Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:31

Dank je Pol :)

Wendy...dan heb je je verkeerd begrepen...dacht dat de mensen in je omgeving star waren...sorry :o
Maar ik ben ook absoluut geen verenigingsmens hoor..vandaar dat ik opperde om gewoon een ad te zetten op MP of Bokt :)

Zit er niemand van dit topic in je buurt die af en toe lekker wil bosklossen met je?

Hier gaan de dames op zondag altijd met z'n allen...is rit met hapje en drankje,paar uur de hort op...o,ja en veel kletsen :=
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 04-03-15 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:33

@wendy: wil je helemaal niet alleen naar buiten ??
Misschien is de rijvereniging wel handig om een briefje op een bord te hangen.

Achterom

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:46

@DD: ik rijd al alleen buiten :j Alleen is het voor mijn paard goed om af en toe eens met andere paarden er op uit te gaan (wordt ie moediger van) en ik vind het ook leuk (mis mijn buitenritjes met mijn ex-stalgenoten best wel!). Het zou leuk zijn als ik hiervoor gezellige mensen leer kennen (die ook een beetje geduld hebben met het drama wat mijn paard er soms van kan maken!).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:59

Dan is het wel handig om te weten dat je buurpaard geen drama's ten toon spreid c.q. er goed me om kan gaan :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:01

Wendy schreef:
@DD: ik rijd al alleen buiten :j Alleen is het voor mijn paard goed om af en toe eens met andere paarden er op uit te gaan (wordt ie moediger van) en ik vind het ook leuk (mis mijn buitenritjes met mijn ex-stalgenoten best wel!). Het zou leuk zijn als ik hiervoor gezellige mensen leer kennen (die ook een beetje geduld hebben met het drama wat mijn paard er soms van kan maken!).

Maak een topic aan!
Toen ik hier kwam wonen kende ik niemand. Topic geopend en nu doen we bijna wekelijks wat leuks met elkaar. Afgelopen zondag nog een bosrit gemaakt met een groepje van 10 paarden.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:07

Inderdaad, ook via Bokt zijn er veel buitenritten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:56

Je zit een heeeeeel eind bij mij uit de buurt. Anders had ik graag met je op stap gegaan.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:56

Heb een rijmaatje voor 1 x gevonden. Hahaha....door wat jullie schreven over rijmaatje en advertentie dacht ik even kijken. Ik ga in mei een lang weekend met mijn man en paard naar Vaassen en er stond een advertentie van een vrouw van mijn leeftijd die mensen zocht om buiten mee te rijden. Gereageerd en meteen een berichtje terug. Dus zij gaat een route uitstippelen en we gaan een van die dagen de Veluwe op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:00

Nou als je op de Veluwe bent kan ik ook wel een rondje gidsen (waar ga je rijden, de Veluwe is nogal groot :D )

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:10

Wij logeren in Vaassen het oude Wildhuys. ja, heb je gelijk in, haha....heb er even google maps bij gepakt. Wij zitten iets boven Apeldoorn. Zo , best wel groot , heet dat hele gebied Veluwe? En waar in de buurt woon jij Dubbeldun?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:12

Boven Ede, dus dat is nog wel een stukje uit de buurt :)

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:33

#weer even op google maps kijkende# yep, niet bepaald naast de deur.
Wauw jij kan echt zo het bos in zo te zien. Hier alleen maar kale polder en voor een beetje bos ongeveer half uurtje met de trailer. Zaterdag naar Wassenaar met pony, het voordeel is dan wel weer dat we ook met een half uurtje op het strand zijn en we strand en bos kunnen combineren dus. Zaterdag naar de Rotte meren geweest onder Rotterdam, was ook een leuk rondje . Met drie kwartier zitten we in het Amsterdamse bos , is ook leuk om naar toe te gaan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:43

Amsterdamse bos vind ik saai :P Waarschijnlijk te lang in rondgereden ... :=

DD...woon je in "mijn" achtertuin....nou ja soort van :D

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:09

Iemand in de buurt van ZuidOost Drenthe die het gezellig vind om een keer samen te rijden?? Hier ook altijd alleen... wel rustige ritjes, want ik heb een (niet al te snel) trekpaard :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:14

Heb je een trailer Santos? Gok dat je bij Emmen zit? Ik zit net boven Stadskanaal.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:25

Ja, we hebben een trailer. Wij zitten schuin onder Emmen, (ruim) een half uur is geen probleem ;)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:40

Zo net groenstrookplaten besteld via http://www.betonplaten.nl/producten/34/ ... rookplaten
zijn B keuze maar voor ons prima, we wilden ze al eens eerder bestellen maar normaal kosten ze 38,- per meter dat vond ik een beetje te duur. Bij Swaans Beton hadden ze toen al eens gezegd dat ze soms B-keuze platen in de uitverkoop hebben, zag het nu per toeval voorbijkomen op MP dus gelijk gebeld en besteld. Scheelt nogal 38,- per meter of 15,- en dan kunnen we mooi een pad in de paddock maken en een droge plek voor de hooikist.
We hebben ze nog niet natuurlijk (worden volgende week geleverd) maar nu al blij mee, bijna van de modder in de paddock af *\o/* Ik dacht ik zal het gelijk hier even delen voor het geval nog iemand naar zoiets zoekt. Bezorgkosten zijn wel 100,- maar dat is voor ons nog steeds goedkoper dan 12x heen en weer rijden :Y) en ik zou niet weten hoe ik ze uit de trailer zou moeten tillen _O-

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:44

Dat gaat een hoop schelen! En in de prijs ook een enorm verschil!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:53

Santos, je mag gerust een keer hier komen, heb ook wel een box dat we een dagje ervan kunnen maken. Mijn Tinkerdame is erg braaf buiten. Moet wel zeggen dat ik geen km natuur heb hier, maar een rondje rijden kan hier best leuk (mits paard enigzins verkeersmak is)

Dat scheelt zeker een boel kosten! Ziet er fijn uit :)

Hier plannen om mestcontainer van 30m3 neer te zetten. Heb 10 paarden 24/7 buiten, dus pure mest. Hebben jullie enig idee hoelang het duurt voor zo'n container vol is? Momenteel heb ik 3 - 4 kruiwagens mest per etmaal.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:54

Ik was het topic even kwijt!

Heeft hier iemand ervaring met een meststofstrooier die je gewoon met de hand kan verder trekken? Is dat iets?

We zouden dit jaar normaal poederkalk over het land laten rijden maar omdat het te nat blijft om met de grote tractor over het land te gaan hebben we besloten om toch maar handmatig te kalken met korrelkalk maar er moet minimum 700 kg op.. En om dat met de hand uit te strooien zie ik niet bepaald zitten :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:57

@vivat: maar hoeveel wegen die dingen dan dat je ze wel op zijn plaats kunt krijgen ??
@tinky: ik noem de Veluwe ook altijd 'mijn achtertuin' :D
@Jadybabe: ik heb hier 100 km ruiterpad tot mijn beschikking en dan nog de 'normale' paden waar door de week soms de militairen op oefenen.
Zelfs na dik 10 jaar zijn er nog stukken waar ik nog nooit geweest ben :D

Liset87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:00

Yontheke, bedoel je zo'n klein karretje dat je voor je uit duwt en dat zelf de korrels verspreid?
Wij hebben zo'n ding gebruikt voor gras inzaaien en later koemestkorrels strooien in de kleine weide waar veel bomen staan dus het met de trekker niet wilde, en ik vond het heel erg handig, vooral omdat je niet met een zware bak loopt te zeulen. Mijn man vond het maar een onding en deed het liever met de hand :D

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:14

Zijn niet zo veel Noord-Hollanders hier denk ik? Al las ik ergens wel kop van Noord-Holland?

Ik moet ook eens meer op pad. Vooral met mijn paard die echt overal naar kijkt, maar alleen op pad is niet zo'n handig idee. En even de straat uitrijden met veel verkeer en op een druk fietspad doe je hier ook niet met zo'n groen paard.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:26

Dubbeldun ik dacht 485 kg per stuk, buurman kan ze met de tractor op hun plek krijgen hoor maar uit een trailer/aanhanger halen is wat lastig daarmee omdat hij ze dan niet in de breedte kan pakken zeg maar, dus we laten ze lekker bezorgen :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:28

@vivat: logisch :) Die zijn knap aan het gewicht.

Hier net een "klein buitje' gehad...

Afbeelding