het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:23

manzano"
[quote="MaritB schreef:
manzano schreef:

Die had de poel eerder dan de schuilstal. Heb ze tijdje gevolgd, maar niet meer.
[/quote

Dat is te merken, want hij is helemaal vernieuwd ;)

Ik heb ze pas net ontvolgd ;)
Dat van die tracks is een grappige aanpassing. Maar het hele ontgraven was al een tijd terug.
Die schuilstal staat er pas echt net.
Heb ze weer even gevolgd recent omdat we met eenzelfde paard bezig waren geweest dat te koop stond.

Anyhow.... ik heb nu al paar keer meegemaakt dat het dus goed mis ging met poelen en gezondheid. Vind het gemak waarmee die dingen overal uit de grond schieten daarom wel wonderlijk.

De nieuwe poel is pas na de schuilstal gegraven hoor :)

kojack

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:26

Ik moet er wel om lachen dat eigenlijk iedereen wel wat wil veranderen maar er ook tegenaan lopen dat hun geld niet oneindig is :D

Hier hetzelfde hoor.. Hier komt nog een verandering aan de stal en we gaan nieuwe drainage in de paddock leggen en dan is het voor de paarden voorlopig klaar met de grote uitgaves.

Wij gaan de aankomende maanden in huis verbouwen en dat kost ook een sloot geld :=

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:29

Ja geld..

Wij willen, nee correctie. Ik wil een ‘PP’ als in track en verschillende ondergronden. Ik hoef niet perse veel gras, van mei tot september uurtje per dag grazen vind ik top :)

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:35

Wij hebben geïnformeerd naar een track in ons bos. Toen we door kregen wat er moest veranderen en wat het ging kosten waren we snel uit geïnformeerd, oh my wat een bedrag :'). Misschien dat we ooit in de toekomst nog iets voor de paarden daar gaan maken, voorlopig iig niet.

Even een andere vraag, hoe doen jullie het met opbergen van jullie spullen? Ik had 2 grote stalen kasten in de garage staan maar nu we gaan verbouwen moeten ze weg en mogen ze niet meer terug. Ik krijg op stal een ruimte van 3 x 2 voor spullen, hier moeten de kasten komen te staan en het voer. ik ben nog aan het kijken of ik iets van planken kan maken of een soort van aanrechtblad/plank waar ik spullen op kan zetten. Aangezien het in de stal is en open is wil ik het graag geordend hebben, weet alleen nog niet zo goed hoe ik dat moet doen (en houden O:) )

Ik wilde een dekenrek op wielen maar haakte af toen ik die prijzen daar van zag :+.
Zadels en schone dekens (4 hele grote ikea kisten) heb ik binnen op de bovenverdieping, die hoef ik daar gelukkig niet kwijt.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:39

Met planken kan je het meeste zooi kwijt. Verder is eea. Afhankelijk van je eigen voorkeuren en wat je dus allemaal kwijt moet/wil.

Ik heb 2 kasten voor de meeste zooi. Voer staat bij de stallen voor het grijpen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:50

belle_boef schreef:
Met planken kan je het meeste zooi kwijt. Verder is eea. Afhankelijk van je eigen voorkeuren en wat je dus allemaal kwijt moet/wil.

Ik heb 2 kasten voor de meeste zooi. Voer staat bij de stallen voor het grijpen.
[ [url=m/OIhQ1I.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IIFFU2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IFI8XL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die zien er goed uit. Ik heb van die omgebouwde stalen kantoorkasten. Het gedeelte waar ik alles in kwijt zou moeten is een open gedeelte in de stal. Wat ik in gedachte heb is niet handig omdat de paarden er langs lopen. Ik heb al op Pinterest gekeken en wat ideeën opgedaan. Wat hebben ze daar btw prachtige zadelkamers en voerkamers etc etc

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:04

Hier ligt alles nu verspreid in de schuur in stellingkasten, over haken noem het maar op.
Niet handig met al dat stof haha.

Ik wil eigenlijk nog informeren of het mogelijk is om aan de 2 stallen een opslaghok te maken van 3m lang en dan 1.5/2 meter breed.
Met gewoon een deur ervoor.
Ben benieuwd wat dat extra kost :=
Ik zoek eigenlijk een voorbeeld van wat ik bedoel om neer te leggen bij Bedaf maar kan het niet vinden, super irritant :')

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:16

Ik heb 3 zadelkasten bij de stal en nog 1 ruime kast in de schuur met dekens en dekjes. Kasten kan je nooit genoeg hebben :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:30

Hier zadels en hoofdstel in huis en rest van de spullen op stal. Hier kan iedereen eigenlijk in en uit stal lopen dus wil t zadel daar niet hebben liggen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 07:27

kojack schreef:
Wij hebben geïnformeerd naar een track in ons bos. Toen we door kregen wat er moest veranderen en wat het ging kosten waren we snel uit geïnformeerd, oh my wat een bedrag :'). Misschien dat we ooit in de toekomst nog iets voor de paarden daar gaan maken, voorlopig iig niet.

