Show de huisvesting van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

redshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:14

Wanja schreef:
Dan hier ook mijn stal. Zelf ontworpen en gebouwd samen met mijn vader en daar ben ik heel erg trots op! :)

De rijbak met in de verte de stal
Afbeelding

Het paardengedeelte met 2 boxen en links de deur naar de zadelkamer (foto's zijn te zien in het zadelkamertopic :P ) en links vooraan (net niet op de foto) zit mijn wasplaats. Daar waar nu de voertonnen staan achterin willen we in de toekomst de stal gaan uitbreiden met 2 extra boxen :)
Afbeelding

Doorloop van de stal. Links de voorraadschuur voor opslag van hooi, strokorrels en krachtvoer. Rechts het paardengedeelte. We hebben hier bewust voor gekozen zodat in de winter de deuren altijd vrij blijven van sneeuw. Bovendien was het verzekeringstechnisch beter om de opslag van het hooi apart van het paardengedeelte te hebben :)
Afbeelding

De laatste even in linkjes, anders worden het er teveel ;)

Wasplaats:
http://img528.imageshack.us/img528/8619/dsc0002gy.jpg

De boxen van de paarden, lekker ruim (3,5 x 4)
http://img19.imageshack.us/img19/7181/dsc9997g.jpg

Mooi ziet er heel strak uit en valt ook op de meeste hebben heel donker en jij hebt lekker licht echt leuk ik zou daar wel willen staan als paard zijnde :P

redshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:46

zonnetje1903 schreef:
Ik wil ook even meedoen... :D

Overzicht: links stapmolen en longeerbak. Midden de bak van 20-60 en daarnaast de paddock van 15x30 en daarachter de wei
Afbeelding

Poetsplaats
Afbeelding

Stallen 7 boxen van 3x3
Afbeelding
Afbeelding

haha ben je romantisch aan het eten kaarsje etc erbij zit er in een keer een paardenhoofd in je nek :D (heeeel romantisch <3 )

redshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:49

suze_ schreef:
wat een leuk topic!

Dit is Kobalt zijn thuis:

zijn box, hij staat hier alleen soms voor wat eten, of als hij ziek is:
Afbeelding

En verder staat hij altijd hier met 4 vriendjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het goede leven gaat hem alleen iets te goed en afgelopen weken is ie iets te Billie Turf geworden wat iknu er af probeer te krijgen :+

wow! is dat meertje achtig iets ook van jou daar droom ik nou van<3

Needje

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:18

De stal van Zonnetje... Heb daar een aantal jaar terug op gereageerd maar was net iemand me voor.
Maar sta nu op een andere top stal.

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:21

Steffyentom: Wordt mooi die stal! Die buitenkant met hout past goed..

Lorette: Hey! Leuk om het ook bij jou eens in het echt te zien! :) Dat wordt wel mooi straks, en het heeft bij ons ook best even geduurd voordat alles naar het zin was hoor.. en we zijn eigenlijk nog steeds niet klaar (misschien ben je dat wel nooit haha)

Sofieenuniek: Prachtig dat hout! Ziet er gelijk netjes en verzorgd uit, en inderdaad misschien een investering maar wel een waar je lang van kunt genieten..

Leuk om al die stallingen en weides te zien! Volg het topic al even maar ga nu ook zelf een bijdrage leveren.

Indeling (oud beeld van google earth)
Rood = Weiland
Paars = Schuur/stal
Blauw = Paddock/tussenweide
Groen = Rijbaan
Weiland is volgens mij 1,3? hectare voor een haflinger en een shetlander en daarnaast nog 4 schapen. We voorzien in twee keer eigen hooi of kuil (verkopen daar dan meestal de helft nog van).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In de winter hebben we in de wei nog een (nood) schuilstal. Stal is gewoon in een oude schuur, verder geen uitgebreide luxe maar wel heel blij met de paarden aan huis zo! :)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 19:46

Weer hele leuke stallen :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:11

Anne wiep: ik zie er geen begin en geen eind meer in :Y) Jullie hebben het fijn voor elkaar. Ik hoop dat het bij ons ook nog eens wat wordt.

