Teenslippers en paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:40

Magica schreef:
Het is nu een week geleden dat Luna op mijn voet is gaan staan en het drukverband is er nu sinds maandag af (na 5 dagen) maareh, kan der nog niet op lopen en mijn voet is nog steeds dik ;-)
Ik had dan soort van balerina's aan maar ook met stalschoenen was dit gebeurd helaas. Want ze heeft er toch wel ruim 5 seconden op gestaan maar omdat ze was geschrokken van een trekker, was ze er helemaal niet bij en had ze het niet door.

:(:) Sterkte met je voet!

Magica

Re: Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:45

Dankje, had niet verwacht dat het nog zo lang zou duren. Er is wel verbetering met lopen maar kan er dus nog niet helemaal plat op staan. Maar wens dit niemand toe haha.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:50

Ik loop op alles door de wei,blote voeten,slippers,laarzen in de winter maar meestal mijn crocs.
Ik draag mijn verantwoordelijkheid, ben het stadium van me in vol tenue aankleden met rijbroek en stalschoenen voordat ik naar het land ga echt wel een jaar of 15 geleden gepasseerd ;-)
Ik denk dat alle mensen die hier de paarden bij huis hebben écht wel in hun slippers of pyjama gaan voeren oid; als ik er s'nachts af moet voor een drachtige merrie oid dan trek ik echt niet eerst even mijn stalschoenen aan; dan wil ik zsm naar buiten en ook weer zsm naar bed ;-)

haffishetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:48

Mijn vriendin heeft ervaring met 'Slippers en Paarden' ;) Ze had gewoon geen zin om haar laarzen aan te trekken... Dus gewoon slippers aan dan. Dan raad je het al, dan 'schrikt' haar paard en doet een stapje opzij... Toen had ze dus een gebroben teen, en kon ze dus niet paardrijden. Dus neem altijd de tijd om goede schoenen aan te doen! :D

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 12:55

Wildgirl schreef:
Ik loop op alles door de wei,blote voeten,slippers,laarzen in de winter maar meestal mijn crocs.
Ik draag mijn verantwoordelijkheid, ben het stadium van me in vol tenue aankleden met rijbroek en stalschoenen voordat ik naar het land ga echt wel een jaar of 15 geleden gepasseerd ;-)
Ik denk dat alle mensen die hier de paarden bij huis hebben écht wel in hun slippers of pyjama gaan voeren oid; als ik er s'nachts af moet voor een drachtige merrie oid dan trek ik echt niet eerst even mijn stalschoenen aan; dan wil ik zsm naar buiten en ook weer zsm naar bed ;-)

Stalschoenen heb je toch zo aangetrokken??

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 12:58

Daarom heb ik van die lelijke klompen gekocht, die schiet je zo even aan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:07

Ik beken eerlijk, in Amerika liep ik vrijwel alleen met mijn slippers en meste de stallen ermee uit etc. Wel deed ik laarzen aan zodra ik met de paarden moest lopen. Maar bij 1 paard dan niet, dat was een schat van een merrie met een veulen, dus echt zorgen maakte ik me niet, maar de andere 14 paarden deed ik gewoon met laarzen aan :j
Verder deed ik paarden wassen en mesten etc wel met slippers, het voeren ook en ook water bijvullen. Puur omdat het 40-45 graden was. en omdat ze goddelijk lopen :')

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:09

Hoorde laatst een verhaal dat iemand op teenslippers even met een hengstje ging wandelen
Paardje steigeren enzo
Ze kreeg hem niet meer gehouden, is toen op de vlucht gegaan
Wei ingerend bij ruinen en daar een ruin verwond
Is toch een kleine moeite om even in normale schoenen te stappen... :n

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:13

Wildgirl schreef:

Nee, je draagt je verantwoordelijkheid niet. Bij paarden in de buurt doe je gewoon geschikte schoenen of laarzen of klompen aan.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:51

LisaFalco schreef:
Hoorde laatst een verhaal dat iemand op teenslippers even met een hengstje ging wandelen
Paardje steigeren enzo

En wat heeft dit met teenslippers te maken?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:57

cinn87 schreef:
Beetje laat maar zoals beloofd nog de foto's ;)

Toen het net gebeurd was ( en nee, je teen hoort niet zo scheef te staan :) )

[ Afbeelding ]

Na het recht zetten en het hechten:

[ Afbeelding ]

Gister, toen de dode nagel er af viel:

[ Afbeelding ]

Gelukkig heb ik nu nergens meer last van, zelfs de breuk voel ik amper! Ik heb dus wel geleerd om nooit meer op slippers in de buurt van mijn paardje te komen ;)

-O-

Mijn tenen staan helemaal krom nu, bij het zien van die foto's.
Ah bah #)

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:11

_AlMaraam_ schreef:
LisaFalco schreef:
Paardje steigeren enzo

En wat heeft dit met teenslippers te maken?

