Hoop nare verhalen hier, ik zal er nog even eentje toevoegen. Vanaf donderdag nacht met mijn zoontje van 4 weken in het ziekenhuis gelegen. Arme prulleke urineweginfectie we zijn nu gelukkig weer thuis maar we zoudennons verkoopcontract afgelopen weekeind tekenen. Dus vertraging. Maar goed, belangrijkste is dat Thijmen beter wordt
spatter
Geplaatst: 17-07-17 16:13
Maartje, jeetje, heel veel beterschap voor de kleine
fabster jij ook sterkte dat klinkt absoluut niet goed...
Hier is vanmorgen dirkje met zijn staart aan de omheining blijven hangen. Geen idee hoe hij het voor elkaar gekregen heeft maar hij zat muurvast (staart 2 keer om de omheining gewikkeld....) in paniek heeft hij een deel vd omheining losgekregen, maar niet vd plek (tievallig zat deze paal id beton). Gelukkig zag mijn man het vanmorgen en die heeft hem losgemaakt. Een flink stuk staart ontbreekt en hij heeft een wondje aan zijn been. Gelukkig toch nog redelijk goed afgelopen.....ik denk dat hij zich wilde schuren en hierbij nogal onhandig heeft gedaan met zijn staart (alleen dat stukje ca3 meter staat geen stroom...)
maartje, ach gut, zo`n kleintje is al helemaal zielig als die iets hebben beterschap. Als zoiets gebeurd weet je pas wat echt belangrijk is, dan mag de wereld om je heen vergaan
Zoefie dat is ook schrikken
met poes gaat het goed niks meer aan te merken gelukkig
Oh Maartje wat schrikken is dat! Op zo'n moment staat de wereld even stil
Fijn dat het goed gaat met de poes.
Chasey
Geplaatst: 17-07-17 22:38
Fabster, wat vervelend dat het met de kat steeds slechter gaat...
Flew, hoe oud zijn ze en wie is wie precies?
Abby, wat naar dat je je paard weg moet doen. Maar je moet inderdaad aan jezelf denken. Als het niet meer gaat, gaat het niet. Je vindt vast een goede plek voor hem.
Zoefie, Dat is inderdaad knap lastig. Ik weet hoe dat voelt om het niet te kunnen, maar wel graag willen. En ik lees een vast zittende staart, balen!
Spatter, wat super gaaf lijkt me dat. Hele mooie foto's en ik blijf die muildieren zooo leuk vinden.
Maartje, ooh gatsie ook al slecht nieuws. Heel veel beterschap voor je zoontje.
Ik heb vandaag mijn ex-verzorgpaardje op de foto gezet. 8 jaar geleden was ze ons bruidspaard en heeft ze mij naar het stadhuis gebracht. Voordat ik James had is ze járen mijn verzorgpaard geweest. Had al een hele lange tijd foto's van haar willen maken nu het nog kan. Want madam is al weer 30 jaar!
Caya 2e longeles gehad. Ook erna nog ff los gereden.
Wilde ze zelf terug naar de poetsplaats rijden. Beetje hoog gegrepen..denk ach..laat haar maar proberen. Warempel. Het lukte haar ook nog en probleemloos. Mama onder de indruk!
Ah wat schattig en goed dat ze zelf terug is gereden
Idifix
Geplaatst: 18-07-17 09:30
Wat een nare tijden voor sommigen onder jullie, hopelijk valt alles bij iedereen in de plooi.
Ik en mijn vriend gaan eind van de week de weidepalen zetten, nu hebben we een discussiepunt. Er was ons gezegt bij stroomdraad dat we 50 cm van de perceelgrens moeten afblijven. We hadden afgesproken dat we dit ook gingen doen. De buren moeten dit normaliter in de toekomst ook gaan doen dan (zij gaan ook wss weitje maken maar is nu hun prioriteit niet). Dus wat maakt dat er dan een meter in totaal tussen ons is.
Begon hij terug dat dat mss toch lastig zal worden want wie gaat die meter onderhouden ? en of we niet gewoon 15 cm van de perceelgrens konden blijven? Dus hij naar de buren gebeld wat zij dachten maar ze gingen erover nadenken.
Wat denken jullie wat het beste zou zijn ? Naar mijn idee oké die meter is lastig, maar ik zou het doen voor discussie achteraf te vermijden om correct te zijn.
ClaudiaHS
Geplaatst: 18-07-17 09:32
Ik zit 50cm-100cm uit de grens. Ik heb alleen landbouwgrond om mij heen dus geen buren. Het stukje wat ik dus uit de grens zit gaan wij elke maand even met de bosmaaier omheen.
Wbt onderhoud icm buren zou ik gewoon afspreken dat je het om en om doet.
lastige, om problemen te voorkomen en ook om te voorkomen dat de paarden bij elkaar komen zou ik die meter aanhouden. dat heb je zo gemaaid.1 keer heen en 1 keer teruglopen met maaien en is het weg.
Beterschap voor alle zieken mensen en dieren hier. Hopelijk knapt iedereen snel op.
Wij zitten een meter uit de grens ongeveer. Dan kan de zitmaaier er nog langs en kunnen ze niet aan de struiken die op de grens staan eten. Dus puur praktisch gezien.
