Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geldt er bij jouw pensionstal een verhoging in de kosten per 1 januari 2009? Zo ja, met welk bedrag wordt dit verhoogd per maand?

1. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 10 -25 euro
155 (31%)
2. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 25 -50 euro
27 (5%)
3. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 50 -75 euro
9 (1%)
4. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 75-100 euro
8 (1%)
5. Nee, er geldt bij ons geen prijsstijging
298 (59%)

Totaal aantal stemmen: 497

madamX

Re: Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:29

Citaat:
de kosten van het onderhoud blijft hetzelfde, de kosten van het voer en de bodembedekking ook. dus dat gaat niet op. juist de goede stallen maken imo het minste winst, want daar gaat 'de winst' naar het onderhoud toe.. dingen op het terrein en dus voor de klanten verbeteren.

Hier klopt geen ene jota van. Juist door goed management kan je enorm besparen op voerkosten, strooiselkosten en zelfs onderhoud. En hoe beter het terrein voor elkaar is, hoe minder werk je hebt dus ook minder arbeid. Maar ja, er zijn er altijd die menen dat hun stal niet beter kan draaien en die houden vast aan hun eigen beleid; moeten ze zelf weten als ze maar niet bij mij komen klagen. Daarnaast heb je inderdaad stalhouders die er 3 dure auto's op na houden (ik heb er maar 2). Toen ik nog DA was verdiende ik 2 x minder dan nu, dus voor mij is het wel duidelijk.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:38

ik schrik echt van die aso hoge prijzen hier
ik vind prijzen van 400 euro echt niet normaal en ik begrijp niet hoe mensen dat op kunnen brengen!
ik betaal 100 euro voor mn schuilstal, weidegang, buitenbak en ruwvoer, deze stal bestaat net, dus nog geen verhoogde prijzen!

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:57

Daarnaast wordt het algemene stallingsgeld dus ook verhoogd naar 400 euro per paard per maand.

wat voor een mega superdeluxe stalling is dat dan wel niet dat het zo verschrikkelijk duur is:O!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:03

Mijn optie staat er niet bij.
Bij ons gaat de stalling per 1 januari met maar 5 euro omhoog!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:09

Hier in de omgeving is het in de loop van jaren steeds duurder geworden, vooral tijdens de ''stro''crisis is er bijna overal wel 20/25 bijgeplakt.

Een prijsstijgingen van aantal stallen hier in de buurt: 270->330, 250->300, 330->360

Het is gewoon belachelijk hoe duur het allemaal is ... Bij ons (ik betaal dan geen stalling) is het 240,- de faciliteiten zijn niet geweldig en je moet ALLES zelf doen en 5 minuten van stal is er een andere stal waar alles voor je wordt gedaan, die veel meer en betere faciliteiten heeft en daar kost het maar 245,-

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:37

heeft iemand hier enig idee wat een ton stro momenteel kost? heb weer een nieuwe vracht nodig en vraag me af wat jullie zoal betalen voor grote balen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:54

ik heb hier een advertentie bij de hand uit het blad Boerderij.
Kwaliteits Tarwe en gerstestro 112,50 euro per ton excl. BTW (6% waarschijnlijk) dus zo'n 118 euro per ton. Bij Agriworld.
Wel per oplegger van 12 ton, dus grote hoeveelheid in 1 keer. Zelf lossen van de oplegger.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:56

Toevallig kwam de pensionhouder met de mededeling dat de paarden omhoog gaan en de pony's zo blijven Lachen. Ik heb een pony Haha!.

Ze gaf als verklaring (logsich in mijn ogen Ja) dat het verschil te klein was tussen de paarden en pony's. De pony's staan in de zomer dag en nacht op het land en de paarden een aantal uurtjes. Ze vertelde ook dat het juist het stro was dat zo duur was en door de paarden omhoog te doen en de pony's zo te houden een betere verdeling had.

