Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:03

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:04

Nogmaals dank voor alle lieve reacties!

Wat heerlijk dat ze bij jou zo makkelijk gaan liggen Akshay, leuke foto ook met die kip :))

Goed bezig DubbelFun! Ik heb echt twee linkerhanden en zou waarschijnlijk alles slopen als ik zoiets probeer :o

Welkom Marjo, wat een prachtig plekje!

Kun je weer een beetje bijkomen in het weekend Robijntjah? Het is wel echt heerlijk weer <3

Zo lief die foto goldenarrow <3

Die van jou ligt ook al zo lekker in het zonnetje Maartje, genieten!

Geluk en verdriet liggen soms bizar dicht bij elkaar Horseloverl :(:) Heel veel sterkte met het verlies van je hond en gefeliciteerd met het prachtige veulentje!

Jannie grijpt al twee weken aaaalles aan om een feestje te bouwen. Ze ging op de wei zo hard tekeer dat het elastiek uit de beschermers gescheurd is :o Vanochtend kwam de loonwerker weidepalen aanstampen met een kraan dus ik hield m'n hart alweer vast, maar nu was ze wel braaf :')

Afbeelding

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:29

Heerlijk tevreden paarden.
DF, met een huidafkrabsel weet de DA zeker of het geen omgedierte is. Kaalscheren is de beste oplossing..... Kunnje geen dekentje via MP kopen?

Wij gaan onze oude hobby weer oppakken.
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:33

En hier is vandaag mijn paard met polenallergie weer begonnen met schudden.... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:57

Zo ik ben er weer.

Iedereen lekker in de zon bezig?

Vanochtend al uitgemest en bezoek gehad en ga zo lekker rijden.
Morgen een Shoot op de planning en dan een weekje vrij dus wil wat dingetjes gaan aanpakken buiten. Het net uit de ren halen, paaltjes verzetten misschien en een extra stuk track onder handen nemen gok ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:56

@dp: waardeloos die pollen als ze daar zo'n last van heeft. Daar is toch ook vast wel iets voor te krijgen ?? (bij mensen wel iig).

@belker:Ritje met de kar wordt het nu ook weer weer voor :)

Ik neig ook naar een regendekentje kopen en dan helemaal scheren, maar daar vond ik het afgelopen nacht nog te koud voor.
Ik heb er vanochtend Sudocreme op gesmeerd, kijken of dat wat doet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:57

Kun je niet beter een da laten kijken zodat je weet of het vlooien zijn of niet. Dan kun je gericht behandelen.
Sudocreme is fijn voor te verzachten, maar helpt niet als luizen zitten of schimmel :)

Ja wel ze heeft druppels, maar hoop elk jaar dat ze ze niet meer nodig heeft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 16:08

Ik denk dat als je eenmaal pollenallergie hebt dat je er niet meer vanaf komt. Vaak bouwt het zich ook op voor het zich echt openbaart.

Vlooien en luizen zijn het niet, die herken ik wel. Ringworm is het ook niet, dat geeft een ander beeld.
Het is denk ik vooral ontstaan door de vervilte onderlaag doordat ze nooit/weinig geborsteld is. Verder kan er meespelen dat ze een mineralen/vitamine tekort heeft van jaren slecht/eenzijdig hooi zonder brok erbij.

Als ik na het weekend geen verbetering merk in de plekken die nu 'bloot' liggen komt er uiteraard een DA bij, maar ik weet nu al wat die wil doen.... een injectie om het van binnenuit te bestrijden (die injecties kunnen verkeerd uitpakken; paarden kunnen er flinke koliek van krijgen) én een middeltje om haar mee te wassen (waarschijnlijk Imaverol) en met dat lange haar gaat dat nooit goed lukken. Dus zal ik dan sowieso eerst een dekentje moeten hebben :)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 16:28

Heerlijk Belker, dat is genieten!

Heeft ze alleen een allergie of ook problemen met de aangezichtszenuw DP?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:00

Ik denk alleen de pollen.
De zon kan in de winter fel zijn op zelfs kaatsende sneeuw, het kan stormen, ik kan haar overal aanraken.
Maakt niets uit.

Pollen seizoen begint voor haar blijkbaar nu en dan rond november stop het weer spontaan.

