Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:28

Liset87 schreef:
Yontheke, bedoel je zo'n klein karretje dat je voor je uit duwt en dat zelf de korrels verspreid?
Wij hebben zo'n ding gebruikt voor gras inzaaien en later koemestkorrels strooien in de kleine weide waar veel bomen staan dus het met de trekker niet wilde, en ik vond het heel erg handig, vooral omdat je niet met een zware bak loopt te zeulen. Mijn man vond het maar een onding en deed het liever met de hand :D

Dat bedoel ik ja!

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:29

Ben al vanaf dag 1 aan het mee lezen. Super leuk topic! Al een hoop dingen geleerd en opgeslagen. Wij hebben in november een huis gekocht waar de paarden aan huis kunnen. Maar met de nieuwe hypotheek regels stond alles ineens op (hele) losse schroeven. Gister eindelijk een lichtpuntje en vrijdag hypotheek offerte tekenen. Zegt natuurlijk nog niets maar is weer een klein stapje dichterbij. De overdracht is pas half mei dus we hebben nog wel even maar t blijft spannend of alles wel goed komt. Loop al maanden met een opgetrokken buik...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:33

Spannend yess.

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:34

@yess: dat duurt idd al even. Zeker spannend.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:35

Spannend yess!

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:43

Yup heel erg! Hadden hypotheek toezegging op zak op moment van kopen. Helaas offerte wat later natuurlijk en 2 weken na verstrijken van de financierings voorwaarden zei de bank dat ze het niet gingen doen. Oeps. Dubbel probleem.. Volgens adviseur moet het goedkomen maar hij is inmiddels nu na die afwijzing ook alweer 2 maanden bezig. Dus we zijn al erg blij met überhaupt een offerte. Nog even nagelbijten en hopen op een acceptatie!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:46

niet te snel opgeven, wij hadden dit ook, ivm overbruggingsshypotheek, en via een andere tussenpersoon (via de makelaar) is het allemaal toch goed gekomen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:50

@yess: kan een bank terugkomen van een hypotheek toezegging ??

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:54

Volgens mij wel, er staat een einddatum op. En als je je contract niet tekent voor die datum, dan vervalt de offerte. Heeft te maken met de rentevoet. Als die plots gaan stijgen, zou je na een bepaalde tijd anders een lagere rentevoet krijgen dan wat er op die moment gangbaar is.

Yess, zo lastig dat het zo lang duurt! Wij hebben dit huis vorig jaar gekocht en alles is geregeld in ongeveer 10 weken, wat super snel was! Zeker dan ook nog eens ivm verhuis vanuit belgie naar Nederland...
Hopelijk hebben jullie ook snel goed nieuws!

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:54

Jemig Yess wat een stess zullen jullie hierom hebben zeg! Ik wist niet dat een bank zomaar daarop kan terugkomen :oo moesten wij eens doen bij de bank :Y)

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:57

Hebben wij nu ook gedaan inderdaad, fokfanaat. Een adviseur via de makelaar. Die ziet het nog wel positief in. Maar van dat wachten word ik echt helemaal kriegel. Plus dat verkoper natuurlijk ook een beetje zenuwachtig wordt. Zolang hij zich koest houdt hebben we nog wat tijd

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:58

Vivat schreef:
Jemig Yess wat een stess zullen jullie hierom hebben zeg! Ik wist niet dat een bank zomaar daarop kan terugkomen :oo moesten wij eens doen bij de bank :Y)

Pff idd. Is erg gezellig thuis :-|

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:01

Coberlina schreef:
Volgens mij wel, er staat een einddatum op. En als je je contract niet tekent voor die datum, dan vervalt de offerte. Heeft te maken met de rentevoet. Als die plots gaan stijgen, zou je na een bepaalde tijd anders een lagere rentevoet krijgen dan wat er op die moment gangbaar is.

klopt maar in ons geval was offerte op tijd getekend bij de bank. Ze gingen het alleen niet meer accepteren.. Linksom niet, rechtsom niet en achterlangs ook niet. Echt steeds compleet het bos in gestuurd. Heel naar zakendoen. Zijn we ook nog niet klaar mee ;-)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:05

