Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 22:29

Zo schattig boemel <3
Succes en veel plezier morgen, ben benieuwd!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 06:42

Succes morgen
heel wat weken geleden had ik een vraag over wel dier die gangen en hoopjes zand veroorzaakte. Dat bleek een mol want die kwam telkens bij de buurman omhoog. maar ik zag laatst ook ineens rattenkeutels op een andere plek. val gezet maar telkens was het voer eruit maar de val leeg ( levend vangen kooi)
maar net in het donker zat die dicht terwijl ik hem gisteren niet gevuld had en Ik ben zo bang daarvoor.
Ik vind het zielig maar hij beet hooinetten kapot en vrat vanalles aan dus die heb ik erna zwemles gegeven. Ik heb echt jammerend en jankend die kooi opgetild en in het water gegooid maar ben blij dat ik hem te pakken heb. tril nu nog na, wat ben ik bang voor die beesten. En in de auto zetten en elder eruit laten nee sorry, ik stond al doodsangsten uit die 3 meter dat ik met die kooi liep laat staan naast mij in de auto. Ben blij dat ik hem te pakken heb. Val staat nog in het water, laat de bak zo leeg maar ik durf hem er niet uit te halen bang dat die nog beweegt ondanks dat die er al een uur instaat.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 07:19

lieve foto Boemel. Succes vandaag, bijzonder 1.60 met 4 jaar dat hoor je niet vaak. Ben benieuwd.

Brr LN, hopelijk had je er maar 1 en geen familie…

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 07:49

Net gezien dat het een dame was. Vanavond opnieuw de val zetten en ik wil graag de camera erop

Katootje7791

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:32

Ik reageer bijna nooit, maar het bericht van LN, daarvan moet ik echt een kwijt dat ik dit echt niet vind kunnen. Het zal jou waarschijnlijk een rotzorg zijn wat een volstrekt onbekende van jouw actie vindt, maar een dier opzettelijk zo aan z'n einde laten komen, vind ik echt mega bruut. Eerst een levend vangen kooi zetten en daarna in die kooi laten verzuipen, begrijp ik dat nu goed?? Wat als de buurman dat met puppies of kittens doet??? En waar is die levend vangen kooi dan precies goed voor? Je laat zo'n dier bewust een walgelijke doodsstrijd doorstaan op deze manier. Of elders uitzetten (paar km van huis) of werk anders met een goeie klem waarbij ze gelijk dood zijn als ze tik krijgen. Dat van die doodsangsten uitstaan als excuus gebruiken, is wel erg slap. Waarschijnlijk genoeg mensen in de buurt die zo'n beestje een paar km verderop in het bos willen uitzetten. En ja, ik weet van de rattenplaag in ons land. Wij hebben er zelf ook last van. Onze katten nemen ze nog wel eens mee naar binnen. Tsja, vangen en als ze nog heel zijn (wat vaak het geval is) dan in de auto en 5km verderop er uit. En ja, ik weet ook dat muskusratten ikv dijk bescherming hetzelfde wordt aangedaan, maar het is en blijft een vreselijke doodsstrijd dat zo'n dier wordt aangedaan. Je hóeft niet hetzelfde te doen hè, je hebt de keuze om wat minder bruut met zo'n diertje om te gaan

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:41

Ik ben het wel met Katootje eens.
Doe het niet of doe het goed.

Wij hebben een vangkooi staan met de afspraak dat de buurman hem met de buks schiet en we hebben een tunnel waar ze 2 stroomschokken krijgen. Gelukkig beide niet nodig gehad, want onze kat pakt ze.
En nee, dat is ook allemaal niet leuk, maar verdrinken dat vind ik echt niet oké.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:57

Een kat heeft ze ook niet in 1 keer dood. Ik vind t ook altijd wel sneu als de kat maar blijft spelen met een muis.

Maar goed, ratten worden een steeds grotere plaag omdat je geen goede alternatieven meer hebt. De wetgeving maakt het enorm lastig.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:01

Onze kat wel :=
Muizen speelt ze helaas wel mee. Als ik mopper dan bijt ze ze wel in 1x dood gelukkig.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:25

Ln, mooie leeftijd. Nog gefeliciteerd

Boemel, lieve foto van ratje en diekke.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:26

Schattige foto boemel!

De ratten discussie, tjah ik snap dat je er vanaf wil. Ik zou het niet kunnen maar ja ik ben echt een mietje.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:26

Boemel, spannend ! hopelijk is deze haf wat je zoekt.
Mooie foto trouwens , zwart op zwart

DuoPenotti schreef:
Maar ondanks dat het droog was afgelopen weken heeft het gras hier als een malle gegroeid.
Ook het grondwater staat nog harstikke hoog.
De bovenlaag was zeker heel droog. Maar denk dat de wortels van het gras nog prima water aan konden.
Wel anders natuurlijk dan in juni 2020 en alles bruin begon te worden.

Nou hier niet helaas , het bleef wel groen maar daar bleef het ook bij.
Deze buien hebben wel goed gedaan nu voor alles.
Alles 'plopt' mooi in het blad en staat er weer fris bij.

Nou heb/had ik alles ook al de hele winter op de wei en nog steeds.
Inmiddels wel op een kleiner stuk zodat de rest van het gras wat rust krijgt.

Hier ook de katten tegen muizen/ratten probleem.
Meeste muizen wagen zich hier al niet eens meer door puur hun aanwezigheid.
Af en toe komt er een dode muis, rat of vogel mee naar huis.

Moet bekennen dat ik het ook wel met Katootje eens ben.
Toen ik nog geen katten had, stonden er klemmen zodat ze een snelle dood hebben.
Vangkooi geeft al stress en dan ook nog een oneerlijk gevecht moeten voeren in het water is ook niet mijn keuze.

Tamme ratten zijn dan trouwens wel weer leuk <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 14:35

Katootje7791 schreef:
Ik reageer bijna nooit, maar het bericht van LN, daarvan moet ik echt een kwijt dat ik dit echt niet vind kunnen. Het zal jou waarschijnlijk een rotzorg zijn wat een volstrekt onbekende van jouw actie vindt, maar een dier opzettelijk zo aan z'n einde laten komen, vind ik echt mega bruut. Eerst een levend vangen kooi zetten en daarna in die kooi laten verzuipen, begrijp ik dat nu goed?? Wat als de buurman dat met puppies of kittens doet??? En waar is die levend vangen kooi dan precies goed voor? Je laat zo'n dier bewust een walgelijke doodsstrijd doorstaan op deze manier. Of elders uitzetten (paar km van huis) of werk anders met een goeie klem waarbij ze gelijk dood zijn als ze tik krijgen. Dat van die doodsangsten uitstaan als excuus gebruiken, is wel erg slap.

Tja,vergif is ook zielig en vriendelijk verzoeken om te vertrekken heeft ook niet gewerkt en loslaten in het bos is het probleem verplaatsen.
Een klapvangkooi durf ik niet aan ivm mijn katten die er ook in passen en ik wil geen ander dier in die val dood of gewond dus ja, dan maar zo aangezien ik ook geen gif wil gebruiken, vind ik zieliger dan verzuipen.
Ik wil geen ratten die mijn spullen kapotbijten of over mijn voer en/ of hooi pissen of poepen en straks zieke paarden veroorzaakt
Als je redder wil zijn en je de rat mee wil nemen om vrij te laten wil ik je best mijn adres geven en kom je ze zelf maar vangen en ophalen.

Kittens of puppies zijn eigen keuze of verantwoordelijkheid, je kan ervoor kiezen om te steriliseren, die keuze heb ik met de ongevraagde ratten die mijn spullen kapot bijten niet.

Ik hoop dat dit de enige is, de val ga ik weer opzetten en de volgende rat komt als jij hem niet wil op dezelfde manier aan zijn einde
In brand steken gaat sneller en zou ratten verjagen maar ik denk dat jij dat ook geen optie vind of wel?
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 18-04-25 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 14:36

boemel schreef:
Ik ben het wel met Katootje eens.
Doe het niet of doe het goed.

Wij hebben een vangkooi staan met de afspraak dat de buurman hem met de buks schiet en we hebben een tunnel waar ze 2 stroomschokken krijgen. Gelukkig beide niet nodig gehad, want onze kat pakt ze.
En nee, dat is ook allemaal niet leuk, maar verdrinken dat vind ik echt niet oké.

Buks hebben wij vorig jaar geprobeerd en 3 keer moeten schieten in zijn hoofd voor die dood was, dat ook niet bepaald vriendelijk dus

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 14:37

Boemel hebben ze die pokon gegeven? :D
Succes met kijken.

Ja dat is het verschil.
Hier staan ze er niet de hele winter op.