Inmiddels hebben we de omheining bijna af. Dat is de omheining van ons vorige weiland, kon mooi hergebruikt worden. Het is niet de mooiste omheining, maar wel van hardhout, dus het zou nog jarenlang moeten staan. :)

Afbeelding

Paddock is goed 20 x 30, de longeercirkel is 17 m.

Voor de beeldvorming, satellietfoto:

Afbeelding

Het weiland is 2 hectare, maar paddock en de longeercirkel gaan daar dus nog vanaf.

In de toekomst zouden we graag nog een bak willen maken achter de longeercirkel. Maar eerst het huis verbouwen! Tot die tijd kan ik prima naar de clubbakken. Nog geen 10 minuten stappen langs een fietspad. :) Twee grote buitenbakken en een ruime binnenbak, allemaal met goede bodem. Ik heb me ruim 12 jaar gered met drie stallen en een weitje, waarin ik niet kon rijden of longeren, dus dit is al extreem luxe voor mij. :))

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:16

me verzorgpony's staan in de winter bij de eigenaren thuis,
Afbeelding
in een soort paddock dus, achter het huis is een bos waar een mesthoop is geplaatst.
in de zomer staan ze op een andere stal en dan staan ze dag en nacht op het weilandje ! :D

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:12

_Lorette_ eventueel zou jij zelfs nog in je paddock kunnen rijden. Ik heb zelf een paddock die 18X34m is en deze gebruik ik ook wel eens om te rijden als ik in tijdnood zit...je mist een paar meter maar het is prima te doen. Ziet er overigens keurig uit zeg,je hebt een leuk plekje :9

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:06

Leuke stallen allemaal!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:34

in 20 bij 30 kun je inderdaad prima rijden. Met vorst strooi ik ook maar de helft van mijn 20 bij 60 bak omdat het zoveel zout kost, en dat is geen enkel probleem! Ook met 2 paarden tegelijk prima te doen ;)
Heb ook wel in een kleinere bak moeten losrijden voor indoorwedstrijden (12 bij 26 schat ik, met max. 5 tegelijk is dat wel erg klein :P)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:37

joyce B schreef:
in 20 bij 30 kun je inderdaad prima rijden. Met vorst strooi ik ook maar de helft van mijn 20 bij 60 bak omdat het zoveel zout kost, en dat is geen enkel probleem! Ook met 2 paarden tegelijk prima te doen ;)
Heb ook wel in een kleinere bak moeten losrijden voor indoorwedstrijden (12 bij 26 schat ik, met max. 5 tegelijk is dat wel erg klein :P)

ik rij wel eens in een bak en die is 25 x 80 volgensmij en daar is met 5 man rijden ook al druk

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:39

dan ben je niet zoveel gewend ;)

Manegelessers rijden met 8 of meer paarden en pony's vaak in een 20 bij 40 binnenbak :P

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:43

ja maar die rijden niet zo door elkaar heen. daar is het nivo van grand prix tot recreatief, soms lopen er ook nog hengsten tussen, en ooit word er dan ook nog les gegeven.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:55

De stallen in de manege:
Afbeelding

Weides heb ik niet zulke goed efoto's, maar ze zijn groot genoeg ;)
Afbeelding

Hier de weide waar Diallo misschien mag op staan en waar we dan wel nog een stal moeten op bouwen ;)
Afbeelding
Wat wel een nadeel is, op het ene stuk zoals je nu ziet staat er laurier en mijn paardje eet nogal.. tjah, hij durft van veel een hap nemen :p
Misschien de omheining wat dichter zetten dan.

Tis echt mijn droom dat hij daar op mag staan :D

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:43

Dit is onze huisvesting, bij ons thuis. niet zo heel groot (halve ha), maar genoeg voor twee. We zijn zo wel binnen in huis als buiten aan het verbouwen.

