Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mindim schreef:Zo jij hebt lef. Wat wil je hier mee zeggen dat ik willens en wetens mijn paarden laat mishandelen omdat ik omhoog zit om een bijrijder en dat het dan schandalig zou zijn daar een bijrijder geld voor te laten betalen? Je bent wel sneu als je zo denkt hoor. Denk je dat de bijrijder in kwestie dit doet waar ik bij sta= Nee, we hebben d´r betrapt en daarna een schop onder d´r kont gegeven.
Citaat:Ik scheer bijrijders over 1 kam, omdat ik een kleine vergoeding vraag, mocht er eentje omen? Nou meid, als ik merk dat ze lief zijn naar mijn paarden en hun best er mee doen, dat laat ik de vergoeding weer vallen hoor.
Verder krijgen butlers over het algemeen loon en dus inderdaad betaald.
Citaat:Precies, butlers kríjgen betaald, net als een paardentrainer. Heb je een minder ervaren butler (of paardentrainer) dan doet hij/zij hetzelfde werk voor minder en soms zelfs gratis tegen kost en inwoning (of in ruil met rijden, maw in natura) zie je hoe krom het dan is om een stalknecht/groom/verzorger 'bijrijder' te noemen en vervolgens nog geld toe te vrágen?
Het vervelende is ook dat een bijrijder niet zomaar weggaat, aangezien die er vaak niet zitten voor de mensen maar voor de paarden. Het moet dus al héél ver gaan wil een bijrijder weg gaan bij het paard waar hij/zij dan toch vaak al aardig aan gehecht is. Ik kan me topics herinneren waar kinderen die in mijn ogen echt zwaar gebruikt werden (en vaak nog betaalden ook) aan mede bokkers vroegen of ze moesten stoppen of doorgaan... ik meen me zelfs een topic te herinneren waarin een meisje misbruikt werd door de paardeneigenaar, en nog duurde het een hele tijd voordat ze wegging.
Andersom schreef:Misschien vergeet je even dat een butler een beroep is en geen hobby, in tegenstelling tot een paard?
sallandval schreef:Mindim schreef:Zo jij hebt lef. Wat wil je hier mee zeggen dat ik willens en wetens mijn paarden laat mishandelen omdat ik omhoog zit om een bijrijder en dat het dan schandalig zou zijn daar een bijrijder geld voor te laten betalen? Je bent wel sneu als je zo denkt hoor. Denk je dat de bijrijder in kwestie dit doet waar ik bij sta= Nee, we hebben d´r betrapt en daarna een schop onder d´r kont gegeven.
joh ik ken je niet dus ik reageer op je eigen woorden, niet op jou als persoon.kort samenvattend neem je iemand aan die je paard verzorgt/ berijdt en laat die persoon zelfstandig aan de slag gaan met je paard. Schijnbaar iemand die óf aardig was óf kundig overkwam. Later bleek deze niet zo kundig en ga je er van uit dat die persoon willens en wetens je paard mishandelt en krijgt hij/zij een (hopelijk) figuurlijke 'schop onder de kont"? Dat lijkt me inderdaad een inschattingsfout van jouw kant. Dat benoem ik en dan ben ik een sneu persoon? Ik hou het liever bij op de bal spelen in plaats van op de man, zullen we dat maar doen?
Citaat:Ik scheer bijrijders over 1 kam, omdat ik een kleine vergoeding vraag, mocht er eentje omen? Nou meid, als ik merk dat ze lief zijn naar mijn paarden en hun best er mee doen, dat laat ik de vergoeding weer vallen hoor.
Verder krijgen butlers over het algemeen loon en dus inderdaad betaald.
Precies, butlers kríjgen betaald, net als een paardentrainer. Heb je een minder ervaren butler (of paardentrainer) dan doet hij/zij hetzelfde werk voor minder en soms zelfs gratis tegen kost en inwoning (of in ruil met rijden, maw in natura) zie je hoe krom het dan is om een stalknecht/groom/verzorger 'bijrijder' te noemen en vervolgens nog geld toe te vrágen?
Het vervelende is ook dat een bijrijder niet zomaar weggaat, aangezien die er vaak niet zitten voor de mensen maar voor de paarden. Het moet dus al héél ver gaan wil een bijrijder weg gaan bij het paard waar hij/zij dan toch vaak al aardig aan gehecht is. Ik kan me topics herinneren waar kinderen die in mijn ogen echt zwaar gebruikt werden (en vaak nog betaalden ook) aan mede bokkers vroegen of ze moesten stoppen of doorgaan... ik meen me zelfs een topic te herinneren waarin een meisje misbruikt werd door de paardeneigenaar, en nog duurde het een hele tijd voordat ze wegging.
perdjes schreef:Quellian schreef:Aerdenhout, niets aan toe te voegen. Ik vraag me vaak ook af: 'en wie denk jij dat je bent?'
Mensen zonder EIGEN PAARD ervaring wil ik sowieso niet op mijn paarden. En dat recht heb ik, want het zijn mijn paarden.
Lol trappen en rijden doe je maar op de manege, die paarden zijn het gewend om mensen op hun rug te hebben die denken dat ze heel wat presteren
Ik heb in het verleden ook de ene na de andere salto's zien maken van mijn paarden, tja... 'is wel wat anders dan een manegepaard he?'. Joh.
Dit komt nogal denigrerend voor de mensen die geen eigen paard kunnen financieren, of de mogelijkheid er niet toe hebben en dus een paard zoeken die ze mogen verzorgen en bijrijden. Er zijn genoeg mensen die geen eigen paard hebben maar beter kunnen rijden dan iemand die wel een eigen paard heeft (gehad).
sallandval schreef:Precies, butlers kríjgen betaald, net als een paardentrainer.
Citaat:Als ik deze verhalen zo lees vraag ik me echt af wat voor bijrijders je gehad hebt en wara je die vandaan had?Schijnbaar was het hebben van een bijrijder dan wel echt noodzakelijk, als je zo met je paard(en) om laat gaan.. des te meer reden om geen recht te hebben op vergoeding.
Mindim schreef:Dan vind ik dat je een behoorlijke prijs betaald. En al helemaal als je moet mesten omdat het paard boxrust heeft en dan ook nog toe moeten betalen. Had bij mij echt niet gehoeven hoor.
Delaja schreef:vrouwke schreef:ik vind het afzetterij, als jij iemands paard rijd/verzorgd en die mensen durven er nog een geld voor te vragen.
HUN willen paarden, en als ze er niets mee doen hoeft degene die er wel iets mee wil doen en er schik in heeft
niet te betalen vind ik.
Zo is het niet altijd he, sommige mensen willen juist bijrijders de kans geven om verder te komen dan de manege en doen het niet omdat ze zelf een aantal dagen niet willen gaan
_Aurora_ schreef:Maar dat is nu juist veranderd. 10 jaar geleden had je nog een verzorgpaard en vond je het geweldig om ervoor te zorgen en te doen. Nu is het een bijrijdpaard en kom je om te rijden. Alle hobbys kosten geld dus ook bijrijden. En dat is nu juist veranderd, kennelijk moet je volgens bijrijders maar blij mrt ze zijn. Ik was in die tijd dolblij dat een eigenaar mij de kans gaf. Hier in de omgeving vraagt dan ook iedereen bijna wel geld.
Lolacabana schreef:Geen, aangezien jij de stal uitmest en zorg draagt voor de verzorging. Ik ben van mening dat je hier niks voor hoeft te betalen.