Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 06:45

Ik heb een maand geleden een baksleep besteld, bedrijf gevonden wat mij aansprak, op reviews online wat gekeken maar blijkbaar niet goed genoeg want er staat op bokt een topic over dat bedrijf. Slechte communicatie, veel langere levertijd en sommigen zijn achteraf tevreden maar anderen weer niet.
De aangegeven max levertijd is vandaag verstreken. Bij de bestelling plaatsen was er snelle reactie en ik heb de max tijd afgewacht maar maandag heb ik een mailtje gestuurd of er al iets bekend was en geen reactie daarop gekregen.
Nu begin ik hem wel te knijpen dat ik ook rommel krijg en lang moet gaan wachten.
Ik kan natuurlijk nu ook de koop ongedaan maken en mijn geld terug vragen maar de vraag is dan natuurlijk ook hoelang dat gaat duren.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 07:20

Vast hetzelfde bedrijf als waar ik bestelde. :+ Man, wat duurde dat lang. Maar het kwam wel goed en ben toch heel blij met een sleep.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 07:40

meijers? ben je wel tevreden over de kwaliteit? Ik vind langer wachten niet leuk maar als het gecommuniceerd word niet erg en als die maar niet krom is of krom trekt bij gebruik wat ik bij sommige wel lees

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 07:59

Over slepen gesproken (en sorry voor het binnenvallen...): waar moet een sleep volgens jullie aan voldoen? Het probleem van mijn bak is dat ie heel snel droog wordt en dat het zand wegwaait. Dan kan er na een paar dagen oostenwind zomaar een bult zand bij A liggen. Dat wil ik recht kunnen trekken. Wat heb ik dan nodig?

En wat raden jullie aan, spoorvolgend, getrokken, met rol, met tanden?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:03

We hebben er 1 met rol en tanden.
Moest wel ivm de vlokken in de rijbak, omdat deze anders opstropen.

Werkt echt super, maar ik vond ‘m wel erg duur.
Hij is geloof ik 170cm breed en koste 3 jaar geleden al eur 2000,00 inclusief bezorging. :(

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:09

Lynn_Nikita schreef:
meijers? ben je wel tevreden over de kwaliteit? Ik vind langer wachten niet leuk maar als het gecommuniceerd word niet erg en als die maar niet krom is of krom trekt bij gebruik wat ik bij sommige wel lees

Ja. Ik ben al wel eens een moer en bout verloren, maar verder is 'ie na een paar jaar nog prima. De kwaliteit zal wel minder zijn dan de dure bakslepen, maar voor ons was dit oké.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 09:03

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 13:02

Wij hebben ooit de mazzel gehad er 1 in de buurt 2e hands op te kunnen halen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 14:30

Ik heb op de mail van vanmorgen wel een reactie. Ben benieuwd
Ik vind iets langer wachten niet erg maar wil wel eerlijke communicatie

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 21:05

cijsalover schreef:
Over slepen gesproken (en sorry voor het binnenvallen...): waar moet een sleep volgens jullie aan voldoen? Het probleem van mijn bak is dat ie heel snel droog wordt en dat het zand wegwaait. Dan kan er na een paar dagen oostenwind zomaar een bult zand bij A liggen. Dat wil ik recht kunnen trekken. Wat heb ik dan nodig?

En wat raden jullie aan, spoorvolgend, getrokken, met rol, met tanden?

Dan zou ik vooral aanraden om te beregenen. Als er zoveel zand wegwaait… daar is niet tegenaan te slepen volgens mij

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 21:31

Beregenen doe ik zeker ook, maar met de droge wind en niet thuis zijn kan je niet altijd voorkomen dat het zand te droog wordt en wegwaait. Dat wil ik dan weer even recht kunnen trekken. :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 21:51

Onze sproeiers staan op een timer, wellicht is er zo nog winst te behalen? Gewoon de stekker van de pomp in een schakelklok in het stopcontact. De schakelklok kan 10 programma’s aan, wij gebruiken er twee.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 23:13

Voor de bokkers die letten op het fructaangehalte... Hoe doen jullie dat met deze regen na de zeer droge periode? Na hoeveel dagen schiet de groei een beetje in het gras?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 07:15

Dat schiet behoorlijk. Als in: m’n paddoxkje was van t weekend nog plat en nu staat het al boven de grond.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 08:29

Het gras groeit na deze regen en daarna geen koude temperaturen mega snel. Maar juist omdat het mega snel kan groeien wordt er ook heel veel fructaan verbruikt in plaats van gestapeld zoals bij nachtvorst.
De fructaan index is dan ook behoorlijk laag gelukkig. Die van mij hebben gister heerlijk in de regen 2 uur op het gras gestaan, lekker sappig.
Degene met wat gevoelige darmpjes heeft nu wel deze ochtend iets dunne mest en mijn Obeesje heeft op dit volle sappige gras wel altijd haar vreetmasker op.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 08:42

Hier ook meer dan genoeg gras op het moment. Het groeit als een dolle. Staan nu een uurtje per dag op het gras.

