Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Higoma145

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:21

@ Celiien

volgends mij wel hoor :j

want ik wil er over een aantal maanden ook nog opzet kasten op voor dekens oid en die kan hij ook op maat maken

ik heb wel eens advertenties van hem gezien dat hij 2 kasten aan elkaar had :j volgends mij kan je dat gewoon overleggen met die meneer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:00

Afbeelding
linksboven: alle hoofdstellen, halsters, singels, zadeltassen, longeermateriaal
linksonder: bak zit vanalles in van reservemateriaal, daarboven de cappen
linkse hoek: dat is een bak waar wij vaak reservebatterij van weiland in houden ;)
achteraan boven: springzadel, dressuurzadel & bbp
achteraan onder: mijn bodyprodictor, mijn australian stock zadel, mijn vzh zadel met daarboven rahree zijn zweetdeken
rechtsboven liggen de dekjes (is een stuk open naar het hooikot
rechtsonder alle poetsbakken
Afbeelding
onderaan (linksonder op vorige foto) alle beenbescherming & spullen voor niet dagelijks gebruik

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:12

Ik heb een oud strandhuisje als zadelkamer. Gratis gekregen, moest alleen het vervoer betalen. Ik ben alleen dus heb alle ruimte, en die heb ik ook nodig met mn rotzooi. Er ligt bij mij ook altijd een pak hooi in, dan hoef ik dat niet steeds van de hooizolder te halen. Maar er ligt dus wel overal hooi, das een nadeel. Ik zal binnenkort eens een foto maken, tis echt een leuk ding.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:46

Mooie dingen komen hier voorbij!

Mijn kast nog leeg:
Afbeelding

En vol :D Ondertussen is er nog een derde zadel bijgepropt, wat dekens en nog wat rommel. Tijd voor een tweede kast denk ik :')
Afbeelding

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:21

@Solleke_Noah

jeetje, met zo'n klein kastje zou ik echt niet kunnen werken hihi XD

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:44

Is niet héél klein hoor :D zelfs extra diep omdat er westernzadels in moeten passen (langer dan 65 cm).

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:12

Heb ongeveer zelfde kast als hier boven, vandaag een dekjesrekje gemaakt omdat mijn dekjes er dus niet liggend in passen. Zal eens kijken of ik een foto online krijg vanaf mn mobiel!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:33

Graag assepoetster! :) ik zit namelijk ook een beetje met dat probleem met dekjes!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:06

Wat een mooie kasten en zadelkamers komen er voor bij! Mijn zadelkast is een grote bende dus die zet ik maar niet op de foto :D.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:06

Jullie hebben me geïnspireerd.
Heb geen eigen paard en mijn verzorgpony's staan op een weiland zonder stal erbij ofzo.
Maar heb wel inbouwkasten in mijn kamer dus heb er één helemaal leeggemaakt en omgebouwd naar paardenkast. Met mijn cap, laarzen, broeken, wedstrijdjasje, poetspullen enz.
Nu nog wat foto's uitprinten en die ga ik dan erin plakken en dan zal ik een foto maken. Het ziet er best leuk uit moet ik zeggen :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:44

Dit is sinds kort mijn zadelkast :D
Heerlijk lekker groot, heb ik tot nu toe nog niet gehad! Dus ben dr helemaal happy mee!
Zoals jullie zien heb ik dus ook niet veel spullen, alleen het hoog nodige, maar nu ik een grote kast heb, kan ik EINDELIJK lekker spulletjes opslaan *\o/*

Afbeelding

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:20

Wij willen dit weekend ook gaan beginnen aan een nieuwe zadelkast gemaakt van 18mm multiplex (122 x 244 cm)

Wil eigenlijk zoveel mogelijk uit de betreffende planken halen, daar multiplex best wel heel prijzig is. Zadel moet plek bieden aan tenminste 2 zadels, 3 hoofdstelhangers, ruimte voor een voorraadje sjabrakken en/of dekens, 2 grote poetskisten etc. Kortom voldoende ruimte voor de spullen van tenminste 2 paarden (heb er 3).

Door omstandigheden moeten we helaas even gaan voor een low-budget kast. Is er iemand met een bouwtekening waarbij zo min mogelijk multiplex verzaagd wordt, maar de ruimte wel heel effectief is?

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:24

Pinda_dipje; Ik heb dezelfde metingen als jou (toekomstige) Kast. Ik kan vanavond wel even een foto maken van mijn kast als je dat wilt, hij is nog niet af. Er moeten nog hoofdstelhangers opgehangen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:28

@bliksempie: Ik bedoelde met de afmetingen meer het formaat multiplex wat we gaan kopen, van daaruit probeer ik de meest logische constructie te puzzelen.

