Wat betalen jullie voor jullie pensionstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stalkarima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:41

wow, wat lopen de prijzen uiteen zeg!!
het is maar net waar je woont he.
in de grote steden ben je duurder uit!! en in de randstad zal het vast helemaal onbetaalbaar zijn...
ik woon in friesland en had stalling voor 150 euro all-in. (werd gevoerd,uitgemest,los gooien en er was een grote buitenbak)
even verderop zit er een met een binnenbak, word gevoerd en uitgemest maar niet losgooien, voor een paar tientjes meer. meesten in de buurt hier zitten tussen de 150 en 200 per maand!
maar zoals je ziet verschilt het dus nogal! denk dat het int zuiden wat duurder is dan hier in het noorden..
succes!

Arundo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:34

160,- all in

Word alles voor je gedaan en dus ook incl verzorgen mocht er iets met je paard zijn. Dekens op en af, naar binnen en buiten gedaan. Ze hebben alleen een grote buitenbak en veel wei waar ze het hele jaar opkunnen. Gaan ook in de winter met sneeuw naar buiten. Alles is naar je wens in te vullen! Grote ruime stallen van 3 bij 5 maar ook 2 grote opfokstallen.

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:39

185,-

Alles wordt verzorgt hooi, stro,uitmensten en basisbrok
verder kun je lessen krijgen en ze komen elke dag zeker 6 uur op de wei
van alle faciliteiten kun je ook gebruik maken
het enige dat voor eigen rekening valt is Hoefsmid en dierenarts

YantheMente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:54

Jeetje ik ben echt jaloers op de meeste van jullie! :oo
Ik betaal nu volgens mij 460 euro per paard per maand, na de jaarlijkse verhoging.
Ik sta dan ook wel op een manege/pensionstal in de omgeving van de randstad(delft)

Hierbij zit in begrepen:
3 binnenbakken (2x 20x40 en 1x 20x70 dacht ik)
buitenbak (40x80)
Binnenbox of buitenbox op stro
er wordt gevoerd en uitgemest. (2x per dag brok, 2x per dag kuil/hooi) (1x in de week uitmesten en iedere dag opstrooien)
je mag mee rijden in de manegelessen(6x per week)
3 wasplaatsen waarbij je bij 1 warmwater kunt krijgen (tegen betaling)
2 overdekte longeercirkels
1 overdekte paddock
In de zomer is er de mogelijkheid om een weilandje te huren of je paard op het grote land te zetten met de manege paarden en pony's. Zelf huur ik altijd 2 landjes(niet zo groot) dit is 250 euro per landje voor het seizoen.

Exclusief alle overige kosten, zoals hoefsmid, enten, wormenkuur, ledencontributie voor rijvereniging etc.

Ik zou ook wel willen dat er hier wat meer stallen zijn met prijzen die ik hier veelal hoor! :D

Lougino

Re: Wat betalen jullie voor jullie pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:03

Wow das wel een hoop geld! Dat is zeker bij Prinsenstad? Wel veel faciliteiten maar wel duur hoor!
Ik heb een eigen stal (letje) waar nu 4 paarden staan, 1 daarvan is een pensionklant, zij betaald 175 per maand en dat is inclusief 3x voer en 4 a 5 x kuil of hooi, we hebben een mooi groot land, een goede buitenbak die nooit nat is en een paddock.

YantheMente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:05

haha hoe raad je het zo!:)
Ik sta inderdaad bij manege de prinsenstad in Delft. Het is inderdaad ontzettend duur, maar ben wel blij met de lessen daar, ook al zijn ze af en toe een beetje druk.
Ook is het voor mij moeilijk ergens terecht te kunnen, want ik heb een hengst en in de buurt worden die bijna nergens geaccepteerd helaas:(

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:07

Okay ja das inderdaad wat lastiger (hoeft overigens niet) ik heb een ruin die denkt dat tie een hengst is dus das bijna net zo lastig haha.. Heb vaak gestart bij de Prinsenstad, relaxed rijden daar dat wel!

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:09

Ik betaal nu 280 kaal per paard, na de jaarlijkse verhoging.Ik heb mijn paard in Woudenberg staan in het midden van het land dus..

Wat er voor die 280 euro inzit:
Binnenbak van 20 x 40
Buitenbak van 20 x 40 met verlichting
's winters komt ze in de paddock
's zomers komt ze de hele dag op de wei
Binnenbox of buitenbox op stro of zaagsel met bijbetaling van 10 euro per baal.
er word 3 x per dag gevoerd en elke dag uitgemest. 1x per week helemaal schoon
3x per dag voeren is 's ochtends, 's middags en 's avonds brok en kuil (of hooi met bijbetaling van 15,00 per maand)
zitten geen lessen bij. Kan les krijgen van eigenaresse van pensionstal en als je les van buitenaf heb, in mijn geval, betaal je 3,00 bakhuur per keer.
Stapmolen met verlichting, poetsplaats (koud), longeerton, paddocks allemaal aanwezig en mag er gratis gebruik van maken.

alle overige kosten zoals hoefsmid, enten, dierenarts, wormenkuur enz. zitten er niet bij. apart betalen maar wormenkuur en enten regelen ze wel zelf.

