Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:16

ja, maar hún willen er iemand bij hebben, dus is het absurt dat je er ook nog voor moet betalen.
jij steekt je tijd en energy er in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:24

lovemario schreef:
ja, maar hún willen er iemand bij hebben, dus is het absurt dat je er ook nog voor moet betalen.
jij steekt je tijd en energy er in.

En een ander stelt zijn bezit aan jou ter beschikking.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:04

Mindim schreef:
Zo jij hebt lef. Wat wil je hier mee zeggen dat ik willens en wetens mijn paarden laat mishandelen omdat ik omhoog zit om een bijrijder en dat het dan schandalig zou zijn daar een bijrijder geld voor te laten betalen? Je bent wel sneu als je zo denkt hoor. Denk je dat de bijrijder in kwestie dit doet waar ik bij sta= Nee, we hebben d´r betrapt en daarna een schop onder d´r kont gegeven.

joh ik ken je niet dus ik reageer op je eigen woorden, niet op jou als persoon. :+ kort samenvattend neem je iemand aan die je paard verzorgt/ berijdt en laat die persoon zelfstandig aan de slag gaan met je paard. Schijnbaar iemand die óf aardig was óf kundig overkwam. Later bleek deze niet zo kundig en ga je er van uit dat die persoon willens en wetens je paard mishandelt en krijgt hij/zij een (hopelijk) figuurlijke 'schop onder de kont"? Dat lijkt me inderdaad een inschattingsfout van jouw kant. Dat benoem ik en dan ben ik een sneu persoon? Ik hou het liever bij op de bal spelen in plaats van op de man, zullen we dat maar doen?

Citaat:
Ik scheer bijrijders over 1 kam, omdat ik een kleine vergoeding vraag, mocht er eentje omen? Nou meid, als ik merk dat ze lief zijn naar mijn paarden en hun best er mee doen, dat laat ik de vergoeding weer vallen hoor.

Verder krijgen butlers over het algemeen loon en dus inderdaad betaald.

Precies, butlers kríjgen betaald, net als een paardentrainer. Heb je een minder ervaren butler (of paardentrainer) dan doet hij/zij hetzelfde werk voor minder en soms zelfs gratis tegen kost en inwoning (of in ruil met rijden, maw in natura) zie je hoe krom het dan is om een stalknecht/groom/verzorger 'bijrijder' te noemen en vervolgens nog geld toe te vrágen?

Het vervelende is ook dat een bijrijder niet zomaar weggaat, aangezien die er vaak niet zitten voor de mensen maar voor de paarden. Het moet dus al héél ver gaan wil een bijrijder weg gaan bij het paard waar hij/zij dan toch vaak al aardig aan gehecht is. Ik kan me topics herinneren waar kinderen die in mijn ogen echt zwaar gebruikt werden (en vaak nog betaalden ook) aan mede bokkers vroegen of ze moesten stoppen of doorgaan... ik meen me zelfs een topic te herinneren waarin een meisje misbruikt werd door de paardeneigenaar, en nog duurde het een hele tijd voordat ze wegging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:25

Citaat:
Precies, butlers kríjgen betaald, net als een paardentrainer. Heb je een minder ervaren butler (of paardentrainer) dan doet hij/zij hetzelfde werk voor minder en soms zelfs gratis tegen kost en inwoning (of in ruil met rijden, maw in natura) zie je hoe krom het dan is om een stalknecht/groom/verzorger 'bijrijder' te noemen en vervolgens nog geld toe te vrágen?

Het vervelende is ook dat een bijrijder niet zomaar weggaat, aangezien die er vaak niet zitten voor de mensen maar voor de paarden. Het moet dus al héél ver gaan wil een bijrijder weg gaan bij het paard waar hij/zij dan toch vaak al aardig aan gehecht is. Ik kan me topics herinneren waar kinderen die in mijn ogen echt zwaar gebruikt werden (en vaak nog betaalden ook) aan mede bokkers vroegen of ze moesten stoppen of doorgaan... ik meen me zelfs een topic te herinneren waarin een meisje misbruikt werd door de paardeneigenaar, en nog duurde het een hele tijd voordat ze wegging.

