Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KLC

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:23

Op mijn vorige stal had bijna iedereen een stalkist(zelf gemaakt) die voor elke box stond. Ik vond het erg handig, je kon er ook op zitten wat ik ook wel handig vond.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:09

Ohh dat zou ik ook wel willen, ik heb nu een klein kastje en twe tonnen waar ik voer en dekens in gepropt heb, helaas geen stal om dingen aan te hangen etc merk toch wel dat je daardoor wat ruimte gebrek krijgt.. en ik heb thuis ook niet zoveel ruimte voor spulletjes helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:24

Ik val even binnen, ga komend weekend een stalkast bouwen maar twijfel nu over de afmetingen.

Wat voor afmetingen hebben jullie gebruikt voor het vak waar je zadel hangt?
Als ik het 1 meter hoog doe, 80 cm breed en 80 cm diep, dan red ik dat makkelijk toch?
Dit is dan puur voor de zadelstang, niet voor de gehele kast.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:50

Especial schreef:
Ik val even binnen, ga komend weekend een stalkast bouwen maar twijfel nu over de afmetingen.

Wat voor afmetingen hebben jullie gebruikt voor het vak waar je zadel hangt?
Als ik het 1 meter hoog doe, 80 cm breed en 80 cm diep, dan red ik dat makkelijk toch?
Dit is dan puur voor de zadelstang, niet voor de gehele kast.

Zeker :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:42

Topic heeft inmiddels zoveel pagina's, ik kan geen voorbeelden terug vinden. Dus maar de vraag stellen: de broekhanger van Ikea, kan die ook zó aan de muur gehangen worden? Zou bij mij onder een plank komen te hangen, zonder zij-muren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:21

Volgens mij moet dat kunnen. Ze hebben ze wel met zijkant ophangsysteem. Maar volgens mij heb ik ze hier ook al gezien tegen een achterwand aan een hele rij, die ook van ikea waren. Dus zouden ze verschillende modellen moeten hebben. Op de site staan als goed is ook altijd de gebruiksaanwijzing bij een product, misschien heb je daar iets aan?

Hier vorige week de zadelkasten verplaatst naar een andere stal dichterbij de poetsplaats. Best handig om alles weer netjes in te ruimen :+

Afbeelding
Leuk te zien wat iedereen ook aan spullen heeft. Dit is alles wat ik heb aan paardenspullen. Alleen mn zadel en 1 dekje lagen er niet. Knap he :')

De bak bovenin zit volgepropt met dekens. Die ik bijna nooit gebruik op een deel vliegendekens na.

Rechts naast mijn voerton staat nog een kast van een stalgenootje. En in dezelfde ruimte nog een ding om dekjes over te laten drogen.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:21

Met een beetje creativiteit kan dat wel met die broekhangers! Ik heb er 2 hangen. De rails eraf gehaald en achterin 2 gaten geboord en toen aan de muur gemaakt...

Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:24

Ah super, dan gaat het wel lukken hier! Ik hoef ze gelukkig niet zelf op te hangen met mijn twee linker handen :')

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 00:13

Hier ook weer aan het doe-het-zelf-en. Ik had een kledingkast gekocht, maar mijn zadel past er niet in wat ik van tevoren kon weten. Maar ach, het is een wijze les geweest en ik ben een tientje en veel tijd verloren. :+

Nu heb ik bij de gamma hout op maat laten zagen voor de nieuwe kast. De nieuwe word 2,2m hoog, 1m breed en 0,8m diep. Het hout word woensdag op stal bezorgd aangezien het niet in onze auto past. Scharnieren en schroeven hebben we ook alvast gehaald en vierkante latjes om een beetje te verstevigen hebben we ook gelijk gehaald. Dus deze week zien jullie nog een foto van mijn nieuwe kast. :D

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:43

Hi creatievelingen :D

Veel mooie kasten gezien, helaas geen inspiratie op kunnen doen voor mijn nog te bouwen kast :')

Dus ik ga het jullie maar eens vragen! *D

Ik heb hier een ruimte van 100 cm breed, 50 cm diep en 210 cm hoog.
( de kast loopt naar achter toe eigenlijk in een punt, de minimale diepte is 50 en de maximale diepte is 100 cm! Kan er dus voor kiezen om de punt te gebruiken of om de achterwand netjes recht dicht te timmeren op de 50 cm ) Er zit een normale deur voor de ruimte, welke de kast dus ook afsluit.

