Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:23

Tis denk ik een combinatie van beide Caily. Ze is een heel gevoelig paardje dat heel snel overprikkeld kan raken als ze iets niet snapt of niet kan overzien. Ik denk dat ze haar angst dan gewoon ergens op gaat projecteren en dat is dan nu overgeslagen van het zadel naar het hoofdstel. Combineer dat met haar dikkoppigheid, het einde van haar pubertijd, en de omslag naar een nieuwe eigenaar die ze idd vast en zeker een beetje uitprobeert, heerlijk :roll:
Maar kan ook niet boos op haar worden want dat werkt averechts. Gisteren behoorlijk lopen vloeken toen ze eindelijk het bit in de mond wilde pakken totdat baasje-lief de hoek om kwam met een kruiwagen. |o Dan ben ik weer een kwartier bezig om mijn frustratie van haar af te laten vloeien.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:35

AbbyBlues: Kun je niet gewoon het bit aan één kant loshalen van het bakstuk, hoofdstel omdoen als halster en dan bit weer vastmaken? Doen we bij jonge paardjes nog weleens als ze zelfs met een handje biks eronder het bit niet willen oppakken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:09

tinky van die tuinmannen wel ja, anders moeten ze de troep zelf op hun aanhangertje afvoeren en dat kost tijd en geld.
Ze hadden er eerst zelfs taxussnoeisel neer gegooid maar dat levert tegenwoordig geld op dus dat nemen ze nu mee.
Tuinmannetjes zijn volgens mij ook de raven uit de streek, komen overal achter langs , weten alles te staan en wie wat heeft.

monmaster leuke foto's en met hoedje!

DD het gaat om 200m in totaal.
Ik heb ooit geprobeerd dat stuk af te zetten met kippengaas maar het hielp niks, op de 1 of andere manier kwamen ze er toch overheen en dan konden ze weer niet terug.

Even mijn frustratie kwijt.
Dochterlief moest vandaag haar scriptie verdedigen voor de school.
Ze was om 12.55 aan de beurt en was ruim op tijd aanwezig.
Ze was wel de eerste na de middagpauze.
Uiteindelijk komt het 8tal koppige examinatoren om 13.20 aankakken omdat ze nog koffie waren gaan drinken.
Niemand die de moeite had genomen om een briefje op de deur te plakken of haar even te informeren dat het uitliep.
Het zijn daar grote gebouwen , ver uit elkaar dus even terug naar het secretariaat ging ook niet want ze wist natuurlijk niet wat er aan de hand was.
Presentatie ging dus niet helemaal zoals ze gewild had want ze zat ondertussen onder de stress wat er nu loos was.
En ze is toch al geen grote prater, zeker niet voor een groep mensen.
Kan daar zo boos om worden, lakse mentaliteit daar op die school -:(-
Hoop echt dat ze haar netjes de punten geven die ze verdient en ze over een maand daar voor het laatst de deur dicht kan doen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:21

Ja spatter, dat waren nog eens tijden... Ik denk 1997 ofzo.... Ik was ook 20 jaar jonger...snik!
Dat was mijn eerste wedstrijdje met hem...hij was toen 5 inderdaad...
Wat je dochter betreft... Dat is nog eens asociaal...raadzaam is om alvast de examencommissie hiervan op de hoogte te brengen. Mocht er een kink in de kabel komen... Is dat alvast bekend.

Wendy, na altijd van die doerakken te hebben gereden, wilde ik nu iets handzaams.. Hihi
Ik zou eigenlijk helemaal geen paard meer nemen, tot ik op vakantie was en op IJslanders ging rijden... Toen was ik verkocht en een maand na terugkomst had ik er zelf eentje... Straks 2

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:47

Waar ben je op IJslanders wezen rijden in je vakantie, Monmaster?

Mag mijn oudje van 25 dan ook nog even op de foto?Afbeelding
Ik hoop dat hij nog 10 jaar mee gaat. Hij is de stabiele factor in de kudde. Al mijn andere oudjes zijn al overleden, dus de rest is 10 of jonger.

Vandaag bij Laarakker geweest voor controle bij de hond voor de goudkorrels. Alles ok. Wist ik natuurlijk al, want ze heeft geen pijnstillers meer nodig. Ik hoopte dat die goudkorrels ook bij mensen mochten, maar dat mag niet. Waar kan ik regelen, dat dat wel gaat gebeuren? (Niet helemaal ironisch bedoeld trouwens, dus als iemand concrete suggesties heeft, hou ik me aanbevolen).

