Stro-korrels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Stro-korrels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:00

@madam-X: en nu suggereer je iets waarvan ik vind dat je dat ook waar moet kunnen maken door te melden met wát er dan bijgevoegd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:02

Iets wat paarden en muizen niet lekker vinden, misschien? Of wat stinkt en wij niet kunnen ruiken?

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:09

DubbelDun schreef:
@madam-X: en nu suggereer je iets waarvan ik vind dat je dat ook waar moet kunnen maken door te melden met wát er dan bijgevoegd is.

o.a. 1% ijzersulfaat, maar ook klei.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:30

Ik neem aan dat dit door een onafhankelijk onderzoek naar voren is gekomen??
Verder ben ik benieuwd wat Strovan hiervan vind :)

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:16

...en toen werd het stil....heel erg stil.....

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 07:10

DubbelDun schreef:

Ik ga er van uit dat heel snel het bewijs zal voorgelegd worden door de persoon die de stelling heeft geponeerd.
Indien niet kan iedereen oordelen over de kwaliteit van de stellingen geponeerd door betrokken persoon.

De informatie die betrokken persoon verstrekt omtrent Stro Pellets Dier van Strovan is volkomen onterecht en verkeerd

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 07:48

strovan schreef:
DubbelDun schreef:

Ik ga er van uit dat heel snel het bewijs zal voorgelegd worden door de persoon die de stelling heeft geponeerd.
Indien niet kan iedereen oordelen over de kwaliteit van de stellingen geponeerd door betrokken persoon.

De informatie die betrokken persoon verstrekt omtrent Stro Pellets Dier van Strovan is volkomen onterecht en verkeerd

Hoeft niet hoor; ook op internet kan e.a. opgezocht worden, hoef ik niet alle moeite te doen om de testen door te sturen. Wie zoekt op bv 'terrastar' komt erachter dat dit werd geproduceerd door MTI in Tongeren. Terrastar en Animalstar werden destijds ook verkocht door Toppro in Eerbeek, welke nu ook weer dealer is van strovan. De productielijn EN productieproces werd 'overgenomen' door strovan. Zowel animalstar als terrastar werden/worden ook gebruikt in de tuinbouw, om onkruid te remmen. Het spul heeft een andere naam gekregen, het productieproces is echter hetzelfde gebleven. Dankzij de toevoegingen, die nodig zijn om korrels te kunnen maken, mag het niet in de biologische teelt worden gebruikt. Overigens verklaart dit ook het 'plakken' en 'niet eten'. Wat niet te begrijpen is dat er zo geheimzinnig over wordt gedaan... Er zijn tegenwoordig meerdere merken op de markt en de consument is vrij om te kiezen; lijkt mij juist erg verstandig om de consument uit te nodigen bij het productieproces ipv alles geheim te houden. Dat zou eerlijker zijn en de marktpositie versterken. Ook kan er dan verklaard worden waarom strovan duurder is dan enkele andere merken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:48

@madamX: dank voor je antwoord.
Buiten dat 'het balletje' nu weer bij Strovan ligt (en graag hier in het open en niet per PB :D ) vraag ik me ook af of die toevoeging schadelijk is als de paarden er wel iets van eten ??

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:56

Ik lees alleen maar verdachtmakingen en geen concrete zaken.
Wordt er een beetje moe van. Mijn paarden hebben tot volle tevredenheid meer dan een jaar op Strovan gestaan en - godswonder - het zomaar overleefd.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:22

Hierover hoeft ook geen ellenlange discussie over gevoerd worden, alleen eerlijkheid en openheid.
Als toevoegingen inderdaad schadelijk geweest zouden zijn voor dieren dan was het allang van de markt gehaald: het is dus NIET schadelijk. Alleen bij veel opname, maar dat geldt voor elk product, overal waar ´te´ voor staat is niet goed.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:53

Met andere woorden: de verdachtmakingen die voornamelijk in de richting van Strovan geworpen worden, hebben dus geen enkele grond. Er spelen kennelijk hele andere factoren mee.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:45

Jannepauli schreef:
Met andere woorden: de verdachtmakingen die voornamelijk in de richting van Strovan geworpen worden, hebben dus geen enkele grond. Er spelen kennelijk hele andere factoren mee.

Je geeft er wel hele vreemde draaien aan en leest ook niet goed, maar daar ga ik verder geen woorden aan vuil maken.

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:49

Citaat:
Jannepauli schreef:

De eerlijkheid en openheid waarover Madam X spreekt: de zakken van Strovan zijn bedrukt en geven aan wat er in het product zit.
Strovan produceert korrel voor Dier en een andere korrel voor Tuin, zie http://www.strovan.eu
Op de zak voor de tuin staat duidelijk dat er ijzersulfaat is toegevoegd.
Iedereen staat vrij de tuin versie te kopen en te gebruiken als instrooi voor paarden, maar dit zal geen goed resultaat geven, net zo als Strovan korrel voor strooisel niet het gewenste effect zal geven als bodembedekker in de tuin.
Op de zak tuin staat dat dit een toepassing is voor de bodembedekker in de tuin(bouw) en staat geen enkele verwijzing naar bio
Dat de tuin korrel niet kan gebruikt worden in de bio landbouw is hier in dit onderwerp "korrel voor dierenstrooisel" niet van toepassing, en dient blijkbaar om stemming te maken.
Het stro dat aangewend wordt is in ieder geval niet van bio oorsprong en zou dus waarschijnlijk ook omwille van die reden niet kunnen ingezet worden in de bio landbouw.
Het kan anderzijds niet moeilijk zijn om een korrel te maken van 100% bio stro , en welke dient te voldoen aan de lastenboeken van de bio wereld. Naar onze mening is het volume in aanbod bio stro, in goede kwaliteit, niet voldoende voorhanden, en is de vraag ernaar in de markt te klein om daarvoor een speciale productlijn op te starten, met alle bijhorende kosten.

