Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:53

Heeft iemand hier nog een handig idee voor het makkelijk opbergen/hangen van een bodyprotector? :)

Heb m'n kast nu goed op orde maar blijf maar met dat ding elke keer zitten :=

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:59

Aan de deur? Kledinghaakje en hop daaraan je bp

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:56

Ik heb mijn body gewoon over m'n Springzadel hangen. Vind ze altijd snel lelijk worden als ze door de deur 'geplet' worden.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:47

Ik heb hem tegen mijn zijwand hangen in een wedstrijd jasjes hoes en dan hangs hij aan zo een gebogen haakje wat je zo in hout kan draaien. Mijn bp was voor mijn standaarden behoorlijk duur dus zorg altijd dat ik hem netjes ophang. Dus een kleding haak in de bp dan de hoes en dan hang ik hem op zo blijft hij schoon etc

RubyAruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:51

mcjv schreef:
[ [url=m/UY3Qbh.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook de broekhanger van de Ikea in gebruik :D

Wooooow , jouw kastindeling is echt precies zoals ik hem geschetst heb! (althans in de eerste instantie had ik het bovenste vak door 2en gedeeld maar omdat ik nu een broekrek van 1M breed heb, zal het ongeveer zo worden zoals bij jou.

Hoe breed / hoog is jouw kast ongeveer?

En hoeveel cm hoog is jouw bovenste vak voor je dekjes? Ik zat zelf aan 65 cm te denken maar weet niet of dat met de constructie van het broekrek wel genoeg is voor ook dressuurdekjes..

RubyAruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:54

Citaat:
Deze is 60 cm stukje afhalen is zo gebeurt. Deze Heb ik ook
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60218567/

Ooh bedankt!
Ik heb toevallig gisteren een andere via MP kunnen scoren. Wel van 1M breed maar dan houden we het bovenste vak open. Voor €5 en ziet er uit als nieuw dus dat is mooi meegenomen!

RubyAruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:56

ittheclown schreef:
Ik heb hem tegen mijn zijwand hangen in een wedstrijd jasjes hoes en dan hangs hij aan zo een gebogen haakje wat je zo in hout kan draaien. Mijn bp was voor mijn standaarden behoorlijk duur dus zorg altijd dat ik hem netjes ophang. Dus een kleding haak in de bp dan de hoes en dan hang ik hem op zo blijft hij schoon etc

Ja zo heb ik hem ook precies! Ik heb alleen wel een hoes gekregen bij mij BP dus daar hang die van mij in ipv een wedstrijd jasjes hoes :)

RubyAruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:10

Zidore schreef:
wat een handig idee de broekhangers!

RubyAruba, wat was je kwijt ongeveer aan materiaal? wil hier ook een nieuwe kast en twijfel nog tussen een tweedehands en zelf 1 in elkaar gaan zetten

Nou dat viel me eigenlijk nog vies tegen.. Mijn budget was eigenlijk €100 maar mijn vader is nogal van het "goedkoop is duurkoop" dus moest ik van hem goede kwaliteit verf, scharnieren, slot, hout, etc. kopen.

Daarnaast had ik van mijn opa heel wat platen gekregen! 2 grote van 2.10 x 1.20 en dik genoeg voor de zijkanten, 2 kleinere van 1.10 x 1.10 waarvan we de achterkant maken en nog 4 dunnen voor plankjes aan de binnenkant. We hadden zelf nog materiaal om de boven en onderkant van te maken.

Qua platen hoefden we dus alleen maar de voorkant (2 deuren) te kopen. We maken mijn kast 1M breed en 1.80M hoog maar dat was net onhandig bij de Praxis en Hornbach zodat je wel een grote plaat á €35 moest kopen.

Dan moesten we nog 8,5M aan dikke en 6,5M aan dunne balken (4,4CM X 4,4CM) en die waren toevallig bij de praxis 4 stuks van 2.10 lang voor €10 dus dat viel wel mee.