Misschien vergeet je even dat een butler een beroep is en geen hobby, in tegenstelling tot een paard?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:03

sallandval schreef:
Mindim schreef:
Zo jij hebt lef. Wat wil je hier mee zeggen dat ik willens en wetens mijn paarden laat mishandelen omdat ik omhoog zit om een bijrijder en dat het dan schandalig zou zijn daar een bijrijder geld voor te laten betalen? Je bent wel sneu als je zo denkt hoor. Denk je dat de bijrijder in kwestie dit doet waar ik bij sta= Nee, we hebben d´r betrapt en daarna een schop onder d´r kont gegeven.

joh ik ken je niet dus ik reageer op je eigen woorden, niet op jou als persoon. :+ kort samenvattend neem je iemand aan die je paard verzorgt/ berijdt en laat die persoon zelfstandig aan de slag gaan met je paard. Schijnbaar iemand die óf aardig was óf kundig overkwam. Later bleek deze niet zo kundig en ga je er van uit dat die persoon willens en wetens je paard mishandelt en krijgt hij/zij een (hopelijk) figuurlijke 'schop onder de kont"? Dat lijkt me inderdaad een inschattingsfout van jouw kant. Dat benoem ik en dan ben ik een sneu persoon? Ik hou het liever bij op de bal spelen in plaats van op de man, zullen we dat maar doen?

Citaat:
Ik scheer bijrijders over 1 kam, omdat ik een kleine vergoeding vraag, mocht er eentje omen? Nou meid, als ik merk dat ze lief zijn naar mijn paarden en hun best er mee doen, dat laat ik de vergoeding weer vallen hoor.

Verder krijgen butlers over het algemeen loon en dus inderdaad betaald.

Sorry, maar ik moet om zoveel onzin alleen maar lachen. Als je als eigenaar een akelige bijrijder treft, is het vooral de bijrijder niet te verwijten, joh, laat me niet lachen. En sommigen zijn zo gehecht aan het paard dat ze soms weken niet verschijnen.
En prima dat we niet op de man spelen, maar eh, doe dat dan zelf ook niet ;)
Verder ga ik ook neer meer op je in, tis zonde van de tijd.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:10

perdjes schreef:
Quellian schreef:
Aerdenhout, niets aan toe te voegen. Ik vraag me vaak ook af: 'en wie denk jij dat je bent?'
Mensen zonder EIGEN PAARD ervaring wil ik sowieso niet op mijn paarden. En dat recht heb ik, want het zijn mijn paarden.
Lol trappen en rijden doe je maar op de manege, die paarden zijn het gewend om mensen op hun rug te hebben die denken dat ze heel wat presteren :)

Ik heb in het verleden ook de ene na de andere salto's zien maken van mijn paarden, tja... 'is wel wat anders dan een manegepaard he?'. Joh.

Dit komt nogal denigrerend voor de mensen die geen eigen paard kunnen financieren, of de mogelijkheid er niet toe hebben en dus een paard zoeken die ze mogen verzorgen en bijrijden. Er zijn genoeg mensen die geen eigen paard hebben maar beter kunnen rijden dan iemand die wel een eigen paard heeft (gehad).

Je kunt ook "eigen paard" ervaring op doen bij andere mensen met eigen paarden...
Iemand die paarden heeft verzorgt of bijgereden voor een fokker, of een prive paard of pensionpaard ergens, heeft ook "eigen paarden" ervaring. En zelfs met echt eigen paarden is er groot verschil in rijvaardigheid. Ik heb met 2 pony's tussen de paarden L2 dressuur met winstpunten gereden, maar rijd echt niet met elk paard fijn weg. een luie kan ik niet zo veel mee, maar een dwarse is ook niet echt iets voor mij. Moet een beetje gevoelig en werkwillig of gewoon braaf paard zijn...

