Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:49

Zo leuk allemaal!! :D Kan niet wachten tot wij kunnen gaan kijken voor een trekkertje :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:01

Ben heel blij dat er hier een tractor bij het huis zat :D ik weet niet of we er anders al een hadden aangeschaft maar we gebruiken hem echt veel

Cheetah is inmiddels weer een heel stuk bijgetrokken gelukkig. Er is ook al veel haar vanaf. Bij hem in je het altijd zo goed zien
Afbeelding

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:42

*Komt weer even onder de meeleessteen vandaan*

Ik red het zonder trekkertje en heb alleen een zitmaaier. Met mijn auto en een pallet heb ik laatst de bak gesleept Afbeelding

Overigens heb ik een waterpomp. Eerst had ik 1 op Benzine maar die maakt echt mega veel lawaai en ook slurpt hij behoorlijk, dus ik heb hem ingeruild voor een electrische en heb een haspel gekocht om wat verder te komen. Nu is het dus zo dat de straal gewoon mega hard is en kan hem niet afstellen. De slang is te dun, dus als ik die er op doe vind de motor dat niet leuk door de druk die er dan op komt.. Dan maar even zo:
Afbeelding

Er waait zo veel zand uit anders door de droogte..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:54

Zo sleep ik ook, maar er groeit gras in en die pollen krijg ik niet stuk met een pallet... Daarvoor heb ik echt pinnen nodig. -O-

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:27

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:52

Met de pallet de bak slepen...die kende ik nog niet goed idee!

We hebben een iseki trekkertje trail hunter 20. Alle tekens erop zijn japans :+ naar handleiding gezocht maar kan die nergens vinden dus mocht iemand japans kennen! :D

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:00

Meeste trekkers hebben de knoppen op dezelfde plekken zitten, net zoals de meeste auto’s. Als je een foto maakt van je dashboard op de trekker kunnen we misschien helpen ontcijferen?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:59

Wij slepen met een oude sleep van de boerbuur. Gewoon aan de trekhaak van de oude jeep. Maar nu een auto behouden voor te slepen is ook wat overdreven... dus zouden ook echt voor een tractor moeten zien.

Merexa, jaloers op die druk! Wij hebben veel te weinig druk.

Hier vandaag klinkers gelegd, was de eerste keer. Oppervlakte was wat te ambitieus denk ik, maar tis toch goed gekomen. Hoop morgen bij daglicht nog hetzelfde idee te hebben. :D
Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 07:25

Wow ziet er super strak uit! Nu vast spierpijn.

Dat met die pomp ziet er ook wel prima uit eigenlijk, vind het best een goed idee. Hier stuift alles uit de paddock.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:06

Kirr fijn stuk bestraat, goed doorgerwerkt

Hier een NL alert vannacht, volledig dorp in de buurt moest geëvacueerd worden. Nog gebeld met een ex pensionklant maar voor haar was de wind net gunstig gedraaid en hoefde haar paarden niet te verplaatsen.
Bosbrand blijft maar oplaaien |(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:16

Tja het is zo droog en dan met deze wind is het moeilijk blussen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:20

DubbelDun schreef:
Tja het is zo droog en dan met deze wind is het moeilijk blussen.

Telkens lijkt het onder controle, worden geëvacueerde paarden weer teruggebracht en 2 uur later is de brand nog groter dan eerste. Alles kurkdroog en veel wind die telkens van richting veranderd.
Verschrikkelijk.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 22-04-20 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:22

Lynn_Nikita schreef:
Kirr fijn stuk bestraat, goed doorgerwerkt

Hier een NL alert vannacht, volledig dorp in de buurt moest geëvacueerd worden. Nog gebeld met een ex pensionklant maar voor haar was de wind net gunstig gedraaid en hoefde haar paarden niet te verplaatsen.
Bosbrand blijft maar oplaaien |(

Er zijn er hier 3 'in de buurt', herkenbosch idd, de peel en dan nog (iets verder weg) tilburg-moergestel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:23

Mooi bestraat inderdaad zeg. Hier ook wat dingetjes gedaan maar ben te druk geweest om goed te updaten.

Vanmiddag voor het eerst met Aurelia naar het grote bos.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:26

Het is ook echt weer zo enorm droog.
Van de regen in Februari is niets meer over.
En telkens voorspelt hij volgende week regen en een paar dagen later is het weer weg.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:40

Heftig, nu al zulke problemen door de droogte. Ik hoop dat er snel een plebs valt.

Mooie bestrating!