Uiteindelijk zit ik nu rond de €130 voor:
- verf (2x 750ML grondverf + 1x 750ML zwart voor de buitenkant)
- scharnieren
- slot (€15)
- bevestigingen
- haakjes
- 2 zadelhaken
- broek rek (€5 via MP)
- houtlijm
- bouten (allemaal speciaal zodat hij van de buitenkant niet open geschroefd kan worden)
- 1 houten plaat (multiplex van 12MM van praxis)
- 8 balken van 4,4CM x 4,4CM
- plastic tuinslang muurhouder dinges waar ik m'n longeersingel op ga hangen
- 2 schuifjes voor boven en onderaan mijn deuren
- Verfbenodigdheden : van die bakjes en 6 rollen
- En volgens mij vergeet ik nog het één en ander haha! (dat komt nog)

Maar goed, ik kom nu dus al op 130 eu uit en zal vast nog tijdens het in elkaar zetten erachter komen dat we ergens te kort aan komen, EN heb ik dus al flink wat hout van mijn opa gekregen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:20

Als je hem toch zwart verft... misschien de voorkant met schoolbordverf doen? Vinden wij heel handig aan onze kast :D

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:53

RubyAruba schreef:
mcjv schreef:
[ [url=m/UY3Qbh.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook de broekhanger van de Ikea in gebruik :D

Wooooow , jouw kastindeling is echt precies zoals ik hem geschetst heb! (althans in de eerste instantie had ik het bovenste vak door 2en gedeeld maar omdat ik nu een broekrek van 1M breed heb, zal het ongeveer zo worden zoals bij jou.

Hoe breed / hoog is jouw kast ongeveer?

En hoeveel cm hoog is jouw bovenste vak voor je dekjes? Ik zat zelf aan 65 cm te denken maar weet niet of dat met de constructie van het broekrek wel genoeg is voor ook dressuurdekjes..

Hij is 2,5m hoog en 1 meter breed. We hebben expres voor hoogte gekozen zodat we niet zoveel ruimte in hoeven nemen zodat er ook nog plek is voor andere stalgenootjes haha. :P

Ik gok dat het bovenste vak een meter is. We hebben het een beetje op gevoel in elkaar geschroefd. Het is echt super makkelijk, deze indeling! We kunnen onder de dekjes net de peeskappen kwijt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:47

RubyAruba bij de Action hebben ze goedkope verf,verfbakjes,rollers enz. goede kwaliteit!Ook slotjes,schuifjes,haakjes, enz. verkopen ze daar,en dat scheelt zeker de helft in prijs met b.v. Gamma.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:16

hoi hoi, ik had een vraagje zijn er hier mensen met een zadelkast die gemaakt/herbouwd is vanuit een kledingkast van bv de ikea? wij willen op stal andere kasten maar ze zelf maken word erg duur..

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:50

Ik heb zelf een zadelkast gemaakt van een kledingkast. Ding trekt langzaam steeds krommer en is echt naar z'n einde aan het gaan. Is niet erg want ik heb deze gekregen van de vorige gebruiker van de kast en heb er dus geen kosten aan gehad.

RubyAruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:00

gohya schreef:
RubyAruba bij de Action hebben ze goedkope verf,verfbakjes,rollers enz. goede kwaliteit!Ook slotjes,schuifjes,haakjes, enz. verkopen ze daar,en dat scheelt zeker de helft in prijs met b.v. Gamma.

Ja precies! Dat had ik ook gezien, maar mijn vader heeft die wel eens gekocht (verf) en was daar totaal niet tevreden mee. "Goedkoop is duurkoop" en dan vooral wat betreft verf zei hij haha!

En de scharnieren en bouten etc. die we gekocht hebben zijn van roestvrij staal, dat zal voor die lage prijs bij de Action waarschijnlijk niet zo zijn.. gok ik..

En aangezien ik toch heel wat jaartjes mijn kast wil gebruiken hebben we nu dus iets meer geïnvesteerd!

Je kunt het dus indd ook allemaal bij Action halen maar dan weet je niet hoelang het goed blijft..

RubyAruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:02

chriske schreef:
hoi hoi, ik had een vraagje zijn er hier mensen met een zadelkast die gemaakt/herbouwd is vanuit een kledingkast van bv de ikea? wij willen op stal andere kasten maar ze zelf maken word erg duur..

Ja je moet dan wel rekening houden met de diepte! Veel kleding kasten zijn veelste ondiep dus dan passen er geen zadels in.. Als ze breed genoeg zijn kun je ze eventueel nog een kwartslag draaien in de kast.

En het probleem is vaak dat ze dan ook niet goed tegen vocht kunnen.. En vocht heb je altijd wel! Denk maar aan je bezweette dekjes, peesjes etc!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:11

Natte dingen laat ik altijd buiten de kast drogen. Anders zit alles binnen de kortste keren onder de schimmel.

