Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lamar schreef:Wat de verzorging betreft heb ik hiervan heeeeel veel geleerd.
http://www.paardnatuurlijk.nl/
Als je het boek "Paard Natuurlijk" eens zou lezen dan weet je daarna meer dan meniggeen denkt te weten en spaar je ook nog eens een boel geld uit aan onzin die je anders waarschijnlijk wel zou hebben aangeschaft, vooral als je alleen maar recreatief wilt gaan rijden en een leuke band/vriendschap met je paard wilt hebben.
troi schreef:Op die site staan een aantaal paarden/pony's die onregelmatig lopen aangeprijst als prima leerpaardje/leerpony.. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is om kreupele paarden te laten doorlopen, schandalig.
TS, lekker doorkijken!
ponieszlover schreef:Nee ik zou daar ook zeker geen paard kopen hoor, maar het was toevallig wel een leuke Fjord!
Het is een heeeeeeleee slechte stal!
Verkopen ook paarden met rugklachten enz.
Net als handelsstal van iwaarden.
Precies hetzelfde verhaal, paard verkopen met in 4 hoeven kanker. Belachelijk nooit bij een handelsstal kopen.
love_shyboy schreef:Waarom zoek je niet voor een tijdje een lease paard?
Daar doe je een hoop ervaring mee op, en weet je ook watvoor verantwoordelijkheid je op je krijgt!
Heb het zelf ook gehad, 3 jaar geleden ons eerste paard, NRPS merrie van mn moeder, en vorrig jaar mijn fries x new forrest, aardige verantwoording!
Heb je al vaker shire's gereden, of een shire verzorgt?
Want ze kunnen je wel aanspreken, en het karakter enzo, maar elk paard is toch weer anders.
Voor mijn idee kan je beter een Fjord of een Haflinger nemen, of een tinker of iets, maar een shire is erg groot en sterk...
Een fries zou ook niet echt mijn eerste keus zijn, aangezien die een aardig koppig karakter kunnen hebben!
Ik zou zeggen zoek gewoon wat leuke paarden op, en ga eens ergens kijken/rijden, en dan kom je waarschijnlijk vanzelf je grote liefde tegen!
Soraya85 schreef:Lamar schreef:Wat de verzorging betreft heb ik hiervan heeeeel veel geleerd.
http://www.paardnatuurlijk.nl/
Als je het boek "Paard Natuurlijk" eens zou lezen dan weet je daarna meer dan meniggeen denkt te weten en spaar je ook nog eens een boel geld uit aan onzin die je anders waarschijnlijk wel zou hebben aangeschaft, vooral als je alleen maar recreatief wilt gaan rijden en een leuke band/vriendschap met je paard wilt hebben.
100% mee eens, en doe er gelijk een cursus natuurlijk bekappen bij. Ik wil niet zeggen dat je zelf natuurlijk moet gaan bekappen (of misschien ook wel), maar altijd handig om de kennis in huis te hebben!
Soraya85 schreef:moeten sowieso niet...
Maar site van paard natuurlijk vond ze leerzaam. Dus natuurlijk bekappen misschien ook wel?
Een bekapper/smid vinden voor een shire is niet gemakkelijk, dus fijn als je het zelf kunt....