Jeetje Tinky, zo n enorm paard die de 40 haalt! +:)+ _/-\o_ Ik hoop echt dat mijn Leo dat ook gaat halen! In de winter rij ik hem nog wel eens in een buitenritje en hij loopt nog mee in de kinderles. Maar dat begint hij toch duidelijk minder leuk te vinden. Hij moet t nog even volhouden tot de zomervakantie. Daarna gaan de meiden naar verschillende middelbare scholen en houden die lessen op. Dan hoeft hij dat niet meer te doen. Nu was het een paar x al heel slecht precies op de lesdag, dat hij al 3 wkn niet in de les heeft gelopen. Is wel lekker voor hem. Ik moet echt mijn best doen om hem op gewicht te houden. Anders vermagert hij echt.

Ik ben vandaag zó moe! Niet normaal! Heb een half brood ook weg zitten eten, waarvan de helft met suikerstroop. En ik heb een suikerarm dieet.... <<) Vandaag dus niet...

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:53

Eigenlijk helemaal vergeten om erop te reageren tinky... Dat is knap werk... Zon leeftijd...in gedachte had ik er al lang van alles bij gedacht, maar niet vermeld. Ik hoop dat de mijne net zo oud mag worden.

Fabster, dat was in Denemarken ( ben die week ook twee keer gegaan voor een strandrit).
Hij ziet r ook nog goed uit, dat vermageren ken ik, die van mij had dat ook... Wat ik ook voerde ( behalve als hij in het gras stond) kwam er niks bij.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:08

Ik kan hem helaas niet (te lang) op het gras zetten. Daar krijgt hij koliek van. Zijn darmen zijn echt niet goed. Ik heb t aardig onder controle, maar nu weer met dat zand in zijn darmen merk je het meteen weer. Gelijk zijn rug ook vast. Zit een hele bult op. Lijkt wel een drommedaris. Dus ik gooi er pulp, luzerne en heel veel hooinin en straks ook weer beperkt op het gras. Maar vreemd genoeg gaat hij in de winter beter dan in de zomer. Daar snap ik echt niks van.

Mmm, Denemarken. Ook nog eens op het lijstje zetten. Te doen met de auto, ook voor een week en de honden kunnen mee.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:58

Fabster, ideaal land om je honden mee te nemen. Voorheen... Toen we de paarden nog niet aan huis hadden gingen we elke meivakantie. Relatief goedkoop.. Mooie luxe huizen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:28

O, dat is goed nieuws. 2 jaar geleden heb ik ervoor gestaan. Het was hier loeiheet en ik wilde op vakantie naar ergens waar het minder heet was. Maar in Denemarken was t toen ook erg heet, dus zijn we naar engeland gegaan. Als ik ff off topic mag: wat zijn daar aanraders om te doen?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:30

Ik zweet me de hele dag al kapot, gelukkig waait het wat, anders was het geen doen hier....
Er zou vanmiddag een buitje komen (hoopte ik op, want dan hoef ik de planten geen water te geven), maar nog geen druppel gezien hier..... Loop nu al een paar dagen met water te slepen voor de planten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:47

Willen jullie de dazen ginder houden aub? Ik kan ze hier missen!

Wow, wat een leeftijden hebben jullie paarden behaald, ben jaloers.

Enfin, geen Quickstep dit weekend. Vandaag bericht gekregen dat de jonge man met een snoneus rond loopt en alhoewel hij zich niet ziek voelt, zo hij wel andere paarden kunnen aansteken. Dus stelde ze zelf voor om hem langer bij haar te laten zodat hij de mini's niet kan aan steken. Normaal zou ik ervan balen, maar goed, gezien de wending dit weekend, is het een geluk bij een ongeluk. Dus heb ik haar gevraagd hoe lang hij nog daar kan blijven en even kort uitgelegd wat er aan de hand is. Ben benieuwd naar haar antwoord en nu maar hopen dat ik snel een ander plekje voor mijn nieuwe aanwinst vind.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:02

Was even flink bijlezen en niet zoveel reageren (op telefoon toch lastiger, haha).

Wij hebben de eerste paardenvliegen ook gespot; dit weekend al in Drenthe (sakvis en ik zijn daar een weekendje geweest met Shet en Quarter, o.a. de mendurance gereden en in de spartelvijver rondgeplonsd), gisteren ook op de Utrechtse Heuvelrug. De shet had er niet zo'n last van; blijkbaar is mijn ruin lekkerder. Hij gaat erg stroperig lopen van die zoemers, dus maar even afgestapt om te kijken of ik wat kon doodmeppen. Zat er eentje op z'n koker _-:( Dus ik doe een meppende graai, paard :wow: wat doe je nou? En toen kwam hij erachter dat het steekbeest weg was. Grote zucht :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:17

Oh hilary , ik ga komend weekend met mijn dochter naar Wateren, moet ik vliegendekens meenemen?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:19

Ja spatter, doen! En vliegenspray :) Wij zaten in Hoogersmilde; zowel aan die kant als aan de kant van Wateren steekbeesten gehad. En muggen. Veel muggen.

