[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:13

Da's ook de moeite niet wat je er in kwijt kan... verder wel een leuk ding maar ik zou het niet kopen i.v.m. kleine inhoud en dat het toch al snel een zooitje wordt met zand / modder / pies en poep waar het doorheen gaat en als een lomp paard er in gaat staan...

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:14

Ah oké, mijn fout, ik dacht dat het op het filmpje gewoonweg in de emmer werd gegooid bovenop het hooi. Mijn fout 8)7, ik kan hier geen geluid afspelen dus ik heb de eventuele uitleg niet gehoord.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:14

pmarena schreef:
Da's ook de moeite niet wat je er in kwijt kan... verder wel een leuk ding maar ik zou het niet kopen i.v.m. kleine inhoud en dat het toch al snel een zooitje wordt met zand / modder / pies en poep waar het doorheen gaat en als een lomp paard er in gaat staan...

Mee eens van dat laatste, maar er kan ruim 13kg hooi in. Ik vind dat een prima hoeveelheid, eigenlijk...

pmarena

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:01

Ik ben meer van het dusdanig volstouwen dat er genoeg hooi bij de paarden is om een dag over te kunnen slaan, in het kader van druk en / of pestweer enzo :P

Als ik zie hoe dat ene plakje hooi die bak al opvult.... en dan kan er maar 1 paard uit eten...duur grapje wordt dat met meerdere paarden / als je maar 1 keer per dag wilt bijvullen.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:03

In dat geval wel ja, niet echt geschikt voor de langere termijn, zeg maar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:12

Voor mij zou het meer een speeltje ter afwisseling zijn, maar niet voor het echte voeren... door dat formaat en de grote gaten.

Maar als je een kleine pony hebt ofzo, of je voert x per dag kan ik me voorstellen dat je het super vindt :j

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:24

Ik heb er ook naar gekeken, de portagrazer. Lijkt wel een ideaal systeem :j
Maar inderdaad minder handig (en duur) met meerdere paarden. En inderdaad de inhoud lijkt ook niet voldoende voor een hele dag. Voor wedstrijd (endurance) of anders weg met de paarden lijkt het me wel wat. :j (En evt voor binnen op stal)

Wij hebben verschillende hooinetten gehad, maar helaas zijn onze paarden nogal ruw en is alles zomaar kapot. :=
Vandaar dat ik alternatieven zocht. Portagrazer leek me wel stevig en niet gevaarlijk of scherp aan de tanden/lip. Maar vrij prijzig. (Is trouwens ook Europese dealer)
Maar mijn vader heeft nu zelf slowfeeders voor in de paddock en binnen in elkaar geknutseld. Voor buiten van die grote witte vierkante bakken met een afgerond rvs net wat naar beneden meezakt en voor binnen zelf kleine bakken gemaakt ook met rvs net. Voldoen prima tot nu toe! :j

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:40

Ziet er best leuk uit, maar moet zeggen dat ik het ook hou bij een palletbox met een frame met 3x3net. Inderdaad omdat we voor 2 paarden een hele dag voer willen neer zetten, stro onderop en hooi bovenop.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 07:17

Faline schreef:
Maar inderdaad minder handig (en duur) met meerdere paarden. En inderdaad de inhoud lijkt ook niet voldoende voor een hele dag. Voor wedstrijd (endurance) of anders weg met de paarden lijkt het me wel wat. :j (En evt voor binnen op stal)

Wij hebben verschillende hooinetten gehad, maar helaas zijn onze paarden nogal ruw en is alles zomaar kapot. :=
Vandaar dat ik alternatieven zocht. Portagrazer leek me wel stevig en niet gevaarlijk of scherp aan de tanden/lip. Maar vrij prijzig. (Is trouwens ook Europese dealer)
Maar mijn vader heeft nu zelf slowfeeders voor in de paddock en binnen in elkaar geknutseld. Voor buiten van die grote witte vierkante bakken met een afgerond rvs net wat naar beneden meezakt en voor binnen zelf kleine bakken gemaakt ook met rvs net. Voldoen prima tot nu toe! :j

Ik wilde deze ook maken maar kon geen geschikte ton vinden. Wil je eens een foto laten zien van wat je nu hebt? Bij mij is het voor de nacht op stal en dan is 13 kilo voor 1 paard veel te veel :)

