Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zwaantje1985

Re: Paard die weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:52

Naar de buren.. :P

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:10

Zwaantje1985 schreef:
Naar de buren.. :P

waar het gras groener is hihi, we dwalen wel erg af van het oorspronkelijke bericht. maar dit is in het geval van deus waarschijnlijk beter voor hem :)

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:21

Ja dwalen wel erg af ghehe..
Blijft deus dan op stal? Neem ik aan dan haha

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:42

neem aan van wel ja :) dan kan het hihi

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 23:09

juval schreef:
jeetje, begint wel een beetje op een soap te lijken zeg... waar gaan jullie nu heen?

ja kun je wel zeggen :+
we willen alleen dat de paarden wel overdag straks in de winter een paar uur buiten mogen staan,daar gaan we morgen dan met ze alle over praten..
we hebben uiteraard allemaal gekozen voor onze paarden,want een paard kan koliek en kan er dampigheid van krijgen:
Als je dus een beetje hooi pakt en het schud ,komt er stof uit wat wit is...

"Zodra hooi er grijs uitziet, muf ruikt en bij het uitschudden witte wolken verspreidt, is het niet goed. Daar kunnen schimmels in zitten die voor dieren heel gevaarlijk zijn. Meestal zijn het schimmels die thuishoren in de uitgebreide groep Aspergillus. Paarden die hier via het hooi veel van binnenkrijgen, kunnen last krijgen van dampigheid"

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 00:36

tis leuk zo een boerderij.. maar je moet er wel alleen gaan staan als je er zelf wat van weet helaas

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 12:16

het nieuws van vandaag is dat de brief vandaag de deur uit gaat ,en chantal mij voor donderdag moet bellen om amadeus op te halen..en anders komen alle kosten voor haar..

ben benieuwt:P

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:04

Off-topic: het kostte me eventjes 1,5uur heel t topic door te lezen:P

Echt goed van je dat je dit doorzet!
Hopelijk vind je hierna je droompaardje waar je lekker van kan genieten!

ik houd me op t bezig met zaken zoals de jouwe! (antedatering/juridisch etc/)
Interessant dit te lezen en bij te houden! ik blijf je volgen!

succes !!

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:39

hmm ik ben benieuwd.vind wel dat er veel tijd overheen gaat.
als die brief vandaag pas de deur uit gaat.
maar ja,hopen dat ze reageert.ben benieuwd!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:12

goed nieuws yommie !
ik hoop dat ze zo slm zijn hem te komen halen !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:47

Dat is overigens wel een hele korte deadline , vandaag brief versturen , dan komt hij in principe dinsdag of woensdag aan...en moet ze VOOR donderdag bellen / dat afhalen regelen....?

Is dat wettelijk gezien wel okee om zo'n hele korte deadline te stellen :?

Het is natuurlijk ook zonde als je het voor niks doet zeg maar , dat het niet "rechtsgeldig" is omdat de termijn te kort is...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 18:53

pmarena schreef:
Dat is overigens wel een hele korte deadline , vandaag brief versturen , dan komt hij in principe dinsdag of woensdag aan...en moet ze VOOR donderdag bellen / dat afhalen regelen....?

Het is natuurlijk ook zonde als je het voor niks doet zeg maar , dat het niet "rechtsgeldig" is omdat de termijn te kort is...

ik heb haar al 2 weken gegeven....ik moest maar wachten...nu wacht ik bijna 3 weken...en het is gewoon niet te doen met dat paard bij ons...
niemand kan zijn halster om doen..niemand kan hem pakken..en ik kan niets meer met mijn andere paard doen ,want hij gaat helemaal uit ze dak..
ik heb genoeg gewacht denk?
en als ze me donderdag beld,mag ze hem ook in het weekend komen halen hoor...het duurt nu toch al lang...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:50

en wat gebeurt er als ze niet belt??
breng je hem dan zelf weg?

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:55

mmmm....niet twijfelen en nadenken en discussieren maar.....terugbrengen!!!
(hoe moeilijk het is ook is :(:) Gewoon NIET houden....sorry
maar je koopt andermans ellende....
terug brengen zal overigens hoe langer je wacht hoe moeilijker worden! sterkte met je beslissing!!!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 22:25

juval schreef:
en wat gebeurt er als ze niet belt??
breng je hem dan zelf weg?

als ze niet belt dan verhaal ik alle kosten op haar..en winnen zal ik zeker..

en hem daar zomaar heen brengen doe ik niet ,daar schiet amadeus niets mee op:(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:53

Ik snap dat het al langere tijd duurt , maar ik neem aan dat je zo'n brief opstelt omdat je een soort wettelijke bewijslast wilt vergaren van officiële brieven e.d. zodat je aan kunt tonen dat de verkoopster niet meewerkt.

