[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:18

Die van nicky's keet zijn ook 3x3 cm. Hij doet er wel langer mee als normaal maar naar mijn mening nog niet lang genoeg.

pmarena

Berichten: 48461
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:19

Die zijn veel ruimer dan èchte 3 cm netten hoor :o

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:21

Ik had twee little bit hooitassen hangen vond ze prima werken maar had liever gezien dat ze er iets langer mee deden. Helaas kan ik ze nu niet meer gebruiken omdat ze nu op een andere manier gevoerd worden.

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:22


pmarena

Berichten: 48461
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:26

Snap ik :j

Ik heb die ook gehad. Zijn hele mooie netten vergeleken met de normale hooinetten , maar de mazen zijn toch echt groter dan de "echte" fijnmazige hooinetten uit o.a. mijn onderschrift :)

Het materiaal is ook dunner , de gaten worden vaak ook groter door gebruik , en zelf vind ik vooral de knoopjes tussen de mazen erg scherp voor de snoeten die er de hele tijd langs gaan.

Het blijven hele mooie netten voor een fijne prijs , maar ik vind de duurdere toch zeker hun geld waard...veel efficiënter , duurzamer en handzamer , nemen ook veel minder ruimte in zo plat tegen de muur :)

steenbok1980

Berichten: 673
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:27

Woensdag gestart met het fijnmazige net van EJ, de kleine. Even puzzellen om veilig op te kunnen hangen in de stal. Net extreem volgestopt, gok zo`n 8 kilo. Er zit voornamelijk (zeer droog) voordroog in en een plak droog hooi, door elkaar. Gisteren was het net nog niet eens leeg! Weer bijgevuld, ik ben benieuwd vandaag. Haffie snapt heel goed hoe het werkt, was behulpzaam tijdens het ophangen van het net. Niet handig: ik wil net ophangen, hij staat er al aan te sjorren :+
Jammer, ik heb geen weegding beschikbaar, hebben ze op stal ook niet. Vraag: hoe hoog/ laag hangt bij jullie het net in de stal? Het moet wel veilig blijven al heeft meneer geen ijzers.

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:32

pmarena schreef:
Snap ik :j

Ik heb die ook gehad. Zijn hele mooie netten vergeleken met de normale hooinetten , maar de mazen zijn toch echt groter dan de "echte" fijnmazige hooinetten uit o.a. mijn onderschrift :)

Het materiaal is ook dunner , de gaten worden vaak ook groter door gebruik , en zelf vind ik vooral de knoopjes tussen de mazen erg scherp voor de snoeten die er de hele tijd langs gaan.

Het blijven hele mooie netten voor een fijne prijs , maar ik vind de duurdere toch zeker hun geld waard...veel efficiënter , duurzamer en handzamer , nemen ook veel minder ruimte in zo plat tegen de muur :)


Die heb ik ook gehad. Deze was binnen een half jaar kapot. Helaas. Was wel een fijn ding,.

pmarena

Berichten: 48461
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:33

Welke heb je gehad dan ? :)

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:36

Die van hooinet.nl geloof ik.

Hier deed hij overigens ook niet lang mee. 3 uurtje

pmarena

Berichten: 48461
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:58

Was het wel echt goed dik materiaal dan joh , anders is het wel HEEL bizar hoor als dat ze snel gaat.... ik heb jarenlang een 6 cm net gehad van 3 meter breed , daar hebben allerlei paarden en ponies aan gegeten en dat ding zag er nog steeds prima uit.

Nu hebben we dan de 3 cm netten , en dat materiaal is net ietsje dunner (is niet dikker te vinden , we hebben al het allerdikste en allersterkste materiaal dat we konden vinden...) en ondanks dat ze daar door de kleine maaswijdte veel meer aan plukken en trekken , zien die er ook nog gewoon prima uit.

En de Fjord is echt een vervelende sloperd , er zijn ook al een paar isolatoren overleden door het harde trekken aan het net , dus de netten zijn echt wel stevig :j

De netten die we nog hebben van ander materiaal (aanhangernet) die gaan wel redelijk snel kapot.

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:01

Ja was heel dik en stevig matriaal. Maar mijn paard is echt een onwijze sloper helaas.

