Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:31

[***] schreef:
kusvoorjou schreef:
Bod dat wij hebben gedaan werd niet op in gegaan. Ze hadden nog meerdere kijkers en hadden hoop. Onze aankoop makelaar zei je kunt nog een laatste bod doen (10.000 meer) en dan zeggen van dit is het klaar. Hoger gaan we niet. Dan is het aan hun. Of je hoort er nooit weet wat van weer of je krijgt nog telefoon. Onze aankoopmakelaar zei dat we zeker niet hoger moesten gaan dan dat want dat is het huis niet waard.

Dat is jammer. Maar goed, je weet het nooit.

Citaat:
En mocht dat hoger zijn dan jullie aankoopmakelaar aangeeft: is er dan een kans dat een eventuele hypotheek wordt afgewezen op een te lage taxatiewaarde? Want dat is natuurlijk wel belangrijk
Ben ik helemaal met je eens.

Citaat:
@kusvoorjou, spannend!
Vindt het wel onbeleefd dat ze er niet op in gaan. Wijs het dan gewoon af met reden, nu blijft het ook zo hangen voor jullie.
Jullie doen tenslotte een bod omdat je het huis graag zou willen!
De reden is duidelijk: ze willen meer geld :$ :$ :$
En verder is het zoals Wendy zegt, zolang ze er niet op ingaan, zijn ze ook niet in onderhandeling, dat maakt verkopen aan iemand die meer biedt een stuk makkelijker.

Ja klopt, ze willen meer geld, maar ben benieuwd of er ook daadwerkelijk meer mensen zijn die gaan bieden.... en dan hoger al ons haha

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:15

AbbyBlues schreef:
Sorry dat ik zo met de deur in huis val. Maar ik heb besloten langzaam een goed thuis te zoeken voor Stef. Mochten er mensen zijn die een 5* huisje voor hem weet dan hoor ik het graag via PM.

Ik heb hem gedeeld op facebook, sonde dat je hem weg doet eigenlijk het is volgens mij echt een schat.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:33

Veel sterkte Abby. Komt mij even te snel na mijn verhuizing, maar zal er eens over nadenken ...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:41

Huj, MiniMeLona?! Een trekpaard? :wow: . Maar ik heb Stef Live gezien en het is een dotje! Ik sta meteen te juichen. Het is jammer dat ik vol zit, Abby. Anders had ik het zo gedaan. Waarom gaat hij weg? Toch teveel alles alleen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:59

:D lig ook doodziek op bed nu, dus wellicht dat dat het is... maar heb het van grote afstand altijd wel een leuk ding gevonden en vind het klote voor Abby.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:31

Ik ben aan t juichen! Kom ik wel een x rijden! *\o/*

Hier ook iedereen wat in de lappenmand -O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:55

poes is thuis, ik heb ook foto`s mogen ontvangen van de operatie, was een behoorlijk gat in haar kaak

specificatie, infuus al 50 euro, gebitsbehandeling 85- verdoving 21.70,rontgenfoto gebit 22.51
, metacam spuit en voor thuis ook druppels ketjinggggg

Mijn man had haar gehaald en ze kwam thuis en was een half uur later al ontsnapt. inmiddels weer binnen maar alsof er niks is gebeurd, levendig zoals altijd. Ben toch wel erg opgelucht nu

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:56

Dat is wel fijn dat ze al weer zo levendig is!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:59

En woningen, jeetje, als ik zie hoe snel zelfs in ons dorp nu alles eruit vliegt, woningen die al 7 jaar te koop staan, alles ineens weg, woning wat vorige week te koop stond heeft iemand meteen voor gebeld was nr 20 en hoefde niet eens meer te gaan kijken want het was bij nr 3 al verkocht

ja voor haar 16 jaar I ik meende 15 oeps) is ze ineens weer erg levendig
Ik hoop dat ze er weer jaren tegenaan kan

foto in spoiler, hier is het nog niet geopend

Spoiler:
Afbeelding

hier gaan ze beginnen

Spoiler:
Afbeelding

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:04

MiniMeLona schreef:
Veel sterkte Abby. Komt mij even te snel na mijn verhuizing, maar zal er eens over nadenken ...

Als je serieus interesse hebt wil ik hem voor je vasthouden. Ik weet dat hij bij jou super goed terecht komt en dat is voor mij zo belangrijk. De kleine opdonder mag met hem mee. Ik heb daar in principe een huisje voor, maar als ze samen weg kunnen is dat ideaal.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:06

Fabster schreef:
Huj, MiniMeLona?! Een trekpaard? :wow: . Maar ik heb Stef Live gezien en het is een dotje! Ik sta meteen te juichen. Het is jammer dat ik vol zit, Abby. Anders had ik het zo gedaan. Waarom gaat hij weg? Toch teveel alles alleen?

Ik trek het gewoon niet. School, werk, stress van t huis en de asbest, de honden, de paarden, financieel zit ik op t randje. Als er ergens iets misgaat dan val ik om. Ik moet nu aan mezelf denken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:32

Ik snap m helemaal. Ik vind het echt vreselijk voor je. Maar je hebt gelijk; je moet nu even aan jezelf denken.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:38

Sterkte abby! Begrijpelijk maar niet leuk voor je.