En er zijn genoeg mensen met eigen paarden die helemaal geen interesse hadden in goed leren rijden, die gewoon wat buiten willen wandelen of crossen of in de bak rondje draven en galopperen, of ze nemen geen les omdat ze alles al zo goed weten en kunnen...

Nee, het is echt even kijken hoe iemand rijd en wat voor vlees je in de kuip hebt. Ik keek altijd het liefst als ze les hadden bij een manege of zo, en als dat er goed uit zag mochten ze komen proberen op mijn pony. Nu moeten ze er helaas wel gelijk op, en dan houd ik het goed in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:20

Ik ben ook de eerste keren wezen kijken en het zag er goed uit, maar helaas werd wanneer ik er niet was, andere dingen uitgespookt. Ik heb de paarden niet aan huis, dus kan het niet constant in de gaten houden. Mijn staleigenaresse zag de wantoestand bij toeval. Je schrikt er wel van, achteraf vallen bepaalde dingen op hun plek. Ik ben tussentijds weer wezen kijken en het zag er netjes uit, alleen het paard zocht geen contact met haar bij het poetsen of andere dingen. Toen ging er wel een alarmbelletje.

Ik zit niet bij een manege, dus een bijrijder is sowieso lastig te vinden, eentje van 18+ iig, dan moet je toch aan de advertenties.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:25

sallandval schreef:
Precies, butlers kríjgen betaald, net als een paardentrainer.

Geen probleem om te betalen voor een trainer; iemand die mijn paard beter maakt. Dit is wel heel wat anders dan een meisje dat graag 2 a 3x per week hobbymatig wil paardrijden (en dan bij voorkeur met mooi weer).

Met 'eigen paarden ervaring' doelde ik vooral op verzorging, niet zo zeer op het rijden. Maar mijn ervaring is dat 'net van de manege meisjes' echt geen benul hebben wat er bij een paard komt kijken.

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 01:25

Citaat:
Als ik deze verhalen zo lees vraag ik me echt af wat voor bijrijders je gehad hebt en wara je die vandaan had? :') Schijnbaar was het hebben van een bijrijder dan wel echt noodzakelijk, als je zo met je paard(en) om laat gaan.. des te meer reden om geen recht te hebben op vergoeding.

Zo dan! Ik vind dit best wel kort door de bocht! Geen recht hebben op vergoeding omdat ze haar paard toevertrouwde aan een bijrijdster die daar dan misbruik van maakte?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 08:18

Mijn pony's heb ik te lease, niet zozeer omdat ik een bijrijder wil, maar zodat ze een deel van hun kosten opbrengen. Ik zou ze ook weer 2/3 uur per dag in kunnen zetten voor de lessen, maar vind dit beter.
Het kost 100 euro per maand of 5 euro per dag, je mag dan komen rijden verzorgen en als je het leuk vind uitmesten. Daarnaast zit er bij de 100 euro 2 uur priveles inbegrepen (a 20 euro per uur).
Andersom, wil je een les en heb je geen eigen pony, kun je bij mij een pony huren voor 5 euro.

Als ik zelf geen pony's had gehad, had ik best voor mijn hobby willen betalen, een dier kost nou eenmaal geld en het is een stuk goedkoper als een eigen pony. Echter zitten er wel wat nadelen aan, maar ook een stuk zorg en kosten minder.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:22

Maar dat is nu juist veranderd. 10 jaar geleden had je nog een verzorgpaard en vond je het geweldig om ervoor te zorgen en te doen. Nu is het een bijrijdpaard en kom je om te rijden. Alle hobbys kosten geld dus ook bijrijden. En dat is nu juist veranderd, kennelijk moet je volgens bijrijders maar blij mrt ze zijn. Ik was in die tijd dolblij dat een eigenaar mij de kans gaf. Hier in de omgeving vraagt dan ook iedereen bijna wel geld.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:04

Mindim schreef:
Dan vind ik dat je een behoorlijke prijs betaald. En al helemaal als je moet mesten omdat het paard boxrust heeft en dan ook nog toe moeten betalen. Had bij mij echt niet gehoeven hoor.