Dit jaar speciaal naar de natural dentist geweest paar weken terug, zou ook kunnen helpen, maar helaas.
Ook cranio sarcaal is ze vorig jaar behandeld.
Tot nu toe werken alleen druppels van ee klassiek homeopaat, waar ik uiteraard erg blij mee ben.
Maar had zo gehoopt op een 100% oplossing, want het betekend dat ik haar geen 24/7 buiten kan houden. Ze wil echt op een gegeven moment naar binnen, gelukkig met de druppels pas tussen 16.00 en 18.00.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:11

@DP: heb je de mogelijkheid om 'binnen' groter te maken zodat het niet echt lang 'op stal' is ??

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:21

Belker dat is je ijslander toch voor de kar? Hoe "werkt" dat? Tölt is geen trek gang denk ik of?

Ik Heb ook een 2wieler en nog altijd kriebels om Fjölnir ooit ook voor de wagen te doen.

Balen van de kriebelshet df!

Ik zal zo ook de paarden maar eens doen. Net om een andere auto geweest, verschrikkelijk. Lekker louche bedrijf uitgezocht weer :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:26

DF, helaas niet.
Heb een prachtige mooie schuil stal.
Goed geïsoleerd, beter als ons huis :+
Dus 24/7 zou mooi gaan. Maar helaas....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:57

@Akshay: gelukkig kwam je er op tijd achter :)

Die van mij moest voor de keuring. Grote beurt was niet nodig volgens de garage, maar hij belde wel dat de voorveren vervangen moesten worden wegens 1 gebroken (ad € 650).

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:01

DP, wat balen. Een stalgenoot had goede ervaring met scutellariadruppels, dit is een natuurlijke anti oxidant.

DF, idd, kaal scheren en wassen met imaverol wordt meestal geadviseerd. Hopelijk werkt de sudocreme.

Akshay, dit is idd de ijsco. Dit is de eerste keer voor de wagen......... Ik vermoed dat hij zolang hij nagedflijk blijft gewoon blijft draven. Op het moment dat hij zich opricht zal hij wel gaan tölten. Het rondje over het erf ging goed. Gelijk gezien wat er allemaal nog aangepast moet worden.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:01

Oeps DF..... die van ons gaat volgende week voor grote beurt en APK......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:04

Is het een probleem als een IJs voor de kar gaat tölten ??

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:13

Nee, aakt niks uit.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:52

Leuk zo voor de wagen! Ik vind dat toch altijd een beetje spannend, heb het idee dat ik dan minder controle heb, maar ik vind het altijd heel leuk om te zien.

Geen tip helaas voor het shetje. Ik hoop vooral dat de sudocreme gaat helpen, arm ding :(:)

Wij hebben vandaag onze merrie weer opgehaald bij de kliniek. Gisteren is ze geinsemineerd en vandaag was het eitje weg, dus nu hopen dat het pakt :D

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 19:03

goldenarrow schreef:
Leuk zo voor de wagen! Ik vind dat toch altijd een beetje spannend, heb het idee dat ik dan minder controle heb, maar ik vind het altijd heel leuk om te zien.

Controle is sowieso een illusie :+

Ziet er leuk uit met ijsje :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 19:31

Jade schreef:
goldenarrow schreef:

Controle is sowieso een illusie :+

Ziet er leuk uit met ijsje :j

:')
:))

@belker; oh eerste keer pas, gaaf! Ik dacht dit is na de winterstop.

@df, nee hoor, hebben wel auto gekocht. :')
Hebben m al moeten aanduwen bij de MacDo. En onderweg de kachel vol aan omdat anders de motor temperatuur te hoog werd.

Complete lol dit. Maar Goed, vriendje heeft de accu aan de lader nu en gaat morgen zoeken naar de temperatuur verstoorder. :Y)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 19:44

De kunst van paardrijden is het paard tussen jou en de grond houden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 19:53

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:18

DF, welke dekenmaat heeft Jasmijn (ongeveer)?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:24

Lynn_Nikita schreef:
man man, nu weer een kat ziek, 24 uur aan het braken en waar die zich gisteren nog goed voelde is die nu ook ziekjes. Normaal zit die naast mijn gezicht zodra die merkt dat ik wakker wordt en nu bleef die zielig op het voeteneind liggen ( ja, niet iedereen fan van katten op bed en was hier ook niet de bedoeling maar de hond vreet ze op terwijl ik gedacht en gehoopt had aangezien hij als pup met katten woonde dat dat goed zou gaan. nu boven katten en beneden de honden) . Vorige maand de hond al, dieren.... dure hobby Pony kuchte ook al en had ik de voetjes op de foto laten zetten ivm zijn HB en aankoop dus zolang mijn man nooit een overzocht gaat vragen naar de da kosten komt dat wel goed

Wat balen dat alles in 1 keer komt. Sterkte ermee