Knappe Cheetah. Om terug te komen op je vraag over de thermometer. Ik heb gisteren alledrie de paarden temperatuur gemeten en heb njet bepaald wauw effect. Hij meet toch wel zeker een halve graad hoger dan mn andere thermometer. En zo'n harde niet flexibele punt is wel echt een achteruitgang tov de flexibele punt die ik had. Hij piept ook niet als hij klaar is. Die luxe miste ik gelijk. Terwijl mn andere thermometer is simpel action. Dus ga weer op zoek naar zoiets. Straks met veulens zie ik dit nog niet voor me.

Ik neem me steeds voor hier beetje mee te kletsen maar komt er steeds niet van. Maar het is nu wel erg rustig hier.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:54

Pff eng zeg, die bosbranden.... :oo

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:31

Dat is ook schikken zeg, zo'n NL-Alert midden in de nacht. Wel echt vreselijk zo'n grote brand ;(

Wij hadden ook mazzel, het bos hier direct achter van de buren was ook brand, maar dat was heel snel weer geblust. En vorige week hebben we zelf 112 gebeld in verband met een fikse bermbrand een stukje verderop. Dat was gelukkig ook snel weer onder controle.

Het is wel echt bizar hoe droog het nu weer is na zo'n absurd natte winter... Mijn gras begint al weer te knisperen als je er overheen loopt :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:38

Caily schreef:
Knappe Cheetah. Om terug te komen op je vraag over de thermometer. Ik heb gisteren alledrie de paarden temperatuur gemeten en heb njet bepaald wauw effect. Hij meet toch wel zeker een halve graad hoger dan mn andere thermometer. En zo'n harde niet flexibele punt is wel echt een achteruitgang tov de flexibele punt die ik had. Hij piept ook niet als hij klaar is. Die luxe miste ik gelijk. Terwijl mn andere thermometer is simpel action. Dus ga weer op zoek naar zoiets. Straks met veulens zie ik dit nog niet voor me.

Dank je! Denk dat ik dan toch maar gewoon een simpele bij de kruidvat haal.

De branden zijn echt al weer heftig ja... Hier vliegt de hele dag de chinook over richting de Peel...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:42

Hier boven de Veluwe wordt ook regelmatig gekontroleerd.

Sterkte daar !!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:55

Oei die branden zijn heel heftig, zeker nu in Corona tijd het veel rustiger is worden die branden gewoon veel later opgemerkt. Hopen dat die pokke wind snel gaat liggen want dit helpt niet.

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:46

Mede bokkers, vraagje..

Onderstaand een filmpje van iets geks (voor mij dan) bij de staart van de merrie van mijn dochter.

Ik heb eigenlijk helemaal geen verstand van schimmels/luizen/jeuk wat dan ook!

Ze is hengstig geweest en kan zich geschuurd hebben maar volgens mij krijg je dan niet van die schilfers.

Ik kan ze zo met haar en al eruit trekken?
Iemand een idee?

Verder over haar lichaam is niets te zien.

Wormen kuur heb ik liggen, deze krijgen ze deze week!

Hopelijk werkt t filmpje.

https://youtu.be/uNBL471BT20

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:54

Het filmpje werkt.
Die heeft flink staan schuren en heeft veel last van talg. Jammer dat je de staart niet opgetild hebt zodat er misschien te zien was of er een geel/wittig slijm zit. Dan zou ze aarswormen hebben.
Dit bestrijdt je best met 5 dagen fenbendazol (bijv. Panacur).

Als bovenstaande is uitgesloten kun je ook de staart goed wassen zodat de talg grotendeel verwijderd is (heel goed uitspoelen).

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:22

DubbelDun schreef:
Het filmpje werkt.
Die heeft flink staan schuren en heeft veel last van talg. Jammer dat je de staart niet opgetild hebt zodat er misschien te zien was of er een geel/wittig slijm zit. Dan zou ze aarswormen hebben.
Dit bestrijdt je best met 5 dagen fenbendazol (bijv. Panacur).

Als bovenstaande is uitgesloten kun je ook de staart goed wassen zodat de talg grotendeel verwijderd is (heel goed uitspoelen).

Oké. Thnx. Zal de staart inderdaad ook nog even optillen.
Hopelijk zit daar niets en gaan we de boel even lekker wassen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:14

Echt doodeng die branden... Zeker met die harde wind erbij.. helpt ook niet :n

MarliesR schreef:
Het is wel echt bizar hoe droog het nu weer is na zo'n absurd natte winter... Mijn gras begint al weer te knisperen als je er overheen loopt :+

Knisperen :')