Ik was er ook niet blij mee. Maar bij mij in de omgeving is het lastig om een bijrijdpaard te vinden, dus ik ben er uiteindelijk maar mee akkoord gegaan.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:50

Ik heb vroegah ook bijrijdpaarden gehad...nou ja, wij noemden dat verzorgpaard.
Hiervoor betaalde ik ook maandelijks mee, simpel omdat je ook lesgeld op de manege betaald + contributie etc. Daarnaast maak je niet alleen gebruik van het paard, maar ook alle andere materialen; zadel, ijzers die slijten, hoofdstel, etc.

Ik zocht vroeger een verzorgpaard en iemand anders zocht een verzorgster dus beide waren we geholpen, want ik mocht er alles mee doen en het kostte nog minder dan een uurtje per week rondtuffen op een manegepaard waar ik niks mee kon opbouwen of oefenen.

Gelukkig heb ik al jaren steeds eigen paarden gehad, puur omdat ik juist alles graag alleen wil doen en het op mijn manier wil doen. Ik ga altijd, ziek of niet ziek, door weer en wind, ik mis nooit 1 dag...dat hoort erbij, vind ik.
Maar kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die EN graag een eigen paard willen, maar soms ook nog andere dingen willen in het leven (die staan bij mij op een wachtlijst tot ik weer eens een dag vrij heb ofzo :') ).

edit: Typfoutje

Webbie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:01

Ik vind het ook heel normaal om een bijdrage te vragen. Je hebt er wel de lusten en niet de lasten van :)

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:39

Ik vind ook dat mensen soms echt te veel geld vragen.
Bijvoorbeeld 80 euro per maand voor één keer in de week rijden [en mesten, schoonmaken etc.]

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:47

Ik heb heel veel vz paarden gehad en tot nu toen voor niks hoeven te betalen!
Op dit moment hoef ik dat ook niet.
Eerst wilde ze dat wel en heb ik eerlijk uitgelegt dat ik dat niet kon betalen (50 euro) en toen zei hij: als het klikt, en je doet het goed, dan hoef jij niks te betalen.

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:48

korbakimmy8 schreef:
Eerst wilde ze dat wel en heb ik eerlijk uitgelegt dat ik dat niet kon betalen (50 euro) en toen zei hij: als het klikt, en je doet het goed, dan hoef jij niks te betalen.

Oh wat fijn zeg! Je hebt echt mazzel met zo'n aardige eigenaar :)

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:02

Ik betaal 100 euro per maand, dan rijd ik 2 keer per week en heb ik 2 lessen per maand. Verder is er wel een mogelijkheid om vaker te komen en dan 'klusjes' te doen maar daar onder valt ook paarden longeren, poetsen of alleen even voeren. ;) (waar ik dan ook vaak gebruik van maak :D )
Verder is er bij deze paarden wel een groei mogelijkheid om er ook wedstrijden mee te gaan rijden en zijn goede zadels en andere spullen aanwezig.
Dus ik vind dat een redelijk bedrag!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:25

100 euro vind ik een behoorlijk bedrag!!

Ik vraag een bijdrage aan mijn verzorgster, zodat ik zeker weet, dat ik een serieus iemand heb, die goed voor mijn paarden is.
Zij betaald 40 euro in de maand, daar komt ze 2 á 3 dagen in de week, mag er in principe alles mee doen, in de bak rijden, buiten rijden etc. en voor haar dochter mag ze de pony van mijn dochter doen!
Noujah, een eigen paard e'n pony heb je niet voor 40 euro in de maand! haha

Maar om jouw vraag antwoord te geven, vind ik 100 euro echt een heleboel geld, de helft is meer danzat, voor zo'n paardje

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:06

Delaja schreef:
vrouwke schreef:
ik vind het afzetterij, als jij iemands paard rijd/verzorgd en die mensen durven er nog een geld voor te vragen.
HUN willen paarden, en als ze er niets mee doen hoeft degene die er wel iets mee wil doen en er schik in heeft
niet te betalen vind ik.