Nu komt de uitdaging :+

Dit moeten twee kasten boven elkaar worden. ( naast elkaar is helaas, denk ik? net te smal voor je zadel? )
De gehele kastruimte zal door dezelfde persoon gebruikt worden, maar dit kan in de toekomst natuurlijk zomaar anders zijn dus wil het wel indelen als 2 kasten.

Aan de deur komen 8 hoofdstelhaken te hangen ( 4 naast elkaar en dan hoog op de deur bijbehorende aan de bovenste kast en de andere 4 naast elkaar, meer naar onder aan de deur, bijbehorende aan de onderste kast. Verder moet er in elke kast sowieso 1 zadelsteun komen te hangen en ik wil denk ik wel wat planken om mandjes / bakjes / losse spullen netjes op te bergen.

Wie van jullie heeft er ideeen? Ik wacht in spanning af! :D :D

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:32

Gaan 2 western zadels, 1 boomloos en 1 vzh zadel boven elkaar passen in een hoogte van 1'50?

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:29

Dat ziet er echt heel handig uit die broekhangers, ga ik in m'n achterhoofd houden!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:41

Ik had geen zin en geen tijd om naar Ikea te gaan. Dus wilde ik dekjeshangers online bestellen. Maar dan duurt het ook weer een tijdje voordat het geleverd wordt en die zijn echt duur. Dus ben ik naar de doe-het-zelf winkel gegaan en heb handdoekhangers gehaald, met van die draaibare armen. Ik heb toch niet heel veel dekjes los hangen, de rest gaat in een plastic zak die dicht geritst kan worden. Stuk goedkoper uit en als ie opgehangen is mijn "direct te gebruiken" dekjes een nette plek.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:08

Als iemand intresse heeft. Ik heb nog 3 nieuwe broekenhangers van de ikea over :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:18

Zeg je nu! :oo :oo :D :D

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:48

GamblersCup schreef:
Zeg je nu! :oo :oo :D :D

Haha ja ik dacht misschien heeft iemand ze hier nodig en aangezien ik sneller zal leveren als die verschrikkelijke ikea hahahah

koosje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:52

wat een grote kasten heeft iedereen! ik had er eerst een van 1,5 bij 1 mtr... nu iets van 2 bij 1,5. alles zit er in gepropt :+

Horses15899

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:54

Volg dit topic al heel lang alleen dan zonder acc zocht ff me acciee weer op en daar ben ik dan :+ :D :D ;) {:)-:(

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:45

Ja ik word ook jaloers van alle kasten hier ! Ik denk dat die bij ons op stal net 110 hoog zijn en iets van 80 breed helaas zitten die al haast vol met een zadel en een poetsbak erin hahaha.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:42

Ik ben ook deels klaar met de kast.
Moet nog een aantal spullen over verplaatsen en nog wat dingen erin maken maar verder is de kast klaar.
Binnen in verven waa toch teveel werk omdat de schappen vastgelijmd waren ;(

Voor:

Afbeelding

Afbeelding

Na het verven:

Afbeelding

Na het deels inruimen van de kast:

Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:02

Onze kast ook eindelijk klaar! Uiteindelijk is hij 2.50 (we hebben een kruk ja :+ ) hoog geworden, 1 meter breed en 80 cm diep. Bovenin komen nog broekhangers voor dekjes.

Afbeelding

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:23

Nu is het zo:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dit word mijn nieuwe zadel'kast' :D
Dit weekend de binnenkant uitbreken

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:24

Jemig wat een dekjes :wow:

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:25

Ik ben benieuwd!

Dustyenmax18 dat is echt een mooie kast zo!

salome_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:49

Wauw, ziet er echt super mooi en netjes uit!!! En lekker veel ruimte <3 <3 <3