ik zwanger ben van de tweede en het erg druk heb en straks met 2 kids helemaal en mijn vriendin heeft aangeboden mijn pony 5 dagen per week te kunnen verzorgen als ik geen tijd heb, maar alleen op de tweede stal (de andere is voor haar te ver). Op de huidige stal rijdt/longeert iemand van stal mijn pony nu ca 3 dagen per week, omdat haar eigen paard geblesseerd is en dus niet gereden kan worden. Hoe dit van de winter zal gaan en hoeveel tijd zij heeft als haar eigen paard hersteld is weet ik nog niet. Als ik nu stal 2 niet neem en het later toch wil ben ik bang dat er dan geen plaats meer is... Beide stallen zijn even ver rijden.
Ik zou voor stal 2 gaan. Ik mest nl liever zelf uit en vind eens per week veel te weinig. Daarnaast, een 3x3 stal is niet "ruim", dus heb je op stal 2 een groot voordeel dat er een uitloop aan vast zit. Daarnaast heb je de zekerheid van de hulp van je vriendin. Op stal 1 is dat andere paard op een gegeven moment weer beter en heb jij geen bijrijder meer.