Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PineApple

Re: Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:24

Wanneer er afgesproken is dat ze tot 1 oktober de tijd had, dan heeft ze tot 1 oktober om alles uit de grond te trekken. Daarna kan de eigenaar van de grond inderdaad alles uit de grond laten halen en de rekening bij TS neerleggen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:35

TS heeft tot 1 juli gehuurd. Niet netjes van haar dat de palen die ze terug wil, nog steeds in de grond staan. En ik zie nergens staan dat ze tot 1 oktober de tijd heeft gekregen....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:36

slimmerik schreef:
TS heeft tot 1 juli gehuurd. Niet netjes van haar dat de palen die ze terug wil, nog steeds in de grond staan. En ik zie nergens staan dat ze tot 1 oktober de tijd heeft gekregen....

Er staat dat de eigenaar het land vanaf 1 oktober weer ging verhuren :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:38

...en dat ze in overleg met eigenaar ook tot die tijd de palen mocht laten staan, omdat land toch leeg was en nieuwe huurders het evt. over konden nemen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:42

:list: Dus hop bindt die knollen vast en pak de palen :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:44

Als ze niet op papier heeft staan dat ze tot 1 oktober de palen mag laten staan, heeft ze geen poot om op te staan als eigenaar de palen eruit rukt en rekening presenteert. Ze heeft maar tot 1 juli huur betaald. En wie en wanneer weiland weer verhuurt wordt, heeft ze niks mee te maken lijkt me....Dus inderdaad, er snel bij wezen voor eigenaar het zat wordt. En dat zou ik als eigenaar worden hoor als ik dit topic en zwartmakerij lees......

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:15

ze zal vast ook niet op papier hebben staan dat het niet mocht of dat de omheining van haar was.
Kom op zeg, mondelinge afspraken zijn ook geldig en een beetje vertrouwen in de medemens is wel fijn toch.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:19

Ik volg dit topic vanaf het begin, maar voelde me niet geroepen om te reageren, want het nodige was al gezegd.
Maar ik ben me echt aan het verbazen hoe lang dit al aan de gang is.

Ik snap ook niet TS, waarom je de hele zooi niet op gaat halen en de paarden op een stuk van 3 bij 3 zet. Laat ze lekker de sch*t krijgen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:39

slimmerik schreef:

Tja, die trek je er niet zomaar meer uit als er zomaar ineens weer paarden achter jouw omheining staan, en dan gaan de weken snel als iedereen het druk heeft en men gaat zitten zeuren om een vergoeding. Van beide kanten.

Volgens mij is er nu een alternatief bedrag aangeboden, hoop dat het aangepakt wordt, want dan worden beiden er beter van. geen werk voor het er uit halen, en geen werk en extra kosten voor nieuwe omheining aanschaffen en plaatsen. Iedereen blij...
Succes TS!

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:51

paarden vastknopen aan een boom... mensen toch..... zouden jullie dat doen?
beesten zouden hun nek breken als ze gaan hangen, zeker een veulentje die dit helemaal niet gewend is.
uiteraard zou ik ze ook het rambam laten krijgen maar niet ten koste van paarden die er niets aan kunnen doen en overig verkeer mochten ze hun halster kapot trekken en de straat op gaan...

er is niets mis met ze als noodoplossing op een klein stukje zetten, er staat stroom op de wei dus 4 palen en lint, stroom erop en die gaan de eerste paar uur nergens heen totdat het gras wel erg op begint te raken, dan zullen ze pogingen gaan ondernemen. maar met 2 lijnen spannen die al van hun zijn, en stroom halen ze het zelfs dan niet in hun hoofd denk ik. dat kan zosja makkelijk doen samen met linda in de tijd dat gohya de palen eruit trekt...

politie erbij.. die zien julie aankomen, hebben hopelijk wel wat beters te doen dan bij het verwijderen van palen gaan staan kijken of alles wel goed verloopt... en wijkagent op vakantie voor 4 weken? die hebben gegarandeerd een vervanger/waarnemer hoor, zou lekker zijn.. als dat uitlekt gaat het aantal inbraken die 4 weken met tig procent omhoog...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:58

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 15:01

Even voor de duidelijkheid,de eigenaar is van álles op de hoogte en gaf toestemming om alles te laten staan.Ook hij zei:stel dat de nieuwe huurder alles wil overnemen,zou wel fijn zijn als de omheining dan kant en klaar staat.
Het is de bedoeling van L dat ze gratis alles kan krijgen.Ze zei me dat ze zelf palen had gekocht en dat ik de mijne er uit kon halen,maar zei er niet bij dat het maar 10 palen waren en dat ze geen isolatoren had gekocht.Het enige wat ze heb gekocht zijn 10 palen en draad.Ook zei ze er niet bij dat ik de palen er niet uit kon halen omdat er paarden lopen.

En paarden vast knopen en omheining eruit is makkelijk gezegd.Iemand met verantwoordelijkheid doet zoiets niet. [niet snel tenminste].
Ik heb een goed aanbod gedaan,nog niets gehoord.
Ik wilde het op een fatsoenlijke manier regelen,maar als iemand iets niet goedschiks wil,dan word het kwaadschiks.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:20

Ik vind het alleen echt niet professioneel overkomen, als je een paardenstichting beheert, om dan zo op bokt dingen uit te vechten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 16:26

Ik vecht nix uit,ik vroeg om tips,een fatsoenlijke manier.
Iemand die dit ook heeft mee gemaakt en hoe die dat op loste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:27

Is kwaadschiks voor jouw vuile was op internet? Ik zou boos zijn en denken, stik er maar i!n....