Helaas heeft Lando nu weer een harde manenkam, maar een dat dat door de psyllium komt. Op de een of andere manier reageert hij altijd op de zandkuur. Terwijl ik qua voeren niks anders of extra geef.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 08:52

Hier was ik ook begonnen met opbouwen maar de shet ging na een paar dagen vol aan de diarree helaas.
Die is er nu weer af en de andere 2 staan max 2uurtjes per dag.
En als we op vakantie gaan niet, dat vindt ik teveel gedoe voor mn schoonouders haha.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 10:16

Ik dacht voorheen: met regen + temp hoog genoeg groeit het gras goed, dus dan is het gras relatief veilig. Bewolkt weer is ook gunstig.

Maar ik heb de laatste maanden wat nuances gelezen. Om er even een bericht bij te pakken: https://www.facebook.com/share/p/1CHppmXnPN/

Aangezien ik nog heel voorzichtig ben, staan ze bij mij nu niet meer op het gras. Ik kan alleen nergens een richtlijn vinden wanneer het dan wel weer kan. De fructaanindex is nog steeds laag, maar durf ik dus niet te vertrouwen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 10:24

Wij hadden tussendoor nog wat regen gehad en gras groeide nog gewoon door maar zet ze nu ook nog niet op de grote wei, net bemest en wil eigenlijk dat daar de aar al in zit. En verder op de winter weide nu ook maar een uurtje. Durft het idd ook niet aan nu

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 10:25

Maar ondanks dat het droog was afgelopen weken heeft het gras hier als een malle gegroeid.
Ook het grondwater staat nog harstikke hoog.
De bovenlaag was zeker heel droog. Maar denk dat de wortels van het gras nog prima water aan konden.
Wel anders natuurlijk dan in juni 2020 en alles bruin begon te worden.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 10:51

Ik heb ze ook nog niet op het gras. De buien van de afgelopen dagen waren de eersten weer nadat er bemest was. En dat is toch al een week of vijf geleden. Het groeit wel als een malle nu.

Zit een beetje op hete kolen momenteel. Mijn oudje moest vanochtend naar de kliniek om zijn kies te laten verwijderen en jonkie is nu voor het eerst alleen. We hebben hiervoor wel wat geoefend, maar dat is toch anders. Mijn partner heeft hem er naartoe gebracht en ik ben vanochtend om 7.15 met grondwerk begonnen. Dit volgehouden totdat partner weer terug was rond half tien. Dat ging eigenlijk allemaal best goed. Jonkie was aardig relaxed en was best goed gefocussed. Nu ben ik maar aan het werk gegaan (kon maar een halve dag vrij krijgen, gelukkig wel vanuit huis), maar jonkie doet tot nu toe niks anders dan de paddock op en neer rennen. Inmiddels niet meer in vliegende galop (zal wel wat moe worden), maar heel kalm is ie ook nog niet. Ben hem aan het stalken via de camera’s :o Maar ik zit toch niet helemaal lekker. Aan de andere kant zal ie er toch aan moeten wennen. Wil straks heel graag weer eens op pad met de vos en dan zal jonkie toch echt even alleen moeten blijven.

Heb afgelopen weekend nog geschreven bij de jury’s van de internationale dressuur in Tolbert. Dat was ook topsport! Niet zozeer het rijden in de baan, daar werd ik van de meesten niet warm, maar dat tempo waarin gejureerd moet worden en waarin geschreven moet worden inclusief de uitslag, dat was echt zweten :') Ben er alleen nog niet over uit of ik nu vrolijk moet worden van de hedendaagse dressuur. Bij de pony’s zaten er echt wel een aantal hele fijne tussen, maar ook genoeg die gewoon een trekwedstrijd aan het doen waren. Bij de paarden was het al niet veel beter. En ik verbaas me er echt over dat fouten en spanning niet harder afgestraft worden. Als deze combinaties door een basisjury waren beoordeeld, waren de scores beduidend lager uitgevallen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 11:02

Klopt, 2020 was wel even andere koek. := Maar ik ben nu enigszins panisch :P

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:43

We hebben hier al 2 dagen regen en ik vind het ook kkkoud.

Morgen een afspraak voor een 4 jarige haflinger van 160cm. :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:38

Afbeelding
Ratje is zo lief voor Diekke.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:42

Wat een super schattige foto!!