Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 09:20

Wat fijn dubbeldun dat je buren gelijk actie ondernemen.

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 09:41

Ja, ik ben ook echt wel opgelucht, zag er best tegenop :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 09:49

Df super fijn! Gelukkig willen ze ook leren! Ze staan momenteel op hun maandelijkse psyllium kuur nu. Kaat krijgt 600gram per dag nu. Gelukkig eet ze geen zand. Bij haar is de zandkoliek gekomen door kort gras in combinatie met een graasmasker.

Malenka :') ik was ook 12 toen ik ergens ging werken om te rijden maar 5 is wel erg jong!

Wij gaan zo verder met de schuur, verwacht niet dat we morgen veel buiten gaan doen met de regen die ze voorspellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 09:55

Fijn df!

Succes Marjan.

Wij zijn ook weer meters aan het maken. Letterlijk. Hahaha.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:17

Goed aan de klus lees ik hier!! goed bezig. Ik stel helaas iets teveel uit. Wil de rijbak iets breder gaan maken. De palen zijn er, nu nog mijzelf een schop onder de kont geven. Daarbij moeten nog een paar balkjes in de verf.

Ook moet ik mijzelf een schop onder de kont geven met rijden. Mijn idioot hoofd heeft haar weer even op een plekje eng paard gezet. Nergens voor nodig maar nadeel is dat dus ieder ding wat ze doet door mij wordt uitvergroot. Maakt ze zich wat groter, eng. Loopt ze iets wat harder als normaal, eng. etc etc etc. Gisteren erop gezeten, even gereden maar niet helemaal zoals ik gehoopt had, mijn spanning bleef te lang. Vanmorgen dacht ik oke, ik pak haar eerst aan de lijn, kan ze eventueel wat stoom kwijt en stap ik dan wel op. Nou ze stond zo rustig met poetsen dus ik toch maar gelijk erop. Natuurlijk begint ze gelijk weer te kijken naar alles, ze voelt voor mij dan als een bom (nooit wat gebeurd maar goed...) dus ga ik weer de cirkel in van eng..... Maar op dat moment had ik zoiets en nu ben ik het zat, je gaat in draf en we gaan gewoon een tijd draven. Uiteindelijk leuke stukken erin, gewoon losser teugeltje in draf maar wel een normaal tempo. Ik merk dat ik gewoon niet op haar durf te rijden als in de zin van rijden rijden. Eens lekker aan het werken zetten zeg maar. Tenminste nu even niet, komt wel, we hebben les :+ Maar bah wat kan ik ervan balen dat ik dan zo blokkeer. Nadeel is dat ze dan ook mij weer gaat uittesten, ook geen erge dingen maar maar meer niet in draf willen en dan stilstaan en doen alsof ze omhoog wil, of over de schouder heel erg weglopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:20

@joyce: eet eens een halfuurtje voor je gaat rijden een niet al te rijpe banaan.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:26

Wordt ik daar rustiger van? Dan ga ik gelijk een hele hoop bananen inslaan :) Gelukkig weet ik ook dat het weer even een fase is en vandaag heb ik ook wel gemerkt gewoon gaan draven, lekker laten lopen dan is na 5 minuten ook wel weer wat spanning weg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:30

Er zit een stofje in wat kalmeert en ontstresst.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:31

Joyce, herkenbaar. Goede tip van DF. Die kende ik niet maar ik kon wel gelijk het fijne en doortastende rijden van mij vanmorgen plaatsen. Ik had een banaan als ontbijt.

Alleen jammer dat de insulinepomp teveel insuline had gegeven en ik na 5 minuten met alle alarmen afgaand kon omdraaien………… Nu even bijkomen. Geen idee of ik een invoer fout gemaakt heb, zal wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:37

Daarom kan de banaan ook best niet té rijp zijn, dan heb je nl ook meteen een hoop suiker binnen. Die breken mij ook op nl.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:40

DF, er was teveel insuline afgegeven. 7,6 ipv 1,6. Dus invoerfout en niet goed gecontroleerd :o . Gelukig controleer ik voor ik vertrek en na de eerste bocht, ik wist dat een rit niet ging lukken omdat hij te snel daalde. Nouja, morgen herkansing zullen we maar denken.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:41

Die tip heb ik ook eens gehad op school toen ik examens deed, lang lang geleden. Iedereen vrat bananen bij het leven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:47

Afbeelding
Afbeelding

Nu nog zand er over.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:20

Phoe jullie gaan hard!