Overigens vertelde ze ook de prijzen van het stro, rond de 120 per ton

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:25

Bij ons is het 250,- al zou het mij niet verbazen als hij zou verhogen.
Behalve de voerkosten moet je ook rekening houden met de overige kosten zoals de vulling van de bakken - het afvoeren van de mest - electra! etc. Ik rij op een manege annex pensionstalling. In Zuid-Limburg. Dit laatste speelt als je het mij vraagt ook een belangrijke rol...
Ik kom voor mijn werk regelmatig op andere stallingen. Vergelijkbare stalling die ik ken liggen allemaal tussen de 250,- en 280,- hier in de buurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:59

zap schreef:
Toevallig kwam de pensionhouder met de mededeling dat de paarden omhoog gaan en de pony's zo blijven Lachen. Ik heb een pony Haha!.

Ze gaf als verklaring (logsich in mijn ogen Ja) dat het verschil te klein was tussen de paarden en pony's. De pony's staan in de zomer dag en nacht op het land en de paarden een aantal uurtjes. Ze vertelde ook dat het juist het stro was dat zo duur was en door de paarden omhoog te doen en de pony's zo te houden een betere verdeling had.

Overigens vertelde ze ook de prijzen van het stro, rond de 120 per ton

De paarden gaan omhoog Haha! Haha! Clown

Trouwens 120 euro voor 1000 kg vind ik een schijntje hoor... Lips are sealed

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:05

Handig he als je een pony hebt Haha!

Ik heb geen verstand van die prijzen hoor mbt stro, hoor het allemaal aan en vind het allemaal heel duur klinken als het stro weer binnenkomt Tong uitsteken.

Hoeveel betaal jij dan? Ik weet ook niet of dat excl of incl btw is hoor. Het is iig wel iets goedkoper van de vorige keer vertelde ze Ja

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:30

Ja wij hebben 120 euro de ton betaald een paar weken geleden voor grote balen, kleine zijn iets duurder.
Stro wat wij hebben is van super kwaliteit.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:34

Ben heel blij dat onze stalhouder zijn stro bij zijn zoon vandaan haalt.
All-in w.b. voeren (pavo sportbrok en hooi) en uitmesten, inclusief stapmolen, binnen- en buitenbak en een stal van 3 bij 3 meter (kon ook 3 bij 6 meter, maar pony is toch niet zo groot Clown ) betaal ik nu 175 euro.
Prijsstijgingen in de omgeving zijn ongeveer 10 euro per maand, op zich begrijp ik het wel, maar het is natuurlijk niet echt wenselijk voor de paardeneigenaren. Voor zover ik weet stijgt de prijs bij ons niet.
De prijzen die ik hier lees zijn al echt gigantisch, als je daar ook nog eens een prijsstijging overheen komt is het nog meer. Allemachtig, hoe hoesten jullie dat allemaal op Nagelbijten / Gniffelen !

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:40

Ik betaal vanaf januari 200 euro per maand, maar er zijn ook stallen waar ze 300 a 400 euro per maand betalen! Maar bij ons komen er nog benzinekosten bovenop en dan is het 120 euro meer!

Het is bijna niet meer te betalen over enkele jaren denk ik zo Verward

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:50

ik schrik wel van sommige prijzen Bloos!
voor bv 400 en dan nog je reiskosten zou een paard echt over zijn Ja

ik sta natuurlijk voor super weinig ,maar heb dan ook geen goede rijbak
wel droge warme kas,wc en verwarmde kantine met gratis koffie/thee automaat Haha!

en van de zomer ga ik 4km verder staan in de wei,en ik help met alle stallen[5 boxen in totaal,samen met de eigenaresse Knipoog ] mesten en voer soms wat avonden ,maar dat heb ik er graag voor over Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:59

Jeutje wat een prijzen!!!! Hier sta je voor 150 all inclusive. Haha!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:52

120euro per ton dus ongeveer, dan ga ik hier eens rondbellen, heb al meer dan een jaar geen stro gekcoht maar het is nu toch over een week of 3 op. dacht dat het stro weer wat gezakt was maar vind het nog steeds wel prijzig..2jaar geleden betaalde ik 80 voor mooi lang stro.. diesel is iig veel goedkoper nu