Dat klei zou worden toegevoegd worden om korrels te maken lijkt me niet heel verstandig, en het voordeel is me niet duidelijk.
Strovan voegt in ieder geval geen klei toe.
Misschien kan Madam X snel op Internet opzoeken en voorleggen waarom er zou klei toegevoegd worden?

Wat geheimzinnigheid en eerlijkheid betreft, Madam X kan zich misschien bekend maken, dit kan duidelijkheid brengen in dit verhaal.
Waarom wenst ze zo uitdrukkelijk uitgenodigd te worden om het productieproces bij te wonen?
Blijkbaar is ze toch volledig op de hoogte van het reilen en het zeilen bij Strovan, want ze kent onze productielijn, ons productieproces, weet wat we allemaal (zouden) bijvoegen, kent de verdelers enz. Enkel de prijs moet ik haar nog uitleggen.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:36

@Strovan: dank voor het uitgebreide verhaal.
Blijf ik ng wel met de vraag zitten; hoe komt het dat muizen (en paarden) de Strovan bedding niet eten en andere merken van 100% stro wel ??
Let wel ik vind het prima hoor, want ik zit niet te wachten op kapotgevreten zakken en overal korrels waar ze niet horen :D

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:33

Misschien wordt er in de ander korrels wel iets toegevoegd wat muizen en paarden juist wel heel lekker vinden :)* .
Als er meer van gegeten wordt wordt er ook meer van verkocht(dan heb je meer nodig) :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:52

Dan ben je gauw klaar met zo een produkt.....want ik weet niet of ik nog een pallet ga bestellen, vind het steeds minder fijn spul...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:56

Misschien kan strovan uitleggen waarom strovan niet door paarden en muizen wordt gegeten en bv Ecobodem wel?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:04

Niet alleen ecobodem. Dat geldt ook voor Zeoliet, Royal Gold en de merkloze die ik gehad heb. Nou hoeven dat niet allemaal strokorrels te zijn geweest, maar dat maakte de muizen (en de paarden) blijkbaar niets uit :D

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 07:01

[
Citaat:
quote="DubbelDun"]@Strovan: dank voor het uitgebreide verhaal.
Blijf ik ng wel met de vraag zitten; hoe komt het dat muizen (en paarden) de Strovan bedding niet eten en andere merken van 100% stro wel ??
Let wel ik vind het prima hoor, want ik zit niet te wachten op kapotgevreten zakken en overal korrels waar ze niet horen :D
[/quote]

Ik spreek niet over andere merken.
Wij zorgen er voor dat we de gepaste kwaliteit Tarwe stro kopen, vooral omwille van de vochtopname, maar ook omwille van de smaak.
Haverstro is veel zoeter, zal zeker meer opgegeten worden, en zal vochtopname naar beneden brengen
Daarnaast moet men vermijden wat er bvb bij vlas gebeurt: muizen gaan op zoek naar vlaszaad, wat ze heel lekker vinden.
Men moet er dus voor zorgen dat er geen/zo weinig mogelijk granen terug te vinden zijn in het stro/de strokorrel.

Strovan neemt 400% vocht op. Ook dit is een oorzaak waarom het weinig of niet gegeten wordt.

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 07:05

madamX schreef:
strovan schreef:
Stro is een algemene naam, Strovan werkt enkel met 100%tarwestro.

strovan werkt enkel met 100% tarwestro; ja, dat kan. Maar als het weer de deur uitgaat is het toch wat anders... Niet voor niets dat het product niet gebruikt mag worden in de biologische teelt........ En niet gegeten wordt door dieren.....

http://www.wrinternational.nl/beheer/up ... 0059_1.pdf

Op deze site vindt U een strokorrel product dat beweert 100% bio te zijn.
mag dit dan gebruikt in de biologische teelt?

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 07:30

Citaat:
="strovan schreef"

Ik spreek niet over andere merken

en gelijk daaronder:

Citaat:
strovan schreef:
Stro is een algemene naam, Strovan.......

http://www........nl/beheer/up ... 0059_1.pdf

dus toch...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:25

De verklaring dat de muizen in vlas 'op jacht zijn' naar zaad en dat dit in strkorrels hetzelfde is vind ik een hele goede gedachtengang.
Maar van onderstaande mis ik even hoe ik dat met elkaar moet rijmen:
strovan schreef:
Strovan neemt 400% vocht op. Ook dit is een oorzaak waarom het weinig of niet gegeten wordt.

Paarden vinden het te droog om te eten oid??

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 06:56

DubbelDun schreef:
De verklaring dat de muizen in vlas 'op jacht zijn' naar zaad en dat dit in strkorrels hetzelfde is vind ik een hele goede gedachtengang.
Maar van onderstaande mis ik even hoe ik dat met elkaar moet rijmen:
strovan schreef:

Paarden vinden het te droog om te eten oid??

volgens ons inderdaad te droog

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 06:58

diana1 schreef:
Citaat:
="strovan schreef"

Ik spreek niet over andere merken

en gelijk daaronder:

Citaat:
strovan schreef:
Stro is een algemene naam, Strovan.......

http://www........nl/beheer/up ... 0059_1.pdf

dus toch...

U heeft toch gezien dat er een ? staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:09

strovan schreef:
volgens ons inderdaad te droog

De poeder eet geen 1 paard, nog een muis. Het gaat om de korrels en die zijn net zoals alle andere korrels, gewoon korrels. Dus daar moet een andere reden voor zijn.