Wat een fijne reactie van de buren DubbelFun!

Fijn die paddockroosters Robijntjah. Daar ga je plezier van krijgen.

Hier een dagje tuin en wei onderhoud.

Vervelend Joyce. Extra les nemen en in je uppie maar even de dingen oppakken die wel goed gaan en dat verder uitbouwen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:28

Gatver moederpoes heeft een vette muis meegebracht voor dr jongen en ik hoor nu botjes kraken.

Gisteren waren ze nog zo schattig :D Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:44

@boemel: lol.... moederpoes geeft het goede voorbeeld. De natuur is hard ...
@robijntjah: mooi die platen.
@belker: dat is een flink verschil! Ik schrik na een ijsje wel eens als ie doorschiet naar 14, maar hij daalt ook na een paar uur weer en de DA wil er (nog) niets aan doen, dus ik kijk maar een beetje uit met wat ik eet.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:51

Wat vervelend Belker. Dat het dan juist zo lekker gaat en dan zo iets.

Joyce, die je ook ademhalingsoefeningen als je zo gespannen raakt? Hopelijk zet je brein het knopje snel weer om.

DF, wat fijn dat het gesprek met de buren zo goed ging.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:55

DF ijs reguleren is een drama…. Net zoals stroopwafels. Die laatste gebruik ik dus voor de extreme hypo’s O:) ik zal een typefout hebben gemaakt, had mijn bril niet op. Wel een goede wakeup call voor aandacht erbij houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:05

Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:47

MarjanB schreef:
Df super fijn! Gelukkig willen ze ook leren! Ze staan momenteel op hun maandelijkse psyllium kuur nu. Kaat krijgt 600gram per dag nu. Gelukkig eet ze geen zand. Bij haar is de zandkoliek gekomen door kort gras in combinatie met een graasmasker.

Malenka :') ik was ook 12 toen ik ergens ging werken om te rijden maar 5 is wel erg jong!

Wij gaan zo verder met de schuur, verwacht niet dat we morgen veel buiten gaan doen met de regen die ze voorspellen

Geef jij het droog of door een slobber?
Die van mij krijgen maar een handje brok in verhouding dus de berg zaadjes is enorm. Ze hebben 1 portie in 2 dagen op met veel moeite en lange tanden :\

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 14:27

Karin_deB schreef:
MarjanB schreef:

Geef jij het droog of door een slobber?
Die van mij krijgen maar een handje brok in verhouding dus de berg zaadjes is enorm. Ze hebben 1 portie in 2 dagen op met veel moeite en lange tanden :

Slobber, ook al is ze te dik maar naar de zandkoliek is het kiezen tussen twee kwaden. Geef ongeveer 3/4 schep agrobs mash. En nog dr oerbalans

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 14:54

Hier gaat het ook door de muesli, desnoods met een paar drupjes Vanille-extract er bij. Maar ik geef 2 flinke scheppen éénmaal per dag.

Het begon zo lekker zonder zon, maar nu vind ik het toch wel warm/benauwd buiten.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 15:00

Hier is de zand kuur ook drama ivm streng dieet door hoefbevangenheid.
Doe een beetje water door de mijten hipplgo quatro.
Ze laten meestal wel een beetje staan.

Mooi die platen robijntje

Ah arme kitten, helaas is de natuur hard.

Gelukkig kan kaatje nu weer op de track.
Nu zie ik idd wat jullie bedoelde met gras na frezen.
Dan is dat hier geen optie denk ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 15:08

Ik heb sinds kort de Hippalgo Zero, omdat ze hier beide aan de dunne gingen van de brok die ik normaliter had. Pas 1x gevoerd dus kan er nog weinig van zeggen, temeer daar ze nu ook weer een beetje op het gras staan (15 minuten).

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 15:23

Bij mij krijgen ze de psylium door de bietenpulp. Dat eten ze graag.