Zo zag het er eerst uit toen we het huis kochten

Afbeelding

Afbeelding

Achter de omheining begint het paardengedeelte
Afbeelding

Wat onze piste moet worden (stond vroeger vol met bomen)

Afbeelding

Stal met uitloop en paddock (stal is altijd open, paddock ook) het is de bedoeling dat er binnenkort een pad vertrekt vanuit de paddock, rondom de wei en dat dan terug uitkomt op de piste. Op die manier creëren we dus een track met van daaruit twee poorten naar de wei.

Afbeelding

round pen achter de paddock

Afbeelding

Wei

Afbeelding

Van aan de andere kant gezien

Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:26

Wat een mooie plekjes komen er voorbij zeg van sommige valt mijn mond echt open.

Ik woon sinds 8 maanden in Oostenrijk (in de bergen in Ost Tirol tegen Italie aan). De stallen hier zijn schaars en meestal oude koeienstallen.
Ik heb een erg fijn plekje gevonden gelukkig. Oud en zeker niet bling bling, maar wel heel gezellig en veel vrijheid voor de dieren en mezelf.

Links het pad naar de onderste weide, rechts de stal (onder de stallen, boven hooi en gereedschap opslag.) Links zie je het dak van het woonhuis van mijn pensionhoudster.
Afbeelding

En dan een stukje verder naar links, de onderste weide. (rechts zie je het dak van het woonhuis)
Afbeelding

De stal van binnen. Ziet er oud uit, maar de boxen zijn enorm en overal zitten ramen.
Afbeelding

Paddock.
Afbeelding

Vooraanzicht van het stalgebouw
Afbeelding

Onderste weide vanaf de andere kant gezien
Afbeelding

De rijbak
Afbeelding

Achter de rijbak ligt de grote weide
Afbeelding

Links de rijbak
Afbeelding

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:31

Zo dat ziet er heerlijk uit zeg Crazy Cat!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:42

wauw Wanja dat plekje ziet er echt uit als een paradijs.

Kan me voorstellen dat je hier trots op bent...en terecht :)

Denk alleen als ik in jouw schoenen had gestaan dat die schitterende buitenbak weinig gebruikt zou worden, met zo'n schitterende omgeving _/-\o_
Zag mezelf al richting die horizon rijden die op de eerste foto te zien is :D

edit: zelfde geldt voor CrazyCat: wie heeft een bak nodig als je paard in zo'n omgeving staat.....

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:23

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:13

de paarden krijgen daar wel mooie ronde billen van zeg.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:27

Wauw, crazycat heerlijke filmpjes. Krijg zin in de zomer als ik dat zie! Lekker door de bergen rijden, genieten van de natuur :)

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:29

Wauw, Oostenrijk is ook gaaf zeg!

Haha, de bak wordt vooral in de winter gebruikt, want dan is het vroeg donker. Daarnaast lopen de paarden daar in de winter, omdat onze weilanden dan te steil en dus te glad zijn :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:51

@CrazyCat: Wauw!!!!!!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:52

mijn stal:
Afbeelding

als je dan naar binnen loopt zie je dit
Afbeelding
rechts was plaats
links 2 stallen
rechts achter de was plaats zie je een deur, dat is de zadelkamer.

wasplaats
Afbeelding

stal
Afbeelding
die ijzere plaat in de stal dat is de voerbak die kan ik naar buitendraaien
dat raampje is een kiep kantel raam, zo kan hij naar buiten kijken, en is dat te koud, dan kiep je hem alleen voor de frisselucht.
links langs de stal daar staat mijn voerkar, en daar achten hooi en stro

zo en dan nu over op de wei
Afbeelding
de wei recht voor je neus daar staan ze nu in.
de wei langs de bak is voor te hooien.
en die andere staan ze over 2 weken weer in

bak
Afbeelding
20x40 bak met licht verder niet heel apart