Waar in Wateren ga je heen, Alberthoeve?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:21

Ja klopt, rijden The Northern Trail ride, western rit met opdrachten.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:22

We hopen ook wat te kunnen badderen maar dan moet het wel droger worden.
Zal spullen menemen voor de vliegen en blij dat ik stallen geregeld heb wat Nina heeft zomerexzeem.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:33

Die trails rijden lijkt me ook tof! Kreeg van Sandra al een leuke toe ge-pd-d. Was eigenlijk voor de gangenpaardjes, maar zo stiekem wil ik dat toch ook met mijn eigen paard gaan doen hoor! Maar eerst dat bokt-weekendje maar eens proberen. Eens zien of ik de smaak dan helemaal goed te pakken krijg :D

Ik ga zondag naar de Drunense duinen. Had gehoopt op nog even zonder steekbeesten. De weersvoorspellingen zijn ook goed, dus op hoop van zegen dan maar. Meestal lusten ze Caj niet zo. Maar heb haar al even niet ingedruppeld met vliegenspul. Heb ik een paar dagen droog weer voor nodig. Mss kan dat zindagochtend alsnog, voor we weg gaan.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:42

Oh ja, die Trail ride had ik zien staan ergens. Ik had wel drie weken in Drenthe kunnen blijven := Vorige week was er TREC les, afgelopen weekend (m)endurance en komend weekend trail. Maar even een weekendje uitproberen en kijken of onze paarden dat snapten. Ging gelukkig goed en we hadden ook een fijne locatie voor de paarden en onszelf.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:59

Donja, planten water geven!!!!!! Het heeft hier echt de hele dag gegoten alles staat blank hier grrrr (en husband was ook nog vergeten het dakraam van de caravan te sluiten....kleinigheidje)
Ik wilde vanmorgen gaan rijden maar daar had een hoosbui al snel een einde aan gemaakt.
Trec lijkt me erg leuk om te doen trouwens (net als endurance)
Dirkje is nu 22, mijn fjordje Ozzie is 16 of 17 en onze jack russel is 16 en ze doen het nog allemaal prima. Alleen de jack lijkt af en toe de weg een beetje kwijt..

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:33

Tju, hier nu echt fikse onweersbuien en heftige regen bha

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:38

Hier werd veel voorspeld, maar viel alles mee. Eens kijken of dat zo blijft.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:54

dames gepraat over dazen negeer ik nog even

antheman, stichtse rotonde kan je overslaan door vanaf het dierenpark achterlangs door te steken naar macroix, wel legitimatie binnen handbereik hebben, vandaar kan je door veel rustiger wegen over te steken naar de treekhoeven en dan zit je aan de noordkant van den treek. zwaai je even naar me als je langskomt?

[***] sterkte met je verlies
en veel geluk met je nieuwe aanwinst

abbey, die rachel vermaakt zich wel! maar ik herken dat gedrag ook van mijn kleine heks hoor. als ik daar een keer iets te veel van vraag krijg ik haar de volgende dag niet te pakken. let wel dat is dan s ochtends als ik haar wil voeren. prima dan eet ze niet, niet mijn probleem. als ze dit gedrag vertoont als ik iets wil gaan doen moet ze wel luisteren desnoods door klem te zetten. scheelt wel dat ze ietsje kleiner is dan die van jou. zelfs met haar hoofd hoog kan ik er nog bij.

trec zou ik heel graag een keer willen proberen even wachten tot Twix een beetje ouder en slimmer is

qua leeftijden, roos is 32 geworden, kliek is nu 23 (denk ik ) en die loopt nog 5x in de week waarvan 2x onder het zadel. maar hij is wel oud aan het worden. esra is 22 en al jaren met een soort van pensioen. doet alleen nog 2 tot 4 x per week grondwerk. Twix is 5 en loopt nu 5 x in de week waarvan 2x onder het zadel. die kan echt nog wel even mee

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:04

Hier sloeg het net vlakbij in, wat een klap!
Flinke onweer hier en enorme buien.

Even kijken of ik kan zien waar het ingeslagen is.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:08

Ja als Rachel d'r hoofd omhoog gooit heb ik nog trapje nodig hoor. Heel mooi grote paarden, maar soms ook vervelend...

Hier idd vreselijk noodweer. Om half 8 begonnen met gieten en is niet meer gestopt. Nu ook onweer erbij. Al zeker n uur flits na flits na flits. Geen harde klappen tot nu maar wel continu gerommel. Zolang ik niet naar buiten hoef hou ik er wel van. :D

Spatter! Hopelijk niet bij jou?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 22:12

Hier nog steeds droog en stralende dag gehad wederom...