Stro-korrels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Re: Stro-korrels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:23

Russel,

Als er inderdaad minder zon in je stal komt, dan heb je automatisch al wat minder last van vliegen en mugjes in de stal.

minder warmte = minder opwarming = minder verdamping = minder aantrekkingskracht

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:01

Hoe gaat het met de Hippo Gold stallen??
Nog steeds een super bed of voldoet het allemaal iets minder ondertussen?

Ik ga afstappen van de strokorrels, mijn huidige paard vind de korrels te lekker.... happen vol eet ie ervan.. ik vind dit te vervelend om er mee door te blijven gaan.

Vlas eet ie niet, dus ik denk dat ik overga op vlas. Alleen moet ik nu nog de beste vlas soort en de prijsgunsigste vinden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:59

Mijn hele voorraad strokorrels is aangevreten door de muizen. Mijn voorraad stal ligt helemaal vol. Lekker duur zo......voor mij ook de laatste keer. Dan maar wat meer mest...

Nu kan ik nauwelijks uitmesten, zie niet goed wat klonters strokorrel is of platgelopen mest. Ik hark het maar steeds recht, maar ik vind het helemaal geen uitnodigende stal voor het paard. De shetten staan op stro met eronder korrels, dat is veel fijner om te zien en te liggen. Helaas vind 1shet zo ook lekker dus dat is ook passe.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:02

Ik ben benieuwd of mijn voorraadje ook aangevreten gaat worden. Kan er niet goed achter kijken, maar aan de voorkant zie ik nog niks iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:05

Nou op een ochtend trek ik de deur open om mijn ton met brokken te bereiken. Ligt de hele stapel op de grond. Mijn ton staat onderhand nu halverwege in de strokorrels. De helft van de zakken zitten gaatjes en die korrels lopen er dan zo uit.... :(

Het gif wordt wel gegeten, maar het knagen aan de zakken is wel erg spannend, om te kijken wat er achter die geur toch schuilgaat.....de korrels eten ze volgens mij niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:07

Welk merk had jij ook weer ??

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:09

Ik ben nog steeds heel erg tevreden,en de paarden ook,over de hippo gold,een lekker bed en geen geurtjes en daarnaast het grote voordeel,dat het heel snel composteerd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:15

Ecobodem. Maar volgens mij maakt dat geen verschil uit.

Als het een tijdje ligt, nu ik denk een week of 6, wordt het erg plat gelopen door 600 kg op naaldhakken en dan vind ik het een onprettig bed. Ik hou van zacht en verend, zoals bv verse vlas eens in de week of stro.

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:48

ik heb mijn pakken hippo gold al een tijd op een aanhanger staan,naast de stal,zeil eroverheen en geen muis of rat te zien,ze houden bij ons zeker niet van klimmen :D

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:17

hyppogold goed,
nog steeds bij het paard 1 pak per week,
wel belangrijk om de natte plekken eruit te halen elke dag,
anders gaat het wel sneller stinken als bij korrels,
maar het is erg licht dus met een 4 tandige hooivork loop ik de hele stal na(ik steek hem eronder en controleer al duwend op nat) dan nog effe nalopen met de zeefvork,
en dan is het klaar,
om de 5 a 6 dagen een lekker schoon pak erbij en klaar,

alleen nu gaan ze binnenkort 24u op de wei dus ga ik maar niet meer opstrooien,
wil mijn rubber matten in de zomer eruit halen om de hele stal weer fris voor de herfst te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:20

Dat hyppogold, Hoe ziet dat er uit?

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:22

Hippo Gold,zacht en verend,schoon en het paard mag er lekker van eten,als ze het al eten,droge hap :Y) :D

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:25

Als gemalen stro,maar dan wel bewerkt ,gewoon gemalen stro stoft erg,is dan ook niet echt geschikt voor paarden,het ziet er super uit

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:30

Kijk op Hippo Gold .eu of bij Horse Partners.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:44

Eten ze dat dan niet? Is dat niet hetzelfde als Horseflax, de variant op vlas, maar dan gewoon gemalen koolzaadstro? Wat kost een zak=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:50

Even een citaat van de site van Bellinco...

Sinds kort hebben wij het dealerschap voor Nederland voor Hippo-Gold.
Het beste stalstrooisel sinds er paarden zijn!

Beetje vreemd om dat in de kanttekening te zetten van strokorrels. Strokorrels wat toch DE oplossing=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:17

russel schreef:
Nou de keren dat ik géén Strovan had werd het goed gegeten (zowel door de muizen als door de paarden).