Niwla
Geplaatst: 18-07-17 11:11
Beterschap Maartje! Heftig voor zo'n kleintje. Zoefie, arm dier. Gelukkig lijkt het mee te vallen! Zo Chasey, die ziet er goed uit voor dr leeftijd! Wat schattig Anke.
Wij hebben geen last van perceelgrenzen, maar zitten met sloten rondom. We hebben er ook bewust voor gekozen om de omheining een stukje verder het land in te plaatsen zodat er nog voldoende ruimte is langs de buitenkant om er langs te lopen met de bosmaaier.
palousa_boy
Geplaatst: 18-07-17 11:24
Hier hebben we aan 1 kant de berm van de weg dus dat moet ik sowieso bijhouden tussen de maaibeurten van de gemeente door (dat is ongeveer 2x per jaar en komen niet in de buurt van onze palen). Aan 1 kant ligt een greppel naast onze palen, daar maai ik alleen onder ons draad wan de greppel is van de buurman. Aan 1 kant is een oud landbouw pad waar niets meer komt omdat het inmiddels doodloopt. En de laatste kant grenst aan een wei waar soms koeien staan, daar staan alleen onze palen en dan aan onze kant ons schrikdraad en aan de andere kant die van de boer. Hier maai ik sowieso onderdoor maar hoe ver dat hangt dan af van of de koeien er staan of dat de boer al gemaaid heeft. De koeien eten ook nog wel een stukje onder het draad door namelijk Oja en het hangt er uiteraard vanaf of onze paarden in de wei staan, die eten het ook aardig weg bij het draad.
Verder iedereen sterkte met alle zieke katten, kinderen, pony's die vast hebben gezeten etc. Een van onze katten gaat ook niet zo goed, die heeft hele kale plekken in d'r vacht door het vilten omdat ze niet goed wast (of kan wassen). Binnenkort dus een ritje dierenarts om even te overleggen of het nog de moeite is om d'r verder te laten huppelen.
En een van de honden gaat ook niet zo best door de artrose en iets in z'n hoofd waardoor hij erg bang is af en toe. Dat is dus ook maar de vraag of die het einde van de zomer gaat halen of dat we hem eerder in laten slapen.
Wel goed nieuws is dan weer dat de echo van ons trekpaard nog goed was (vorige week al maar weet niet meer of ik dat hier al gemeld had) dus dat word nog een paar maanden rustig afwachten tot het veulen eraan komt.
ja, mijn vriend is ook van mening die 50 cm dat dat een enorm verlies is. (We zullen zo een 35 are hebben voor kleine en grote d pony.) Vinden jullie dat ook ? Of eerder verwaarloosbaar ? Langs de andere kant snap ik zijn punt wel en ook de vraag als wij ons aan e 50 cm houden gaan de buren dat uteindelijk ook doen enzoverder pff wat een gedoe zeg
Zo dan Chasey! Dat zou je haar echt niet geven. Knap dier! Wat een super schattig ponyfestijn daar bij jou Anke Knappe dochter, lekker zelf aan het sturen!
zoefie
Geplaatst: 18-07-17 19:29
Chasey, wauw die ziet er nog goed uit voor haar leeftijd
Anke, genieten dat als je kids ook zo genieten van jouw hobby
Enne beterschap voor alle zieke diertjes....
spatter
Geplaatst: 18-07-17 19:47
Inderdaad beterschap voor alle zieke dieren
wat een prachtig paard zeg en dat met die leeftijd , top!
Geldt die 50 cm niet alleen wanneer het aangrenzende land openbare grond is, dus bijv een weg? Bij particulier terrein dat grenst aan elkaar, geldt die grens volgens mij niet. Even bestemmingsplan er maar op na slaan, of een belletje naar de gemeente. Er wordt, althans hier, onderscheidt gemaakt tussen openbare grond en particuliere grond en de eisen die gesteld worden aan bijv omheiningen en afstanden. Indien niet nodig, zou ik het ook niet zomaar doen. Heb je alleen een aandachtspunt wanneer de buren ook paarden neerzetten en ze over het draad makkelijk direct contact kunnen maken. Maar als dat nu niet zo is en die 50 cm geldt volgens het bestemmingsplan ook niet, zou ik het in jullie geval niet zomaar opgeven.
Aanvullend op Gingerale: als er paarden naast komen kunnen jullie werken met afstandhouders. Op de pensionstal hiernaast hebben ze op de palen dwarsbalkjes gemaakt waar het bovenste lint langs loopt. Zo kunnen de paarden geen contact hebben. Misschien is dat een idee?
Idifix
Geplaatst: 19-07-17 09:53
Volgens de gemeente geldt de 50 cm enkel voor natuur dus hagen, struiken etc kwestie dat je die kan onderhouden.
Voor de draad is blijkbaar geen regel dus we gaan het met de buren proberen overeen te komen. De hagen van de buren die er al waren, staan wel op de grens maar VOOR ons was dit gewoon veld dus zullen hun er niet veel van aangetrokken hebben in der tijd. daar gaan wij wel 50 cm aanhouden zou niet willen dat onze haf de ganse haag zit af te knabbelen .. ( hem kennende )