Zo is het niet altijd he, sommige mensen willen juist bijrijders de kans geven om verder te komen dan de manege en doen het niet omdat ze zelf een aantal dagen niet willen gaan ;)

Inderdaad!

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:50

ik vind het heel normaal dat iemand betaalt om te rijden op iemand anders zijn/haar paard.
ik zoek ook iemand voor 1 van mijn paarden,omdat ik zelf geen tijd heb.
als je zelf een paard moet kopen met alle bijbehorende kosten ben je veel meer geld kwijt,en zo weten sommige mensen wel wat er allemaal bij komt kijken,want het is natuurijk niet alleen maar paardrijden.
ik betaal dan wel de wormspuiten,hoefsmid en jaarlijkse entingen,maar de rest gaat dan naar de bijrijdster.
wil ze wedstrijden rijden? best,zelf betalen.
wil je naar les?best zelf betalen.
ze mogen van mij dan wel zovaak komen als ze zelf willen.
maar iedereen wil alles maar gratis.wil je paardrijden?dan kost het geld!

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:28

Ik heb ook een verzorger voor mijn pony en die rijd gratis.

In het verleden heb ik ook altijd gratis gereden bij mensen, ik vind het dan ook zeer slecht als mensen geld vragen.

Ik heb liever iemand die heel goed is voor de pony en lekker overal meehelpt.
Ze mag er dan binnen de hekken alles mee doen.

Op buitenrit laat ik diegene niet alleen gaan, dit omdat je als eigenaar altijd verantwoordelijk bent voor wat je paard doet.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:48

_Aurora_ schreef:
Maar dat is nu juist veranderd. 10 jaar geleden had je nog een verzorgpaard en vond je het geweldig om ervoor te zorgen en te doen. Nu is het een bijrijdpaard en kom je om te rijden. Alle hobbys kosten geld dus ook bijrijden. En dat is nu juist veranderd, kennelijk moet je volgens bijrijders maar blij mrt ze zijn. Ik was in die tijd dolblij dat een eigenaar mij de kans gaf. Hier in de omgeving vraagt dan ook iedereen bijna wel geld.

Ik denk dat dat er ook toen al wel aan lag hoe oud/ervaren je was en of je vervoer had. Ik heb 15 jaar geleden 1x een advertentie gezet in een huis aan huis blad en kreeg toen 8 reacties...waarvan er niet één geld vroeg. Toen kon ik dus gewoon de leukste uitkiezen :D. Maargoed, ik had wel een auto en was al wel 18+ met 10+ jaar ervaring.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:30

Lolacabana schreef:
Geen, aangezien jij de stal uitmest en zorg draagt voor de verzorging. Ik ben van mening dat je hier niks voor hoeft te betalen.

Precies! Voor alleen rijden zou ik misschien wel een bijdrage vragen maar dan meer in de zin van een nieuw sjabrak dat van het paard en dus mij wordt en een deken ofzo maar een keer een zak met 20 kg wortels is ook prima! Gewoon afwisselend en afhankelijk van wat nodig is... Niks nodig? Wortels of muesli of iets in die zin en als er wat nodig is een grotere uitgave maar een outdoordeken zou dan dus over meerdere malen gaan ofzo... Is alleen erg lastig uit te voeren dus moet daar nog maar eens over nadenken...

Overigens moet ik bij bovenstaand wel moet zeggen dat als de bijrijder een toegevoegde waarde heeft voor het paard en dus voor mij zou dat weer niet nodig zijn :+

Maar waarover de ts begon: verzorgen zou je voor betaald moeten worden en voor rijden zou je moeten betalen dus heft dat elkaar mooi op dus dit zou in mijn ogen kostenloos moeten zijn