Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Els_175 schreef:Die van zijn om 11:00 naar buiten gegaan. Het heeft hier best flink gesneeuwt, maar ik heb een plein voor me stallen van 6 bij 10. Dusnze staan gewoon vlak en hebben hooi.
Heel af en toe trekken ze een sprintje maar zie dat ze wel voorzichtig doen.
Eenop ijzers de ander kale voetjes
paard89 schreef:Als ze elke dag voldoende buiten komen kun je je paard gewoon naar buiten doen. Bij ons gaat ook alles iedere dag naar buiten maar vandaag wouden ze graag naar binnen. (open vlakte, geen schuilplekje) dus erg koud.
Maar niet iedereen heeft de luxe om het paard elke dag buiten te zetten (denk aan pensionstallen etc.)
Dan staan ze met deze periodes gewoon meer op stal en heb je je te houden aan de regels van die stal.
Probeer je paard in ieder geval 3 x daags er uit te halen. Al is het maar even 10 minuten wandelen of in de stapmolen. Geef verder veel ruwvoer zodat ze bezig blijven en halveer het krachtvoer als ze echt alleen maar op stal staan.
Mizz_mol schreef:Mijn paard gaat met sneeuw echt niet naar buiten.!
Hij staat op ijzers en kan simpelweg gewoon niet normaal doen.
Gelukkig hebben wij de luxe van een flinke indoor paddock, misschien niet even goed voor de luchtwegen maar wel voor zijn benen.
Mijn paard veranderd als hij losstaat in een rodeo paard. Sneeuw houd hem daarin niet tegen.
De kans op blessures wordt mij dan toch echt te groot.
Als de sneeuw weg is mag hij weer lekker buiten spelen.
Madeliefjes schreef:Nou mijn mooie gladde, sneeuwvrije paddock is nu niet meer sneeuwvrij... Net pony lief binnen gehaald toen het ging sneeuwen. Mijn oostenrijkse bergpony stond te schudden van de kou... Ben ik niet van haar gewend. Ze was het er ook niet mee eens dat ze naar binnen moest. Vind het ook zielig maar met die ijzers durf ik het niet aan. Hopen dat er niet teveel sneeuw valt dan kan ik de paddock weer sneeuwvrij maken zodat ze weer de hele dag naar buiten kan. Het mag van mij warm water gaan regenen...