Steigerend paard met teenslippers?
Derest is misschien een beetje bijzaak, maar het gaat erom dat het gewoon heel onverantwoord is

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:18

je doet alleen alsof de slippers de oorzaak zijn van de verwonding bij de ruin :') zie niet in wat het te maken heeft met dit onderwerp

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:22

Ik dus ook niet, een paard kan toch ook steigeren als je stalschoenen aan hebt.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:25

Ik zeg ook niet dat het paard steigert doordat je teenslippers aan hebt
Maar het was gewoon een gevaarlijke situatie, stel dat het paard neerkwam op jouw voet?
Maar goed, derest was ook misschien een beetje onzinnig om erbij te zetten :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:27

ja maar dan heb je het "stel dat" verhaal :') komop zeg. Stel ik loop met mijn paard op slippers op de weg en opeens komt er een tank van het leger voorbij die explodeert... DAT is een gevaarlijke situatie :))

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:32

Ik heb het idd een keer gedaan en ik weet dat het beter niet kan, maar toch...
Afbeelding

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:40

LisaFalco schreef:
Ik zeg ook niet dat het paard steigert doordat je teenslippers aan hebt
Maar het was gewoon een gevaarlijke situatie, stel dat het paard neerkwam op jouw voet?
Maar goed, derest was ook misschien een beetje onzinnig om erbij te zetten :=

Voila, het paard is niet op je voet terechtgekomen.

Missfitness, leuk paardje heb je daar!

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:45

Solleke_Noah schreef:
Ik loop in de zomer altijd met slippers aan bij de paarden. Blauwe tenen heb ik nog niet gehad, wel opdringerig paard dat lomp vanachter op mijn slipper gaat staan, ik die dat niet doorheb en doorloop *krak* dag slipper.
)

Yep dat had ik dus ook :')

Jolienfortun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:52

ik ben schuldig. ik was een paar jaar geleden op een manege en deed in de zomer vaker slippers aan. zette alle paarden op de wei, verzorgde mijn verzorgpaardje. Zelfs de veulens deed ik alles mee. totdat er een paard schrok en mijn voet op het andje van gebroken zat. Sinds dien noooooit meer slippers aangedaan!

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:01

De gedachte komt niet eens bij me op om slippers aan te doen bij mijn paard. De mijne is echt lomp /3
Toen ik stalschoenen aan had was hij op mijn voet gaan staan. Mijn voet was zwaar gekneusd en helemaal blauw, je zag echt de afdruk van zijn hoef. Hij ging ook een keer achter op mijn schoen staan en nu hangt de hak half los. Ik heb altijd goede schoenen aan op stal. De enige keer dat ik sandalen aan had op de manege was met de barbecue, maar toen was ik niet van plan met de paarden te gaan lopen. Helaas had het paard van een vriendin van mij koliek en moest ik toch met haar gaan lopen. Gelukkig is het goed gekomen met het paard en is ze niet op mijn teen gaan staan.

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:11

Ik loop vanaf mei al op birckenstocks aangezien ik zwanger ben en hele opgezette voeten heb.
Dat zou volgens dit topic dus betekenen dat ik al vanaf mei niet meer naar mijn paarden kan. Sorry maar doe dat dus wel.
Rijden zou ik nooit doen maar longeren en binnen en buiten zetten wel en de rest ook.
Ik hou er wel extra rekening mee dat ik geen schoenen aan heb, maar laten we wel wezen als ze op mijn ariat schoenen gaan staan breek ik ze ook. Pijn doet het toch.
Ik heb tot nu toe nog nooit een paard op mijn tenen gehad want hou gewoon rekening met de afstand van mij naar het paard en let goed op.

Als ik niet zwanger ben loop ik wel altijd op stal schoenen, maar dat is ook omdat anders mijn goede birkenstocks vies worden en gaan stinken. Wat ik veel erger vind is dat er mensen zijn zowel hier op bokt als bij mij in de omgeving die met spagethiebandjes rijden of in een bikini bovenkant. Daar kan ik dus echt onpasselijk van worden. Daarmnaast is een goed zittende BH voor mij ook een voorwaarde op het paard.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:50

Ik loop nog stees op slippers me pony had vandaag op me teen slipper gestaan dus nu is heel me teenslipper kapot.. maar ik zet ze altijd buiten en dan ga ik niet me laarzen of stalschoenen aan doen..:)

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:05

neey apsoluut nooit slippers aan doen met paardrijden....
echt nooit :n
zelf doe ik het ook nooit...
het lijkt mij dat mensen of eigenaren van de manege stallen enzovoort het tegen kinderen en mensen moeten zeggen :list:

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:38

Die spaghettibandjes snap ik niet echt, wat is daar mis mee als de rest van het truitje gewoon lang is? Bikinitop vind ik wel raar en zou k zelf nooit doen, dan floepen ze er echt wel uit :')