Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:03

Natalie36 schreef:
Dat soort borden staan hier ook bij de wandelpaden. Bij de ruiterpaden dan weer niet ;) mijn gok zou dus zijn dat de toerit van het ruiterpad ergens anders is.

Vorig jaar kreeg ik met Kerst een vette boete van 100 euro!
Alle omstanders vonden het belachelijk, maar goed, nieuwe Boa die opgevoed moest worden door de oude.

En op trektocht heb ik ook al 2 keer een bon gehad, 1 nooit betaald, de ander was 35 euro, voor landgoed Peijnenburg, stukje van 25 meter waar ik niet mocht zijn.

mentjuh

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:42

Toch wel jammer zeg, de plekken waar ik altijd heb gestaan mocht je gewoon de bossen in dus nooit over na gedacht, ik dacht leuk! Je hebt hier vlakbij toch wel een paar stukjes bos, mag je er niet in! Flauw.. terwijl er veel paarden staan hier. Als ik door zoek is het ruiterpad (op een kwartier rijden afstand) net iets meer dan 1km ook niet de moeite.. ik dacht nog wel leuk met onze dochter en de pony straks in de bossen te gaan wandelen.

Ze hebben ook in het bos een motor cross baan alleen is er ook geen enkele weg naartoe die mag. Dan vraag je er ook om dat ze daar in heel t bos rond crossen? Wel echt heel irritant trouwens, rustig wandelen met heel de tijd dat opgefokte geluid en als je niet oppast word je voor je sokken gereden...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:06

Ik zie zoveel van die borden staan.. als je er op let staan ze eigenlijk overal!
Ik word er wel een beetje moe van... en juist omdat ze hier overal staan, negeer ik ze vaak. Maar dan houd ik wel rekening mee met tijdstip en welke dag hoor. Op een zondag bijvoorbeeld doe ik dat dus echt niet.
Maar door de weeks als er toch niemand is, dan neem ik het risico.
Als ik legaal wil rijden in het bos moet ik de trailer pakken en vaak nog wel een eind rijden. Daar heb ik niet altijd tijd voor. En benzinegeld, want die auto van mij lust hem wel met de trailer. 1 op 6 :P
Dat moet ik dus ook niet elke dag doen haha.

Mede daardoor ook de reden dat we hier in de weide een klein crossterrein met vijver hebben gemaakt. De hindernissen staan er nog niet, komt nog wel. Alles op zijn tijd. Eerst de afrastering maar in orde.

Marloesje heeft gisteren lekker gereden op Nick. Klein paardenmeisje!
[RIJ-ITP] Nick en Marloes gaan draven!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:39

Wat heerlijk zeg, super braaf dier!!

Ik heb de paarden ook maar even van de wei afgehaald, goede tip over fructaan, gelijk even de meter in de gate gehoude (op hoefnatuurlijk is dat geloof ik, kun je het in de gate houden).
Misschien dat ik de borden ook maar ga vergeten te lezen...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:32

Hier staan andere borden, maar ook niet altijd even duidelijk. Er zijn meerdere ingangen en wij blijven netjes op het ruiterpad, wat een mooie zandpad is waar je net samen naast elkaar kan.
Het is alleen wel vervelend dat er continu wandelaars op lopen, vaak met losse honden ( wat daar niet mag, maar ect niemand zich aan houdt ) en je veel mtb'ers tegenkomt. Die laatste groep krijgen nu een heel nieuw pad. Er wordt gewoon meters bos gesloopt met een graafmachine voor een nieuw pad. Helaas komt die hier en daar wel uit op ruiterpad, dus blijf je ze tegenkomen. Op zich niet erg als ze net als wij het fatsoen zouden hebben even vaart te minderen en aan de kant te gaan bijv. Het zijn ook de enigen die niet netjes groeten.
Maar goed, ik heb 100jr geleden mn ruiterbewijs gehaald en moest iedereen netjes groeten, kom dus uit een andere tijd.

Het is prachtig weer, gister nog wasjes buiten gehangen en met ml weer ritje gemaakt.

Vandaag echt de pest erin dat de buren al uren aan het timmeren en zagen zijn. Normaliter zou het me niet uitmaken, maar we wonen in een christelijk dorp en wij passen ons al vanaf het begin aan. Zij zijn van hier en hebben overal maling aan. We hebben nog veel meer overlast van ze, dus baal gewoon. Lekker een van de laatste mooie dagen en wij hebben altijd alles open of zitten buiten en dan word je echt gestoord van die herrie.
Bleef al binnen omdat hun compastbak vreselijk stinkt, maar goed......

