Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DubbelDun schreef:Tja het is zo droog en dan met deze wind is het moeilijk blussen.
Lynn_Nikita schreef:Kirr fijn stuk bestraat, goed doorgerwerkt
Hier een NL alert vannacht, volledig dorp in de buurt moest geëvacueerd worden. Nog gebeld met een ex pensionklant maar voor haar was de wind net gunstig gedraaid en hoefde haar paarden niet te verplaatsen.
Bosbrand blijft maar oplaaien
Caily schreef:Knappe Cheetah. Om terug te komen op je vraag over de thermometer. Ik heb gisteren alledrie de paarden temperatuur gemeten en heb njet bepaald wauw effect. Hij meet toch wel zeker een halve graad hoger dan mn andere thermometer. En zo'n harde niet flexibele punt is wel echt een achteruitgang tov de flexibele punt die ik had. Hij piept ook niet als hij klaar is. Die luxe miste ik gelijk. Terwijl mn andere thermometer is simpel action. Dus ga weer op zoek naar zoiets. Straks met veulens zie ik dit nog niet voor me.
DubbelDun schreef:Het filmpje werkt.
Die heeft flink staan schuren en heeft veel last van talg. Jammer dat je de staart niet opgetild hebt zodat er misschien te zien was of er een geel/wittig slijm zit. Dan zou ze aarswormen hebben.
Dit bestrijdt je best met 5 dagen fenbendazol (bijv. Panacur).
Als bovenstaande is uitgesloten kun je ook de staart goed wassen zodat de talg grotendeel verwijderd is (heel goed uitspoelen).