Zo iets regel je met elkaar onder 4 ogen....pak je benenwagen en ga er heen....maar er is nu wel een negatief gesprekssfeer ontstaan....

Gewoon oplossen op een normale nette manier en met zo iemand fysiek in gesprek gaan....samen kijken welke palen nog goed zijn, samen een prijs vastellen en samen een betaling regelen, ineens of in gedeelten.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-12 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:28

Wat een verhaal zeg!
Ik neem aan dat je zelf inmiddels een andere stalling/weiland hebt? Of heb je deze materialen hard nodig voor een evt. nieuw onderkomen?
De tijd die dit gekost heeft..en volgens mij ben je gewoon te lief..
Woont de nieuwe huurder niet vlakbij het land? Dan zou ik met een van de paarden die er nu staan lekker naar haar huis lopen en haar het touwtje van dat paard overhandigen met de mededeling dat ze NU moet gaan zorgen voor eigen omheining.. :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:32

gohya schreef:

Nou, ik lees toch al anders hele 'gesprekken' over en weer tussen jou en Zosja.
Dat vind ik uitvechten, en ik vind dat onprofessioneel overkomen, als je zelf een stichting beheert.
Alleen daarom al, zou ik er meteen m'n twijfels bij hebben, stel dat ik met jouw stichting te maken krijg.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:40

mika11 schreef:
gohya schreef:

Nou, ik lees toch al anders hele 'gesprekken' over en weer tussen jou en Zosja.
Dat vind ik uitvechten, en ik vind dat onprofessioneel overkomen, als je zelf een stichting beheert.

Ik vind het niet eerlijk dat TS hier de schuld van krijgt,
Zosja heeft zichzelf in dit topic gemengd en daar had TS niet om gevraagd. Daarbij zegt TS zelf dat ze het met L. wilt regelen en toch blijft Zosja ertussen komen.

Dat het nu al " Zolang" duurt is misschien deels de keuze van TS geweest. Ik bedoel niet iedereen heeft de tijd van zijn leven.. er zijn nog meer verplichtingen in de wereld.

Inplaats van het een discussie- en of negatief topic te maken over het wel en niet doen van de TS... geef gewoon tips ( Al zijn er al heel veel gegeven) en reageer anders niet. Simpel toch?!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:42

En wat is dan jouw tip TeSs2411 ?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:45

Tess, dat is jouw mening.
Ik denk er anders over, TS had niet op Zosja in hoeven gaan in het topic.
En daarbij, het hele verhaal staat nu op bokt en mag ik reageren als ik dat wil.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:45

Mijn tip heb ik hier al een paar keer voorbij zien komen, dus verder niets toe te voegen. Ben die discussies alleen aardig zat, en daarom bovenstaande post als verzoek om het op te laten houden. TS heeft er ook niks aan als het topic gesloten wordt.

Mods hebben al aangegeven dat het voor ons wachten is en de TS kan hier updates plaatsen

Edit: Ik ga verder ook niet meer in op posts van anderen, die het er niet mee eens zijn blablabla.. mijn verzoek is duidelijk, die van de Mods en van TS ook.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:01

Ik snap niet dat je niet meteen wanneer je grond niet meer huurt, de palen niet uit de grond haalt. En waarom wil je die palen etc zo nodig terug? Zo te merken heb je ze hard nodig...

Mensen, er bestaat meer dan alleen maar bokt, bel elkaar en los het op. Kleuters.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:02

lailapri schreef:
Je hebt de wei tot okt gehuurd maar al eerder paardjes weg, je mag dus ook tot okt daar komen, paaltjes eruit, spulletjes mee en klaar. Gaat ze zeuren jammer dan, zij is niet haar afspraken nagekomen. Dreig anders dat ze alle issolatoren en palen die ze gesloopt heeft moet vervangen, reken alvast uit wat dat kost.
succes

Nee, ze had de wei per 1 juli al opgezegd, de wei huurt ze allang niet meer. Alleen haar omheining staat er nog.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:03

oo ik snap hem yvonne!
als ik jou was had ik haar gebeld,waneer ben je bij de wei..
dan en dan.. zeg je ik wil omheining terug.. doet ze het niet.. had ik zo die witte paaltjes die jij ingezet,waar de palen stonden zo dat paard wel veilig ergens achter staan. en niet weg kunnen.
maar zij wel wat anders neer moet zetten.
Je moet op je knieen voor je eigen spullen.. beetje banketstaaf vind ik.. succes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 17:05

Ik reageerde op Zosja omdat ik me ook mag verdedigen.
En of iemand dat nou on-professioneel vind of niet,das ieders eigen mening.
En ik vind het on-professioneel als iemand een ander gaat afkraken op haar schrijfstijl.
Zij kan er nix aan doen,is al vaker gezegd.Dan kom ik ook voor Zosja op.Ik heb geen ruzie met Zosja.

En sommige dingen worden gevraagd/gezegd die allang beantwoord zijn.
Laatst bijgewerkt door gohya op 26-09-12 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt