Stro-korrels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:59

AstraGirlie schreef:
Agrodieren.be is nog steeds goedkoper dan StroVan en de productkwaliteit is zeker dezelfde.

Ter info: Agrodieren stropellets, zak van 20kg = €4,80 excl. btw

In Belgie is de BTW 21% en in NL 19%. Hou daar rekening mee!!!!!

DubbelFun

Re: Stro-korrels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:07

En op de korrels zit 6% :D

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:11

BTW is inderdaad 6%, voor Nederland en België.
M.a.w : Agrodieren tarwestropellets 20 kg zak : € 5,09 incl. BTW

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:58

Citaat:
AstraGirlie schreef:
Agrodieren.be is nog steeds goedkoper dan StroVan en de productkwaliteit is zeker dezelfde.

Dan doch niet het product dat u voorstelde op Flanders Horse Expo, of bent u inmiddels verandert van leverancier?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:08

AstraGirlie schreef:

Oke, dat weet ik dan ook weer.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:12

AstraGirlie schreef:

Maar leveren jullie dan ook zakken van 20kg? In een pb deed je opgave van een prijs voor 14 kg zakken..???

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:15

We leveren inderdaad vanaf MEI 2010 ook zakken van 20 kg.
Prijs in bericht hierboven klopt dus weldegelijk :-)

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:21

Granu,

Dat klopt inderdaad, we hebben de korrel naar diameter 7mm gebracht & de densiteit geoptimaliseerd
zodat de korrel nog sneller uit elkaar kan vallen en een mooi zacht bed gaat vormen.

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:35

AstraGirlie schreef:
Granu,

Citaat:
Dat klopt inderdaad, we hebben de korrel naar diameter 7mm gebracht & de densiteit geoptimaliseerd
zodat de korrel nog sneller uit elkaar kan vallen en een mooi zacht bed gaat vormen.

wat bedoelt u daarmee?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:50

zo worden we mooi op de hoogte gebracht hier met 2 leveranciers bij elkaar! (want volgens mij heeft granu "iets" met strovan of heb ik dat mis)

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:50

Een beetje concurrentie kan geen kwaad, tenminste als je er tegen kunt. :D

Agrodieren strokorrels ga ik toch maar eens proberen. Ze zijn in ieder geval veel goedkoper dan mijn huidige merkloze korrel. Moet even wachten dat de opslag klaar is. Dan kan er een pallet komen.

Scheelt toch 1.14 op 1 zak. 36 euro op 1 pallet, incl. transport. Das mooi meegenomen. :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 00:22

Ik vind het ook een interessante prijs - wanneer zijn de 20 kg zakken leverbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:28

Moet niets anders dan alleen stro in zitten, want mijn paarden eten er van..

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:15

Citaat:
AstraGirlie schreef:
We leveren inderdaad vanaf MEI 2010 ook zakken van 20 kg.
Prijs in bericht hierboven klopt dus weldegelijk :-)

Ik heb een 20 kg zak van bij U, rood/zwart bedrukt, is dit de nieuwe kwaliteit?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:16

Volgens de site van Agrodieren.be 100% natuurlijk, geen chemische toevoegingen ( tarwestro).
Ik zag overigens op de site dat er ook zeoliet-korrels zijn en dat dit goed zou zijn tegen vliegen/muggen?? die bewering ben ik nog niet eerder tegengekomen.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:18

granu schreef:
Ik heb een 20 kg zak van bij U, rood/zwart bedrukt, is dit de nieuwe kwaliteit?

Granu,

De 20 kg zakken rood/zwart bedrukt zijn nog de vorige daar we productie van de nieuwe pas in MEI 2010 beginnen.
Vanaf dat de nieuwe er zijn laat ik op bokt wel een berichtje na met alle info & foto's.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:29

Jannepauli schreef:
Volgens de site van Agrodieren.be 100% natuurlijk, geen chemische toevoegingen ( tarwestro).
Ik zag overigens op de site dat er ook zeoliet-korrels zijn en dat dit goed zou zijn tegen vliegen/muggen?? die bewering ben ik nog niet eerder tegengekomen.

