Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kevje06 schreef:Jij hebt luxe met trekker en spullen, hier helaas niet, hoop mest onder de sneeuw dus heel veel extra werk...
Dat word een flinke klus straks..
)zijn we met emmers en waterzakken aan het rommelen. Hooi spoelen gaat bijna niet gezien het overal aan vast vriest. Uitglijden over elk bevroren plekje ijs. Paarden die met ijsklompen lopen/schaatsen. Niets kunnen doen met de lieverd waardoor ze zichzelf en elkaar in de weg lopen met hun berg energie. Maar daar tegenover staat dan weer wel dat tijdens de zomer m'n kinderen elke straal zonlicht op kunnen vangen, we heerlijk tot elf uur 's avonds op stal kunnen eten en gezellig zijn etc. En deze periodes duren meestal ook maar rond de twee-drie weken in Nederland 
mest onder de sneeuw heb ik geen last van ik hak er op los vanmorgen zelfs met de voorhamer want die zaten echt goed vast , en die mest moet overal weg want ik krijg daar wat van als alles dalijk vol ligt. Dan kun je weer door de blub gaan zwoegen als het tegenzit 
en ja een trekker heb je hier gewoon nodig en de rest van de machines ook.. ..heb er gelukkig geen 14 zeg ,vind 6 wel genoeg om eerlijk te zijn
Een klein handig mini trekkertje zou voor jullie dan geen overbodige luxe zijn dan, altijd handig.

Maar ik zou niet meer willen ruilen; ik heb het deze winter nog geen 1x koud gehad op stal, omdat ik altijd bezig ben
. Heb m nog niet in actie gezien, maar schijnt goed te werken.
Wist niet dat dat bestond!