Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:04

Duidelijk, ik vind ze alleen te groot :) als er op de pagina zoveel icoontjes moeten komen, ga je door de iconen de website niet meer zien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 20:06

Telpeva: Ja die 50x50 lijkt me op zich ook het meest praktisch, als de info daar in te krijgen is :)

In principe moet het icoontje / pictogram ook maar een goede eerste indruk geven.
Zodra de bezoeker met de muis op een icoontje gaat staan, zie je de uitleg volgens de onderstaande quote.
Klikt ene bezoeker dan weer op de quote dan opent er een meer-info-pagina met nog wat meer uitleg.

Dus van pictogram naar kleine uitleg naar meer info komt er steeds meer tekst, die mensen dan bewust zelf aanklikken. Maar zonder dat ze de tekst bekijken moeten de pictogrammen op zich al zo duidelijk mogelijk zijn :)

Mouse-over teksten zijn dus:

Citaat:
PIRAMIDE STALPAARD

Onderste laag:

STALLING
Paard staat in een ruime, lichte, schone, veilige en goed ventileerde stal.

SOCIAAL
Er staat minimaal 1 ander paard binnen zicht- en gehoorsafstand, liefst mogelijkheid tot vriendelijk snuffelen.

VOEDING
Altijd beschikking over schoon drinkwater, over de dag verdeelde portie goede kwaliteit en hoeveelheid ruwvoer.

BEWEGING
Paard komt dagelijks minimaal een uur uit zijn stal om de benen te strekken: aan de hand, onder het zadel of los.

EXTRA’S
Speelgoed in de stal, af en toe losgooien en vrij de benen laten strekken, laten grazen aan de hand.

Tweede laag:

STALLING
Stal is wat ruimer / heeft een meer open voorkant / meer open zijkant, een leuker uitzicht (bvb. luik naar buiten).

SOCIAAL
Er zijn wat meer mogelijkheden tot contact met de leuke buurman, door bvb. gebruik van half open zijwanden.

VOEDING
Paard heeft (vrijwel) de hele dag toegang tot goed ruwvoer, door veel voerbeurten / gebruik van een slowfeeder.

BEWEGING
Paard heeft een klein uitloopje aan de stal en/of kan dagelijks minimaal 2 uur vrij bewegen in paddock of wei.

EXTRA’S
Af en toe met een ander paard samen kunnen spelen in paddock of wei

Derde laag:

STALLING
Paard staat dagelijks minimaal een dagdeel (6-8 uur) buiten op paddock of wei

SOCIAAL
Met minimaal 1 ander vriendelijk paard samen naar buiten voor het tegemoet komen aan de sociale behoeftes.

VOEDING
Paarden staan nooit langer dan een uurtje of 2 zonder goede kwaliteit ruwvoer en water in stal / paddock / wei.

BEWEGING
Tijdens het dagdeel buiten in wei of paddock hebben ze genoeg ruimte om lekker te kunnen rennen en spelen.

EXTRA’S
Wat speelgoed of andere interessante dingen in paddock of wei.

Vierde laag:

STALLING
Paarden staan dagelijks min. 8 uur buiten en kunnen schuilen tegen regen / zon, dankzij bvb. een rij bomen.

SOCIAAL
De kudde waarin de paarden buiten staan, is stabiel waardoor ieder paard zijn plekje heeft: rust en veiligheid.

RUWVOER
Paarden hebben op elk moment van de dag beschikking over goede kwaliteit ruwvoer en schoon drinkwater.

BEWEGING
Paarden hebben genoeg ruimte en vriendjes om lekker mee te spelen en rond te wandelen.

EXTRA’S
De paddock en wei zijn rustig en veilig maar wel interessant: geen geestdodende paddock waar niks te doen is.

Vijfde laag:

STALLING
Paarden staan dag en nacht buiten, eventueel deels op paddock of track (looppad) zodat ze niet te dik worden.
Ze hebben altijd toegang tot een ruime schuilstal, ook het meest onderdanige paard kan daar altijd terecht.

SOCIAAL
Veel keuze-mogelijkheden: paarden kunnen eigen groepjes vormen, elkaar opzoeken of zich even afzonderen.

VOEDING
Constante toegang tot goed ruwvoer en water, evt. individueel (ruw-) voer verstrekken via voederautomaten.

BEWEGING
Paarden kunnen altijd vrij de benen strekken: bij slechte wei, hebben ze een paddock of track met goede bodem.

EXTRA’S
Een fijne rolplek en / of slaapplek. Verschillende ondergronden. Een voetenbadje voor de droge periodes.
Eventueel een track rond de wei als verlengstuk van de paddock: veel interessanter en meer bewegingsruimte.