Even een andere vraag, hoe doen jullie het met opbergen van jullie spullen? Ik had 2 grote stalen kasten in de garage staan maar nu we gaan verbouwen moeten ze weg en mogen ze niet meer terug. Ik krijg op stal een ruimte van 3 x 2 voor spullen, hier moeten de kasten komen te staan en het voer. ik ben nog aan het kijken of ik iets van planken kan maken of een soort van aanrechtblad/plank waar ik spullen op kan zetten. Aangezien het in de stal is en open is wil ik het graag geordend hebben, weet alleen nog niet zo goed hoe ik dat moet doen (en houden O:) )

Ik wilde een dekenrek op wielen maar haakte af toen ik die prijzen daar van zag :+.
Zadels en schone dekens (4 hele grote ikea kisten) heb ik binnen op de bovenverdieping, die hoef ik daar gelukkig niet kwijt.
Ik vind vooral de kantoor ladekasten handig, elke la andere dingen ( ehbo, 1 met kruiden, 1 met peesbeschermers, rijlaarzen enz enz) en meteen overzicht, wat je bij een kast vaak niet hebt

Ik heb 3 kantoorladekasten, een grote kat met schuifeuren voor de dekens, ( gewassen en gevouwen) en 1 zadelkast. Ik heb alle sin dezelfde ruimte dan het hooi en stro en anders wordt alles zo snel stoffig

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:58

Ik heb IkEA kasten van marktplaats (met die schuifdeuren). En voer in oude vriezers (met boven klep). Ideaal, geen muizen. Motorblok er bij 1 uitgesloopt en plank ervoor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:39

@lynn: heerlijke typo :) Krijg er echt een beeld bij :D

Ik heb het meeste in 2 metalen schuifdeurkasten die bij de grijpvoorraad hooi staan, de rest staat binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:44

Hebben jullie aparte kasten voor jullie zadels of hebben jullie ze in huis hangen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:51

Ik heb boven een stalen kast met slot en daar mijn 2 zadels in liggen.
In de zadelkamer heb ik van dezelfde kasten staan, daar liggen de hoofdstellen en singels enz in.
Mijn zadels zijn 2e hands gekocht en al wat jaren oud. Dus marktwaarde laag.
Maar ze zijn wel heel breed dus niet even vlug wat anders terug te kopen. Of nieuw en dan kost het wel weer veel.
Dus een dief heeft er erg weinig aan, maar ik zit wel zonder.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:15

Ik heb mijn spullen in de zadelkamer, maar vanwege de muizen zit het tegenwoordig allemaal in opbergboxen. Zadel van Frum hangt er niet, maar de andere zadels heb ik nog wel gewoon in de zadelkamer hangen. Zelfde als DP: weinig waarde, maar voor mij heel onpraktisch als ze gestolen zouden worden. Ik heb wel een alarm, camera en slot, maar het alarm vond ik mega irritant. Vergat ik steeds. :7

Zonder spullen (tijdens schoonmaken) ziet het er zo uit:
Afbeelding

3 wanden met spullen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geen trainingspaarden meer, dus inmiddels hangt er minder aan zadels, hoofdstellen en dekens. Dekjes nog in overvloed. :+
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 19-09-23 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:17

Oeh daar word ik wel een beetje jaloers van Lorette <3 <3
Ik weet overigens niet of het handig is om alle info online te delen, maar dat is wat anders :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:19

Niet heel interessant meer voor dieven/inbrekers, want met 2 tweejarige paarden is er niet zoveel meer om te halen... Alleen de dekjes zijn nauwelijks geminderd. De oude Wintec pro laten ze ook hangen, gok ik. Maar die is voor mij handig met zadelmak maken. De foto's zijn van toen ik nog 'in bedrijf' was. Vond ik er het leukst uitzien. :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:23

Hahaha ok!!
Bedoelde ook meer in algemeen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:25

ooh wauw!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:27

Oh wauw, wil ik!
Daar wordt ik echt kalm en gelukkig van :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:34

@_Lorette_: dat ziet er mooi en lekker ruim uit. Heb je met die ene open bovenkant geen last van stof op je dekjes etc?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:48

Ik heb het hok van de beer (varken) omgebouwd tot zadelkamer. Twee kasten met deuren en de rest zijn planken en een ladekast. Dekens hangen op een dekenrek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:49

oh wauw dat is echt heel mooi!!!!

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:53

Wauw Lorette, ik ben jaloers!! <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 11:33

Lorette ik ben jaloers :D

Ik was net ff met Hera naar de kliniek, bleef slappe mest houden en zand in de mest. Nou maar goed ook dat ik ff foto heb laten maken.. staak gedrag kan er ook uit voort komen. Paraffine er in en als t goed is moet dat het oplossen en dan komende dagen nog vlozaad en olie in het voer.
Afbeelding

Edit witte vlak links onderin naast voorbeen is dus zand