Dus om eea reden zit er wel verschil in :)

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:27

De Hippo Gold is vrij nieuw.Daarnaast verkoopt hij ook strokorrels,er is niks mis mee toch,om meerdere goede producten te verkopen,De Hippo Gold is een goed product,er is niks teveel over gezegd.Het is alweer een tijdje geleden,dat ik de Hippo Gold bij hem afnam,De februari aktie was 6 euro,mail hem anders even,of bel.mMijn paarden snabbelen best even,maar het mag ook gegeten worden,ze krijgen er alleen een droge mond van.Vlas eten is riskant ivm koliek.
Dit lijkt echt niet op vlas,en met koolzaadstro moet je ook uitkijken schijnt.Ik heb wat afgezocht op internet naar strooisels,omdat mijn paarden niet meer op stro konden staan,omdat ik het niet meer af kon voeren,Dit bevalt het beste.
Veilig,schoon,zuinig,lekker ligbed en dus inderdaad super absorberend.Het schijnt,dat hij ook met een nog betere strokorrel bezig is,dan dat hij al heeft,Ik vind dat alleen maar goed,uiteindelijk gaat het om een stuk welzijn van je dier toch ?
Ps voor er vragen gaan rijzen,Ik heb geen aandelen of andere belangen bij Horse Partners hoor,Wij zijn gewoon heeeeeeeeel tevreden ;)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:39

dat Hippo gold klinkt wel goed!
Ben benieuwd of ze het ook eet... eigenlijk zou ik gewoon 1 zak moeten kunnen kopen. OM het te testen.. vind er niets aan als er vangegeten wordt.

Wat is de huidige prijs van Hippo gold?
Hebben jullie ook fotootjes van de stallen?

En hebben jullie paarden normaal gesproken ook schone stallen of zijn het wel wat varkentjes?? Mijnes pist veel en loopt veel....

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:03

Ik heb op 28 Feb een paar foto 's geplaatst van Laddie in de Hippostal laddie houdt wel van rommelen in zijn stal,en het ligt ook niet altijd op een plek,hij maakt ook graag zijn eigen bed op,dus er wordt genoeg gewoeld.
Bij hem haal ik nu dagelijks de natte plekken weg,zodat hij altijd een lekker schoon zacht bed heeft,het blijft fris ruiken.Ik gooi er 1 keer per 2 dagen een emmertje vers Hippo Gold overheen en het werkt prima ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:12

Waarom is het volgens jullie beter dan vlas? Vlas kost 5.30 per pak, dit is duurder. Maar gewoon hetzelfde. Vlas neemt volgens mij net iets meer op dan stro gemalen.

Elke week een pak erin en de natte plekken er dagelijks uit halen is ook het principe van vlas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:14

DubbelDun schreef:
russel schreef:
Nou de keren dat ik géén Strovan had werd het goed gegeten (zowel door de muizen als door de paarden).

Dus om eea reden zit er wel verschil in :)

Als dat zo is, dan zit er toch wel wat doorheen...1 shet eet er van, maar de anderen alleen als ze honger hebben, ga ik hooi voeren is het over. Strovan zegt toch dat ze zuiver stro zijn?

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:51

Ik ben iets minder tevreden over HypoGold. Ik heb één pallet genomen om uit te proberen.
Grote voordeel, het is een lekker dik bed en je hebt er minder van nodig (t.o.v. stokorrel) . Nadeel: ik vind het mesten vervelender en ik vind het meer stinken.
Ik ben er nog niet helemaal overuit wat ik nu ga doen. Ik denk toch weer terug naar de strokorrel.
(voor mijn viespeuk gebruik ik normaal 2 zakken stokorrel in de week, de hypogold is 1 zak voldoende. Voor mijn merrie gebruik ik precies de helft. De stallen zijn 3 x 3 en ze staan er alleen snachts in)

Ik heb trouwens geen last van muizen.

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:53

Stro is een algemene naam, Strovan werkt enkel met 100%tarwestro.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 04-05-10 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:16

strovan schreef:
Stro is een algemene naam, Strovan werkt enkel met 100%tarwestro.

strovan werkt enkel met 100% tarwestro; ja, dat kan. Maar als het weer de deur uitgaat is het toch wat anders... Niet voor niets dat het product niet gebruikt mag worden in de biologische teelt........ En niet gegeten wordt door dieren.....
Laatst bijgewerkt door Revanches op 04-05-10 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte uit tekst verwijderd.