Trailerstalling moet je ook nog apart betalen. 12,- per maand
Laatst bijgewerkt door jeanetJ op 15-01-09 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

YantheMente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:11

Haha ja die van mij weet het nog niet helemaal vooral erg dominant naar mij toe, maar voor de rest valt hij erg mee! Op de meeste stallen willen ze gewoon het risico niet en zeggen ze dus bij voorbaat al nee. Gelukkig wilden ze het hier een kans geven alleen hangt er wel een prijskaartje aan:P

Ja het rijden is zeker erg fijn ook dat er (bijna iedere maand) wedstrijd is op eigen terrein en er is (bijna) altijd wel een bak vrij om in te rijden:D

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:17

Ik betaal nu 265,- per maand
Binnenbak, buitenbak, 3 poetsplaatsen, en 6 paddocks helaas geen wei. Uitstekende locatie aan de rand van een groot natuurgebied.
Wekelijks wordt uitgemest en dagelijks opgestrooid.
3 per dag pavo brok
1 per dag kuil
Lessen à 4 euro per les
inclusief gebruik zadelkamer (afgesloten door een deur met vingerafdrukidentificatie overdag en na sluitingstijd nog een ijzeren hek ervoor.
In omgeving parkstad is standaard 240-270 euro per maand

en dan nog elke maand de rekening van de bar/kantine 120 euro ongeveer:D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:22

horsii schreef:
239,00 , zelf voer klaarzetten en uitmesten.
1x in de maand kantinedienst en 1x in de week alle paarden voeren.
Zomers is er weidegang , wel moet je zelf je paard buiten en binnen zetten.
In de winter kan je met geluk een half uurtje los in de paddock(vaak lang wachten).
Ook heb je 1x in de maand corvee.(vegen , harken etc.)
Een doe het zelf stal eigenlijk.

belachelijk hoor dat je ook nog eens 1 x per maand kantine dienst hebt
en corvee en 1 x in de week de paarden moet voeren

dat bedrag komen ze dan aan mij te geven hoor in plaats van dat ik dat
ging betalen :o

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:01

Ik zie wel dat ik het erg goed tref hier in het hoge noorden. Ik betaal 130,-- incl; voer, weidegang ( wordt voor je gedaan ), uitmesten, voeren, paddock, 2 buitenbakken, solarium, wasplaats. Ideaal! *D

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:12

Marloessjee ik ben jaloers. Gelukkig sta ik voor het zelfde geld omdat mijn tweede ruiter ook mee betaald. Toch raar als je kijkt naar prijzen is het verre zuiden ook vaak goedkoper (bijvoorbeeld met woningen) en toch betaal ik het dubbele van jou

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:21

200 euro per paard.
De 2 paarden staan samen in een stalletje met een uitloop.
We moeten zelf mesten, maar de staleigenaar voert.
We hebben een buitenbak en een paddock en weidegang zolang de wei het toelaat. In de zomer 24/7 op de wei.
De stal is trouwens in de randstad.
Laatst bijgewerkt door Annikab op 15-01-09 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:21

Ik betaal €110 per maand.

Ik heb het vandaag met de eigenaresse van de pensionstal eens gehad over hoeveel stro + kuil nou eigenlijk kost. Was ik wel benieuwd naar omdat iedereen zegt dat het zo duur is geworden.
Voor een pakje stro betaald ze €2,- Daar kan ze 4 boxen van doen. En voor een grote baal kuil betaald ze €20, daar kan ze ongeveer 6 dagen mee met 5 paarden.
Heb even uitgerekend hoeveel mijn paard per maand aan stro + kuil kost en ik kwam uit op € 34 (afgerond).

Opzich valt dat best mee vond ik. Maargoed ze is natuurlijk ook geld kwijt aan het oogsten van het stro/kuil. Electriciteit, water enz. enz.

Daarom snap ik niet waarom sommige mensen rond de €400 betalen per maand. Oke, daar heb je dan natuurlijk ook binnenbak + solarium + stapmolen + andere luxe bij.