Ik ga naar de paardjes fietsen en even opladen. Dit speelt natuurlijk al jaren en ik ben er wel erg klaar mee.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:40

Dat lijkt mij ook super frustrerend :(
Wij zijn juist hierheen verhuisd om geen last meer te hebben van stress, dus herriemakende buren lijkt mij echt een verschrikking!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:45

Terwijl ik dit lees zit Daan te zagen, timmeren en klussen... oeps!
Hij is bezig met het maken van staldeuren. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:01

Normaal deden wij dat ook hoor. Maar dit is in christelijk dorp waar het echt niet gewenst is. Er is in de afgelopen jaren al heel veel gebeurt en gezegd, dus het is een enorme opstapeling geworden van dingen.

Hij is best veel thuis en wacht steeds tot het zondag is om te timmeren en te zagen. Ze zijn ooit aangesproken door mensen achter en toen zei zij; Jullie huren, dus ga er geen rekening me ehouden. Maar dat vind ik zo vreselijk arrogant. Die mensen huren ja, dus betalen huur en ook gemeente belastingen.

Het gaat om heel veel dingen, maar als het nog zulk mooi weer is en je hebt alles lekker open en kan niet eens tegen elkaar praten, of buiten zitten vanwege rottende sinaasappels....Dan wordt je het gewoon zat.
Maar er is dus echt vel gebeurt en gezegd, waardoor onze tolerantie totaal weg is.

En wij hebben altijd in Almere gewoond en echt luidruchtige buren gehad, ook naast een dealer gewoond en waren veel gewend. Normaal klagen wij nooit....

Dat is dus wel direct onze nr 2 probleem met een huis zoeken. Zoonlief en afstand is nr1, maar nr 2 is de buurt/ buren. We zijn echt bang het slecht te treffen. Dat we bij bezichtigen dingen niet zien of horen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:22

Vervelend die overlast en zulke lastige buren. Bederft het woonplezier wel.

Vandaag de koorden in de wei gedaan. Super easy, zo gebeurt met zn 2en. Weer wat van de lijst af :D

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:30

Zelfs als je het perfecte plekje met de perfecte buren zou vinden, kan het altijd zijn dat je na verloop van tijd toch weer nieuwe buren krijgt. En dan is het toch ook weer afwachten wat je krijgt.... gewoon zorgen dat er genoeg ruimte tussen zit dan is het altijd goed :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:32

De fructaanindex bekijk ik via hoefnatuurlijk op iPhone en laptop, en via een app’je op mijn Samsung telefoon (is een werktelefoon). Dat app’je geeft een grafiek van de laatste 24 uur. Dan kun je het verloop ook een beetje zien.

Superpony, dat met die MTB’ers en een nieuw pad klinkt als Ede. Bij ons (Utrechtse Heuvelrug) hebben ze de afgelopen jaren ook mtbroutes aangelegd. Ik moet zeggen dat dat wel voor minder MTB’ers op de ruiterpaden heeft gezorgd. Als ik er toch een tegenkom, geef ik aan dat de mtb-route díé kant op is en dat ze nu een boete riskeren. De meesten zijn toeristen die verdwaald zijn, sommigen doen het expres. Dan heb ik een mtb-kennis, hem stuur ik een berichtje dat ik op die en die datum zo laat op dat stuk pad (kaartje erbij) een “Ali Illegali” ben tegengekomen en dan gaat hij iemand in Strava laten uitzoeken of hij kan vinden wie het was. De veelplegers worden aangesproken en er wordt gekeken of er een patroon zit in het gedrag van die persoon (bijv altijd op dinsdagmiddag dat pad) en dan stelt de boswachter zich daar een keer tactisch op.
Idem voor paden waar vaak loslopende honden zijn, heb ik de boswachter ook wel eens op afgestuurd. Was ook een ruiterpad.

Dan nog over MTB’ers: bij ons op de UHR zijn de kruisingen met ruiterpaden aangegeven op de mtb-route en is de route zo aangelegd dat de snelheid er voor de kruising uitgehaald wordt (heuvel, scherpe bochten). Dat werkt erg goed.
Heb je een probleem met een bepaald punt, ga dan met de MTB’ers in gesprek (bij Ede wordt de aanleg / route geleid door Patrick Jans(s)en). Even uitleggen waar je als ruiter / menner last van hebt en vragen of ze een oplossing hebben (en aanbieden om even te helpen), dan zijn ze eigenlijk altijd bereid om mee te werken, is mijn ervaring.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:52