Die van nickys keet zijn wel nog steeds heel. Daarom denk ik er over daarvan 2 over elkaar heen te doen.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:03

Ik ben juist wel zeer tevreden over die van Nicky's Keet. Doet het heir al ruim een jaar prima terwijl er drie paarjes aan plukken en trekken. Maas is overigens wel 3 cm want die heb ik toen gelijk nagemeten. Dus misschien dat ik een andere heb dan ofzo?

Anoniem

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:04

en die hooikussens?die zijn ook wel mooi,heeft iemand die hier toevallig ook?

pmarena

Berichten: 48461
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:13

Wij hebben hier een hooikussen :j

Is hetzelfde materiaal als de netten die we hebben.

Ik vind het een waardeloos onding om echt in te voeren , maar voor zo af en toe om wat mee te dollen is het wel leuk voor de paarden :j

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:18

LADPR schreef:
Ik ben juist wel zeer tevreden over die van Nicky's Keet. Doet het heir al ruim een jaar prima terwijl er drie paarjes aan plukken en trekken. Maas is overigens wel 3 cm want die heb ik toen gelijk nagemeten. Dus misschien dat ik een andere heb dan ofzo?

Zijn dat de zelfde als die uit mijn link? Want deze vind ik ook erg fijn.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:27

Ja volgens mij heb ik inderdaad die ook

Malenka

Berichten: 7627
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:42

Bij ons op stal zijn ze uiteindelijk toch overgestapt van voeren op de grond naar de traditionele hooinetten met mazen van 5cm. Ze hebben aan de ring onder in het net en aan het bovenste punt opgehangen. Het hangt dus op zijn kant. Maar ik vind dat toch niet zo prettig. De houding van het etende paard is goed. Maar als het net leeg is hangt er dus een lus aan de stalwand. Eigenlijk zou ik liever bakken hebben waar het net in kan. Maar dat kost allemaal zo veel ruimte. Vooralsnog ben ik er dus niet uit wat we in de stal zouden moeten doen.

tamary

Berichten: 29305
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:49


Lynn_Nikita

Berichten: 25574
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:56

Die netten van Nicky`s keet, hoeveel hooi krijg je daar in? In het normale net en in het XXl net?
Ik voer nu de hoeveelheden gemeten met een speciekuip

Mijn net word alleen aan de zijkant kapot getrokken, waar de karabijnhaken bevestigd zitten, niet bij de gaten zelf
ben aan het twijfelen of ik dit ga herstellen of een groot net bv van Nicky`s keet koop, mar dan moet ik wel weten of ik er 2 gevulde bakken inkrijg ( ongeveer 2/3e tot 1 grote plak voordroog vierkante baal)

Seasons

Berichten: 910
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Rockanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:57

Ik heb tricklenets op stal. Doen ze echt uren over om die leeg te eten. Die van mij slopen ook regelmatig hooinetten, maar deze hebben ze nu al 2 maanden en nog niet gesloopt. Plus ze blijven dan steeds op dezelfde plek staan, waardoor de stal makkelijker uit te mesten is.

http://www.tricklenet.co.uk/

Malenka

Berichten: 7627
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:03

tamary,
Dat hebben ze wel heel simpel opgelost. Die kunnen we gemakkelijk zelf maken. Een paard kan toch niet in een hoek staan. Alleen.... liggen die rekken nou gewoon los?

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:25

@steenbok1980, voor een euro of 2 hebben ze bij de action wel een bagageweger. Ik heb er een bij de kuilopslag hangen en weeg het voer in een ikeatas uit.

tamary

Berichten: 29305
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:26

Malenka schreef:
tamary,
Dat hebben ze wel heel simpel opgelost. Die kunnen we gemakkelijk zelf maken. Een paard kan toch niet in een hoek staan. Alleen.... liggen die rekken nou gewoon los?

Geloof het wel, maar dat is natuurlijk zelf aan te passen. Het gaat om het idee, het materiaal hoef je niet daar te bestellen.

steenbok1980

Berichten: 673
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:05

dblijham schreef:
@steenbok1980, voor een euro of 2 hebben ze bij de action wel een bagageweger. Ik heb er een bij de kuilopslag hangen en weeg het voer in een ikeatas uit.

Kijk, das een handige, ik ga morgen even kijken. De blauwe ikeatas is al langer in gebruik voor hooi-transport :D

deedee19

Berichten: 7937
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:17

Dat is inderdaad een handige tip. Hoe ziet zo'n ding eruit?