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:34

manueeltje82 schreef:
Marloessjee ik ben jaloers. Gelukkig sta ik voor het zelfde geld omdat mijn tweede ruiter ook mee betaald. Toch raar als je kijkt naar prijzen is het verre zuiden ook vaak goedkoper (bijvoorbeeld met woningen) en toch betaal ik het dubbele van jou

:= Ja enorm raar. Wel logisch. Hier is het hartstikke makkelijk om aan stalling te komen dus het aanbod is hoor, dus moeten ze de prijzen laag houden. Bij jou, in het zuiden is het niet makkelijk om aan een stal te komen dus iedereen wil een stal, wat het ook kost.. Dus kunnen mensen hun prijzen omhoog gooien..

De wereld is zo oneerlijk :+

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:36

@Pebblesther

dat is zuinig opstrooien met 1 baaltje 4 stallen doen :+
in mijn box gaat dagelijks 1 a 1,5 grote plak van een grote baal.
en ze krijgt 4 x voordroog
grote baal stro kost 16 euro [ jaja was erg goedkoop :D ] en de voordroog baal van 125 kg 17,50 euro
deze gaat met 4 dagen op met 3 shets en 3 paarden

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:43

Mn moeder's paard:
160,- en per kilo biks 0.40
Zelf mesten, maakt niet uit hoeveel sto je pakt. 3x per dag hooi + voeren. 1 paddockje, 2 buitenbakken. En je moet zelf wel meehelpen met bijv, een stukje bak harken en eens in de zoveel tijd de wc schoonmaken. In de zomer 24/7 weidegang mogelijk.

Mijn paard (vanaf 1 februari)
350,-
2x per week gemest, 3x per week opgestooit. 2x kuilgras + 3x biks. Paard word 2x per week voor me in de stapmolen e.d gezet. 1 buitenbak 20X60, 1 binnenbak 25X40, overdekte stapmolen, longeercirkel en een aantal paddocks. In de zomer een dagdeel weidegang per dag.

YantheMente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:50

@ Annikab

Mag ik vragen aan jou op welke stal je dan staat?:)

Arundo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:54

mijn god wat ene verschillen in prijzen en wat je ervoor krijgt!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:22

@ onley

Ja , het is ook belachelijk.
Maar helaas wel verplicht doe je het niet krijg je per keer 15 euro boete.
Kantinedienst is trouwens 3 uurtjes.

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:29

Ik betaal 300 per maand voor een stal en biks en moet elke week zelf mijn vlas erbij bestellen (paard kan niet op stro)
dus 12.50 ong. voor vlas elke week.
Koop ook zelf hooi erbij dat ze onbeperkt hooi krijgt, en dan ook nog slobber enzo erbij.. (dus zit elke maand rond de 400 euro)
Ik heb dan wel
zomers weidegang (40euro per maand)
binnenbak
buitenbak
losgooi/longeer paddock
stapmolen
3x biks per dag (1/3 staat op rust)
en 3x kuil (klein plukje)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:41

175 euro volpension met kuil, stro en brok hele jaar door naar buiten (dit laatste is heel belangrijk) in de groep, goede verzorging
Vlak bij het bos met buitenbak (geen goede bodem) Geen verdere faciliteiten.
afspuiten met slang buiten
voorjaar, zomer en winter volledig buiten voor 60 euro

240 euro volpension met voordroog, brok en stro en het hele jaar naa r buiten op eigen wei, uitstekende verzorging
1 binnenbak (25 x 45, helaas geen goede bodem) 2 buitenbakken (20 x 40 en 20 x 60 ook hier geen bodem) 1 longeerbak.
1 spuitplaats met alleen koud water.

Helaas is de combinatie van een goede sportbodem, uitstekende verzorging en het hele jaar door weidegang hier in de omgeving niet te vinden. Dus kies ik voor het welzijn van mijn paard en rij ik niet wanneer de bodem weer eens niet goed is.
Laatst bijgewerkt door Schangah op 15-01-09 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

NJD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:54

In Friesland-->

Zomers 80 euro, dan staat ze dag en nacht in de wei.
's Winters 120 euro, dan staat ze ook dag en nacht in de wei, maar bij té slecht weer binnen.

Het gaat hier om een IJslander, die in verhouding ook weinig nodig hebben.

Onbeperkt ruwvoer, na het rijden een handje muesli, gebruik trailer. Steek de weg over en ben in het bos(je). Vlakbij een manege waar ik onder zadel naar toe kan, en altijd in een binnenbak terecht kan, en waar ik ook 1 keer per week les heb. Dit kost 270 euro per jaar.

Ben heel blij met dit plekje! Heb het wel getroffen al zeg ik het zelf.

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:16

ik betaal 200 euro in de maand daar zit bij in

longeercirkel met tapijtsnippers
binnenbak verlicht
buitenbak verlicht
uitmesten doordeweeks weekend en feestdagen zelf doen
binnen buiten zetten als het weer het toelaat
voeren
4 keer per dag hooi
1 keer per dag biks sportbrok max 2 kilo
meusli zelf kopen