Bij ons staan ze juist met regen buiten. Zodra de zon schijnt komen de dazen en willen ze op stal staan. Dat betekent dat ze vaak 's nachts buiten lopen. Ze hebben een vrij groot stuk waar ze het hele jaar rond op lopen (3 paarden). Het wordt niet zwart gelopen. Wij zitten op zandgrond en het water zakt vrij snel weg.
Ik heb gelukkig nog een landje dat iets hoger ligt, maar de andere landjes zijn één zompige bende, zaterdag stonden daar de hoefjes al onder water. Hier is echt heel veel gevallen en de grond is ook waardeloos wat waterafvoer betreft omdat er een hele ondiepe laag keileem onder zit. Het moet echt niet veel langer duren.
mika11
Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-12 19:21
De 2 buitenbakken stonden zulke grote plassen in, dat er vanmorgen 3 eendjes in zwommen.
BarbaLala
Geplaatst: 19-07-12 19:51
Paarden staan in onze groep 24/7 buiten, natuurlijk word er wel wat stuk gelopen, maar er is zoveel wei dat, dat niet uitmaakt.
ellepel
Geplaatst: 19-07-12 20:01
ons land ligt hoog plus zandgrond. alles staat gewoon normaal buiten en de weilanden zien er goed uit
joyce B
hier is het net zo nat als vorige winter met al die wateroverlast... Gelukkig heb ik een pomp die het meeste water weer wegpompt uit de greppel en ook 1 op de drainage van de bak en die van de greppel heeft vandaag 12 uur! staan pompen (elke keer om de zoveel tijd kwam er weer een sloot water naar beneden) en nu is de greppel weer aardig leeg en de paddock en bak weer grotendeels plasvrij. Heb nog nooit zo'n drama zomer meegemaakt in de 6 jaar dat ik hier woon
We zouden deze zomer een stuk wei om laten zetten naar zandpad en de greppel laten verbreden naar een sloot met waterbuffer/vijver en extra zand op laten brengen door vrachtwagens, nou, ik hoop dat die mega droge periode nog gaat komen, want als er nu iets zwaars over het land moet rijden zakt dat tot zijn assen weg in de zachte grond...
Komt vast wel goed Joyce, de regen die nu gevallen is wordt vast wel weer ergens goed gemaakt, best kans dat we volgende maand weer met zijn allen zitten te klagen dat het zo heet en droog is
akreuze
Geplaatst: 19-07-12 20:25
Liggen jullie zelf ook dag en nacht in de regen ?zo niet waarom dan een dier wel ,of is een stal misschien te duur?
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 19-07-12 20:29
akreuze schreef:
Liggen jullie zelf ook dag en nacht in de regen ?zo niet waarom dan een dier wel ,of is een stal misschien te duur?
Wat bedoel je met deze opmerking? Slaat nergens op
pmarena
Geplaatst: 19-07-12 20:32
akreuze schreef:
Tegen wie heb je het eigenlijk
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 19-07-12 20:34
BarbaLala schreef:
Paarden staan in onze groep 24/7 buiten, natuurlijk word er wel wat stuk gelopen, maar er is zoveel wei dat, dat niet uitmaakt.
Ik vermoed deze reactie. tsja. Die van ons staat ook continue buiten. Kan schuilen onder een overstaand schuurdak op 2 plekken van 2 kanten. Gelukkig regent het niet 24 uur per dag continue.
Had akreuze het over mijn opmerking ja? Ow Nou commentaar is al gegeven zie ik
joyce B
Geplaatst: 19-07-12 23:41
Denk dat die van mij droger blijven met hun 24/7 beschikbare inloopstal dan die paarden die overdag in de weide lopen zonder schuilgelegenheid en 's nachts op stal mogen
pmarena
Geplaatst: 20-07-12 10:57
Hier zijn ze toch ook wel heel snel met schuilen af en toe, pas stond het hele spul op het dooie gemakje in het houten stalletje van 3,5 x 3,5 hoorde ik van nieuw weidegenootje
Dat is dus een Fjord, Haflinger en nog zo'n D-pony, met nog een veulen erbij, allemaal is dat hokje
Terwijl we ze daar expres al niet voeren en 5 meter verderop hebben ze een ruimere nieuwe stal vol met hooinetten, het houten stalletje is meer een lekker bedje voor het veulen of als er iemand anders binnen een dutje wil doen
joyce B
hahahaha, nou in elk geval een goed teken als ze nu al met zijn allen in zo'n kleine ruimte samen willen scholen
pmarena
Geplaatst: 20-07-12 15:39
Hihi ja, ben ik ook wel erg blij mee hoor, ik was vantevoren wel een beetje bang dat ze niet allemaal samen in de grotere stal zouden willen, dat er dan altijd wat buiten zou staan te verpieteren
Maar dat is gelukkig niet zo
Ik had het wel willen zien staan, 3 van die bolle beren van D-pony merries en dan dat ventje er nog bij, in dat kleine hokje
Ninx
Geplaatst: 20-07-12 15:42
Ja hoor, weide herstelt wel weer... dat zal je verbazen. En hetgeen niet herstelt, of wanneer we te kort zouden komen: plukje hooi erbij. Maar goed, dat is nog niet voorgekomen.....
Paddock is in ieder geval al IETS.... er zijn, tot mijn grote verdriet, zelfs paarden die in dit jaargetijde de hele dag in hun masterhok staan te koekeloeren....