En om elk van die tekstjes te kunnen weergeven, moeten die "onder" een pictogram verstopt staan en zichtbaar worden wanneer de bezoeker de muis op dat pictogram zet :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 20:09

mirthheee schreef:
Weer een voorbeeldje. [ Afbeelding ] Goed en duidelijk of? commentcomment! :p

Duidelijk :j

Alleen nog iets te gedetailleerd denk ik.
Lijnen en ogen in het hoofd zijn eigenlijk niet nodig, en het kruis op de stal staat meteen weer zo alsof het een fout-kruis is zeg maar, daar moeten we wel een beetje voor oppassen denk ik ;)

Maar wel goed qua de info op een klein vlak +:)+

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:16

Afbeelding
Zo? :3 kleiner en duidelijker! 50x50

EDIT: ja nouja, wit maken kon niet en grijstinten heeft ook geen nut als het echt picto's moeten zijn, dus ik dacht doe maar eventjes een kruisje.

GaelleS

Re: Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:20

Kruis had ik zelfs nog niet aan gedacht :') Gewoon streepjes dan ? :p
Vind ze helemaal goed zo eig :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 22:34

Ja die zijn nog steeds wel duidelijk +:)+

Het hoeven overigens geen vierkante tegeltjes te zijn hoor, maar die vierkantjes zijn gewoon de ruimte die er is voor het tekeningetje :)

Dus dan is er meer ruimte voor het tekeningetje, gezien er nu overbodige zwarte randjes omheen staan , dat scheelt weer wat ruimte :P

Nu is een stal al snel vierkant natuurlijk, maar bvb. om een paardje met een pluk hooi in de mond, of rennend of rollend ofzo, hoeft dan geen vierkant kadertje :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:27

Ik denk dat je ze het beste 4kant kan houden, omdat het dan allemaal er ongeveer het zelfde uit ziet en omdat je dan optimale ruimte hebt en dat is handiger voor grotere dingen.

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:23

Mijn vakantie is begonnen, dus ik heb nu tijd om mee te helpen aan dit mooie initiatief!
Ik zag een takenlijst van 25 juni, is die nog actueel?
Ik zou in elk geval wat (wetenschappelijke) informatie kunnen verzamelen, is dat nog nodig?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 07:48

Mirthe: vierkant is prima, maar een kadertje hoeft er van mij niet per-sé om, zeker niet als dat ruimte kost, zoals bij het voorbeeld van de dubbele stalletjes. Dat is gewoon zonde dat er daar nog een randje omheen staat :)

Er blijft dan minder ruimte over voor de tekening en dat extra randje maakt het geheel nodeloos druk vind ik, het voegt niks toe, hoort niet bij het icoontje zelf :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 07:49

Swaatjuh: ik ben bang dat hij nog steeds actueel is inderdaad, er is weinig gebeurd de afgelopen week :o

Super dus als je wilt helpen +:)+

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:34

Dat randje zit er eigenlijk alleen omheen om het hier te kunnen scheiden :P dat je ze niet als 1 strook hebt (: de lijnen zouden idd toch niets toevoegen (: Maar nu jullie de icons goed vinden, zal ik de rest ook afmaken. Ik heb het nog steeds wat drukjes want ik moet nog wat dingen regelen voor school, haha. Denk dat ik het aan het einde van de week misschien wel af heb. Of misschien wacht ik tot ik mijn tekentablet heb, die ga ik vandaag bestellen :P in dat geval word het 2 weken. Maar aangezien het met de rest ook niet opschiet neem ik aan dat dit ook niet al te veel haast heeft. :p

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:43

Heb nog wat zitten denken :p
Voor voeding.
Afbeelding
Je kan het glas altijd voller en voller doen bv. of met een bord met hooi op. Of gewoon paard en hoopje hooi, en hoop hooi wordt elke keer groter en groter ? :p

edit: en ik vind ook dat alle icoontjes dezelfde vorm moeten hebben. Lijkt mij gewoon mooier en overzichtelijker dan als je allemaal verschillende groottes en lengtes enzo moet pakken :p

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:50

Hihi leuk joh +:)+

Ik kwam zelf niet verder dan het idee van gewoon een paardenkopje met een pluk hooi die er aan 2 kanten uit zijn mond steekt, en dan iets van een klokje ofzo ernaast :P

Hier heel erg druk, er zijn een merrie met veulen bij gekomen op de wei, moet nog veel klussen doen in de wei, in het huis (we hebben een groot deel geen stroom, plafond en deuren en wanden enzo, dus het gaat niet om een verfje :P ) en ook zakelijk gezien is het erg druk en mijn beestjes, familie en klanten hebben natuurlijk als eerste recht op hun aandacht wat dat betreft.