Zit nu met o.a. 122 x 122, 190 x 60 x 60 (te klein) maar liever dus groter :9 Foto's zijn altijd welkom, we puzzelen ons rot

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:38

http://i94.photobucket.com/albums/l92/J ... ijnaaf.jpg

Hier was die nog niet af. Hij is 122 breed en 244 hoog. Diepte zal ook wel 122 zijn. Wij hebben alleen de voorkant verzaagd ivm deur. Het hout daaruit hebben we gebruikt voor 2 planken in de kast. De platen die we gebruikt hebben als ombouw waren al zo op maat.

Ik hoop dat je er wat aan heb

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:41

Jeminee dat is wel echt een joekel, zal mijn nieuwe staleigenaar vast niet gelukkig mee zijn. Maargoed kan hem natuurlijk ook gewoon 60 diep maken, dat is prima voor mij.

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je hier ongeveer voor kwijt was?

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:01

ik stuur je even pb!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:02

gossa4ever schreef:
yeeey mijn kast is binnen :D ik kwam het erf op en hij stond daar zowaar :D hij moet nog op zn plekje gezet worden maar dat gaat helemaal goedkomen *\o/*

hier in het geheel :)
[ Afbeelding ]

close up boven zijde :) daar kan ik mooi al mijn dekjes en dekens kwijt :j
[ Afbeelding ]

en het zadel gedeelte :) daar komt nog een extra zadel steun onder :)
[ Afbeelding ]

ik kan niet wachten om hem in te richten :):)

Erg mooi ! Wat zijn alle afmetingen? (die kleine hokjes, planken en het gedeelte van de zadels)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:04

Wat ik me afvraarg is hoe het met de houten kasten zit en bijv muizen of vocht...
Ik heb op stal 2 kleine psu kasten voor 2 paarden.
Maar ik wil dus 1 psu kast of een houten met planken en vakjes en plaats voor 2 zadels.
Had ooit een 2 deurs psu kast maar omdat ik een eigen zadelkamer had deze kast verkocht.
Balen want nu wil ik er weer 1 :P

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:12

Houten kasten zijn ook niet bepaald inbraak proof...

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:22

Een van mijn kasten is ook hout, ik het er geen problemen mee. Het is echt een enorme kast kan er ook ontzettend veel in kwijt. Hout is ook dik, heb geen last van muizen. In iedere kast heb je wel met vocht te maken dus ook in een houten. Mijn kast staat wel op een pallet zodat hij niet op de grond staat, scheelt natuurlijk ook weer. Heb hem trouwens gewoon van de kringloop gehaald. 20 euro, je maakt er een paar zadelsteunen in, hangt wat hoofdstel hangers op en klaar is kees :P Misschien zijn houten kasten wel meer inbraak gevoelig, maar als ze echt wat willen dan maken ze alles open hoor! Succes.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:38

ik heb er wel altijd vocht vreters in :+
dat werkt wel:)
tja kwa inbraak...als ze er in willen komen ze er toch wel in...

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:41

hi, bij mij hangen nu mijn zadels + hoofstellen enz in de "gezamelijke zadelkamer" op stal, maar wil eigenlijk wel een eigen kast (mag ook) waar ik alles, of iig dekens, halsters, dekjes, bandages, hoofdstellen en dergelijke, in kan doen... Alleen zit ik met het probleem dat ik 4 zadels heb die er in moeten, en binnenkort wss een 5e :') Iemand een idee toevallig? (en ja ik gebruik ze allemaal, dus kan ook niks thuis leggen :+

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:22

licht er maar net aan hoe je kast gebouwd is, ik heb nog nooit muizen in mijn kasten gehad, wel kleine spinnen enzo maar nog nooit muizen en heb al 1,5 jaar een houten kast :) vocht enzo heb ik nooit last van, als er een dekje, handoek of deken vochtig of nat is dan hang ik het uit aan mijn dekenrek die aan mijn deur zit en dan de volgende dag in de kast, nooit echt een last van vochtigheid gehad,

ja inbraak gevoellig oke, maar ze krijgen alles open!

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:22

Foto van mijn zadelkast:

Afbeelding

Afbeelding

Naast mn andere zadel moet er nog een zadelsteun komen en er moeten nog een paar hoofdstelhangers komen.

(Het is een bende ik weet het :x )