Lyn wat super van de kat!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:46

Arme mauw :(:) fijn dat ze weer levendig is!
Heel veel sterkte Abby! Je zit ook echt in een rot situatie. Vreselijk dat je nu je paarden op moet geven :(

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 01:35

He wat een rot nieuws Abby, ik snap het op zich wel hoor. Maar nooit leuk. Zou fijn zijn als hij een mooi plekje krijgt waar je hem toch nog eens op kan zoeken.

Zo dat is best een oude kat! Fijn dat ie alweer zoveel levendiger lijkt, zal zich wel beter voelen nu!

Hier weer gedoe, pffff. Meisje wat hier staat met haar Fries heeft dat paard via mij van vrienden van mij kunnen kopen, maar had net niet het volledige bedrag dus ik heb haar een gedeelte geleend.
Nu gaat ze 3 maanden op stage en had ze bedacht dat het paard dan wel naar een pensionstal kon voor die tijd, vriendinnetje van haar runt die stal en dan kon ze gratis staan en kan die vriendin rijden. En die vriendin wil haar ook meenemen naar de jaarlijkse kermis, waar ze een rassen tentoonstelling hebben.
Nu net dus maar even terug gesmsd dat het paard niet van het erf komt tot er voor betaald is.... Vriendin komt hier maar rijden.

Heb er altijd zo'n hekel aan om de 'bad guy' uit te moeten hangen! Maarja, straks gebeurt er wat met dat paarden kan ik naar mn geld fluiten... Plus dat ze kreupel staat met rotstraal dus lijkt me niet echt bevorderlijk al die extra stress, vooral dat meeslepen naar de kermis, het is altijd een fokmerrie geweest, lijkt me wachten op koliek dus nee.... :n

Wat zouden jullie gezegd hebben in zo'n situatie?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 06:42

Ik vind dat je goed gehandeld hebt! Voor hetzelfde geld is ze straks met de Noorderzon vertrokken en zie je dat geld nooit meer terug. Eerst betalen, dan verhuizen. Niet andersom. Heb je wel iets op papier staan?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 07:42

Nee maar ik heb de papieren van de merrie, meiske heeft geen trailer en ook geen auto om paard te vervoeren dus dN is ze sowieso op mij aangewezen.
Denk niet dat ze zomaar zou vertrekken maar je weet nooit en liever geen onnodig risico met het paard!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 08:49

Gewoon kort houden hoor zulke badgasten, ze krijgen dan steeds meer praatjes en aan het einde kun je idd naar je geld fluiten en krijg jij een slechte naam.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:24

Zelfde: eerst helemaal afbetaald en dan verplaatsen.

Heb zelf wel eentje al laten verplaatsen en gespreide (af)betaling. Was op goed vertrouwen. Betaling verliep ook prima. Alleen jammer dat het niveau zo snel erdoor moest gejast. Dat heeft me wel flink geraakt. Zelf zo zuinig erop geweest en dan hoppa de klassen doorgesjeest. De een zegt waarom niet als het kan? Ik zeg juist niet doen omdat het kan. De kwaliteit loopt niet weg. Overbelasting en overvragen ligt op de loer bij een paard die het zo makkelijk kan.
Ik heb het zelf 1 keer gedaan. Van die fout geleerd.
Mis vaak de wijsheid en het geduld bij anderen dat ze een jong dier niet wat langer de tijd geven om zich rustig te ontwikkelen.

Stef is helaas een joekel...anders had ik hem wel verder doorgereden en gezocht naar een leuk huisje.
Wil hier tot max 1.65 m.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:53

1.65 vind ik al groot. :)) Die van mij zijn 1.42 en 1.48 (groeit nog) en dat vind ik mooi zat. :D

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:26

AbbyBlues schreef:
Sorry dat ik zo met de deur in huis val. Maar ik heb besloten langzaam een goed thuis te zoeken voor Stef. Mochten er mensen zijn die een 5* huisje voor hem weet dan hoor ik het graag via PM.

Wat jammer dat je hem weg doet soms kan het niet anders :(:)
Lynnnikita wat mooi dat de kat zo levendig is, is een goed teken lijkt mij.
Die van ons is 15, maar is net een zombie soms :P

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:30

MiniMeLona schreef:

ik heb de topics toen gelezen, betreft je meiden. ik moest meteen aan je denken toen ik het paard van abbyblues op bokt markt zag staan. :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:34

Ik ben er ook weer.. heb de laatste paar pagina's bijgelezen, maar nog geen puf voor meer.
Afgelopen week ben ik geopereerd (loop met 27 nietjes in mijn buik en niet het gewenste resultaat...) en deze week weer thuis gekomen, maar kan gewoon nog niet zoveel. 1x naar de stal op en neer "kruipen" en ik kan de rest van de dag bijkomen (lang leve de morfinetabletten :') )
Paarden staan op het land nu 24/7, alleen de 2 met veulen worden dagelijks bijgevoerd en komen dan even binnen. Gelukkig kan mijn man zich daar prima mee redden <3

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:47

Wat heftig donja. Is de operatie niet goed gegaan? Dat is wel naar. :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:53

Dat is zeker heftig! Beterschap! Y;(