In dat geval is dat absoluut niet netjes van de bank! Hoop dat het toch snel in orde komt.
Daartegen hebben wij wel erg veel geluk gehad. Supersnel geregeld, zowel de verkoop in Belgie als de aankoop in Nederland.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:05

Nou die bank heeft dus voorgoed afgedaan, lijkt me ;(

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:07

DubbelDun schreef:
Nou die bank heeft dus voorgoed afgedaan, lijkt me ;(

Dat dacht ik ook al... Dan zijn er gelukkig meer geldverstrekkers en dan maar weer overnieuw lijkt mij..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:11

Yess andere bank geen optie?
ik zou er ook gek van worden, bah bah

Wij hebben ook tramelant gehad met de koop hier maar gelukkig niet met de banken, wel met de verkopers.

DD getver, hagel of sneeuw?
Hier hangt al de hele dag een donkere wolk links van ons maar de zon blijft schijnen en nu drijft hij eindelijk weg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:12

@spatter: hagel en daarna een fikse regenbui. Maar de hagel ligt er nog steeds.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:16

Yup, andere bank nu. En zodra alles rond is halen we al onze producten ook weg bij bank 1. Helemaal afgedaan voor ons

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:17

Goed zo Yess.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:22

spatter schreef:
Yess andere bank geen optie?
ik zou er ook gek van worden, bah bah

Wij hebben ook tramelant gehad met de koop hier maar gelukkig niet met de banken, wel met de verkopers.

Wij ook. Inmiddels is het al 5 maanden feest (als in: we wonen er, maar het is nog steeds niet officieel van ons door problemen van de verkoper).

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:36

wendy sterkte :(:)

Hier bleek 1 van de kinderen niet op de hoogte gebracht te zijn van de verkoop aan ons en toen die daar lucht van kreeg blokkeerde ze de hele boel , terecht trouwens.
Boel zat helemaal vast, makelaar wist het ook niet meer.
Toen hebben wij zelf contact opgenomen met die dochter voor een prive gesprek.
Dat verliep goed en toen kwam er weer schot in de zaak.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:02

Pffff...banken en verzekeringen...spreek mij er niet van.

Hier hebben ze ons ook een tijd aan het lijntje gehouden,zelfs data laten verstrijken zodat we met de verkopers moesten overleggen of ze het een probleem vonden om de datum op te schuiven.Scheelde niets of dat had nogmaals moeten gebeuren,heb toen met degene die onze zaak waarnam gesproken dat dit echt niet kon.

Ik vond het beschamend om nogmaals uitstel te moeten vragen omdat ze bij de bank met hun grote teen zaten te spelen.Er was werkelijk niets wat ze konden verzinnen om de hypotheek niet door te laten gaan.De executiewaarde was hoger dan de hypotheek :+
Uiteindelijk is er flink druk uitgeoefend en is de bank akkoord gegaan...

Met verzekering ook problemen gehad,ze hadden offerte gestuurd...mocht niet als pdf gestuurd worden.enkel originele stukken werden geaccepteerd.Snel ondertekend zodat het ruim voor de datum binnen zou zijn.

Krijg ik een week later een nieuwe offerte :? met andere bedragen en vooral niet in ons voordeel....
Of we die even wilde tekenen en pdf-je was ook voldoende >;)
Overleg gehad met onze vertegenwoordiger,die vond het ook vreemd.Had contact gehad en kreeg te horen dat de verzekering een rekenfoutje had gemaakt en dat de 1e offerte als niet verzonden beschouwd mocht worden.

Ik heb smakelijk gelachen toen ik dat hoorde en verteld dat ze best mochten overleggen met mijn advocaat (had al even snel info ingewonnen...was niet op mijn achterhoofd gevallen :o )
Verzekeringsmaatschappij heeft "hand over hart gehaald"en is akkoord gegaan met de 1e offerte...ze hadden het moeten proberen >;)

Maar wat een opluchting toen alles erdoor was...sterkte Yess

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:39

Thnx voor jullie medeleven! Komt dus wel veel voor dat gezeik met banken en verzekeraars. Toch ergens blij dat we niet alleen staan

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:40

Nou dat is inderdaad ook een mooi verhaal tinky. Niet normaal!