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 17:05

Ik ben terug van de haf.
Erg braaf dier, beetje afgesloten, liet t allemaal een beetje over zich heen komen.
Wel erg netjes verzorgd. Mooi in de vacht, goed op de hoeven. Was netjes in conditie in de zin van geen grammetje vet teveel en ze gaf ook aan dat ze best hard voerden, omdat hij schraler was toen ze ‘m 8 maanden geleden kochten.

Werd in de bak voorgereden door bijrijdster. Meisje reed netjes, niets op aan te merken. Dier oogde erg energieloos en ging op een bepaald punt steeds staan. Staken wil ik t niet noemen, maar wel aangeleerd gedrag om te gaan staan.

Ben er zelf op gegaan. Voelde na 8 maanden onder het zadel net zo groen als mijn merrie na een maand onder het zadel.
Vond m iets stijf, maar kan onbalans zijn.
Zadel had weinig ruimte bij de schoft, helpt ook niet.

Op de weg super braaf, kijkt nergens naar. Ook meer voorwaarts.
Ik ga er een nachtje over slapen. Knap dier, super maat, netjes opgevoed, heel groen, weinig looplust en timide. Voelde niet de klik als met de haf van de vorige week.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 17:41

Ben benieuwd wat het doet als je er even over kan nadenken. Waarom weer in de verkoop? was het de bedoeling dat ze kochten om weer door te verkopen?

Qua energie in de groei stoppen als ze zo groot zijn kan ik mij wel voorstellen dat hij misschien wat schraler is. Wellicht ook dat de verhuizing er wat ingehakt heeft.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 18:22

Gekocht, maar toch geen tijd ervoor.
Echt schraal is hij niet hoor, maar ze gaf aan dat ze m echt hard voert om ‘m niet schraal te laten worden. Het was meer dat hij best energieloos en afgesloten over komt wat maakt dat ik weinig klik voel.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 19:09

Lastig boemel.
Best apart dat een haf zo snel mager wordt als ze m echt veel moeten voeren. En dan zou je bij een gezond beestje verwachten dat die toch behoorlijk energie zou hebben dan. Heb je m ook los gezien? Of aan de longe? Of hij dan hetzelfde is of behoorlijk vlotter?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 19:14

Nou dat vind ik dus ook, ik verwacht bij zo’n jong dier meer vrolijkheid en levendigheid.
Helaas niet los gezien. We waren laat door de file en de voorrijdster had een andere afspraak. Dus direct gezadeld.

Mijn vriend heeft na het rijden er wel mee over de weg gedraafd aan de hand. Ook hier miste ik vrolijkheid.

Oké ons paard is een blij ei, maar onze 16 jarige heeft 10x meer energie.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 00:04

Lynn_Nikita schreef:
meijers? ben je wel tevreden over de kwaliteit? Ik vind langer wachten niet leuk maar als het gecommuniceerd word niet erg en als die maar niet krom is of krom trekt bij gebruik wat ik bij sommige wel lees

Ik heb mijn sleep ook van Meijers. Duurde idd lang maar het is een topsleep

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:03

Ik heb 'm gisteren flink mishandeld. Met de droogte durfde ik niet te slepen. Wij sproeien niet en met droogte komen de vezels op het zand te liggen. Als ik dan ga slepen, wordt het een chaos. Maar ja, het had inmiddels goed geregend en de bak was alweer hartstikke groen geworden. := Er moesten alweer flink wat wortels losgetrokken worden...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:19

Is er iemand in dit topic die paddock of track sleept met een paard voor de sleep?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:35

Afbeelding

Ja hier voor de lol.
Voor het betere werk wel de trekker.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:56

Nu met een paar dagen wat buien aan regen zien we nu al de meest aangelopen plekken waar het water blijft staan.
Waar ik bang ben dat dat een voorbode is voor de herfst...
Ik zit dus wat rond te zoeken naar de mogelijkheden van iets wat tussen een sleep en cultivator in zit om met enige regelmaat de toplaag los te maken. En misschien wel dat te kunnen doen met een van mijn paarden...

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 23:36

Ik heb van mijn man net een weidesleep kado gekregen vor mijn verjaardag. Vorige week al een mooi zweng gekocht dus in principe kunnen we deze week eens gaan kijken hoe het slepen aan te pakken. @duopenotti heb je misschien een duidelijkere foto van hoe alles aangesloten zit? Ik zie dat je langere strengen en veel langere leidsels hebt, hoe heb je dat gedaan?