[***] schreef:Spijtig mariekerocky ... ook jammer dat je stalgenoot dat allemaal niet inziet ... Arm paard![]()
@ Nens77 : zeker wel luxe![]()
En verder veel paardenEigenlijk allemaal stalpaarden ... Enkel die van mij gaan van 's morgens tot 's avonds buiten, een aantal een uur of 2-3, en sommigen komen er enkel uit als baasje komt .. Dus dat is minder, al heb ik me er wel al over staan verbazen dat ze er eigenlijk allemaal goed uitzien (dus gezond uit de ogen kijken bv.) en geen gek gedrag vertonen .. Natuurlijk gaan ze wel uit hun plaat als ze op de weide komen, of losgelaten worden in de piste, en dat zegt natuurlijk ook wat .. Maar er zijn ook genoeg paarden die constant op de weide staan en regelmatig uit hun plaat gaan, hangt natuurlijk ook van het paard zelf af ..
Maar voor die van mij is het in ieder geval super geregeld daar
Ja klopt ook, bij ons worden de meesten hetzelfde gehouden.
Als je dan bijvoorbeeld kijkt naar de manegeponys, dan gaan sommigen bij het losgooien (wat ze dus bewust doen voor er jeugdige ruitertjes op gaan) uit hun plaat en sommige anderen totaal niet.
Die van mij ploft altijd neer om te rollen en in de achterste bak (die grenst aan een parkeerplaats met grote heg ervoor dus ze kunnen niet goed zien wat eraan komt, zo ineens om de hoek) rent hij wel vaak (van schrik), maar in de voorste bak (die staat nu ook vol met blub) heeft hij dat totaal niet.
Nu is hij van zichzelf al niet zo rennerig hoor.
Kan echt per paard verschillen !
Wat me dan wel verbaasd is dat ze bij jullie wel de mogelijkheid hebben om buiten te staan maar mensen hier dus geen gebruik van maken.
Het lijkt mij echt fijn want als mijn paard overdag buiten gestaan heeft, kan ik in principe ook eens een keer overslaan.....