Hoi Jannepauli,

We hebben in verschillende paarden- & vogel- & varkens- & koeienstallen testen laten uitvoeren.
Daaruit bleek dat er minder ammoniakdampen waren met als bijkomend effect minder vliegjes & mugjes in de stallen.
This dus geen gezever :-)

Vooral bij vogelliefhebbers bleek het een hit te zijn daar hun huidige bodembedekking zéér duur was t.o.v. ons product,
& dat ze het nadien in vuilniszak moesten weggooien, wat ook weer geld kost.
Nu gooien ze de gebruikte Agrodieren Zeoliet tussen planten of op het land -> want this ook een bodemverbeteraar.

Er zijn mensen die het combineren met onze tarwestropellets maar ook met andere bodembedekkingen, zelfs onder hun stro.

Groetjes
Eva

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:14

Ik vermoedde wel dat er een relatie was tussen 'geur' en 'vliegjes' hoor.. vind het ook geen gezever, ik heb het echter nooit zo specifiek aangeduid gezien. Maar logisch is het wel, ja!

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:19

Hoe bevalt de Hippo Gold bij degenen die het geprobeerd hebben
Ik moet zeggen,dat ik nog dagelijks geniet van een lekkere frisse geur die uit de paardenstallen komt.geen ammoniak lucht meer en nog nauwelijks werk om uit te mesten.De drollen wip je er zo uit en een heel groot voordeel,geen vlieg te zien.
paardjes blij en ik blij.Ik heb trouwens gezien dat de HippoGold ook wordt verkocht via Frans Thielen,de aubiose dealer of groothandel.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:56

Dat er geen vliegen zijn zal wel niet aan HippoGold liggen - er zijn nog nauwelijks vliegen, het seizoen is nog maar net begonnen. Haal jij trouwens de plasplekken weg of laat je die liggen?

Is er al iemand die de strokorrels van bellinco gebruikt?

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:03

Hoi,Er zijn wel degelijk vliegen,de paarden lopen al met een vliegenmasker op.Zeker nu we een mestplaat hebben aangelegd,is dat te merken,maar bij de stallen is geen vlieg te
zien.Ik heb toevallig vorige week bij 1 paard de urine laten liggen in de stal om te kijken hoelang ik de stal fris kan houden,nu moet ik zeggen,dat zij haar stal niet omwoelt.Het werkte perfect.gewoon de plasplek laten liggen,zodat de hippo goed verzadigd raakt en dagelijks een beetje schone hippo eroverheen,niks geen last van luchtjes.Als ik de stallen helemaal leeghaal,spuit ik de vloer goed schoon,vuile water eruit en weer een laagje water erin en daaroverheen,de hippogold.
Dit geeft een steviger bodem,ervaar ik in laddies stal.even laten intrekken en dan daarop weer de droge hippo gold.De volgende keer ga ik kijken wat eerst een laagje strokorrels onder de hippobodem doet in laddies stal,ik vind het nou eenmaal leuk om wat te experimenteren en dit is een mooie periode ervoor.Ik ga dan wel voor de nieuwe strokorrel van bellinco=Horse Partners,hij heeft er hoge verwachtingen van.nogmaals ik ben erg tevreden ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:18

Ik heb ze vandaag ook een vliegenkap op gedaan, ze stonden beide te knijpen met traanogen (met vliegen).

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:20

Heb het ook gezien op een beurs. Het leek mij op zich ook wel wat alleen is er hier niemand in de buurt die dat spul verkoopt... en als je het laat brengen komen er zoveel transportkosten overheen |(

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:30

Google even op Frans Thielen en kijk op zijn site even onder de dealers,hij verkoopt het ook,wellicht zit er een dealer in de buurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:46

Mijn ervaring is dat de vliegen altijd op een warme plaats gaan zitten, dus op een plek waar de zon schijnt. Mijn stallen zijn altijd in de schaduw, nooit vliegen in de stallen.