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:20

Tsja alles word duurder, dus ook de paarden.
meiden staan jullie echt voor 150 euro?
daar snap ik nou helemaal niet van, dat kan gewoon niet uit.
een beetje paard eet al voor een kleine 35 euro brok per maand en dan nog stro en hooi en je afschrijving ppfff.
Nou bij mij betalen ze 300 euro in de maand en zelfs daar hou je niet veel aan over.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:52

Phoe 300 euro, jeetje daar sta ik toch echt wel van te kijken hoor Ja

Dan zijn flinke bedragen, gelukkig zitten ze hier nog niet rond die prijs en vind je ze hier nog wel onder de 200 euro Ja

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:04

ik sta voor 130,00 per maand moet alleen mijn eigen brokken kopen. we hebben 2 buitenbakken en een kantine en 2 wasplaatsen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 07:55

delfa schreef:
Daarnaast wordt het algemene stallingsgeld dus ook verhoogd naar 400 euro per paard per maand.

wat voor een mega superdeluxe stalling is dat dan wel niet dat het zo verschrikkelijk duur is:O!

Ieder zijn mening ik vind het toch belachelijk veel geld.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 07:58

Ben ik je compleet met je eens Jesito Ja

Zou zelf nooit van plan dat te gaan betalen voor mijn paard, sorry maar dan doe ik haar nog liever weg dan dat ik 400 euro neertel in de maand Wow! Nagelbijten / Gniffelen

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 10:07

Het is maar wat je kunt besteden, voor de een is dat 100 euro per maand voor de andere is dat 500 euro per maand, dat moet ieder voorzich weten. Er staat niemand met een pistool tegen mijn hoofd dat ik dat bedrag moet betalen, het is mijn eigen keuze en ik kan het betalen dus het bedrag is het probleem niet. Daarnaast wil ik best nogmaals uitleggen dat ik dit bedrag ook acceptabel vindt tegenover de stalling, facaliteiten en de service die mijn paard en ik krijgen.

Natuurlijk ben ik mij er ook van bewust dat ik waarschijnlijk in de omgeving ook een pensionstal zou kunnen vinden die dezelfde facaliteiten aanbiedt tegemn een lager tarief maar daar gaat het mij dus niet om. Het ging mij om de verhoging in percentage. Achteraf is gebleken dat door een misrekening van mij (ik heb stro doorberekend terwijl mijn paard op zaagsel staat) de verhoging maar 2 % bedroeg en niet dus de 12 % die ik in de openingstopic aangaf. Dit is echter niet juist aangepast geweest waardoor de indruk wordt gewekt dat ik 465,- euro per maand moet gaan betalen. Dit gaat dus 420 euro worden. Daarnaast betaal ik een jaar vooruit en betaal dab 11 i.p.v. 12 maanden. Ik zal maar niet opschrijven wat het totale bedrag is wat ik dan in een keer voldoe want dan gaan jullie helemaal stijgeren Knipoog

Dus nogmaals het gaat me niet om het geld, ik ben niet ontvreden over de stalling, facaliteiten etc. en vindt ook niet dat ik teveel betaal (ben mij er wel van bewust dat het veel is, maar dat is wat anders) Ik wil alleen duidelijk krijgen met welk percentage pensionstallingen gem. omhoog gaan.

Ik wil iedereen bedanken voor het stemmen en de reacties en ik hoop dat er nog even doorgestemd zal worden zodat ik een reeel overzicht kan maken van de kosten, lokatie en de stijging van de pensionkosten per 1 januari 2009......heb ik wat te doen in de kerstvakantie Lachen

dus blijf vooral stemmen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:16

Wel belangrijk hoe de prijssteiging doorwerkt. Dus is de kwaliteit van het hooi nog even goed, nog even veel opgestrooid, mijn ervaring is dat daar dan ook op wordt bezuinigd.

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:50

bij ons gaat ie 12,50 omhoog