Ik heb een extra dekenrek gehaald voor de buiten van de deur zodat ik daar natte dekjes etc. overheen kan hangen als het slecht weer is.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:06

heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg rubyaruba! super om te lezen ik ga binnenkort shoppen want dat is wel goedkoper als ik het zo lees.

qua vocht ben ik ook nog aan het denken hoe of wat. kan ik beter gaten in de kast maken dat vocht er in/uit kan of juist afsluiten en vochtvreters er in?? hoe hebben jullie dat?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:06

Ik heb een vochtvreter van de Action in me kasten staan,en dat helpt echt heel erg veel.
Geen beschimmelde hoofdstellen meer enzo.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:54

gohya schreef:
Ik heb een vochtvreter van de Action in me kasten staan,en dat helpt echt heel erg veel.
Geen beschimmelde hoofdstellen meer enzo.

Ik ook :j Scheelt echt! Doe ook heel lang met één zo'n ding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:11

Hier ook een vochtvreter van de Action :j Werkt meer dan prima.
Gaten in de kast wil ik niet, de muizen vinden m'n zadel iets te lekker als ze de kans krijgen.

RubyAruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:23

Zidore schreef:
heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg rubyaruba! super om te lezen ik ga binnenkort shoppen want dat is wel goedkoper als ik het zo lees.

qua vocht ben ik ook nog aan het denken hoe of wat. kan ik beter gaten in de kast maken dat vocht er in/uit kan of juist afsluiten en vochtvreters er in?? hoe hebben jullie dat?

Ik heb een soort rasters gekocht (4 stuks) waarmee ik openingen ga maken maar zodat er dus geen muizen in m'n kast kunnen!

Maar ik zie dat vochtvreters van de action ook hun best doen, dus die ga ik denk ik ook maar eens opzoeken!! :)

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:39

Ik wou ook nog even reageren, de foto's moet ik nog even schuldig blijven want die heb ik momenteel niet maar ik heb in de zomer aan de hand van de tips hier ook zelf een heel grote kast gemaakt. Uit van die platen en lekker groot (1,80 hoog en denk 1,50 ongeveer breed). Ben er nog steeds heel blij mee :D

Wij hebben gaten in de deur ter verluchting, wel ong 2cm doorsnede maar bewust op de deur en op 1m50 ongeveer hoog om muizen te vermijden. Ik heb wel geen natte zadeldoek of singel er in hangen (heb een droogrek aan de buitenkant) maar heb hierdoor nog nooit een beschimmeld hoofdstel of vies geurtje gehad ;)

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:38

Hoi Allemaal, wat een leuk topic,
ik heb nu alleen fotos van mijn kasten thuis
De voorkant van de 2 kasten
Afbeelding
Binnenkant stalen kast
Afbeelding
binnenkant houtenkast
Afbeelding

normaal kan ik in de houten kast als het nodig is 2 zadelsteunen boven elkaar kwijt, maar omdat de zadels op stal zijn bij de paarden, heb ik die er nu niet in

nog een beetje een rommeltje en moest de deuren opnieuw vastzetten, dit was in de verhuizing periode. inmiddels zijn ze weer iets anders ingedeeld en netter

GoldenDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:53

hoi hoi,
wat een mooie kasten komen er voorbij.

misschien kunnen jullie mij helpen.
ik moet een kast hebben voor mijn spullen. de ruimte die ik heb is 3,5mtr breed. 2+mtr hoog
er moet spul in voor 2 paarden.
4 zadels, 4 hoofdstellen en nog wat meer haakjes voor kaptoom e.d.
de dekens moeten erin en alle andere rotzooi.
voerbakken niet en potjes en flesjes ook niet.
wil graag zon broeken rek voor mn dekjes. en een slim plekje voor 2 paar laarzen en caps (4)
(2 paarden mijzelf en mijn bijrijder en mn dochter) hoop spul dus.
maar heb wel veel ruimte
alleen kom er maar niet uit hoe ik het zal indelen...

iemand tips??

gr fab

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:44

Vochtvreters van Action zijn ideaal. Ik heb destijds voor mijn openingen luchtroostertjes gemaakt, kun je gewoon krijgen bij de bouwmarkt en hield ongedierte ook mooi buiten de deur.