Libera schreef:
Zelfs als je het perfecte plekje met de perfecte buren zou vinden, kan het altijd zijn dat je na verloop van tijd toch weer nieuwe buren krijgt. En dan is het toch ook weer afwachten wat je krijgt.... gewoon zorgen dat er genoeg ruimte tussen zit dan is het altijd goed :)

Afbeelding
:D :D :') _/-\o_

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:38

Hahaha die kende ik nog niet, die past mij ook wel :')

Nog wat plaatjes van vandaag.
Zelfs die gekke kat vindt de nieuwe weide met vijver leuk. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:05

Lekker hoor met de vijver, nu nog een beetje meer water erin :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:07

Ja haha! Ben in ieder geval blij dat er nog wat water in zit.
Grondwater staad nog steeds erg laag. Weinig regen gehad. Maar dat zal vast wel veranderen ;)
Zul je zien dat we deze winter weer water overlast krijgen en de vijver overstroomd... _O-

edit.
Hier kan je het water wat beter zien.

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:41

Wat een leuke tekst Djoena én zo waar! Wij hebben een 2 onder 1 kap boerderij, maar wel 3,5 ha grond. Onze nieuwe achterburen hebben vorige week het huis gekocht en kwamen vandaag al "klagen" dat er zo weinig grond bij zit, of ze niet wat grond van ons kunnen kopen, want wij hebben nooit alles nodig. Hoezo maar een klein beetje brutaal := Wij zijn zo blij dat we meteen alle grond erbij hebben gekocht, nu een hele mooie grote tuin om het huis heen :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:54

OMG lekkere binnenkomer. Ze wisten toch toen ze het kochten hoeveel grond er bij zat?

Wij hebben heerlijk alleen maar tuin en wei als uitzicht en de weinige huizen die er zijn zitten achter bomen en bos.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:56

Suffie, pardon?! Hoe weten hun nou weer wat jij nodig hebt? En dan nog, al heb je het voor de sier. Of gewoon omdat het kan... hoe kun je er nou van uit gaan dat de buren maar even wat grond aan je verkopen?
Wat heb je gezegd? :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:00

Wat een brutaliteit suffie.

Heerlijk weide chasey. Heb je andere topic ook gekeken. Heerlijk hoe jullie met elkaar zo genieten.

Voor nu heb ik gelukkig geen klagen over mijn buren.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:04

De 1e indruk is dat ze best ondernemend zijn aangelegd := Jullie hebben al een mooie bak, daar mogen wij ook vast gebruik van maken? Die mesthoop kunnen we die niet delen, waar komt het hooi vandaan wij hebben nog niets. Gelukkig wonen ze niet bij ons onder het dak, maar aan de andere kant van die 3,5 ha %) Hun huis heeft ruim 1 ha, maar daar staan wel 4 huizen/schuren op en dan blijft er weinig weidegrond over, laat staan nog ruimte om een bak aan te leggen. Ons gevoel zegt dat dit een beetje een noodsprong was, want ze waren zo blij blij dat ze uit ... weg waren.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:08

Nou ja zeg. Hoe kun je daar nou zomaar van uit gaan allemaal? Ik vind het vreemd.
Ik vind hoi en doei genoeg, een keer een babbeltje. En als we op vakantie gaan elkaars dieren verzorgen, maar daarnaast wil ik alles gescheiden houden!
Niks delen hoor, want daar krijg je altijd gezeur van.

edit. Ik bedenk me net dat wij de weide van de buurman gebruiken... :') :') _O- _O-
Wat een doos of niet dan. :o

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:09

Wauw, klinkt een beetje als geef ze één vinger....

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:35

Maar Chasey, jij kent je buurman al langer en volgens mij gebruikt hij zijn wei niet (en bood hij het ook zelf aan)? Maakt nogal verschil :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:38

Ja dat is waar :P
Maar toen ik zei "Niks delen hoor, want daar krijg je altijd gezeur van". Bedacht ik me dat de buurman zijn weide met ons deelt ;)
Maar dat kan in ons geval ook mooi. Heeft hij er geen omkijken naar en wij houden het netjes.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:39

Dat is fijn zo'n buurman, maar die ken je waarschijnlijk ook langer en dan weet je ook wat je aan elkaar hebt.
Wij hebben nu ook een paar pinken van een boer op de weide lopen, omdat we normaal meer dan genoeg hebben en dit was al afgesproken. Die jaag ik er ook niet af, want afspraak is afspraak en ik mag ook altijd zijn trekker lenen om de mest op zijn maisland uit te rijden. Dat is elkaar helpen over en weer!
Ik ben ook niet zo van het delen, heb er zelf heel hard voor moeten werken en geniet er elke dag van. Zou jammer zijn als een ander er een potje van gaat maken.