Ja we hebben zo ongeveer het hele huis gestript en zijn alles opnieuw aan het indelen, alles isoleren, nieuwe wanden, boven alles er uit gehaald en nieuwe kamers er in enzovoort. Flinke klus, maar het begint nu op te schieten. De kamer en keuken zijn bijna klaar, nu boven nog. Vandaag heb ik de schuilstal onder handen genomen. Nu wel weer rugpijn (moest ook nog hooi halen en dat was ook zwaar pff), maar ik vind het er wel heel geslaagd uitzien. En met het piep-weer dat ze voor volgende week voorspellen, ben ik blij dat er nu bescherming op zit.
Voor:

Na (is nog nat, dus lijkt misschien beetje vreemd):

EN! We zijn er eindelijk uit hoe we het gaan doen met de stallen. We hebben aan de achterkant van het huis een overkapping van +/- 9 meter lang bij 3.5 meter breed. Deze is niet meer in supergoede staat, maar we gaan al het houtwerk er af halen (de balken zijn nog wel goed), de voorkant ophogen (het dak loopt nu erg schuin, waardoor de voorkant op dit moment te laag zou zijn) en daar stallen in maken!! Eerst komen er dus 3 stallen, maar naast de schuur blijft ruimte voor een eventuele vierde stal.
Zo hou ik extra ruimte over voor de weide, omdat daar dus geen apart stalgebouw meer op hoeft plus dat ik dan de paarden snachts dicht tegen het huis aan heb, zodat ik eventuele bijzonderheden kan horen als ik op bed lig. Dat geeft me een veilig gevoel. Nu staan ze helemaal achteraan en heb ik er minder zicht op..