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:08

Faline schreef:

Ik vind die porta-grazer (afgezien van de prijs :( ) ook interessant. Weet jij de Europese dealer? Heb hem nog niet gevonden. Ben in mijn zoektocht wel deze tegengekomen http://www.eazigrazer.co.uk/ Iemand daar ervaring mee?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:04

Wel leuke kleurtjes :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:45

Ziet er leuk uit, maar betwijfel of ze buiten UK verzenden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:48

Ik kan sowieso nergens verzendkosten op die site vinden, maar gooi er eens een mailtje tegen aan en je weet het :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:34

DubbelDun schreef:
Ik kan sowieso nergens verzendkosten op die site vinden, maar gooi er eens een mailtje tegen aan en je weet het :D

al gedaan, antwoord :
Citaat:
Thank you for your enquiry. I will set it up so you can buy from the Netherlands. We were the original Porta Grazer dealer for Europe but had too many problems so we designed a new one which is much better, we tested it for many months before putting on sale and is more than £100 less expensive. If you can post details to the forum I would appreciate that.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:44

Wel apart dat die met de gaten van 70 diam allen niet op voorraad zijn :D en jammer dat de kleurtjes 20 pond duurder zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:55

Zwart en groen zijn van gerecycled materiaal, kleurtjes zijn voor mij niet zo relevant dat ik er 20 pond voor over heb. Als ik ga kopen wordt dat er 1, gewoon als extra eetplek, delen doen ze toch wel als ze willen. Die 70 heeft hier ook sterk de voorkeur, maar ik heb en 1 maaiexemplaar met kleine voetjes |o en enkel gevorderde peuteraars :P .

Edit : na even spieken zie ik international delivery op 25 pond staan. Is nette prijs, zeker voor zo'n groot ding.
2. maakt een standaard kleurtje + verzenden 260 euro. Niet slecht, zeker vergeleken met de amerikaanse variant gezien de verhouding dollar/euro nu.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:15

Grappig tamary, jij ook al gemaild. Zag dat ze verzenden naar NL er inmiddels bij hebben staan, ze ruiken een markt ;-) Ga denk ik een recycle exemplaar bestellen, klap geld maar de moeite van het proberen waard. Benieuwd of ons superdroge voordroog wel erin/uit wil.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:02

Mijn hooinet heb ik van de week anders opgehangen
Stukken beter vind ik zelf. Twijfel alleen nog of hij niet iets te strak hangt.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:09

@marjo: is dat een 2x2 net ?? of 3x3 ??

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:15

DubbelDun schreef:
@marjo: is dat een 2x2 net ?? of 3x3 ??

2x2

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 07:01

Poeh, ik vind 260 euro een hoop geld. Ben benieuwd hoe hij jullie bevalt en of ze hem bijv ook omgooien :)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:17

Oef €260? Nee dat vind ik toch teveel voor een plastic ton met gaatjes. Ben erg benieuwd hoe hij bevalt, ziet er wel ideaal uit ook qua vullen. Maar er kan niet genoeg in voor buiten en op stal heb je dan direct zo'n ton staan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:41

Omgooien zullen ze hem zeker, maar daar is ie op gebouwd.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:06

Ik kom heel onbeschoft binnenvallen in dit topic, maar ik kom er zelf niet uit.

Via google heb ik verscheidene pogingen gedaan om te vinden wat ik wil hebben, maar ik kom toch niet bij de goede producten uit. Meestal zijn de mazen toch te groot!

Ik zoek hooinetten
- mazen van 30 x 30 mm
- Goede kwaliteit touw: sterk, maar niet snijdend voor paard
- Graag gemakkelijk te vullen
- Liefst een kleiner formaat, omdat we er een meerdere tegelijk gebruiken (meerdere voerplaatsen) en er dus geen grote hoeveelheid hooi in hoeft

Is hier iemand die toevallig een link heeft naar een geschikt hooinet?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:21

http://heunetz24.de/ bij shop en 'engmazig'.
Goede kwaliteit en veel keus in materiaaldikte en grootte.
Heb er zelf meermalen gekocht.