Ik weet niet of "onredelijke" termijnen stellen je dan daarbij helpt , het is maar een tip ;)

Als je die brief overlegt en de poststempel staat een dag voor je deadline dan komt dat misschien niet zo geweldig over.
En ik kan me voorstellen dat iemand die niet mee wil werken (zoals je al gemerkt hebt) dan ook sneller denkt : dit is toch niet realistisch , die deadline om iets toe te zeggen (en dus iets geregeld te hebben) kan ik toch niet halen , dus ik veeg mijn billen ermee af.

Terwijl je bij een realistischer deadline in een officiële brief veel serieuzer over zou zijn gekomen waardoor je (denk ik) veel meer kans had dat ze wel wat zou gaan regelen omdat ze dan ziet dat het je menens is , en ze de mogelijkheid heeft om een paar dagen naar een oplossing te zoeken.

Als ze dat paard terugneemt zal het toch ergens gestald moeten worden en dat regel je niet zo makkelijk binnen een paar uur.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:13

Ik weet t niet hoor maar dit heeft ze niet zelf op gesteld maar haar rechtsbijstand.. dus in hoeverre is rechtbijstand wettelijk toegestaan?

:D

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:22

Haha ja ik wou net zeggen, dit gaat via RB en Yommie krijgt dat alleen gekopiert toegestuurd. Ze heeft lang genoeg de tijd gehad en het moet nu maar eens over zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:32

Tja , zelf weten hoor ! :)

Ik kan me alleen voorstellen dat je hiermee niet het gewenste resultaat bereikt.
Maargoed , ik duim mee voor de TS dat ze toch een reactie krijgt.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 00:00

meisjes pmarena probeerd ook alleen te helpenmet nadenken en snap haar best.
overgens is de deadline tot kontakt opnemen donderdag geen kort dag het was wat anders geweest als het paard dan weg moest wezen. de telefoon is zo gepakt, en het is gewoon netjes als ze zeggen dat ze hem komen ophalen, ook zullen ze zich hiermee minder op de hals halen dan dit spelletje voort te zetten.
zoals yommie al zecht als ze hem het weekend dan komen halen,, zullen we zeer blij zijn en dan vooral voor amadeus.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:11

Citaat:
het nieuws van vandaag is dat de brief vandaag de deur uit gaat ,en chantal mij voor donderdag moet bellen om amadeus op te halen..en anders komen alle kosten voor haar..

Maar er staat toch alleen een deadline in dat de vorige eigenaar voor donderdag moet bellen. Dat vind ik nou niet zo heel schokkend. Ze moet dus per direct contact opnemen. En dan kunnen er afspraken gemaakt worden over ophalen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 10:42

Anoeska schreef:
Citaat:

Maar er staat toch alleen een deadline in dat de vorige eigenaar voor donderdag moet bellen. Dat vind ik nou niet zo heel schokkend. Ze moet dus per direct contact opnemen. En dan kunnen er afspraken gemaakt worden over ophalen.

precies,als ze me belt dat ze hem volgende week om 7 uur komt halen vind ik het ook best...

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:19

eens kijken of ze belt.over de deadline,ik vind dat ze tijd genoeg heeft gehad.dat je niet zomaar plaats hebt voor hem kan ik me voorstellen,maar TS lijkt me nou ook niet zo'n moeilijk persoon dat er geen afspraken mee te maken vallen.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:41

Per omgaande contact opnemen, is geen rare voorwaarde. Gebeurt wel vaker. Ben benieuwd of het ook gaat gebeuren ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:05

Yommie schreef:
pmarena schreef:

ik heb haar al 2 weken gegeven....ik moest maar wachten...nu wacht ik bijna 3 weken...en het is gewoon niet te doen met dat paard bij ons...
niemand kan zijn halster om doen..niemand kan hem pakken..en ik kan niets meer met mijn andere paard doen ,want hij gaat helemaal uit ze dak..
ik heb genoeg gewacht denk?
en als ze me donderdag beld,mag ze hem ook in het weekend komen halen hoor...het duurt nu toch al lang...

huh???
niemand kan zijn halster omdoen en niemand kan hem pakken?

Hoe kan dat?Is hij zo lastig of zijn jullie daar geen "lastige"paarden gewend?
Als je weer op een ander paard uit gaat,kijk wat minder naar het uiterlijk(deze is namelijk prachtig)
maar wat meer naar het karakter....gewoon makkelijk...