Bij ons vervelend benauwd tot een uur of vier. Toen verkoelend windje, klein buitje, daarna weer droog. Ik ging even een dorp verderop een stokbrood halen (en een reep chocola ); daar hadden ze wat meer regen gehad, grote plassen op straat. Blijft bijzonder hoe dat op 2 km hemelsbreed zo kan verschillen. Misschien dat het bos toch een hoop regen tegenhoudt, ofzo.
Hier de ene wolkbreuk na de andere.. en alles staat dan ook blank.. Paddock zag er gisteren trouwens wel geëgaliseerd uit net alsof het vloed was geweest Nu is die weer nat.. maar wie weet krijg ik straks wel weer een mooie vlakke paddock terug
Chasey
Geplaatst: 01-06-16 22:25
Bliksem bleef stug buiten staan, terwijl hij naar binnen kon.
Anoniem
Geplaatst: 01-06-16 22:27
Hier ook een wolkbreuk, vrees dat mijn hooibalen wederom zwemles krijgen. Net stonden hier de WC's te pruttelen, fijn toch! Pff.
Eigenlijk moest ik al in mijn bed liggen, ik moet om 4u30 op want ik heb vroege. De lichtshow kan ik wel buiten sluiten met de rolluiken, maar het klankspel niet.
Hier in belgisch limburg ook serieus onweer en regen. Schrokken juist zo hard stond ineens langs de zetel om te kijken als hier niks was ingeslagen zo kort bij klonk het.
Anke
Geplaatst: 01-06-16 23:27
zoefie schreef:
Tju, hier nu echt fikse onweersbuien en heftige regen bha
Gisteren op tv, vandaag live. Modder, water alles binnen in huis. Stukje van de woonkamer is droog. De rest is nat, laminaat, keuken, alle muren. Meeste losse dingen kunnen redden. Was echt niet normaal, huis stond ineens middenin een rivier.
Ik lig wakker en er naderd onweer. De flitsen worden feller, maar hoor nog niets. Op buienradar kan ik niet goed zien of het er net langs trekt of niet. Het is warm en begint iets t waaien. Zal ik Bliksem toch maar naar binnen halen? Staat in de weide met schuilstal, maar denk niet dat hij daar in gaat.
spatter
Geplaatst: 02-06-16 00:20
kirr heel veel sterkte
Wij blijven in de buien zitten maar hoor geen onweer meer.
Wij hadden een waterstroompje in de kelder gisteren avond, ben deze nog niet gaan checken. En aan de paarden, tja, dat is een ramp. Het water staat tot vooraan in de stal, die 15 cm hoger ligt als de voorraad. Je kunt al raden hoeveel er in de voorraad staat. Ik had gelukkig mijn verse zakken voer omhoog gelegd, oef. Maar ik heb nu wel nog extra werk om hier alles in orde te brengen voor we op reis vertrekken.
Oh Kirr wat verschrikkelijk. Op zo'n moment wel blij met de verzekering!
Anoniem
Geplaatst: 02-06-16 06:04
Sterkte voor degenen met het water overlast.
Hier is anders ook de wet van Murphy weer hard aan het werk: het nieuwe oude autootje wil al weer niet meer, dus extra kosten, terwijl ik toch al aan het sprokkelen ben voor de osteopaat en ik mij echt niet goed voel; hele dagen duizelig en hart gaat als een jekko.
Ik zit gewoon te wachten op de derde "onweersklap" om het zo maar even te zeggen...
"Trapt zichzelf tegen der dikke reet en buffelt weer door".
Oooooh meiden wat een ellende met al dat water. Kirrr wat ontzettend balen, hoop dat het snel opgeknapt kan worden.
Hier gelukkig een mooie dag gister, geen spat regen gezien, voel me bijna schuldig.....
Nu erg bewolkt en harde wind, maar nog steeds droog.
Veel sterkte allemaal.
Anke sterkte met het afscheid, maar het beestje komt goed terecht, dat maakt het misschien wat minder moeilijk.
Ohjajoh, jij ook sterkte.
Tinky12
Geplaatst: 02-06-16 06:37
Kirr....wat een ellende,sterkte ermee
Hier letterlijk maar een drup gevallen gister...gortdroog hier en als het vandaag niet gaat regenen,moet ik de sproeiers aanzetten.Het is echt bizar...
Zosamaja
Geplaatst: 02-06-16 07:29
Wat een verschil zeg. Heel veel sterkte kirr. Lijkt me echt vreselijk om je spullen 'te moeten redden'..
Alles weer strak is wel weer mooi meegenomen horsies5. Dat scheelt weer slepen met de trekker:)
Sterkte met het afscheid nemen van die lieve poon Anke! Maar ze ging niet naar die mensen als je er niet een goed gevoel bij zou hebben dus dan heb je inderdaad een goede plek voor haar gekozen.
Heb je bliksem nog binnen gezet chasey? Wel gek dat ie dan geen gebruik maakt van de schuilstal. Gekke dieren zijn het ook.
Hier net als [***] en tinky12 een prachtige dag gehad. 30 km met de paarden gereden. Door het water, over het strand, bos, hei, dijk. We hebben alles gezien. Konden de paarden ook nog heerlijk pauze nemen op de helft bij een vriendin op stal. Ideaal!
Bizar die verschillen... hier ook droog (gisteren 1mm gevallen aldus het weerstation in Markelo). Ik denk net als Tinky alweer aan sproeien. @kirr: sterkte!
Bedankt! Gisterenavond alle laminaat er nog uit gehaald, zo hebben we een groot deel van de woonkamer droog kunnen houden. Weet nu niet goed waar beginnen...