Maar van de week wil ik weer wat verder bouwen aan de website.

Hopelijk willen jullie dan wat verder gaan met icoontjes maken voor bij de lijst van de piramide, iets leuks maken van een banner bovenaan de pagina (met een leuk getekend verloop op de achtergrond), wat artikeltjes schrijven.... als iedereen een stukje doet en even de schouders er onder zet dan komen we er wel :j

Nogmaals, op deze TIJDELIJKE verzamel-site staan alle onderdeeltjes die nog moeten gebeuren in het menu :)

http://zorggoed.webklik.nl/page/homepage

Deze website heeft dus niks te maken met de uiteindelijk website, is puur om even onderwerpje voor onderwerpje op een rijtje te zetten wat we nog nodig hebben om de ECHTE website op te kunnen bouwen, en vooral die banner en icoontjes zijn nu erg belangrijk om verder te kunnen , alles hangt daar aan vast :)

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:06

Hehe :p
Of zo: dit is '3 x per dag hooi'
Afbeelding

prachtige hoopjes hooi al zeg ik het zelf :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 17:28

Ik vind het ook wel iets voor op een verpakking voor een Japans gerecht met paardenvlees er in ofzo :))

Maar wil jij ook eens kijken wat je bij die zinnetjes van piramide-uitleg voor icoontjes zou kunnen plaatsen?

Iemand anders moest het dan digitaliseren geloof ik hè toch?

Je ideeën zijn wel heel erg leuk :j

Goed, snel verder hier.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:32

Ik vind dat je de pictogrammen niet moet vermenselijken met glazen en rietjes... Paarden zijn geen mensen, je moest eens weten wat sommige mensen allemaal aan menseneten in een paard stoppen...
Laten we het vooral zo correct en natuurgetrouw mogelijk houden a.u.b.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 17:37

Ik neem aan dat het ook als geintje bedoeld was toch, dat glas :P

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:38

Joyce daar heb je wel gelijk in :) Heb anders geen idee hoe ik water moet tekenen en vond het idd wel grappig :')
Sorry, misschien vind ik het gewoon te vanzelfsprekend dat je geen hamburgers ofzo aan paarden gaat voeren :P

Dus eens kijken per stapje voeding en welk icoontje ik daarbij zou zetten?
Ja zoiets :P Mirthheee werkt alles mooi uit of verzint zelf iets en ik toon gewoon wat ik mij bij de stappen enzo voorstel.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:40

Kan niet meer editen dus nieuwe post dan maar :p
Ik vind voeding echt moeilijk hoor! heb ook een beetje zitten knippen en plakken in paint want er was nogal wat gekrabbeld xD

Afbeelding

eerste laag: Voeding: gewoon paardenhoofd met hoopje hooi
tweede laag: voeding: hoofd met meerdere hoopjes verdeeld over de dag
extra: spelende paarden, paard 2 is een beetje van de foto gevallen :')
derde laag: voeding: grotere hoop hooi? :') voor minder dan 2u per dag zonder voer?
vierde laag: voeding: hooi + hoofd + zon (ganse DAG hooi? of wordt hier al 24/7 bedoeld ofzo?)
beweging: gewoon stappend paard
vijfde laag: voeding: hooi + hoofd + zon en maan of '24/7' ?
beweging: paard strekt de pootjes :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:15

Jeetje ik kwam net tot de ontdekking dat ik nog een automatische email-replyer aan had staan op mijn huidige email adres, bij deze excuses aan iedereen die mij foto's heeft gestuurd of voor andere dingen contact had via de mail :o Jullie hebben onnodig spam ontvangen van mijn website :') :o sorry sorry!

*gaat meteen ff die stomme auto-reply optie weer uitzetten, heb zelf ook een hekel aan spam...*

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:04

Als jullie het niet erg vinden, ga ik pas weer verder met de icons als ik mijn tablet heb en die komt deze week als het goed is :D Dus wie nog ideeën heeft, brand los! die van Gaelles vind ik leuk bedacht! ik weet zelf ook niets bij voeding haha!

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:08

Mijn tablet komt vandaag binnen :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 10:25

Gaaf man *\o/*

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:59

Leuk zeg! welke heb je eigenlijk besteld?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:29

Bamboo Fun S Pen & Touch
Ik kan echt niet wachten.. Ik ben zo ongeduldig! Hij kan tussen 09:00 en 19:00 komen, wtf is dat nou voor een tijd? xd